Kompresor na R. Safrane 3,0 V6

Vše o úpravách motorů a vyfuků.

Moderátoři: Fáboš, Bohuš, Kane13, Ritchma, Libor12, Tom_

Uživatelský avatar
MatesK
Příspěvky: 36
Registrován: 24 dub 2009 10:18
Bydliště: Praha 9
Kontaktovat uživatele:

Kompresor na R. Safrane 3,0 V6

Příspěvek od MatesK »

Ahoj,
předem varuji, berte mě jako úplnou lamu. Dík :D
Jak už jsem psal v topicu NA->Turbo, chtěl bych přeplňovat svůj R Safrane 3,0 V6 Z7X, ze zvědavosti, mozkového postižení výkonem a abych otestoval, co daný motor vydrží(jelikož je celkem snadno sehnatelný za lidový peníz). Po promýšlení jak udělat oturbení jsem zjistil, že je to na tento motor natolik složitá(jak finančně tak technicky) zástavba, že by se to nevyplatilo. Když si představím kolik by to bylo práce a peněz pro spíše sranda ůčely, tak do toho nepůjdu.
Ale pohrávám si s představou kompresoru. Jelikož tam není žádná úprava výfuku. Takže mám nějaký dotazy, protože sem nenašel topic, který by se kompresorům nějak více věnoval.
Potřebuje kompresor mazání - připojení k olej. soustavě?
Potřebuje kompresor IC? Vzhledem k tomu, že přeplňování nebude nijak výrazné(moje představa tak 0,5 bar), tak tlakem by se vzduch neměl tolik ohřát ne?!
A poslední jestli by někdo neměl fotky zástavby kompresoru na auto, kde se kompresor z výroby nedělal a ani na to není kit? Nidky jsem motor s kompresorem neviděl :cry: To je vlastně z celé zastavby pro mě největší otazník, jak kompresor přidat někam na řemen :oops:
Děkuji moc za jakoukoliv pomoc.
V6i 18"

Uživatelský avatar
honza 2.0 16v
Příspěvky: 1518
Registrován: 09 říj 2005 12:41
Kontaktovat uživatele:

Re: Kompresor

Příspěvek od honza 2.0 16v »

některej druh kompresoru potřebuje mazání, některej má vlastní náplň - hodně eatonů má náplŇ vlastní, G60od VW je připojená namazací okruh...

v tvým případě - 3l V6 motor - poohlídl bych se po eatonu M64/M62, ten by měl stačit, možná by byl dobrej i do budoucna na trochu vyšší tlaky

IC do okruhu zařadit můžeš, ale taky nemusíš... hodně aut ho nemá,ten samej počet ho má, a některý chladěj vzduch-voda-vzduch...

nejjednodušší instalace menšího kompresoru bejvá čatso místo klimakompresoru, nebo altíku (pokud to prostor dovoluje), pro velkej kompresor musíš udělat hodně místa...

inspirace jak dostat m90 eaton do VW GII s na přeplňování připraveným motorem ABF najdeš třeba zde:
http://hno3.rajce.idnes.cz/bestie/" onclick="window.open(this.href);return false;
..to je náš dlouholetej vývoj, kterej brzdí už jen nedostatek času, ale v zimě to chcem složit a rozjezdit... veškerý držáky vlastní výroba z 2mm plechu za tepla tvarovanýho kladivem a povařený CO...

a toto je instalace M45 místo klimakompresoru na R5 motor:

http://i170.photobucket.com/albums/u258 ... /fiat3.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
http://i170.photobucket.com/albums/u258 ... outlet.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;


ten jekot přímýho zubu na převodu v eatonu je kouzelnej 8) :lol: a vyvolává rozporuplný reakce kolejdoucích..

Uživatelský avatar
máca
Příspěvky: 2415
Registrován: 18 úno 2006 01:20
Bydliště: mostecko

Re: Kompresor

Příspěvek od máca »

kdyz sem daval eatona na corrado, tak znamej pronesl ze to kvici jak drahej pes :lol: jinak tady mas zajimavou zastavbu popsanou docela podrobne na bmw e 30 http://www.e30tech.com/forum/showthread.php?t=45839" onclick="window.open(this.href);return false;
cabrio bukvice

Uživatelský avatar
MatesK
Příspěvky: 36
Registrován: 24 dub 2009 10:18
Bydliště: Praha 9
Kontaktovat uživatele:

Re: Kompresor

Příspěvek od MatesK »

Díky moc, zatím budu pročítat, prohlížet a kouknu na ty doporučený kompresory. 8)
V6i 18"

Uživatelský avatar
MatesK
Příspěvky: 36
Registrován: 24 dub 2009 10:18
Bydliště: Praha 9
Kontaktovat uživatele:

Re: Kompresor

Příspěvek od MatesK »

