ECU - Programovatelna riadiaca jednotka - vyber

Vše o úpravách motorů a vyfuků.

Moderátoři: Fáboš, Bohuš, Kane13, Ritchma, Libor12, Tom_

whitedevil
Příspěvky: 12
Registrován: 01 lis 2013 18:55

Re: ECU - Programovatelna riadiaca jednotka - vyber

Příspěvek od whitedevil »

Zdravím všechny,
chtěl bych trochu poladit Alfáckej motor 2L V6 TB Je to starší brácha TB co je ve 166 akorát má rozdělovač...

Chtěl bych se zeptat jestli mi někdo může poradit jakou programovatelnou jednotku použít... Jde mi samozřejmě i o cenu...

Pokud by se našla dobrá duše co mi poradí budu rád :)

Uživatelský avatar
leon4x4
Příspěvky: 1389
Registrován: 24 dub 2004 22:53
Kontaktovat uživatele:

Re: ECU - Programovatelna riadiaca jednotka - vyber

Příspěvek od leon4x4 »

http://shop.ecumaster.cz/index.php?rout ... duct_id=51" onclick="window.open(this.href);return false;

Plně programovatelná jednotka, za slušnou cenu, skladem v ČR. Možné odeslat ihned po zaplacení, či osobní odběr.

Obrázek

ECUMASTER EMU je pokročilý systém řízení zážehových motorů. Kontroluje každý aspekt provozu motoru a poskytuje rovněž bezpečnostní procedury pro případ selhání nekterého z čidel, či v případě abnormálních podmínek. Díky užití špičkové technologie na poli elektroniky a programování představuje toto zařízení velký potenciál za atraktivní cenu.

Hlavním určením tohoto produktu je užití pro žízení upravených motorů sportovních vozů, generátorů či lodí

Technické detaily
•6 fuel injector outputs (5A)
•6 AUX outputs (5A)
•6 ignition outputs -passive or active coils software selectable (7A)
•4 stepper motor outputs - bipolar/unipolar (1A)
•2 EGT direct inputs
•2 knock sensor inputs
•Inbuilt wide band lambda controller LSU 4.2
•Inbuilt map sensor 400kPa
•Inbuilt baro sensor
•4 digital inputs VR/HALL – software selectable
•3 dedicated analogue inputs (TPS, CLT, IAT)
•4 additional analogue inputs (0-5V)
•compliance with ISO 7637
•support 1-12 cylinders
•max rpm 16000
•injection time resolution 16us
•ignition advance resolution 0,5 deg
•knock sensing 1-20 kHz
•Speed Density, Alpha-N algorithm
•table VE 16x16, resolution 0,1% VE
•ignition table 16x16, resolution 0,5 deg
•AFR Target table 16x16m, resolution 0,1 AFR
•Injector voltage compensation
•coil dwell calibration
•user calibrated IAT, CLT
•PID idle control strategy
•boost control,
•nitro injection control;
•Aux outputs for fuel pumps, rad fan ..
•motorsport strategies launch control, gear dependent shift light, flat shift ( gear change cut)
•logging over 100 parameters
•possibility of check engine lamp
•USB communication no additional interface needed
•user friendly software with free firmware upgrade
•manual and support in English and polish language
•24 month warranty

PC Requirements:

To properly work with the DET3 device following minimum is required.
•Windows 2000, XP, Vista, Windows 7, Windows 8
•Screen resolution of at least 1024x768 16bit
•CPU with a clock of at least 600MHz,
•USB port.


What is in the box
•ECUMASTER EMU device,
•USB lead
•connectrors,
•set of terminals,
•CD with software drivers and manuals,
Tvorba elektroinstalací závodních vozů
Instalace programovatelných ECU
Ladění sériových ECU Mistubishi Lancer EVO a Subaru Imprezza WRX a STi
http://www.advracing.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://shop.ecumaster.cz" onclick="window.open(this.href);return false;

Uživatelský avatar
JRD McLAREN
Příspěvky: 4074
Registrován: 16 črc 2006 21:39
Kontaktovat uživatele:

Re: ECU - Programovatelna riadiaca jednotka - vyber

Příspěvek od JRD McLAREN »

nam celkom uspesne funguje aj IMF Master Ignition
http://imfsoft.com/hardware/zapalovaci- ... i-cdi-v8-0
..uz ked si teda mam prihriat polievocku...

Obrázek
Člen Klubu Šlapacích Moskvičov
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu/

whitedevil
Příspěvky: 12
Registrován: 01 lis 2013 18:55

Re: ECU - Programovatelna riadiaca jednotka - vyber

Příspěvek od whitedevil »

No a teď se zeptám - asi zas blbě... Jakej je mezi nima rozdíl? že jedna stojí 2x tolik? Je to jen o značce? A jakou z těch master ignition vybrat? Je jich tam mrtě druhů... Budou mě čekat nějáký větší úpravy? jak výměna MAF senzoru nebo tak? A poslední věc.. je možno zachovat řj ABS a Bagů?

