viskospojka na vrtuli

Vše o úpravách motorů a vyfuků.

Moderátoři: Fáboš, Bohuš, Kane13, Ritchma, Libor12, Tom_

Odpovědět
Uživatelský avatar
kozorozecek
Příspěvky: 618
Registrován: 02 říj 2007 21:02
Bydliště: Louny
Kontaktovat uživatele:

viskospojka na vrtuli

Příspěvek od kozorozecek »

odešla mi viskospojka na chlazeni a uvažuji jestli by nebylo lepši to předelat na elektru co si otom myslite ?
mercedes C w202 141kw
holky a auta to je moje

Uživatelský avatar
máca
Příspěvky: 2415
Registrován: 18 úno 2006 01:20
Bydliště: mostecko

Re: viskospojka na vrtuli

Příspěvek od máca »

ja ma elektriku ted, driv sem mel taky visku, mam to na bawu a v pohode, poresil sem si teplotni cidlo, ktery se stara o to, aby to proste vcas seplo a zas vyplo a je to naprosto spolehlivy a dostatecny, ale jde o to, na kolik te vyjde nova viskospojka a na kolik te vyjde cidlo, priruba, elektroinstalace, vrtyle s elektromotorem a hlavne, aby tam na ni vubec bylo misto , ale treba na e 30 kdyz meli klimu, tak se davala elaktricka vrtule v zaklady k ty viskoze navic, tak se da paouzit trebas ta, tak zkus porersit, jestli mergl nedelal taky neco podobnyho, proste to poskladat z origo dilu 8)
cabrio bukvice

Uživatelský avatar
kozorozecek
Příspěvky: 618
Registrován: 02 říj 2007 21:02
Bydliště: Louny
Kontaktovat uživatele:

Re: viskospojka na vrtuli

Příspěvek od kozorozecek »

na tydle motory se davala elektro ale dojineho tipu vozu visko vichazi od nejakejch 1500,-za šit do 4500,-za lepši mne jde i oto aby se motor netahal zbytečne stou vrtuli a mista tam mam hafo diry do vody se zaslepkou kam by se dalo dat čidlo mam taktež tak zvažuji pro a proti
mercedes C w202 141kw
holky a auta to je moje

Uživatelský avatar
Libor12
Moderátor
Příspěvky: 2298
Registrován: 29 čer 2008 15:14
Bydliště: Dobříš
Kontaktovat uživatele:

Re: viskospojka na vrtuli

Příspěvek od Libor12 »

určitě bych vyměnil za elektro.
toyota corolla gti 4a-ge 1.6 "V2" 226hp/9500rpm
IMF Master Ignition Forum - http://
imfsoft-forum.eu/


Válcová zkušebna 4X4 až do 1200HP

blázen
Příspěvky: 4642
Registrován: 21 lis 2005 17:21
Kontaktovat uživatele:

Re: viskospojka na vrtuli

Příspěvek od blázen »

jakou vrtuli používáte? Taky budu měnit.. mám to pro 2,5 R6 turbo
ted smrdím po naftě :-)

podporuji: http://www.neo2011.cz/

Uživatelský avatar
kozorozecek
Příspěvky: 618
Registrován: 02 říj 2007 21:02
Bydliště: Louny
Kontaktovat uživatele:

Re: viskospojka na vrtuli

Příspěvek od kozorozecek »

zatim se po nejake poohližim takže ja volim neco od mercedesu nebo taky rad vyslechnu radu
mercedes C w202 141kw
holky a auta to je moje

Uživatelský avatar
Libor12
Moderátor
Příspěvky: 2298
Registrován: 29 čer 2008 15:14
Bydliště: Dobříš
Kontaktovat uživatele:

Re: viskospojka na vrtuli

Příspěvek od Libor12 »

no já si objednal 2x 12" slim lite od mishimoto i s dopravou 200dolarů.
toyota corolla gti 4a-ge 1.6 "V2" 226hp/9500rpm
IMF Master Ignition Forum - http://
imfsoft-forum.eu/