Tak jsem si to prohlídnul a opět mám pár dotazů.
Když chci ve finále plnit 0,4-0,5 tak nevím jestli je lepší sehnat větší kompresor např ten Eaton M62 a používat ho např na půl výkonu(otáček) nebo sehnat menší a ten točit do jeho maxima?
Když bych tedy měl hotovo tak použitím např HKS EVC 4 elektronický boost controller bych ho mohl nechávat neustále "pootevřený" a jen někdy bych použil celý tlak?!
Jak moc velký problém je na kompresoru spojka? Představa že bych mohl kompresor odstavit když ho nepotřebuji mě úplně fascinuje. :D
Zkoušel jsem na Eaton strankách simulátor. Nevím moc se mi to nezdá :D když jsem dal menší kompresor než je M62 tak mi to spočítalo záporný nárůst výkonu :? Asi bych to neměl moc brát vážně co?!
Nechápu od čeho se odvíjí plnící tlak, je jasný, že od převodu z řemenice, ale přijde mi že se předem nedá odhadnout kolik barů bude plnit?!
Jestě by mě zajímalo, kolik stojí přeměření tlaku ve válcích? popřípadě jak se to dělá, mám za to, že místo svíčky se dá nějaká spešl s čidlem. Ale jak je to doopravdy? :lol:

jinak tady je ten simulator: http://autoapps.eaton.com/Simulator/EngineDetails.aspx
Je tam jako vysledek i pressure ratio, ale nechápu co přesně to je :oops: mohli to taky popsat líp ty grafy :roll:

Dík dík dík
V6i 18"

Uživatelský avatar
máca
Příspěvky: 2415
Registrován: 18 úno 2006 01:20
Bydliště: mostecko

Re: Kompresor

Příspěvek od máca »

eaton s elektromagnetickou spojkou existuje! :lol: pouziva to mercedes, ale ma to jen kuli volnobehu, aby to na volnobeh nepreplnovalo, jinak zapornej vikon je moznej, pac znamej kdyz dava "malyho" eatona ma 3,0 motor v bmw, tak odspoda to jelo lip, ale ve vysokejch otackach uz ten komp nebyl schopen dodat dostatek mnozstvi vzdychu a byl spis brzda nez prinos, tak to pak slo pryc, ono totiz neni naruzt tlaku umernej narustu otacek 8) jinak odpojitelnej komp sem taky premejslel a neni to zas takova prdel, pac ty mas neja naladenou RJ na to preplnovani a jak prestanes preplnovat, tak mas ze snimacu hiodnoty urcen k tomu preplnova, tak bys pokazdy musel nej oblbnout RJ poste je s tim vic srani nez to nechat behat porat, podle me je lepsi mit "silnejsi" komp a proste ten jeho tlak zredukovat, bud velikosti remenicea nebo jestew se da do systemu zaradit blow off ventil a pten proste pri prekroceni nastavenyho tlaku odfoukne do atmosfery a jeste za dalsi je lepsi mit proste nejakou rezervu, pac nikde neni psano, ze nebudes casem chtit foukat vic, to vis, "s jidlem roste chut" :lol:
cabrio bukvice

Uživatelský avatar
kozorozecek
Příspěvky: 618
Registrován: 02 říj 2007 21:02
Bydliště: Louny
Kontaktovat uživatele:

Re: Kompresor

Příspěvek od kozorozecek »

na mercedesu mam kompresor M62 s magnetickou spojkou plnici tlak je 0,5 je to dvoulitr myslim si že to neni zrovna moc silny kompresor šel bych bejt tebou do silnejšiho:-)
mercedes C w202 141kw
holky a auta to je moje

Uživatelský avatar
kozorozecek
Příspěvky: 618
Registrován: 02 říj 2007 21:02
Bydliště: Louny
Kontaktovat uživatele:

Re: Kompresor

Příspěvek od kozorozecek »

jinak stim vypinanim kompresoru muj nazor je ten že motor s přeplnovanim ma nižši kompresni pomer a bez přeplneni to bude spiš jen vrčet než aby to mnelo aspon trochec sil nechal bych spiše taky přeplnovani bežet.pokud to ale mysliš kuli s potřebe tak zas takovej narust s přeplnovanim nepřijde ten spiš přijde když ucitiš že to jede tak budeš vic šlapat:-).samo narust tam bude ale nijak rapidni.
mercedes C w202 141kw
holky a auta to je moje

Uživatelský avatar
misokgb
Příspěvky: 286
Registrován: 28 srp 2007 04:05
Bydliště: Nitra, SVK
Kontaktovat uživatele:

Re: Kompresor

Příspěvek od misokgb »

Zdar,

brat ma na GO motor zo svojej alfy a taktiez rozmysla nad kompresorom. Otazka je, ked uz ma teraz motor rozobraty a robi kluku, ci je podla vas "nutne" dat silnejsie vnutro, ked seriovy vykon 150ps chce preplnovanim superchargerom eaton M45 dostat do cca 200ps (kvoli spojke, spotrebe a zivotnosti motora). Chysta nove kruzky, mozno piesty a vlozky, vybrus kluky, GO hlavy.

