Kompresor na R. Safrane 3,0 V6

Vše o úpravách motorů a vyfuků.

Moderátoři: Fáboš, Bohuš, Kane13, Ritchma, Libor12, Tom_

Uživatelský avatar
MatesK
Příspěvky: 36
Registrován: 24 dub 2009 10:18
Bydliště: Praha 9
Kontaktovat uživatele:

Re: Kompresor

Příspěvek od MatesK »

Libor:
Tak OK.
Takze akci kompresor, prozatím přejmenovávám na zjištění funkcí ŘJ.
Uz vim :D iMFD Data logger 250 doláčů, tak doufam, že tady to bude tak tech max 8000,-, co jsem koukal na funkce, tak ten se bude hodit kazdopadne, a mozna co nejdriv, abych otestoval stávající chod motoru. Potenciometr v GMku za 50,- 8) Regulátor tlaku paliva s manometrem cca. 2500,- , ale mam pocit ze jsem cetl ze nektery jsou na hovn*. Jeste na to kouknu. Multimetr mám, jenom ten osciloskop bude problem - ale to se nak vyresi. I instrukce mam :D Jenom jestli by si mi teda pls nabidnul pres SZ to PLX iMFD, popripade kdyby se ti chtelo mi doporucit nejaky ten tlakovy regulator. Díky
V6i 18"

Uživatelský avatar
Taboo
Příspěvky: 2759
Registrován: 26 lis 2004 18:27
Bydliště: Des Moines, IA, USA

Re: Kompresor

Příspěvek od Taboo »

Smazano
Naposledy upravil(a) Taboo dne 27 srp 2014 05:18, celkem upraveno 1 x.
IQ stylingem nenahradis.

Uživatelský avatar
Libor12
Moderátor
Příspěvky: 2298
Registrován: 29 čer 2008 15:14
Bydliště: Dobříš
Kontaktovat uživatele:

Re: Kompresor

Příspěvek od Libor12 »

Doporučená literatura: spalovací motory,diagnostika spalovacích motoru,osciloskop a jeho použití v autoopravarenske praxi,v té je popsaný celý motor management principy a diagnostika,elektrotechnika a elektronika automobilů,maximum boost,Robert Bosch- gasoline engine management. Myslím že čtení na 2roky. ;)
toyota corolla gti 4a-ge 1.6 "V2" 226hp/9500rpm
IMF Master Ignition Forum - http://
imfsoft-forum.eu/


Válcová zkušebna 4X4 až do 1200HP

Uživatelský avatar
MatesK
Příspěvky: 36
Registrován: 24 dub 2009 10:18
Bydliště: Praha 9
Kontaktovat uživatele:

Re: Kompresor

Příspěvek od MatesK »

OK Díky moc pánové. Tady to zatim nechám chcipnout a jdu studovat, ale ten Data logger stejne koupim :lol:
V6i 18"

Uživatelský avatar
MatesK
Příspěvky: 36
Registrován: 24 dub 2009 10:18
Bydliště: Praha 9
Kontaktovat uživatele:

Re: Kompresor

Příspěvek od MatesK »

Prozatím musím auto dát do lepšího stavu, abych pak mohl vyplácnout 8k na data logger.
Za moje prozatimní studování motoru jsem zjistil z čeho konkrétního můj motor počítá vstřik a předstih, tak jsem povyměňoval:
MAP senzor - za nový.
svíčky NGK - byli znát, ještě nastavit vzdálenost z 0,8mm na 1,2mm.
nový čidlo teploty chladící kapaliny.
Vyčistění čidla teploty vzduchu.
Zkoušel jsem jiné(od oka bez koroze narozdíl od mojich) zapalovací kabely, ale žadný rozdíl a nový stojí 4tkč takže zatím odkládám.
Palec rozdělovače nový. Ještě chybí víčko koupit nový.
Ještě je potřeba vyřešit oboje prasklý svody, bohužel zdravý se sehnat nedaj a nový se ani neptám pana Renaulta kolik stojej.