Uživatelský avatar
leon4x4
Příspěvky: 1389
Registrován: 24 dub 2004 22:53
Kontaktovat uživatele:

Re: ECU - Programovatelna riadiaca jednotka - vyber

Příspěvek od leon4x4 »

Ten EMU Ecumaster je komplexní řídící jednotka schopna řídit 6tiválec plně sekvenčně nebo až 12ti válec wastespark systém. Umí regulovat tlak turba, pracovat s elektronickou škrtící klapnou, s krokovým motorem volnoběhu, variabilními vačkami, umí pit speed limiter, launch control, No lift to shift, má vestavěný Map sensor, atd atd....

Prostě jde o mnohem vybavenější kus. Pokud chceš vyhodit karbec a rozdělovač z Škody 105S a řídit to elektronicky, bude ti stačit Ignitech a bude pro tebe asi jednodušší na instalaci.

EMU ti umožní odstranit rozdělovač, nainstalovat COP na každou svíčku a řídit Motor buď dle Alfa-N nebo kombinací Alfa-N a MAP sensoru. Umí to ve standartu pracovat i s širokopásmovou lambda sondou, má to vestavěný její kontroler. Co ti to přinese? Můžeš nastavit zpětnou vazbu na Lambdu a tím u klidné jízdy uspořit palivo jízdou na záměrně chudší směs a u plného výkonu dosáhnout optimální směsi paliva díky korekci dle lambdy. Také to umí v sérii pracovat s knock sensorem, tedy pokud se snad motor dostane do potíží jednotka ti to může dát vědět, nebo udělá bezpečnostní opatření které si předem naprogramuješ.

Jak říkám je to o preferencích........... Pro zajímavost aby Motec, Pectel, Syvecs, nebo něco jiného umělo to co umí EMU stály by ty jednotky 80-100bez DPH..... takže EMU je hodně muziky za málo peněz. Přesto, pokud to nechceš nebo neumíš využít, může ti dostačit to co umí Ignitech.

Vybírej pečlivě.
Tvorba elektroinstalací závodních vozů
Instalace programovatelných ECU
Ladění sériových ECU Mistubishi Lancer EVO a Subaru Imprezza WRX a STi
http://www.advracing.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://shop.ecumaster.cz" onclick="window.open(this.href);return false;

whitedevil
Příspěvky: 12
Registrován: 01 lis 2013 18:55

Re: ECU - Programovatelna riadiaca jednotka - vyber

Příspěvek od whitedevil »

Asi takhle... v tý alfě je stará jednotka - takže uprava hodnot jedině výměnou čipu - alespon co sem koukal co tuningový firmy nabízej tak jedině jinej čip - nemá to ani OBD zásuvku...

Nechci dělat žádný velký úpravy jako dostávat z toho 300 a víc HP (v sérii to má 200 HP a čipem na sériovej střevech to leze na 250 HP) chtěl bych dát max větší turbo a zvednout plnící tlak pak vstřiky vejfuk a cooler - ne v tomto pořadí... Ale jde mi o to že pokud si to budu chtít nechat někde naprogramovat tak za každou úpravu dám 5-10 tis - běžná cena čipu na sériovej motor Takže si myslím že se mi vyplatí koupit jednotku a při každý úpravě si to přepsat sám...

whitedevil
Příspěvky: 12
Registrován: 01 lis 2013 18:55

Re: ECU - Programovatelna riadiaca jednotka - vyber

Příspěvek od whitedevil »

Ještě doplním že bych se chtěl zatím vydat tou nejsnadnější cestou - takže využít co možná nejvíc ze stávajícího řízení motoru - snímače váhu vzduchu,....

Uživatelský avatar
leon4x4
Příspěvky: 1389
Registrován: 24 dub 2004 22:53
Kontaktovat uživatele:

Re: ECU - Programovatelna riadiaca jednotka - vyber

Příspěvek od leon4x4 »

Pak jedině PiggyBack http://shop.ecumaster.cz/index.php?rout ... duct_id=58" onclick="window.open(this.href);return false;

Obrázek

Technické detaily:
•four 16x16 side tables (fuel map,two PWM tables, ignition table),
•8 Correctiontables 16x1,
•2 independent switchable map sets ,
•possibility modification of one analogue signal,
•4 analogueinputs,
•inbuilt Data Flash – possibility of logging without connected PC,
•battery voltage monitoring ,
•support of frequency output air flow meter (possibility of signal modification) 17Hz-4kHz,
•support VR and Hall effect crank sensors together with ignition modules pulse. Device supportbothsingle ended and differential signals,
•supports a lot of crank trigger patterns :60-2, 36-2, 36-1, Multitooth, Ignition Modules and more,
•support of waste gate valve,
•output for 4 saturated injectors ("full group"),
•ON/OFF parametricoutput,
•automatic conversion of MAP to MAF with the use of the learning algorithm,
•launch control,
•road dyno,
•possibility individual calibration of each analogue sensors – device displayed values with correct units,
•free firmware update – new crank trigger patterns and new functionality,
•fuel Implant mode –possibility of drive injectors in standalone mode (batch fire),
•USB communication no additional interface needed,
•24 months warranty.