Válcová zkušebna 4X4 až do 1200HP

Uživatelský avatar
máca
Příspěvky: 2415
Registrován: 18 úno 2006 01:20
Bydliště: mostecko

Re: viskospojka na vrtuli

Příspěvek od máca »

hlavne musis vedet, kam tu vrtuli umistis, jestli pred a nebo za chladic a aby pak samozrejme mela dostatecnej "tah" a i nejak rozume reseny drzaky, ja mam vrtuli z A6 audiny od klimatizace, otacky ma vic jak dostatecny, prumer dobrej a nemam s tim zadnej problem 8)
cabrio bukvice

blázen
Příspěvky: 4642
Registrován: 21 lis 2005 17:21
Kontaktovat uživatele:

Re: viskospojka na vrtuli

Příspěvek od blázen »

máca píše:hlavne musis vedet, kam tu vrtuli umistis, jestli pred a nebo za chladic a aby pak samozrejme mela dostatecnej "tah" a i nejak rozume reseny drzaky, ja mam vrtuli z A6 audiny od klimatizace, otacky ma vic jak dostatecny, prumer dobrej a nemam s tim zadnej problem 8)
to já ještě nevím,ten motor je hrozně velkej, budu to muset řešit až ho nainstaluju,tu visco vyhazuju právě proto,že se tam určitě nevejde.. jinak bych to neřešil.
ted smrdím po naftě :-)

podporuji: http://www.neo2011.cz/

Uživatelský avatar
kozorozecek
Příspěvky: 618
Registrován: 02 říj 2007 21:02
Bydliště: Louny
Kontaktovat uživatele:

Re: viskospojka na vrtuli

Příspěvek od kozorozecek »

tak to asi určite budeš davat ventilator před chladič když užted se ti to tam nevejde.tento problem ja nemam před chladičem vrtule od klimy mam a vrtuli chci dat za chladič prakticky na misto te s visko.mista tam mam tak +/- 18cm a velikost žebrovani na chladiči je +/- 55x45cm.puvodne jsem chtel použivat k chlazeni vrtule od te klimy ale chlapek co klimy dela tak mi to rozmluvil že když pak zapnu klimu už to ty vrtule nebudou stihat
mercedes C w202 141kw
holky a auta to je moje

blázen
Příspěvky: 4642
Registrován: 21 lis 2005 17:21
Kontaktovat uživatele:

Re: viskospojka na vrtuli

Příspěvek od blázen »

nevím..před vodníkem je chladič klimy a před ním už moc místa není k té střední příčce.. ale snad se to vejde.. musí.. jinak to poupravím..
ted smrdím po naftě :-)

podporuji: http://www.neo2011.cz/

Uživatelský avatar
kozorozecek
Příspěvky: 618
Registrován: 02 říj 2007 21:02
Bydliště: Louny
Kontaktovat uživatele:

Re: viskospojka na vrtuli

Příspěvek od kozorozecek »

kam by jste strčili čidlo k te vrtuli? mam peknou ucpavku na motoru kam by se to dalo dat ale myslim že by melo byt spiše v chladiči
mercedes C w202 141kw
holky a auta to je moje

blázen
Příspěvky: 4642
Registrován: 21 lis 2005 17:21
Kontaktovat uživatele:

Re: viskospojka na vrtuli

Příspěvek od blázen »

já ho mám v chladiči u spod
ted smrdím po naftě :-)

podporuji: http://www.neo2011.cz/

Uživatelský avatar
m.artty
Moderátor
Příspěvky: 8238
Registrován: 23 čer 2009 22:23
Bydliště: Litvínov
Kontaktovat uživatele:

Re: viskospojka na vrtuli

Příspěvek od m.artty »

Má viskospojka vůbec nějakou výhodu oproti elektrické vrtuli?
Současnost: Kadett E 2,0 GSi cabrio & Calibra 2,5 V6 & Omega B 2,5 TD
Minulost: Astra F 1,7 TD, Astra F 1,4 16V sedan, Kadett E 1,6 cabrio, Kadett E 1,6i cabrio, Golf II 1,6D, a pár Kadet na díly