Teraz moje otazky, vyrobcom urceny objem je 2.0 az 3.0 litra motor. Brat ma r4 2.0 sice len 8v - nebude to problem? DOHC motor, a dalsi problemik - na sacej vacke je variator, variabilne casovanie sacich ventilov, preklapa od 3000rpm... Myslim, ze umiestnenie kompresora by nebol problem, vyroba uchytov, samotne uchtenie a zapojenie hadic asi ani to. Co na to fuel managment? Tento seriovy motor disponuje primitivnou riadiackou Motronic ML4.1, ma v sebe akurat cidlo klepania, klasika lambda etc. Regulator tlaku paliva 3 bary.

Takze 150@200ps 180@230Nm?? - vydrzi to seriovy motor? Kolko boostu bude treba aby sa brat dostal na tieto hodnoty s M45 kompresorom? Je to vhodny kompresor na dvojliter osem ventil? Moze ho mat za 500 euro cisto novy... A dalsia vec, co na to elektronika, pouzit piggy back system a variator nechat zapojeny, alebo prejst na plne programovatelnu riadiacu jednotku, zrobil to tu uz niekto?

Vdaka ;)
Alfa Romeo 75 3.0V6 185ps 246Nm
Alfa Romeo 75 1989 2.0TS
109kW 148bhp 186Nm
6L/100km > predpisovo, redline > 9L/100km max.
0-100km/h pod 8s...
Vmax 240km/h
Transaxle porsche system...

Uživatelský avatar
elviiis
Příspěvky: 2279
Registrován: 12 črc 2006 21:15
Bydliště: Olomoooc a Jeseniiik

Re: Kompresor

Příspěvek od elviiis »

vydrzet vydrzi... jak dlouho tot otazka? tlak totd otazka cislo 2 zalezi na sladeni vseho ostatniho mozna 0.3bar mozna 0.5bar... taky zalezi na kompressi a na tlakach motoru aby tam nejakej tlak zustal a nesel vsechen ke klice pres krouzky... motor managamet je jasnej zjistit jeslti bude fungovat nejake siditko nejsnazze apexi safc popr pridat vstriky a pouzit napr rebica... nebo jestli jde ta jendotka upravit ale pochybuju...
TOYOTA CELICA CARLOS SAINZ 2.0 TURBO 4WD 153KW 1992 = funny
Skoda Ochcavia f kombajnu f metle na hlinach a i kliiimu ma a samozrejmne hagusy 81KW = daily

Uživatelský avatar
MatesK
Příspěvky: 36
Registrován: 24 dub 2009 10:18
Bydliště: Praha 9
Kontaktovat uživatele:

Re: Kompresor

Příspěvek od MatesK »

Prosím o radu, rád bych zakoupil Apexi SAFC NEO, ale nevím jak přesně to funguje a tudíž ani nedokážu odhadnout jestli to pro moje účely bude to pravé?! Mohl byste mi někdo popsat funkci prosím...Jinak motor je 93 výroba, takže přímé jednobodové vstřikování, lankový plynový pedál, potenciometr na klapce, rozdělovač, nevím jestli je potřeba ještě něco vědět. Díky
V6i 18"

Uživatelský avatar
elviiis
Příspěvky: 2279
Registrován: 12 črc 2006 21:15
Bydliště: Olomoooc a Jeseniiik

Re: Kompresor

Příspěvek od elviiis »

mno jsi si jistej tim jednobodovym vstrikem :? myslel jsi spise vice bodovej ne? jeden vstrik na valec ne? jinak apexi funguje tak ze "mylne" informuje jednotku o udajich a diky tomu prodluzujes nebo zkracujes dobu vstriku ve finale to vypada tak ze pouzijesr origo vstriky neb odas vetsi a pomoci apexi se jen upravy delka vstriku...
TOYOTA CELICA CARLOS SAINZ 2.0 TURBO 4WD 153KW 1992 = funny
Skoda Ochcavia f kombajnu f metle na hlinach a i kliiimu ma a samozrejmne hagusy 81KW = daily

Uživatelský avatar
MatesK
Příspěvky: 36
Registrován: 24 dub 2009 10:18
Bydliště: Praha 9
Kontaktovat uživatele:

Re: Kompresor

Příspěvek od MatesK »

:lol: prostě lama...jasný jeden vstřikovač na válec...nejsem z oboru tak v tom mám ještě bordel trochu....každopádně podle toho co jsi napsal, tak by teoreticky to mělo fungovat ne?! Jenom si nejsem jistej jestli moje vstřikovací jednotka bude umět otevřít vstřikovač na dobu, která by stačila na moje přeplňování. Kdyby ne tak tímpádem bych tam dal větší vstřiky, tím by se to vyřešilo. předpokládám, že to AFC je napojený na lambdu a podlé té se ladí, ale musim použít nějakou speciální lambdu? seriová vypadá, že už umírá, tak jestli mám koupit novou, která tam patří nebo rovnou nějakou spešl? Díky za trpělivost