PC Requirements:

To properly work with the DET3 device following minimum is required.
•Windows 2000, XP, Vista, Windows 7, Windows 8
•Screen resolution of at least 1024x768 16bit
•CPU with a clock of at least 600MHz,
•USB port.

Co najdete v balení
•Digital Ecu Tuner 3 zařízení,
•USB AA kabel,
•konektor,
•set kontaktů do konektoru,
•CD se softwarem, potřebné ovladače a uživatelský manual,
•sada resistorů a diody užitečných při instalaci.


Opět skladem v ČR
Tvorba elektroinstalací závodních vozů
Instalace programovatelných ECU
Ladění sériových ECU Mistubishi Lancer EVO a Subaru Imprezza WRX a STi
http://www.advracing.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://shop.ecumaster.cz" onclick="window.open(this.href);return false;

Uživatelský avatar
leon4x4
Příspěvky: 1389
Registrován: 24 dub 2004 22:53
Kontaktovat uživatele:

Re: ECU - Programovatelna riadiaca jednotka - vyber

Příspěvek od leon4x4 »

Hele jde jen o to co chceš, jestli něco bastlit, něco zlepšit, nebo co vlastně chceš. Pokud to děláš jen pro pocit, že jsis na autě něco udělal sám, tak je to Ok.

Když začne někdo mluvit stylem jako, že chce investovat, ale zároveň ušetřit, je to trochu protichůdný zájem. Pokud chceš do vozu něco investovat, je dobré ptát se co má smysl a co ne, ale ne kde ušetřit.

Promiň nechci tě tím nějak urážet. Každá sranda něco stojí a nic není tak jednoduché aby na to existovala universální odpověď. Je potřeba se zamyslet, co do své úvahy zahrnout, co tvůj požadovaný výsledek ovlivňuje a co to způsobí. Rád ti poradím, pomohu, jen musíš být ochoten poslouchat a za správnou věc zaplatit.

U aut z před roku 1999 často bývá největším přínosem právě zahození sériové jednotky a nahrazení plně programovatelnou. Jednak se ty staré většinou nedají programovat v autě a pak jsou také často velmi zaostalé. U nových aut od roku 2000 není vždy hned nutné ecu měnit, některé umí motor ovládat poměrně dobře, jen je potřeba je přizpůsobit provedeným změnám (např EVO či STi mají slušné jednotky už z fabriky)

Hodně zdaru.
Tvorba elektroinstalací závodních vozů
Instalace programovatelných ECU
Ladění sériových ECU Mistubishi Lancer EVO a Subaru Imprezza WRX a STi
http://www.advracing.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://shop.ecumaster.cz" onclick="window.open(this.href);return false;

whitedevil
Příspěvky: 12
Registrován: 01 lis 2013 18:55

Re: ECU - Programovatelna riadiaca jednotka - vyber

Příspěvek od whitedevil »

:) Mno ale nevim co to je... To je standalone jednotka nebo to umožnuje upravovat sériovou ecu? Sem v tomhle oboru uplnej nováček ale tohle vypadá suprově i cenově...

Uživatelský avatar
LiberaleMiguel2
Příspěvky: 3841
Registrován: 22 říj 2013 17:21

Re: ECU - Programovatelna riadiaca jednotka - vyber

Příspěvek od LiberaleMiguel2 »

Nechci tě urazit, ale ty nevíš co je piggyback a chceš si sám programovat jednotku ? Víš co to obnáší a jaké to přináší rizika ? Znám lidi co jsou schopni rozebrat a složit motor do šroubku aji se vším kolem a ví jak všechno funguje a na todle by si netroufli :nono:
JSEM ZPÁTKY NA SVÉM PŮVODNÍM PROFILU, TAKŽE COKOLIV PIŠTE NA LiberaleMiguel (bez dvojky)

whitedevil
Příspěvky: 12
Registrován: 01 lis 2013 18:55

Re: ECU - Programovatelna riadiaca jednotka - vyber

Příspěvek od whitedevil »

leon4x4 píše:Hele jde jen o to co chceš, jestli něco bastlit, něco zlepšit, nebo co vlastně chceš. Pokud to děláš jen pro pocit, že jsis na autě něco udělal sám, tak je to Ok.

Když začne někdo mluvit stylem jako, že chce investovat, ale zároveň ušetřit, je to trochu protichůdný zájem. Pokud chceš do vozu něco investovat, je dobré ptát se co má smysl a co ne, ale ne kde ušetřit.

Promiň nechci tě tím nějak urážet. Každá sranda něco stojí a nic není tak jednoduché aby na to existovala universální odpověď. Je potřeba se zamyslet, co do své úvahy zahrnout, co tvůj požadovaný výsledek ovlivňuje a co to způsobí. Rád ti poradím, pomohu, jen musíš být ochoten poslouchat a za správnou věc zaplatit.