Uživatelský avatar
fereros2
Příspěvky: 320
Registrován: 08 říj 2012 12:19
Bydliště: Cheb

Re: viskospojka na vrtuli

Příspěvek od fereros2 »

co jsem slyšel, tak je to tak půl na půl, snižuje krapet výkon, ale zase prý lépe chladí než elektrická (údajně)

awaj12
Příspěvky: 788
Registrován: 17 říj 2007 07:04

Re: viskospojka na vrtuli

Příspěvek od awaj12 »

Má, je spolehlivější, lineární ale neřiditelná, na druhou stranu, když dobře nefunguje, lajk to nerozpozná, než se mu začne přehřívat.... (a pak je na bmw foru bambilion temat, že se vrtule točí ale auto nechladí, viska to uurčitě není...)

Btw. ,,odlehčení práce motoru´´, ten elektrický ventilátor něco (hodně) žere a ta energie se někde vyrobit musí...

Uživatelský avatar
m.artty
Moderátor
Příspěvky: 8238
Registrován: 23 čer 2009 22:23
Bydliště: Litvínov
Kontaktovat uživatele:

Re: viskospojka na vrtuli

Příspěvek od m.artty »

awaj12 píše:Btw. ,,odlehčení práce motoru´´, ten elektrický ventilátor něco (hodně) žere a ta energie se někde vyrobit musí...
To je právě důvod, proč jsem o tom začal přemýšlet. Když bych jí vyměnil za elektrickou vrtuli, tak sice odlehčím tady, ale zase musím vyrobit více elekrické energie pro vrtuli.
Současnost: Kadett E 2,0 GSi cabrio & Calibra 2,5 V6 & Omega B 2,5 TD
Minulost: Astra F 1,7 TD, Astra F 1,4 16V sedan, Kadett E 1,6 cabrio, Kadett E 1,6i cabrio, Golf II 1,6D, a pár Kadet na díly

awaj12
Příspěvky: 788
Registrován: 17 říj 2007 07:04

Re: viskospojka na vrtuli

Příspěvek od awaj12 »

Já to řešil rok nazpět, když mi viska odešla. Taky jsem koukal všude možně po výhodách atak. Z toho co jsem se dozvěděl, to postrádá smysl na sériovém motoru...

Uživatelský avatar
m.artty
Moderátor
Příspěvky: 8238
Registrován: 23 čer 2009 22:23
Bydliště: Litvínov
Kontaktovat uživatele:

Re: viskospojka na vrtuli

Příspěvek od m.artty »

:lol: Já jí taky minulej rok měnil.... ale začal jsem o tom přemýšlet až později. Zjistil jsme totiž, že Omega 2,5 DTI vychází ze starého 2,5 TD, má i stejně velký chladič, ale má už elektrickou vrtuli. Motor je a bude sériový, mám to v autě na denní práci...
Současnost: Kadett E 2,0 GSi cabrio & Calibra 2,5 V6 & Omega B 2,5 TD
Minulost: Astra F 1,7 TD, Astra F 1,4 16V sedan, Kadett E 1,6 cabrio, Kadett E 1,6i cabrio, Golf II 1,6D, a pár Kadet na díly

futura
Příspěvky: 185
Registrován: 03 kvě 2004 08:32
Bydliště: Praha

Re: viskospojka na vrtuli

Příspěvek od futura »

Tomu umisteni cidla by mely odpovidat i spinaci hodnoty, tech moznosti je docela dost a je dobry vychazet z bezny provozni teploty.Konkretni pripad starsiho auta s provozni teplotou kolem 80. Pokud mam cidlo 82/67 a dam ho nahoru k chladici u vyvodu z motoru, prakticky porad jede,pokud auto stoji. jestlize se da na spodni vyvod chladice do motoru, potom v kolone spina jen na dochlazeni na relativne kratkou dobu. Pri jizde to krasne uchladi samotnej chladic.Vzhledem k tomu, ze umisteni cidel v originale je nekdy nahore, nekdy dole, je dobry o tom pouvazovat aby ten vetrak nejel porad.

Odpovědět

Zpět na „Tuning motoru + výfuky“