Mám nějaký úpravy sání a výfuku oproti NA verzi a jede to docela solidně na 12v ´93 motor, ale bude líp po renovaci vstřikovačů, kabely, víčko rozdělovače, komplet utěsněný výfuk...........bylo trochu mokro tak ta 2 mi hrábla trochu moc:
http://www.youtube.com/watch?v=lrvsaBS-CoY

spek
V6i 18"

M.A.M.mania
Příspěvky: 110
Registrován: 08 zář 2009 10:47

Re: Kompresor

Příspěvek od M.A.M.mania »

Zdar nechci zakládat nové téma tak se ptám tu...
Už nějakou dobu si pohrávám s myšlenkou zástavby kompresu...
Vstřebával jsem info ale stále mám spoustu ??? :? ???
Našel jsem hotové kity s kompresorem Rotrex, uvažoval jsem i o vlastní tvorbě kitu pomocí eatonu M45
Jedná se o motor obsahu 1.6 litinovej blok 8ventil série kompresní poměr 9,6:1 (teď je tam teda nižší celoplech těsnění a ostřejší vačka). Je to motor Peugeot/Citroen TU5JP NFZ 65kw 89ps.
Otázky (asi trochu hloupé ale rád bych věděl maximum)
1) Co všechno upravit? Myslím vnitřnosti... Snížit kompresi? O kolik?
2) Elektronika? Jinou ECU? nebo koupot lambdu map senzor apod?
3) Palivovej systém? Zvednout tlak na liště? Jiné vstřiky?

Odkazy co sem našel... http://www.gmcmotorsport.co.uk/index.ph ... cts_id=249" onclick="window.open(this.href);return false;

Nabízí i elektroniku, ojnice,...

http://www.streetpro.cz/index.php?id=11" onclick="window.open(this.href);return false;

mám spíš zkušenosti s atmo motorem...
Pískování Litých,plechových kol, moto dílů,....

Uživatelský avatar
elviiis
Příspěvky: 2279
Registrován: 12 črc 2006 21:15
Bydliště: Olomoooc a Jeseniiik

Re: Kompresor

Příspěvek od elviiis »

M.A.M.mania píše: Jedná se o motor obsahu 1.6 litinovej blok 8ventil série kompresní poměr 9,6:1 (teď je tam teda nižší celoplech těsnění a ostřejší vačka). Je to motor Peugeot/Citroen TU5JP NFZ 65kw 89ps.
Otázky (asi trochu hloupé ale rád bych věděl maximum)
1) Co všechno upravit? Myslím vnitřnosti... Snížit kompresi? O kolik?
2) Elektronika? Jinou ECU? nebo koupot lambdu map senzor apod?
3) Palivovej systém? Zvednout tlak na liště? Jiné vstřiky?
procti tema prestavba na na turbo... je otazka co motor vydrzi mozna bude potreba jej prekopat aby prezil navyseni vykonu... kompress muze zustat ale pak musis jit na menai tlak... musis predelat komplet motor managament da se pouzit piggi ale nevim jak dobre to bude pouzitelne s tvoji jednotkou... predelat motor a dat tam turbo nebo komp je to nejsnadnejsi s fuel managamentem to bude horsi :wink:
TOYOTA CELICA CARLOS SAINZ 2.0 TURBO 4WD 153KW 1992 = funny
Skoda Ochcavia f kombajnu f metle na hlinach a i kliiimu ma a samozrejmne hagusy 81KW = daily

Uživatelský avatar
kozorozecek
Příspěvky: 618
Registrován: 02 říj 2007 21:02
Bydliště: Louny
Kontaktovat uživatele:

Re: Kompresor

Příspěvek od kozorozecek »

zdravim v jednoum prispevku jsem se už tedy ptal ale nebylo mi srozumitelne zodpovezeno mam mercedes v kompresoru 2,0 chci jit s vykonem nahoru takže potřebuji zvišit otačky kompresoru jenže nevum o kolik mohu .
vzhledem ktomu že řemenička na kompresoru je elektronicky ovladana budu muset zvetšovat řemenici na klice.řemen ke kompresouru je jen k tomu kompresoru takže dalši agregaty rychlost nepociti.otazka je okolik zvetšit řemenici .
ted kompresor v maximu tlači 0,5 moje představa je se dostat k 1,5
kompresor by mnel bejt M61
v jinych přispevcich (nevim zda jsem spravne pochopil )se debatovalo otom že mirne navišeni tlaku by řidici jednotka mohla schroupat bez jeji upravy.
dalši vec navišeni tlaku na lište.regulator tlaku mam jako součast lišty když koupim regulak štelovaci jak upravujete ten stavajici nebo jen vsadite regulka za nej?
momentalni vykon je na 190konikach ma představa je se postupne dostat na 250-300 je to vubec realne s motorem mercedes?je mi jasne že to bude neco stat takže řikam postupne.
jinak neznate nekdo nekoho kdo je schopen dovest neco z usa maj tam krasne svody na medveda vychazej neco kolem 2500,-kč jenže to neposilaj do evropy
mercedes C w202 141kw
holky a auta to je moje

Uživatelský avatar
Libor12
Moderátor
Příspěvky: 2298
Registrován: 29 čer 2008 15:14
Bydliště: Dobříš
Kontaktovat uživatele:

Re: Kompresor

Příspěvek od Libor12 »

Napiš Krosmenovi. Něco už řešil a z usa Ti doveze také.
toyota corolla gti 4a-ge 1.6 "V2" 226hp/9500rpm
IMF Master Ignition Forum - http://
imfsoft-forum.eu/


Válcová zkušebna 4X4 až do 1200HP

Uživatelský avatar
elviiis
Příspěvky: 2279
Registrován: 12 črc 2006 21:15
Bydliště: Olomoooc a Jeseniiik

Re: Kompresor

Příspěvek od elviiis »

kozorozecek píše:.
ted kompresor v maximu tlači 0,5 moje představa je se dostat k 1,5
kompresor by mnel bejt M61
pri tomto tlaku kompu se motor rozsipe... tech 300k je realnych pri 1baru a motor by to mohl rozdejchat... ale pochybuji ze se s tim tlakem popere jednotka...
TOYOTA CELICA CARLOS SAINZ 2.0 TURBO 4WD 153KW 1992 = funny
Skoda Ochcavia f kombajnu f metle na hlinach a i kliiimu ma a samozrejmne hagusy 81KW = daily

Uživatelský avatar
kozorozecek
Příspěvky: 618
Registrován: 02 říj 2007 21:02
Bydliště: Louny
Kontaktovat uživatele:

Re: Kompresor

Příspěvek od kozorozecek »

takže doporučuješ jit na max 1bar?a jak vyzjistim okolik mam zvišit na kompersoru abych se dostal na tuto hodnotu pochybuji že když je to o jednou tolik že bych mnel zvišovat jednoutolik otačky.a s tou jednoutkou bude stačit nachipovani nebo je lepši nejaka řiditelna jednotka.pak u toho to elektronicky ovladaneho kompresoru lze použit pop off ventyl je mi jasne že by to bylo spiš jen na efekt ale je to jen otom ho napichnout do trubky nebo je ktomu ješte třeba neco zaslepovat či tak neco
mercedes C w202 141kw
holky a auta to je moje

Uživatelský avatar
elviiis
Příspěvky: 2279
Registrován: 12 črc 2006 21:15
Bydliště: Olomoooc a Jeseniiik