Kdybych to neokompresil, tak se mi AFC hodí i na atmo motor že?! Ještě bych využil místo a zeptal se k čemu slouží setrvačník? :oops:
V6i 18"

Uživatelský avatar
elviiis
Příspěvky: 2279
Registrován: 12 črc 2006 21:15
Bydliště: Olomoooc a Jeseniiik

Re: Kompresor

Příspěvek od elviiis »

jo asi bys musel nahradit vstirky vetsimi... safc neni napojenej na labda sondu nepracuje s udaji z vyfuku tak nepracuje zadne podobne zarizeni ani programovatelna jednotka... musis si koupit map senzor ktery meri tlak vzduchu a podle toho pak safc ovlivnuje jednotku ty jen proste zadas jake zmeny maji pri jakem tlaku nsatat... samozrejmne na naladeni potrebuje vysokonapetovou labda sondu je z se v motoru normalne nenachazi a budik na smes a vse si naladit... paklize mas v6 je lepsi mit 2lambdy kazdou na jednu stranu a mit zarizeni jez potporuje pripojeni 2x lambdy coz je napr plx o tom ti vice rekne libor ale neni to levna zalezitost apexi safc s map senzorem + labda (lambdy) a budik + vstrikovace + palivova pumpa to jses nekde na 25tis kdy pokoupis starsi komponenty na ebay + ten komp... lambdu s budikem samo novou to je tak okolo 8tis pokud bude jedna lambda safc s mapem te vynde kdyz dobre sezenes jetej tak 10tis mno a palivova pumpa tak 3tis kdyz dobre sezens nove walbro popr pumpu napr s turbiny ale myslim ze na tom neusetris no a vstriky s neceho nebo nove odhaduju kdyz dobre 3tis kus takze to je trochu aut zvlaste jendali se o starej motor kterej ti nevadi usmrtit na nem vse odladis odskousis a je to :)
TOYOTA CELICA CARLOS SAINZ 2.0 TURBO 4WD 153KW 1992 = funny
Skoda Ochcavia f kombajnu f metle na hlinach a i kliiimu ma a samozrejmne hagusy 81KW = daily

Uživatelský avatar
Idaho
Moderátor
Příspěvky: 4345
Registrován: 24 kvě 2004 13:55
Bydliště: EU
Kontaktovat uživatele:

Re: Kompresor

Příspěvek od Idaho »

elviiis píše:...safc neni napojenej na labda sondu nepracuje s udaji z vyfuku tak nepracuje zadne podobne zarizeni ani programovatelna jednotka...
no sami používáme jendotky co dokáží v close loop režimu korigovat mapu paliva dle signáli WD lambdy takže existují...

to MatesK : .. ale pro tve využité je to zbytečné. ideální bude sehnat nekoho kdo Wl má a bude schppen ti s jeho pomocí nastavit apexi tak aby to fungovalo, mylsím že te to vyjde na polovinu ceny pořízení WB lambdy, navíc pokud nevíš co vlatsne ukazuje a jak s tím rpacovat tak je ti stejne uplne k ničemu :)

ad vstřiky - počítal jsi duty cycle, nebo podle ceho elviis usuzuje že nestačí seriové s prodlouženým DC, případne prodloužit DC + zvednout tlak na lište atd..

je to sice "stodola tuning" ale na techle aplikacích funkční a přináší vysledky..
Je mezi námi stále více lidí, kteří poskytují konzultace a vědí jak se co má udělat, ale stále méně tech kteří do udělat dokáží.
web : www.dicompracing.cz / www.jdmengines.cz

Uživatelský avatar
elviiis
Příspěvky: 2279
Registrován: 12 črc 2006 21:15
Bydliště: Olomoooc a Jeseniiik

Re: Kompresor

Příspěvek od elviiis »