U aut z před roku 1999 často bývá největším přínosem právě zahození sériové jednotky a nahrazení plně programovatelnou. Jednak se ty staré většinou nedají programovat v autě a pak jsou také často velmi zaostalé. U nových aut od roku 2000 není vždy hned nutné ecu měnit, některé umí motor ovládat poměrně dobře, jen je potřeba je přizpůsobit provedeným změnám (např EVO či STi mají slušné jednotky už z fabriky)

Hodně zdaru.
Já si velice rád nechám poradit... :)

Chci vyměnit ECU právě pro to abych mohl něco odladit, ale jak sem taky říkal, jsem v tom uplně novej a zas nechci od toho auta aby trhalo asfalt - chci to na normální ježdění a abych se mohl občas trošku povozit...

Takže co od toho chci? Samo že u tohodle auta začít vejfukem, sáním a coolerem. pak asi větší turbo (nebo jen zvednout tlak) a stím asi bude spojená úprava palivovky - vstřiky, čerpadlo, regulátor. Pak bych byl rád kdyby šlo auto provozovat jak na benoš tak E85 - tady právě to bude chtít větší vstřikovače

Důvod proč pokukuju po jiný ECU je ten že ty úpravy nebudu dělat najednou, ale postupně... takže bych byl rád abych mohl po každý úpravě pohnout s ECU - třeba se později rozhodnu jít dál a pořídit třeba i vačky nebo tak...

whitedevil
Příspěvky: 12
Registrován: 01 lis 2013 18:55

Re: ECU - Programovatelna riadiaca jednotka - vyber

Příspěvek od whitedevil »

LiberaleMiguel2 píše:Nechci tě urazit, ale ty nevíš co je piggyback a chceš si sám programovat jednotku ? Víš co to obnáší a jaké to přináší rizika ? Znám lidi co jsou schopni rozebrat a složit motor do šroubku aji se vším kolem a ví jak všechno funguje a na todle by si netroufli :nono:
Už sem si to vygooglil takže už vím co to je...

No hele proto jsem asi na foru abych se o tom něco dozvěděl... Budu mít teď cca půl roku na to studovat literaturu...
Myslím že ponětí o tom jak motor funguje celkem mám :D

Uživatelský avatar
LiberaleMiguel2
Příspěvky: 3841
Registrován: 22 říj 2013 17:21

Re: ECU - Programovatelna riadiaca jednotka - vyber

Příspěvek od LiberaleMiguel2 »

Tak to držím palce 8)
JSEM ZPÁTKY NA SVÉM PŮVODNÍM PROFILU, TAKŽE COKOLIV PIŠTE NA LiberaleMiguel (bez dvojky)

whitedevil
Příspěvky: 12
Registrován: 01 lis 2013 18:55

Re: ECU - Programovatelna riadiaca jednotka - vyber

Příspěvek od whitedevil »

Edit: každej něják začínal ne? chtěl bych jen najít nějákou variantu která bude nejlepší:
1. jasně odvézt auto k ladičům a nechat si to udělat..
ALE: Já si rád dělám věci sám a myslím že nejsem uplnej analfabet abych se to nenaučil... - takže zkusit to udělat sám :)

No a pokud to nepůjde tak se vrátit k možnosti č.1
Naposledy upravil(a) whitedevil dne 02 lis 2013 13:55, celkem upraveno 1 x.

Uživatelský avatar
JRD McLAREN
Příspěvky: 4074
Registrován: 16 črc 2006 21:39
Kontaktovat uživatele:

Re: ECU - Programovatelna riadiaca jednotka - vyber

Příspěvek od JRD McLAREN »

no este trochu k tomu "co poterebujes"

v prvom rade vediet, ako sa ten motor riadi, ako jednotka "pocita" davky paliva a predzapal a pod.
proste si nastuduj nejake tie zakladne veci o EFI, to je to co ti pomoze potom pri rozhodovani.

za seba viem povedat, ze imf vie riadit aj 6 aj 8 aj 10 valec, (aj 16valec)
vie ovladat aj turbo, ventil volnobehu, a pod. ma zabudovany MAP senzor, (MAF teda nebudes potrebovat)
je to jednoducha rj, ktora bohate postacuje cloveku, co chce riadit bezny motor, a nemat z auta "laboratorium"
(urcite je potom namieste dokupit si budik AFR, ktory vies taktiez napojit na rj)

ja som na svoje auto osadil VEMS, ale moc spokojny stym niesom,
uz davnejsie som si vyskusal v aute imf, a teda viem, ze nieje ECU ako ECU..
Člen Klubu Šlapacích Moskvičov
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu/

Uživatelský avatar
leon4x4
Příspěvky: 1389
Registrován: 24 dub 2004 22:53
Kontaktovat uživatele:

Re: ECU - Programovatelna riadiaca jednotka - vyber

Příspěvek od leon4x4 »