Re: Kompresor

Příspěvek od elviiis »

no s tim zvysenim tlaku nevim to ti poradi nekdo kdo delal s kompresorama ale myslim ze nebude tlak primo umernej otackam kompu... no myslim ze pokud najdes ladicskou firmu co se umi prokousat tovarni jednotkou tak nevydim duvod proc davat stand alone... s jednim barem se dostanes uz dost daleko...
TOYOTA CELICA CARLOS SAINZ 2.0 TURBO 4WD 153KW 1992 = funny
Skoda Ochcavia f kombajnu f metle na hlinach a i kliiimu ma a samozrejmne hagusy 81KW = daily

Uživatelský avatar
kozorozecek
Příspěvky: 618
Registrován: 02 říj 2007 21:02
Bydliště: Louny
Kontaktovat uživatele:

Re: Kompresor

Příspěvek od kozorozecek »

ok pro zatim dekuji ted jen kdo poradi stima otačkama kompresoru
mercedes C w202 141kw
holky a auta to je moje

Uživatelský avatar
Libor12
Moderátor
Příspěvky: 2298
Registrován: 29 čer 2008 15:14
Bydliště: Dobříš
Kontaktovat uživatele:

Re: Kompresor

Příspěvek od Libor12 »

Pro m62 je převodovy poměr 2.19:1 pro tlak 14psi. Ovšem kdo Ti naladí sériovou ecu to nevím.
toyota corolla gti 4a-ge 1.6 "V2" 226hp/9500rpm
IMF Master Ignition Forum - http://
imfsoft-forum.eu/


Válcová zkušebna 4X4 až do 1200HP

Uživatelský avatar
kozorozecek
Příspěvky: 618
Registrován: 02 říj 2007 21:02
Bydliště: Louny
Kontaktovat uživatele:

Re: Kompresor

Příspěvek od kozorozecek »

super no možna už o nekom vim ješte se snim domluvim jinak tendle pomner je odzkoušenej ju nebo to maš dokonce na svem aute?
mercedes C w202 141kw
holky a auta to je moje

Uživatelský avatar
Libor12
Moderátor
Příspěvky: 2298
Registrován: 29 čer 2008 15:14
Bydliště: Dobříš
Kontaktovat uživatele:

Re: Kompresor

Příspěvek od Libor12 »

Poměr je vypočtený z kompres mapy m62. Dělal jsem to před nějakým časem jednomu známému po mechanické stránce. Jednotku mu dělal nějaký "hokuspokus" garáž čip super performance a dopadlo to tak že jsem to zase uvedl do původního stavu a v létě mu tam budu dávat standalone ecu na kterou šetří. Za ten nepodařěný čip kdy auto kouřilo jak tdi a jelo hůř než předtím,střílelo do výfuku zaplatil 20000kč a po frajerovi se slehla zem. To už by měl skoro ecu v autě.
toyota corolla gti 4a-ge 1.6 "V2" 226hp/9500rpm
IMF Master Ignition Forum - http://
imfsoft-forum.eu/


Válcová zkušebna 4X4 až do 1200HP

Uživatelský avatar
kozorozecek
Příspěvky: 618
Registrován: 02 říj 2007 21:02
Bydliště: Louny
Kontaktovat uživatele:

Re: Kompresor

Příspěvek od kozorozecek »

a je tento pomner určen pro kompresor s elektromagnetickou spojkou? a kde dohledavate ty mapkompresi ja muj kompresor vočuchal kolem dokola a nikde ani štiteček jeden teda jo ale ten je čistej
mercedes C w202 141kw
holky a auta to je moje

Uživatelský avatar
Libor12
Moderátor
Příspěvky: 2298
Registrován: 29 čer 2008 15:14
Bydliště: Dobříš
Kontaktovat uživatele:

Re: Kompresor

Příspěvek od Libor12 »

Poměr je velikosti řemenic. Je jedno kterou z nich zvětšis nebo zmenšíš. Mapy najdeš na http://www.eaton.com" onclick="window.open(this.href);return false; nebo pan google. ;)
toyota corolla gti 4a-ge 1.6 "V2" 226hp/9500rpm
IMF Master Ignition Forum - http://
imfsoft-forum.eu/