idaho pouziti vipecu je pro jeho palikaci zbytecne dyt vipec stoji vice nezli vuz samotny... duty jsem nepocital protoze nemam tuseni jakou maji kapacitu origo vstriky navic neznam compress motoru takze ani nemam poneti jakej by mnel vuz vykon pri talku napr 0,5bar... ale odhadem copress 9,5:1 toverni vykon tipuju tak nan 180koni s timto tlakem se dostesn nekam k 250konim nemyslim si ze budou tovarni vstrikovace tak velke aby dokazali uzivit takovy vykon... samozrejmne je to na rozhodnuti majitele kam a jak chce jit ale pokud koupi komp a remenici pro tlak napr 0.5bar a zjisti ze se dostal pres max kapacitu vstriku bude na nem jestli necha upracit remenici pro mensi tlak nebo da vetsi vstriky... kazdopadne mas pravdu v tom ze bude lepsi sehnat nekoho kdo mu pujci wb lambdu a pomuze mu ze samtnym ladenim safce... ale na ndruhou stranu pokud je tak snadne sehnat tento motor a pimper nebere tuto prestavbu jako ucelovou jako spise naucnou mohlo by to pri zakoupeni wb dobre reseni jak zacit a jak se naucit... apexi ladit pokuc by mnel wb pouze pujcene a nechal tovarni vstriky bude limitovan jen tim co mu nekdo sladi... ale urcite je reseni nekolik je jen ptazka kudy se chce ubirat... ale ta tak ci tak s tovarni lambadou nic neudelas k temto ucelum neslouzi a jeji rozpeti nic takoveho neumoznuje...
TOYOTA CELICA CARLOS SAINZ 2.0 TURBO 4WD 153KW 1992 = funny
Skoda Ochcavia f kombajnu f metle na hlinach a i kliiimu ma a samozrejmne hagusy 81KW = daily

Uživatelský avatar
Libor12
Moderátor
Příspěvky: 2298
Registrován: 29 čer 2008 15:14
Bydliště: Dobříš
Kontaktovat uživatele:

Re: Kompresor

Příspěvek od Libor12 »

Největší nevýhodou pistoveho spalovacího motoru je jeho konstrukce a tou je přeměna přímočarého pohybu v otáčívý. Vezmeme li si kupříkladu 4taktní motor tak pouze v jednom cyklu vykonáva práci a odevzdáva energii,na ostatní 3 ji naopak potřebuje. A k tomu slouží setrvačník - k překonání bodu kdy energii potřebuje. Podle toho by řadový 12válec žádný setrvačník nepotřeboval,ale on má ještě funkci vyvážení,omezení vibrací. K ostatnímu se ani nemá smysl vyjadřovat. Apexi je primárně určeno motorům které turbo už mají a ty pracujes s jeho plnícím tlakem. Při foukání atmo není moc použitelné. Neumí totiž měnit předstih připojuje se standartné na map nebo maf,hotwire. Nedělá nic jiného že jednotce předhodí informací o větším množství vzduchu a ta tomu přizpůsobí délku vstřiku a trochu i předstih. Jenže je to atmo ecu a tak hodně brzy skoncíš buď na chudé směsí nebo s hořícím palivem ještě ve výfuku. Můžeš si vybrat co je lepší. Ti co už jsou s motormanagementem trošku dále ten samy výstup připojí na čidlo teploty nasavaneho vzduchu. Pokud mají alespoň budík wb afr dostanou se trochu dal. Když už šidítko tak alespoň takové co umí měnit alespoň i předstih nebo ještě lépe ovládat další přidané vstřiky.
toyota corolla gti 4a-ge 1.6 "V2" 226hp/9500rpm
IMF Master Ignition Forum - http://
imfsoft-forum.eu/


Válcová zkušebna 4X4 až do 1200HP

Uživatelský avatar
Idaho
Moderátor
Příspěvky: 4345
Registrován: 24 kvě 2004 13:55
Bydliště: EU
Kontaktovat uživatele:

Re: Kompresor

Příspěvek od Idaho »

elviiis píše:idaho pouziti vipecu je pro jeho palikaci zbytecne dyt vipec stoji vice nezli vuz samotny...
ale to já vím, jen sem reagoval na vou hlásku že to nezvládají ani programovatelné ECU :)

ja mu ViPEc nenutím - to bych pak nepsal to co písu o pár řádku dál v tomtéž přízpevku..
Je mezi námi stále více lidí, kteří poskytují konzultace a vědí jak se co má udělat, ale stále méně tech kteří do udělat dokáží.
web : www.dicompracing.cz / www.jdmengines.cz

Uživatelský avatar
Idaho
Moderátor
Příspěvky: 4345
Registrován: 24 kvě 2004 13:55
Bydliště: EU
Kontaktovat uživatele:

Re: Kompresor

Příspěvek od Idaho »

elviiis píše: na ndruhou stranu pokud je tak snadne sehnat tento motor a pimper nebere tuto prestavbu jako ucelovou jako spise naucnou mohlo by to pri zakoupeni wb dobre reseni jak zacit a jak se naucit... apexi ladit pokuc by mnel wb pouze pujcene a nechal tovarni vstriky bude limitovan jen tim co mu nekdo sladi...
peomin ale je to celkových znalostech, to že když nikdo nic nezná ( ted obrazne řečeno ) tak se s letadlem nanučí lítat tak že si koupí nejnovejší stíhačku a send edo ní, stejne tak jako poku d se chce naučit šel bych cestou jendoduchosti a investoval ty peníze spíše doliteratury než do pořízení WB se kterou neví co delat a co o čekávat, prozatímj at mu to nekdo naladí a on s eučí po menších krocích, pokud jsou jeho znalosti takové jaké zde presentuje tak koupe WB jsou vyhozené peníze které muže investovat do "lepšího startu znalostí" a WL si pořídit třeba za pul roku až o ní a procesech v motoru bude neco vedet..
tot čiste muj názor nikomu ho nenutím...
Je mezi námi stále více lidí, kteří poskytují konzultace a vědí jak se co má udělat, ale stále méně tech kteří do udělat dokáží.
web : www.dicompracing.cz / www.jdmengines.cz