JRD McLAREN píše:no este trochu k tomu "co poterebujes"
za seba viem povedat, ze imf vie riadit aj 6 aj 8 aj 10 valec, (aj 16valec)
vie ovladat aj turbo, ventil volnobehu, a pod. ma zabudovany MAP senzor, (MAF teda nebudes potrebovat)
je to jednoducha rj, ktora bohate postacuje cloveku, co chce riadit bezny motor, a nemat z auta "laboratorium"
(urcite je potom namieste dokupit si budik AFR, ktory vies taktiez napojit na rj)
Promiň na IMF jsem koukal už před lety. Ani nyní se nějak nemohu odpočítat. Na řízení 12ti válce potřebuji piny na 12V,5v,Zem,Senzorová zem, 6zapalovacích a 6 pro vstřikovače, vstup z TPS, IAT, ET, Crank a cam sensoru, vystup na solenoid tlaku turba, rele pumpy, rele ventilatoru, 4 na řízení krokového motoru, jeden na PWM regulaci plapky ..... to prostě přes konektor IMF který má 16pinů nedostanu.... jak to tedy funguje ? Není to náhodou tak, že to má max 10 výstupu a ty lze třeba využít jako 6 waste spark cívek na karburátorovém autě ?

BTW MAP senzor na přetlak 150kPa lze použít tak do tlaku 1,3Baru aby ti zbylo alespoň 0,2baru mezi regulací a boostcutem. EMU má 400kPa čidlo tedy 300kPa přetlaku, tedy tlak 2,5Bar a ještě máš dostatečnou rezervu na boostcut omezení................

No vysvětli mi jak je to s tou IMF, umí opravdu naráz
6 zapalovacích cívek
6 vstřikovačů
CAM
CRANK
TPS
IAT
ETS
Solenoid volnoběhu
Solenoid turba
Výstup na rele pumpy
Výstup na rele ventilatoru chladiče

Děkuji
Tvorba elektroinstalací závodních vozů
Instalace programovatelných ECU
Ladění sériových ECU Mistubishi Lancer EVO a Subaru Imprezza WRX a STi
http://www.advracing.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://shop.ecumaster.cz" onclick="window.open(this.href);return false;

Uživatelský avatar
Libor12
Moderátor
Příspěvky: 2298
Registrován: 29 čer 2008 15:14
Bydliště: Dobříš
Kontaktovat uživatele:

Re: ECU - Programovatelna riadiaca jednotka - vyber

Příspěvek od Libor12 »

já se zeptám jinak. Kde je rozdíl mezi párovým vstřikem a waste spark zapalováním oproti sekvenčnímu? Nechme stranou ovládání. Chci slyšet ano sekvenční má tu výhodu že v cíli budu mít o 10hp víc na tom samém motoru. Se sekvenčním ovládáním snížím spotřebu o 1litr a podobné "výhody".
btw: u map senzoru do 4bar nevidím žádnou extra výhodu,naopak. Pořád jeho rozsah musíš rozložit na 0-5V signál. Který map senzor bude po tom přesnější? Ten s větším nebo menším rozsahem? Navíc u imf si ho nemusíš v konfiguraci objednávat,můžeš použít jakýkoli,třeba do 7bar pokud budeš chtít. Celá ecu je šita na "míru".
Edit: soft a dokumentaci najdeš na http://www.imfsoft.com/hardware/zapalov ... i-cdi-v8-0" onclick="window.open(this.href);return false;
Naposledy upravil(a) Libor12 dne 02 lis 2013 16:19, celkem upraveno 2 x.
toyota corolla gti 4a-ge 1.6 "V2" 226hp/9500rpm
IMF Master Ignition Forum - http://
imfsoft-forum.eu/


Válcová zkušebna 4X4 až do 1200HP

whitedevil
Příspěvky: 12
Registrován: 01 lis 2013 18:55

Re: ECU - Programovatelna riadiaca jednotka - vyber

Příspěvek od whitedevil »

Existuje nějáký demo nebo ukázka fce ladících softů pro obě ecu? Zajímala byy mě jednoduchost ovládání... zdá se že EMU ale bude lepší volba - už jen z hlediska toho plnícího tlaku...

Uživatelský avatar
leon4x4
Příspěvky: 1389
Registrován: 24 dub 2004 22:53
Kontaktovat uživatele:

Re: ECU - Programovatelna riadiaca jednotka - vyber

Příspěvek od leon4x4 »

whitedevil píše:Existuje nějáký demo nebo ukázka fce ladících softů pro obě ecu? Zajímala byy mě jednoduchost ovládání... zdá se že EMU ale bude lepší volba - už jen z hlediska toho plnícího tlaku...
http://ecumaster.com/en/download" onclick="window.open(this.href);return false;
Tvorba elektroinstalací závodních vozů
Instalace programovatelných ECU
Ladění sériových ECU Mistubishi Lancer EVO a Subaru Imprezza WRX a STi
http://www.advracing.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://shop.ecumaster.cz" onclick="window.open(this.href);return false;

whitedevil
Příspěvky: 12
Registrován: 01 lis 2013 18:55

Re: ECU - Programovatelna riadiaca jednotka - vyber

Příspěvek od whitedevil »