Válcová zkušebna 4X4 až do 1200HP

blázen
Příspěvky: 4642
Registrován: 21 lis 2005 17:21
Kontaktovat uživatele:

Re: Kompresor

Příspěvek od blázen »

přesně tak,jiný průměr řemenice by měl měnit plnící tlak.
grafy pro ten M62 by měli být i tu
http://www.rbracing-rsr.com/turbotech.html
ted smrdím po naftě :-)

podporuji: http://www.neo2011.cz/

Uživatelský avatar
kozorozecek
Příspěvky: 618
Registrován: 02 říj 2007 21:02
Bydliště: Louny
Kontaktovat uživatele:

Re: Kompresor

Příspěvek od kozorozecek »

super jdu se trošku tedy za čist zatim dik moc
mercedes C w202 141kw
holky a auta to je moje

Uživatelský avatar
kozorozecek
Příspěvky: 618
Registrován: 02 říj 2007 21:02
Bydliště: Louny
Kontaktovat uživatele:

Re: Kompresor

Příspěvek od kozorozecek »

jsetli dobře počitam tak když řemenice na kompresoru ma prumer 100mm tak řemenice by mnela mit v prumeru 200mm narust řemenice v prumeru o 15mm dela takovejdle narust je to vubec možne? doufam že nemam až moc stupudni otazky
mercedes C w202 141kw
holky a auta to je moje

Uživatelský avatar
máca
Příspěvky: 2415
Registrován: 18 úno 2006 01:20
Bydliště: mostecko

Re: Kompresor

Příspěvek od máca »

jaky prumery remenic tam mas ted? hjinak na corradu g60 prumer na remenici na sneku v rozdilu 4mm delal tlak z 0,7 na 0,9 cca, podle stavu sneka, ale ja sel vic do extremu a pak byl problem s udrzenim tlaku! normelne ti v nalozi vystrelilo gufera z kompresoru, museli se davay dvojity plechovy a ty jeste lepit na loctite, pak uz gufera drzely a zas odchazeli hadice :lol:
cabrio bukvice

Uživatelský avatar
kozorozecek
Příspěvky: 618
Registrován: 02 říj 2007 21:02
Bydliště: Louny
Kontaktovat uživatele:

Re: Kompresor

Příspěvek od kozorozecek »

ted mam na kompresoru 100mm a na klice 185 nejvižši nameřenej tlak byl 0,5
mercedes C w202 141kw
holky a auta to je moje

Uživatelský avatar
kozorozecek
Příspěvky: 618
Registrován: 02 říj 2007 21:02
Bydliště: Louny
Kontaktovat uživatele:

Re: Kompresor

Příspěvek od kozorozecek »

tak jsem se domloval s človekem kterej už si s kompresorem M62 hral tvrdi mi že se na ten tlak nedostanu a že budu mit velke problemy s prokluzem řemenu že on daval dva řadkove řemeny za sebou a stejnak se dostal na tlak max 0,8 co si otom myslite ???
mercedes C w202 141kw
holky a auta to je moje

Uživatelský avatar
honza 2.0 16v
Příspěvky: 1518
Registrován: 09 říj 2005 12:41
Kontaktovat uživatele:

Re: Kompresor

Příspěvek od honza 2.0 16v »

prokluz řemenu jsme vyřešily ozubeným řemenem... aneb řemenice z rozvodu (vačkový kolo šlo po úpravě na kliku, řemenice z klyky na komp... pro M90tku a 2l motor točící výjímečně 7000 max. ideální zpřevodování...