Uživatelský avatar
MatesK
Příspěvky: 36
Registrován: 24 dub 2009 10:18
Bydliště: Praha 9
Kontaktovat uživatele:

Re: Kompresor

Příspěvek od MatesK »

Heh, no znalosti nejsou tak kritický, jak to vypadá, ale jelikož jsem samouk, tak to nemám všechno pohromadě a dost věcí mi není zatím úplně jasných :wink: viz setrvačník.

1) strvacnik - princip je mi tedy jasný. Moje V6 mi jde - zda se mi - docela pomalu do otacek. Kdyz otevru klapku na plno a hned zpet, co nejrychleji, tak mi motor vytoci do cca 2kRPM, kdyz ale to same udelam napr Saab 4valec 2,3 atmo nebo audi 100 2,4 V6, tak jim otacky vylitnou napr do 3kRPM, ale ten prubeh je daleko rychlejsi a reakce na otevreni klapky je rychlejsi. Tak me napadalo jestli to neni konstrukci motoru, konkretne váhou setrvačníku a všech řemenic atd.

2) moje lambda, jak jsem se vcera dozvedel, ma zivotnost 160tkm a ja mam najeto 220tkm, + motor se chova podivne - kdyz beru N98 nebo Vervu od Benziny, tak jede jak "má", ale když beru něco jinýho + různě nevím podle čeho, tak jako by vynechával válec, ale neni to tak intenzivní. A jede to hovno :lol: To palivo vlastně spíš zmenšuje pravděpodobnost, že to pojede špatně. No a z těhle dvou informací vycházím, že lambda je pomalu po smrti.

3) zatim ladit sam nechci protoze tomu nerozumim a hlavne penez by to vyslo daleko vic si myslim.
Akorat mam problem, ze kdyz to bude chtit nekdo naladit, tak se tam musi nechat ta puvodni seriova lambda(jinak by se vstrik. jednotka zblaznila nebo by ve finale reagovala jinak ne) a WD dat nekam na vyfuk, ktery ovsem budu muset upravit, abych ji tam dal, no a pak dira ve vyfuku?! :D

4) Co mi není ale absolutně jasný - předstih je doba kdy do svíčky jde proud, aby se zapálila směs. Ale v dobu ještě před HÚ, aby doba kdy vylítne jiskra, tak se směs zapálila v idální okamžik. Když ale moje vozítko má cívku a rozdělovač, tak uplně nachápu, jak může jednotka ovládát předstih?! Jedině mě napadá, že palec má dost "dlouhý" kontakt, aby v tomto časovém rozpětí vstrik. jednotka dokázala zvolit ten nejlepší moment?!

5) Když mám atmo vstrik. jednotku a jednotka 100% nemá mapy pro přetlak, tak podle mě nebude umět otevřít vstřiky na takovou dobu, aby se to rovnalo, přetlaku 0,5bar ne?! Jinak čerpadlo dává cca 90l/hod. +- jednotky. Tlak v palivové soustavě je 3 bary. kompresní poměr je 9,6:1.

6) Přídavným vstřikům se chci vyhnout. Už takle bude konstrukčně velky problem vubec ten kompresor umistit, tak aby sel rovnou na remen.

No abych si to shrnul.
Kompresor - nasel jsem napriklad Eaton M62 za 9tkc, zástavba atd. je proste na me.

Vstrikovani - Ideálně když by fungoval AFC i pro 0,5 bar, tak není co řešit. Když ne, tak asi nejjednodušší bude sehnat větší vstřikovače, popřípadě jiná úprava paliv. soustavy. Sehnat někoho kdo by mi to vyladil. zajimala by mě cena, co rámcově by člověk za to nalazení mohl chtít?
Jenze me napada docela zásadní věc. Když AFC obelhává ŘJ na váze vzduchu, pak mi nutně nemůžou stačit palivové mapy sériové ŘJ, která bude mít mapy pouze na podtlak, tudíž když AFC ji pošle informaci, že tlak je "velký"(řekněme i třeba jen 0,1bar), tak ŘJ už na to nebude mít mapy ne?! Leda že bych nějakým způsobem docílil, že by se při maximálním otevření vstřikovače(co dokáže jednotka na základě údajů z AFC) se vtříklo daleko více paliva. Když střelím od boku tak budu na 0,5bar potřebovat například dvojnásobek vstříknutého paliva?