Díky

Uživatelský avatar
leon4x4
Příspěvky: 1389
Registrován: 24 dub 2004 22:53
Kontaktovat uživatele:

Re: ECU - Programovatelna riadiaca jednotka - vyber

Příspěvek od leon4x4 »

Libor12 píše:já se zeptám jinak. Kde je rozdíl mezi párovým vstřikem a waste spark zapalováním oproti sekvenčnímu? Nechme stranou ovládání. Chci slyšet ano sekvenční má tu výhodu že v cíli budu mít o 10hp víc na tom samém motoru. Se sekvenčním ovládáním snížím spotřebu o 1litr a podobné "výhody".
btw: u map senzoru do 4bar nevidím žádnou extra výhodu,naopak. Pořád jeho rozsah musíš rozložit na 0-5V signál. Který map senzor bude po tom přesnější? Ten s větším nebo menším rozsahem? Navíc u imf si ho nemusíš v konfiguraci objednávat,můžeš použít jakýkoli,třeba do 7bar pokud budeš chtít. Celá ecu je šita na "míru".
Pokud máš max 10 výkonových výstupů, pak mi to pořád u 12ti válce na páry vstřikovačů a páry cívek nevychází.... ale to je fuk.

Ano někdy v 80tách letech používalo BMW ještě tuším u E30 jen jeden senzor na klice, rozdělovač a batch vstřikování 2segmenty krát 3vstřiky ..... ty doby už jsou snad dávno překonány. Pokud zvolím vstřiky tak že při plném výkonu (spíše krouťáku) mají vstřiky 85Duty, pak není rozdíl téměř měřitelný, ale ovládat třeba 2000ccm vstřiky s E85 někde kolem 1000ot to asi bude v Batch provedení docela problém, rozhodně to bude tolikrát těžší kolik spojíš vstřiků naráz. To se ani nemusíme pouštět do tématu korektního načasování vstřiku při nízké zátěži.

A kolikabitový AD převodník má IMF pro MAP sensor ? i kdyby to bylo jen 8bit tak je to pořád 256kroků na 250kPa tedy nepřesnost díky kroku AD převodníku bude stejně hrubě pod přesností čidla jako takového... takže co s tím ?

Ano pokud máš jednotku která obsahuje právě a jen to co potřebuješ, mohou být výrobní náklady nižší díky úspoře za věci které v ten moment nevyužíváš a to jsem také psal. Pokud někomu stačí to co umí IMF a nevyužil by tak to co umí EMU nebo jiné jednotky pak je pro něj zbytečné kupovat dražší věc. Samozřejmě za předpokladu, že obě fungují korektně.

Jen bych byl rád, pokud bys nereagoval tak, že na tebe útočím, ale přiznal jak to je. Nemá smysl tvrdit, že umíš ovládat až 12 cívek, nebo až 12 vstřikovačů , nebo až 12 ventilů, když současně jde max 4válce, 4 cívky a 2ventily (max 8/8/2 při Waste spark systému a párování vstřiků). Navíc pak už ani jednotka od IMF nestojí 8tis ale přes 13tis a to je právě ten rozdíl. EMU má vše a pořád a za jednu cenu, to je výhoda oproti drahým konkurenčním jednotkám kde se za funkce doplácí. Zajímavé je, že jsi třeba nezmínil výhodu IMF kterou já vidím a to je možnost vysokonapěťových výstupů, což je u takto levného zařízení také zajímavé. Jsme rád za každého výrobce jednotek, které jsou ochotni lidé ve velkém kupovat. Když přijede hoch co si koupit imprezzu GT z roku 1998 za 80tis a chce přeprogramovat jednotku a já mu řekl fajn, motec stojí 50bez DPH tak se otočil a jel domů (a to jsem mu většinou nestihl ani říct o tom že k tomu potřebuje další čidla a předělat svazek a pak teprve naladit). Nyní už je co lidem nabídnout a je reálná šance, že to budou ochotni zaplatit.


Odpovím ještě na původní dotaz:

Už jsem ladil hodně aut na E85 a mám k tomu velmi pozitivní vztah. Co se týká proměnlivého paliva, jediná opravdu korektní cesta je průtokový analyzátor obsahu ethanolu v tekutině (jeden dělá GM) a tomu uzpůsobená jednotka která bude dělat korekce paliva a předstihu podle procentuálního zastoupení ethanolu.
Tvorba elektroinstalací závodních vozů
Instalace programovatelných ECU
Ladění sériových ECU Mistubishi Lancer EVO a Subaru Imprezza WRX a STi
http://www.advracing.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://shop.ecumaster.cz" onclick="window.open(this.href);return false;

whitedevil
Příspěvky: 12
Registrován: 01 lis 2013 18:55

Re: ECU - Programovatelna riadiaca jednotka - vyber

Příspěvek od whitedevil »

Tak dobře :) koukám že to asi fakt nebude prdel protože vuuubec netušim o čem se bavíte... :D

Vidím že i jednotky montujete a ladíte takže mohl bych dostat odpověď kolik mě bude stát servis - montáž a naladění ECU - alespoň na stav sériového auta? Počítám že obě jednotky umí jakoukoliv WB lamdu že?

