ECU - Programovatelna riadiaca jednotka - vyber

Vše o úpravách motorů a vyfuků.

Moderátoři: Fáboš, Bohuš, Kane13, Ritchma, Libor12, Tom_

Uživatelský avatar
Taboo
Příspěvky: 2759
Registrován: 26 lis 2004 18:27
Bydliště: Des Moines, IA, USA

Re: ECU - Programovatelna riadiaca jednotka - vyber

Příspěvek od Taboo »

Smazano
Naposledy upravil(a) Taboo dne 27 srp 2014 05:56, celkem upraveno 1 x.
IQ stylingem nenahradis.

Mr. Grimes
Příspěvky: 119
Registrován: 14 črc 2012 17:22

Re: ECU - Programovatelna riadiaca jednotka - vyber

Příspěvek od Mr. Grimes »

leon4x4 píše:Tak jsem právě dokončil instalaci EMU na motor S54B3200 a docela mi zatrnulo, když jsem zjistil, že mi nezbude už ani jeden výstup/vstup a všechny budou využity.

OUT:
6 - IGN
6 - INJ
4 výstupy pro Vanos
2 výstupy pro idle valve
1 RPM out
1 speed out
1 main Relay
1 fuel pump Relay
WBO Heater
Jo, opravdu, neni to nejak neobvykle hlavne s rostoucim poctem valcu. Ja jsem koukal ze na stejny pocet nutnych zakladnich I/O, pouzivam skoro stejny pocet na blbosti. Clutch swich, shift light, vystup pro budiky, vstupy pro pouhy datalog... Proc zbytecne vyrabet/utracet za externi obvody, kdyz to jsou veci ktere by mela delat jednotka. Nicmene to neznamena ze si clovek nemuze poradit - to ze main relay vedlo puvodne do jednotky, neznamena ze ho nemuzu pouze uzemnit. Z dvou vystupu pro idle jsem udelal jeden "predepnutim" druheho pres spravne spocitany resistor.
BTW proc WBO Heater na out, je potreba menit cas spinani?

Alpha-n je jen berlicka, kdyz uz neni mozne odladit accel a nizke zatizeni, tak alespon v kombinaci s prechodem do MAP pri mene erratic vystupu. Nebo to je alespon muj nazor, protoze kdyz se podivam na svuj datalog, tak v nekterych situacich znamena zmena v MAP vystupu napr. 20% oproti naprosto stejnemu uhlu skrtici klapky, pri stejnych otackach. Takze je hezke mit profesionalni jednotku naladenou klidne po 50 krokach na ose, ale spousta z draze zaplacenych cisel "plave" v zavislosti na zatizeni.
RWD Suzuki Baleno hatch MSQ ecu
Vyroba Wideband Lambda 4.9 budiku, viz sekce prodej nebo PM

Uživatelský avatar
leon4x4
Příspěvky: 1389
Registrován: 24 dub 2004 22:53
Kontaktovat uživatele:

Re: ECU - Programovatelna riadiaca jednotka - vyber

Příspěvek od leon4x4 »

Teď nevím jestli jsem to tu psal...... Normálně se snažím používat MAP pro infikaci zatížení motoru a nastavit motor co nejostřeji to jde v každém zatížení. Šetří to palivo, zlepšuje odezvu atd.....
Tento motor díky velké kompresi a agresivitě 6ti klapky potřeboval něco jiného. Nevýhody Alpha-N jsou mi známy a rozhodně bych se tomu vyhnul pokud by byla jiná cesta. Aby bylo vůbec možné nějak lidsky dávkovat výkon od velmi nízkého otevření klapek, musel jsem záměrně motor obrat o výkon v tomto režimu, abych dosáhl pozvolnějšího nástupu. Díky tomu má motor optimální a maximální možný předstih a výkon až při plné klapce. Proto mne až tak netrápí, že při stejné klapce a otáčkách je jiný podtlak, protože to nic nepoškodí. Předstih je nižší než by mohl být a palivo se do nastaví podle closed loop WBO.

Ohřev WBO probíhá v podstatě stále, jednotka si hlídá a udržuje teplotu sondy nepřetržitě. I v provozu za mírné zátěže padá teplota sondy bez ohřevu pod optimální hodnotu.
Tvorba elektroinstalací závodních vozů
Instalace programovatelných ECU
Ladění sériových ECU Mistubishi Lancer EVO a Subaru Imprezza WRX a STi
http://www.advracing.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://shop.ecumaster.cz" onclick="window.open(this.href);return false;

Mr. Grimes
Příspěvky: 119
Registrován: 14 črc 2012 17:22

Re: ECU - Programovatelna riadiaca jednotka - vyber

Příspěvek od Mr. Grimes »

Aha, ja myslel ze ti ten ohrev ridi normalne externi lambda controller, jenom jsem myslel ze zpozdujes ohrev v zavislosti jeste treba na teplote motoru pri startovani, aby sis nezkracoval zivotnost snimace.
Nemit max predstih pri beznem zatizeni je plytvani palivem, nebo ne?
RWD Suzuki Baleno hatch MSQ ecu
Vyroba Wideband Lambda 4.9 budiku, viz sekce prodej nebo PM

Uživatelský avatar
JRD McLAREN
Příspěvky: 4074
Registrován: 16 črc 2006 21:39
Kontaktovat uživatele:

Re: ECU - Programovatelna riadiaca jednotka - vyber

Příspěvek od JRD McLAREN »

...je...ale pri tps/rpm jaksik nemas podla coho to zatazenie urcit/zistit....
...takze nemas moznost spravneho urcovania predzapalu, bezpecneho pre kazdu zataz..

takze mas proste pasmo, kedy to je hospodarne, a pasmo kedy to neni hospodarne..
a v zaujme "ochrany motoru" to proste inac spravit nemozes/nevies...

ak si pamatas stare mechanicke vstrekovania, a princip na akom fungovali..
tak mod alpha-n je v podstate to iste, len v "elektronickom prevedeni" ...
Člen Klubu Šlapacích Moskvičov
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu/

Odpovědět

Zpět na „Tuning motoru + výfuky“