Uživatelský avatar
kozorozecek
Příspěvky: 618
Registrován: 02 říj 2007 21:02
Bydliště: Louny
Kontaktovat uživatele:

Re: Kompresor

Příspěvek od kozorozecek »

to maš na dvoulitru ju a kolik tlačiš do motoru tlak?M90 je odost vetši co M62 zvladne to ubec taky?
mercedes C w202 141kw
holky a auta to je moje

Uživatelský avatar
kozorozecek
Příspěvky: 618
Registrován: 02 říj 2007 21:02
Bydliště: Louny
Kontaktovat uživatele:

Re: Kompresor

Příspěvek od kozorozecek »

tak jsem v praci koukal do katalogu a s zubatejma remenicema by nemnel bejt problem jake koliv velikosti jake koliv zuby jen ted pořešit spravnou velikost a nekoho kdo to zvladne očípkovat.teda jeden problem bude dostat zubatku na tu elektronickou řemenici ale to myslim že taky nejak pořešim.ale kdyby se nekomu valela jedna zbytečna doma tejde vedet abych nezkurvyl tu original a pak nemnel sčim jezdit.
mercedes C w202 141kw
holky a auta to je moje

Uživatelský avatar
kozorozecek
Příspěvky: 618
Registrován: 02 říj 2007 21:02
Bydliště: Louny
Kontaktovat uživatele:

Re: Kompresor

Příspěvek od kozorozecek »

když tak přemejšlim o tom klouzani řemenu neni to zpusobeno tim že vy zmenšujete řemenici na kompresoru tim zmenšujete paku pusobyci na kompresor kdežto ja chci zvedšovat řemenici na klikovce nemuže to bejt i tim,?
mercedes C w202 141kw
holky a auta to je moje

Uživatelský avatar
elviiis
Příspěvky: 2279
Registrován: 12 črc 2006 21:15
Bydliště: Olomoooc a Jeseniiik

Re: Kompresor

Příspěvek od elviiis »

kozorozecek píše:když tak přemejšlim o tom klouzani řemenu neni to zpusobeno tim že vy zmenšujete řemenici na kompresoru tim zmenšujete paku pusobyci na kompresor kdežto ja chci zvedšovat řemenici na klikovce nemuže to bejt i tim,?
Svuj vliv ma za prve opasani remenice ale take samozrejmne zmena prevodu jako takoveho... ty chces zvysit tlak kompresoru a proto musis zmenit prevod tak aby si zvedl jeho otacky a tim zvysis odpor kompresoru a zvetsi se tak sily pusobici na perevod a tudiz i pri totoznem opasani dojde k prokluzu... to reseni se zubacem mi prijde celkem jednoduche a efektni... ted jen otazka jestli prave neni na skodu to ze v krizove situaci neni schopen remen proklouznout a jestli by to nevyresilo zvydeni opasani nejakou vodici kladkou navic...
TOYOTA CELICA CARLOS SAINZ 2.0 TURBO 4WD 153KW 1992 = funny
Skoda Ochcavia f kombajnu f metle na hlinach a i kliiimu ma a samozrejmne hagusy 81KW = daily

Uživatelský avatar
kozorozecek
Příspěvky: 618
Registrován: 02 říj 2007 21:02
Bydliště: Louny
Kontaktovat uživatele:

Re: Kompresor

Příspěvek od kozorozecek »

ja prave opasani na kompresoru nezmenim naopak zvyšim jej na klikovce ted jsem nato koukal a možna by se dali udelat dve dražky na kompresoru navic takže misto 6ti řadkoveho by se dal dat 8řadkovej řemen.dve 6tiřadkove řemenice by už bylo moc natesno ja bych teda popravde taky radši řešeni řadkoveho řemenu z toho sameho duvodu možnosti prokluzu ale nebudeli na zbyt tak v praci zubatky mužu obednat jakehokoliv prumeru i šiře teda max 260cm ale to už stejnak neni kam dat:-)
mercedes C w202 141kw
holky a auta to je moje

Odpovědět

Zpět na „Tuning motoru + výfuky“