Takže EMU ???? Kč
IMF ???? Kč

Jedná se tedy o přeplňovaný V6 v základu s rozdělovačem

Uživatelský avatar
LiberaleMiguel2
Příspěvky: 3841
Registrován: 22 říj 2013 17:21

Re: ECU - Programovatelna riadiaca jednotka - vyber

Příspěvek od LiberaleMiguel2 »

Digitun.pl chce za zapojení a naladění piggyback cca 12k :-)
JSEM ZPÁTKY NA SVÉM PŮVODNÍM PROFILU, TAKŽE COKOLIV PIŠTE NA LiberaleMiguel (bez dvojky)

Uživatelský avatar
leon4x4
Příspěvky: 1389
Registrován: 24 dub 2004 22:53
Kontaktovat uživatele:

Re: ECU - Programovatelna riadiaca jednotka - vyber

Příspěvek od leon4x4 »

whitedevil píše:Tak dobře :) koukám že to asi fakt nebude prdel protože vuuubec netušim o čem se bavíte... :D

Vidím že i jednotky montujete a ladíte takže mohl bych dostat odpověď kolik mě bude stát servis - montáž a naladění ECU - alespoň na stav sériového auta? Počítám že obě jednotky umí jakoukoliv WB lamdu že?

Takže EMU ???? Kč
IMF ???? Kč

Jedná se tedy o přeplňovaný V6 v základu s rozdělovačem
Standartně je počítáno s lambdou Bosch 4.2 http://shop.ecumaster.cz/index.php?rout ... duct_id=61" onclick="window.open(this.href);return false;

Největší práce bude dohledat všechny informace o použitých čidle na autě a zde určitě bude dobré najít i schéma zapojení vozu. Lze to řešit i bez jakýchkoliv informací, ale to by vyžadovalo kompletní tvorbu celého nového motorového svazku a to by bylo opravdu drahé. Při dostatku informací o sériovém stavu, odhaduji cenu za instalaci na 10tis Kč a naladění na 10-15tis dle nároků a provedených úprav.
Tvorba elektroinstalací závodních vozů
Instalace programovatelných ECU
Ladění sériových ECU Mistubishi Lancer EVO a Subaru Imprezza WRX a STi
http://www.advracing.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://shop.ecumaster.cz" onclick="window.open(this.href);return false;

Uživatelský avatar
leon4x4
Příspěvky: 1389
Registrován: 24 dub 2004 22:53
Kontaktovat uživatele:

Re: ECU - Programovatelna riadiaca jednotka - vyber

Příspěvek od leon4x4 »

LiberaleMiguel2 píše:Digitun.pl chce za zapojení a naladění piggyback cca 12k :-)
To je rozumné, však také vydrátovat Piggyback a nastavit korekce od série není tak náročné. Když se instaluje stand alone, je to jiná makačka.
Tvorba elektroinstalací závodních vozů
Instalace programovatelných ECU
Ladění sériových ECU Mistubishi Lancer EVO a Subaru Imprezza WRX a STi
http://www.advracing.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://shop.ecumaster.cz" onclick="window.open(this.href);return false;

Uživatelský avatar
Libor12
Moderátor
Příspěvky: 2298
Registrován: 29 čer 2008 15:14
Bydliště: Dobříš
Kontaktovat uživatele:

Re: ECU - Programovatelna riadiaca jednotka - vyber

Příspěvek od Libor12 »

LiberaleMiguel2 píše:Digitun.pl chce za zapojení a naladění piggyback cca 12k :-)
Ale nějak moc jim to nefunguje jak může potvrdit jeden člověk s /-/ který si dal kompresor. Auto špatně chytá,krom WOT skube a podle barvy svíček,protože nemá WB bych viděl provoz na velice chudou směs a jen čekám,že mne aspoň napíše že dojezdil. :)
toyota corolla gti 4a-ge 1.6 "V2" 226hp/9500rpm
IMF Master Ignition Forum - http://
imfsoft-forum.eu/


Válcová zkušebna 4X4 až do 1200HP

Uživatelský avatar
Libor12
Moderátor
Příspěvky: 2298
Registrován: 29 čer 2008 15:14
Bydliště: Dobříš
Kontaktovat uživatele:

Re: ECU - Programovatelna riadiaca jednotka - vyber

Příspěvek od Libor12 »