Kontrola boostu - se zatim neresi, bud BV nejaky mechanicky za pár korun nebo zainvestuju do elektronického. To zatím není důležité

Díky moc za pomoc. Mates

Jinak tady je moje vozítko - pro představu:

Obrázek
V6i 18"

Uživatelský avatar
bóďa
Příspěvky: 2337
Registrován: 12 pro 2005 19:05
Bydliště: Kutná Hora
Kontaktovat uživatele:

Re: Kompresor

Příspěvek od bóďa »

Mates, byt tebou tak nejdriv zajedu na diagnostiku, kde ti zjisti jaky cidla mas na motoru v haji, popripade jak je na tom ta lambda atd... kamos rikal ze mu takhle vymenily nejaky dve cidla (nebyl tam vubec kvuli tomu, ale jen tak na kontrolu) a byl to potom znatelny rozdil (se safranem s v6).

btw, ten vyfuk uz mas v pohode? jak jsi psal ze ti to nejde do otacek, tak to by mohlo byt eventuelne tim brčkem misto vyfuku co jsi tam mel ne? :D
3x Renault Safrane Hartge Biturbo

Uživatelský avatar
MatesK
Příspěvky: 36
Registrován: 24 dub 2009 10:18
Bydliště: Praha 9
Kontaktovat uživatele:

Re: Kompresor

Příspěvek od MatesK »

no cidla si udelam sam, na tachu je diagnostika sesti cidel, pri ostatnich by se hlasila ŘJ kontrolka, lambdu az budu vedet, jak s tim kompresorem. Nebo mi chceš říct, že ten člověk šel na diagnostiku i když mu ŘJ nic nehlásila a našli mu vadná čidla?btw kdo to byl?

Vyfuk aka brčko uz je eliminovany :potlesk: Máš ještě ty zavařený svody? že bych si nechal zavařit i ty zadní.
V6i 18"

Uživatelský avatar
bóďa
Příspěvky: 2337
Registrován: 12 pro 2005 19:05
Bydliště: Kutná Hora
Kontaktovat uživatele:

Re: Kompresor

Příspěvek od bóďa »

ted si nejsem jistej, ale myslim ze mu menili i lambdu a snad potenciometr skrtici klapky..? protoze se neda nastavit, ale meni se za novej.. jinak o te diagnostice na palubce vim.. je to v tom testovacim rezimu, ze? a ty zavareny svody jeste mam... ale ted ani nevim, ktery to jsou.. ale myslim ze predni no.. muzu kouknout. a muzu ti pujcit nejaky spatny na zavareni... nebo jestli mas?
3x Renault Safrane Hartge Biturbo

Uživatelský avatar
Libor12
Moderátor
Příspěvky: 2298
Registrován: 29 čer 2008 15:14
Bydliště: Dobříš
Kontaktovat uživatele:

Re: Kompresor

Příspěvek od Libor12 »

Ok. Řekněme tedy že vše je v pořádku. Než koupíš jakékoli šidítko a kompresor zacni nákupem 10kohm potenciometru(přesně ten samy který se používá k ovládání hlasitosti v rádiu) k tomu si poříd kit afr s logovaním do pc. Na něm se opravdu nevyplatí šetřit. Plx můžu dodat,ještě třeba inovatte atd. Dal budeš potřebovat stavitelny regulátor tlaku paliva. Připoj a udělej záznam rozptylu afr ve všech jízdních režimech. Potom aby jsi zjistil čeho je vůbec jednotka schopna zvyš tlak paliva na liště o 1bar. Opět měření. Pokud zvládne rozdíl 1bar a křivka afr bude víceméně shodná tak na signál od maf,map,hotwire nevím co ten motor používá připoj osciloskop a udělej si graf a záznam průběhu napětí po 500 ot/min. Porovnej se záznamem afr. Potom připoj ten potencionétr a po těch 500ot vždy přidej cca napětí 0.5V. Opět sleduj afr a porovnávej. Pokud má jednotka dostatečný rozsah bude schopna udržet afr v přijatelném rozmezí. To samé pak zopakuj s čidlem teploty nasavaneho vzduchu a teplotním čidlem motoru. Pokud jednotka bude schopna při zvýšeném tlaku o 1bar a skokove změně napětí ustát afr dejme tomu někde mezi 11.7 v plné zátěži a kolem 15,16.1 při volnoběhu potom se zacni shánět po kompresoru a vhodném šidítku. Tak jako tak počítej s investici min kolem 40000.
toyota corolla gti 4a-ge 1.6 "V2" 226hp/9500rpm
IMF Master Ignition Forum - http://
imfsoft-forum.eu/


Válcová zkušebna 4X4 až do 1200HP

Uživatelský avatar
MatesK
Příspěvky: 36
Registrován: 24 dub 2009 10:18
Bydliště: Praha 9
Kontaktovat uživatele:

Re: Kompresor

Příspěvek od MatesK »

bóďa píše:ted si nejsem jistej, ale myslim ze mu menili i lambdu a snad potenciometr skrtici klapky..? protoze se neda nastavit, ale meni se za novej.. jinak o te diagnostice na palubce vim.. je to v tom testovacim rezimu, ze? a ty zavareny svody jeste mam... ale ted ani nevim, ktery to jsou.. ale myslim ze predni no.. muzu kouknout. a muzu ti pujcit nejaky spatny na zavareni... nebo jestli mas?
Lambda je jasná 8) no a ten potenciometr je mozná ta věc, která mi tam dělá další bordel. Protože když by potenciometr dával signál při full klapce třeba i o deset procent min, tak ve vysledku tam mam chudou smes a je to v prd***. Teď mě napadlo, že jsem ho vlastně měnil. Nicméně za starej :D zavareny jsi mel predni, a me doma lezej zadni. to si nechal delat nekde nebo se to klasicky k tobe nejak dostalo? :D
V6i 18"

Uživatelský avatar
MatesK
Příspěvky: 36
Registrován: 24 dub 2009 10:18
Bydliště: Praha 9
Kontaktovat uživatele:

Re: Kompresor

Příspěvek od MatesK »

Libor: Tak to si musim vzít TIME, abych to hlavou zpracoval. :lol:
Do zitra zkusim nastudovat abych na sto veděl, o čem všem mluvíš.
Tohle je jaká částka peněz asi tak? "kit afr s logovaním do pc"
Peníze řekněme nejsou problém, jelikož si půjčim, ale zase nevýhoda je, že předem musim vědět kolik. :cry:
Můžeš zkusit střelit kolik tadle první fáze bude peněz?
Dík
V6i 18"

Uživatelský avatar
bóďa
Příspěvky: 2337
Registrován: 12 pro 2005 19:05
Bydliště: Kutná Hora
Kontaktovat uživatele:

Re: Kompresor

Příspěvek od bóďa »

MatesK píše:zavareny jsi mel predni, a me doma lezej zadni. to si nechal delat nekde nebo se to klasicky k tobe nejak dostalo? :D
no tak ty zavareny mam no.. se nejak dohodnem. a nechaval jsem je zavarovat spolecne se vikem kufru :)
mates, nechces precejen uvazovat o tom motoru z biturba? pohyboval by se kolem te castky, co psal libor :)
ale dost OT, dyztak mi napis sz na foru.. :D
3x Renault Safrane Hartge Biturbo

Uživatelský avatar
MatesK
Příspěvky: 36
Registrován: 24 dub 2009 10:18
Bydliště: Praha 9
Kontaktovat uživatele:

Re: Kompresor

Příspěvek od MatesK »

Kdyz BI motor tak i zbytek auta :lol: néééé musim se naučit - vyřádit :lol: - na tomhle, jestli chci pak BI udělat opravdu svinský :alien: Koupit celý auto popřípadě motor je jiná liga, než si to umět sám ladit, popřípadě vedět přesně co dělám :?:

Asi sem to tady nepsal, ale rád bych pochopil motor co nejlépe. O výkon(nebo v tomdle případě o krouťák) ani nejde.
V6i 18"

Uživatelský avatar
Taboo
Příspěvky: 2759
Registrován: 26 lis 2004 18:27
Bydliště: Des Moines, IA, USA

Re: Kompresor

Příspěvek od Taboo »

Smazano
Naposledy upravil(a) Taboo dne 27 srp 2014 05:19, celkem upraveno 1 x.
IQ stylingem nenahradis.

Uživatelský avatar
MatesK
Příspěvky: 36
Registrován: 24 dub 2009 10:18
Bydliště: Praha 9
Kontaktovat uživatele:

Re: Kompresor

Příspěvek od MatesK »

Taboo píše:Pokud se timto dlouhodobym a financne nakladnym procesem nemas zajem sam probirat, nejlepsim resenim by pote bylo prenechani upravy tveho vozu opravdovym professionalum.
Zájem mám, neboj 8) V první řadě mi jde o naučení se...ano, cestou literatury - a to snažím dohánět skrze internet, například tvoje příspěvky pročítám :lol: ...ale druhá a pro me i paralene s literaturou praxe...nikdy nebudu delat s motorem neco cemu bych nerozumel...proste je mi 25 a cca dva roky zpatky jsem koupil todle auto a zacal si plnit detsky sen - upravovat si auto podle sve predstavy....mam denni praci na cely den k tomu jeste zaliby a autu z tohodle davam v posledni dobe cca 3 hodiny denne....to je jedno, uvidis vsechno chce cas :wink:

edit: jestli mi tady nechas naky linky na veci co bych si mohl precist, tak budu vdecny.
V6i 18"

Odpovědět

Zpět na „Tuning motoru + výfuky“