pozitivní odvětraní klikové skříně (PCV)

Vše o úpravách motorů a vyfuků.

Moderátoři: Fáboš, Bohuš, Kane13, Ritchma, Libor12, Tom_

Odpovědět
Uživatelský avatar
Libor12
Moderátor
Příspěvky: 2298
Registrován: 29 čer 2008 15:14
Bydliště: Dobříš
Kontaktovat uživatele:

pozitivní odvětraní klikové skříně (PCV)

Příspěvek od Libor12 »

Soustava pozitivního odvětrávání klikové skříně zabraňuje úniku nespálených zbytků paliva a výfukových plynů mimo katalyzátor do atmosféry. Nespálená směs proniká do klikové skříně při kompresním zdvihu "províváním" kolem pístních kroužků.Jestliže je píst v expanzním zdvihu, uniká malé množství výfukových plynů podél pístu a kroužků do klikové skříně. Na krytu klikové skříně je z jedné strany umístěn ventil odvětrávání, který je spojen hadicí se sacím potrubím. Druhá hadice, přivádějící čerstvý vzduch ze vzduchového čističe, je připojena na druhou stranu krytu skříně. Na krytu klikové skříně je z jedné strany umístěn ventil odvětrávání, který je spojen hadicí se sacím potrubím. Druhá hadice, přivádějící čerstvý vzduch ze vzduchového čističe, je připojena na druhou stranu krytu skříně. Čistý vzduch vstupující do čističe je nasáván do klikové skříně hadicí přes ventil na jejím krytu. V klikové skříni se emise smísí s čistým vzduchem a tato směs prochází odvětrávacím ventilem a hadicí do sacího potrubí.Ve ventilu odvětrávání je kuželovitá klapka ovládání proudění. Podtlak v sacím potrubí a tlak v klikové skříni působí na klapku jako uzavírací síla. Předepnutí pružiny tlačí klapku do polohy, při níž je ventil otevřen. Ve volnoběhu nebo normálních jízdních rychlostech je klapka udržována vysokým podtlakem v poloze, při níž je ventil otevřen částečně. To je postačující, protože tlak ve válcích je nízký a tedy emise jsou malé. Vyšší tlak ve válcích, který se vytvoří při chodu ve vysokých otáčkách nebo s velkým zatížením, zvýší emise v klikové skříni. Vzhledem k většímu otevření škrticí klapky podtlak v sacím potrubí klesne a ventil se plně otevře.Jsou-li kroužky značně opotřebované, mohou emise přesáhnout mez danou nastavením ventilu. Ten se uzavře a tlak v klikové skříni vytlačí emise hadicí čistého vzduchu do čističe a odtud teprve postupují do sacího potrubí. Tento způsob, tj. pozitivní odvětrávání klikové skříně, je potřebný zejména u tubo motorů a motorů s rotačním pohybem (Wankel), vzhledem k nižší těsnosti kolem pístu.
Závady této soustavy mohou ovlivnit celkovou úroveň emisí HC, i když není obvykle řízena elektronicky.
toyota corolla gti 4a-ge 1.6 "V2" 226hp/9500rpm
IMF Master Ignition Forum - http://
imfsoft-forum.eu/


Válcová zkušebna 4X4 až do 1200HP

Gooder
Příspěvky: 2116
Registrován: 13 zář 2011 20:48
Bydliště: Středočeský kraj

Re: pozitivní odvětraní klikové skříně (PCV)

Příspěvek od Gooder »

Mám dotaz na úpravu odvětrání u 1.8T. OCT nainstalované mám a na 1.8T často odstraňují ještě jednu větev odvětrání a jednu větev podtlaku pro posilovač brzd.

Aktuální řešení je označeno žlutě.
Tmavě modrá je druhá větev, kterou odstraňují. Je v ní PCV ventil a je napojená na podtlak v sacích svodech.
Růžové je vedení od brzdového posilovače a fialově je označeno vedení od posilovače, které odstraňují.

Myslíte, že je tahle úprava bezproblémová? Spousta 1.8T s tím jezdí bez problémů. Myslím si, že odstranění druhé větve odvětrání s ventilem by nemuselo vadit, když vše by šlo do OCT(Regulátor tlaku odvětrání zachovaný mám - 11 na obrázku). Na úpravu toho vedení od brzd. posilovače se ptám, protože některé 1.8T ho mají napojené i na to odvětrání u sacích svodů.
Přílohy
hm.jpg

Odpovědět

Zpět na „Tuning motoru + výfuky“