Leon: neberu nic jako útok. Naopak jako diskuzi při níž máme jeden druhému co sdělit. A/D převodník je 64bit. Co se zapojení master týká ano máš pravdu. Ale právě vzhledem k tomu jak funguje 4,6,8,12,16 válcovy motor po mechanické stránce a je to defacto pořád 3 nebo 4 válec je to pouze o zapojení. To je právě třeba jedna z výhod masteru,bez jakýchkoli dalších driverů můžeš na ty výstupy pověsit až 32 vysokoimpedančních vstřiku. Ad jejich řízení. Sám jistě potvrdíš že i většina dnešních továrních ecu používá sekvenci pouze v closeloop kvůli úspoře paliva. Při startu studeného motoru,vysoké zátěží se stejně přechází na pár nebo dokonce skupinové vstřikování. 6válec bys řídil sekvenčně ale u 12 válce už ti waste spark nevadí? Popravdě 2000cc vstřiky jsem viděl pouze na obrázku. Nevidím v nich žádný přínos ani u E85 na které mimochodem neexistuje v čr žádná norma a co čerpací stanice to jiná kvalita nehledě k tomu že někdy obsahuje víc vody než lihu. Takže já se e85 vyhýbám velkým obloukem a raději si oktanove číslo zvýším jinak. Celý ten "eko" e85 považují za jedno velké panoptikum. S ovládáním 2000cc vstřiku budeš mít problém na volnoběh i v nízké zátěží i když je budeš řídit sekvenčně a použijes ty nejkratší otevření. Vzhledem k reakční době otevření a zavření to dole bude vždy bohaté jako prase. Viz projekt "ero" a jeho auto. Tam je problém i se vstřiky polovičními. Většina dnešních motoru až na pár výjimek je konstruována tak aby objem jednotlivých válců byl do 500kubických cm. Takže použití takových vstřiku mimo drag je prakticky k ničemu a protože jsem pouze garážista nikdy jsem si nesáhl na větší výkon jak 930hp na klice. K tomu mi ovšem stačily dvě řady 550cc vstřiku. Nemyslím že zdejší komunita využije větší potenciál. Výhody masteru vidím například právě v vestavěném cdi zapalování,osciloskopu kam při troše šikovnosti můžeš připojit čidlo snímajici tlak ve válci nebo knock senzor. Další výhodou je přiřazení libovolné funkce výstupu i vstupu a to jsme teprve u toho základního. Co teprve real time řízení motoru v 5D prostoru. Kombinace řízení na jakékoli vstupní veličine a možnost komunikace přes CAN,ovládání na dálku přes Bt,wifi nebo dokonce internet.
toyota corolla gti 4a-ge 1.6 "V2" 226hp/9500rpm
IMF Master Ignition Forum - http://
imfsoft-forum.eu/


Válcová zkušebna 4X4 až do 1200HP

Uživatelský avatar
semysak
Příspěvky: 733
Registrován: 10 led 2005 12:43
Kontaktovat uživatele:

Re: ECU - Programovatelna riadiaca jednotka - vyber

Příspěvek od semysak »

nechci to tu plnit svyma amaterskyma pozorovani tohoto motoru co jsem mel v Alfe 164 na GTV to bude asi podobne (u gtv navic pozor na olejove cerpadlo), ale:

0. pozor na zadni vacku obcas se spatne maze, navic je potreba pravidelne nastavovat ventilove vule manualne, jedny ventily na to maji podlozky druhe to maji jako skodovka na sroubek ted nevim jestli saci nebo vyfukove, dle servisniho manualu AR co 20.000 km

1. ridici jednotky jsou tam dve fy BOSCH, jedna je na zapalovani druha je na vstrikovani, mezi sebou sdili nektere senzory a cile komunikuji po nejake 3 dratove zbernici.

2. MAP tam nebyl, jenom takova ta vaha vzduchu s klapkou.

3. svarit downpipe 3'' a pouzit idealne seriovy vejfuk nebo nejaky sportovni samo domo leskly mugen

4. pokud by si chtel tech +- 300 hp je nekolik moznosti - boost controller (treba i elektronicky) + progresivni regulator tlaku paliva + prenastaveni vahy vzduchu nebo pouzit FCD

5. CHIP z ebay treba http://www.ebay.co.uk/itm/ALFA-ROMEO-16 ... 4aa56b74e4" onclick="window.open(this.href);return false;
a postup podle 3.

6. lepsi vedeni vzduchu k intercooleru nebo intercooler pekny leskly a pak zacne turbo strikat volej, tak ho vymenit za TD04HL-18 nebo -19, pripadne jenom koupit vetsi kolecko do turba

7. chladic oleje je dostatecne dimenzovany

whitedevil
Příspěvky: 12
Registrován: 01 lis 2013 18:55

Re: ECU - Programovatelna riadiaca jednotka - vyber

Příspěvek od whitedevil »

Je to v podstatě jak píšeš motory jsou ve 164 a GTV na chlup stejný... pak se dával ještě do 166 a tam už nemá rozdělovač a má jinou řj

Odpovědět

Zpět na „Tuning motoru + výfuky“