Homologace auta
Moderátoři: Fáboš, Bohuš, Kane13, Ritchma, Libor12, Tom_
Homologace auta
Ahoj. Kdybych měl vlastní prototyp vozu a chtěl bych ho atestovat aby šlo s nim běžně jezdit po silnici. Kde a jak se toto provadí. Mám na mysli něco ve stylu jako jsou auta Kaipan,attack K1 a pod. Kde tyto auta udělaly potřebne zkoušky aby dostaly povolení na silnici. Dík za odpověd
VW golf II GT 1.8Turbo
- Mirek-200sx
- Příspěvky: 858
- Registrován: 18 kvě 2006 16:42
- Bydliště: Brno
Re: Homologace auta
Pokud jde o stavbu, tak TUV.......prestavba je jednodussi, musi se vychazet z jiz fungujiciho a homologovaneho vozidla na kterem se delaji zmeny. Jeste poradne nemam projity ty zakony, ale prestavbu dle vseho muze schvalit i urad s rozsirenou pusobnosti na zaklade udaju z STK.
Tady je dopis ktery mi prisel na otazku ohledne homologace meho auta, resil jsem to tenkrat jako stavbu.
Tady je dopis ktery mi prisel na otazku ohledne homologace meho auta, resil jsem to tenkrat jako stavbu.
Dobry den,
ohledne vymeny motoru je skutecne situace takova, jakou ji popisujete. Nicmene,
pred jejim provedenim Vam doporucuji jeste kontaktovat Vasi dopravku a s urednikem
zamyslenou prestavbu projednat a ridit se jeho pozadavky.
V ramci dokladani plneni predpisu se budou dokladat ustanoveni dotcena vymenou
motoru, tj. minimalne emise, hluky a hmotnosti, pokud budou zmeny vykonu tak
brzdy, maximalni rychlost. Urednik dale muze dle sveho uvazeni pozadovat
dolozeni napr. odruseni, uchyceni motoru, spotreby paliva ci kontrolu jizdnich
vlastnosti (vyhybaci manevr dle ISO norem). Stejne tak urednik ma pravo pozadovat
stanovisko vyrobce vozidla k zamyslene prestavbe.
S cenovou urovni pocitejte cca v nasledujici vysi:
emise - 8 tis. Kc
hluk - 8 tis. Kc
brzdy - 5 tis. Kc
odruseni - 5 tis. Kc
hmotnosti - 3.5 tis. Kc
uchyceni motoru - 30 tis. Kc
jizdni vlastnosti - 40 tis. Kc
spotreba paliva - 7 tis. Kc, ale treba i jen 650,- Kc
max. rychlost - 5 tis. Kc, ale treba tez za 650,- Kc
Samozrejme, pokud bude mit urednik jine nez standardni poozadavky,
muze se cena menit, vetsinou vsak smerem nahoru.
Co se tyka ostatnich zalezitosti:
Zmenu kol Vam muze potvrdit pouze vyrobce vozidla nebo vyrobce kol (rafku),
ktere mysi byt schvaleny pro Vase auto. Jinymi slovy, vyrobce vozidla Vam muze
odsouhlasit pouziti teoreticky jakychkoli kol, vyrobce rafku pouze tech, pro ktere
je drzitelem typoveho schvaleni pro Vase vozidlo a toto schvaleni Vam musi dat k
dispozici.
U zmen karoserie bude zalezet na tom, zda to jiz bude spadat pod tzv. prestavbu
nebo to bude jen montaz doplnku. Pri prestavbe se postupuje obdobne jako u vymeny
motoru, u montaze doplnku se musi jednat o schvalene dily a prodejce k nim musi
dodat schvalovaci list.
Zdravi
Pavel Sterba
In progress: Nissan 260SX S13 Spec-R Twin Turbo
Project car #1: Nissan Primera P10 GT (SR20VE I in progress)
Project car #2: Nissan Primera P10 4x4 rv.92 SR20Di (SR20DET/VET
Daily car: Škoda Felicia II 1.6i rv.98
Project car #1: Nissan Primera P10 GT (SR20VE I in progress)
Project car #2: Nissan Primera P10 4x4 rv.92 SR20Di (SR20DET/VET
Daily car: Škoda Felicia II 1.6i rv.98
Re: Homologace auta
A ty jsi konkretně dělal přesně jakou přestavbu? Já mám na mysli to že bych si udělal vlastní rám a na něj namotoval koncernové díly jako nápravy a motor a brzdy a udělal na to laminátovou kastli. Stejný zpusob vozidla jako je např kaipan a nebo ten Attack K1. Ale podle toho dopisu co si tu dal to chápu i tak že bych teoreticky mohl zlegalizovat motor 1.8T do golfa II když jim zaplatím tyhle věci.
VW golf II GT 1.8Turbo
- Mirek-200sx
- Příspěvky: 858
- Registrován: 18 kvě 2006 16:42
- Bydliště: Brno
Re: Homologace auta
ja jim psal kvuli legalizaci tohodle: http://www.nissanclub.cz/car_detail.php?id=1601" onclick="window.open(this.href);return false;
In progress: Nissan 260SX S13 Spec-R Twin Turbo
Project car #1: Nissan Primera P10 GT (SR20VE I in progress)
Project car #2: Nissan Primera P10 4x4 rv.92 SR20Di (SR20DET/VET
Daily car: Škoda Felicia II 1.6i rv.98
Project car #1: Nissan Primera P10 GT (SR20VE I in progress)
Project car #2: Nissan Primera P10 4x4 rv.92 SR20Di (SR20DET/VET
Daily car: Škoda Felicia II 1.6i rv.98
Re: Homologace auta
Pěkný kousek. Takže ty jsi vlastně dával do toho auta motor z jiného auta,ale taky z nissanu. A už jsi to nějak řešil? Byl jsi dělat nějaké ty testy nebo chystáš se tam?
VW golf II GT 1.8Turbo
- Mirek-200sx
- Příspěvky: 858
- Registrován: 18 kvě 2006 16:42
- Bydliště: Brno
Re: Homologace auta
Jen motor to neni, z puvodniho auta vicemene zustane jen skelet a jeste upraveny...zatim jsem to neresil, postaveny je to na dokladech 240sx (2.4L atmosfera), az to budu mit hotovy, zacnu resit legalizaci.
In progress: Nissan 260SX S13 Spec-R Twin Turbo
Project car #1: Nissan Primera P10 GT (SR20VE I in progress)
Project car #2: Nissan Primera P10 4x4 rv.92 SR20Di (SR20DET/VET
Daily car: Škoda Felicia II 1.6i rv.98
Project car #1: Nissan Primera P10 GT (SR20VE I in progress)
Project car #2: Nissan Primera P10 4x4 rv.92 SR20Di (SR20DET/VET
Daily car: Škoda Felicia II 1.6i rv.98
Re: Homologace auta
řeší se to tak,že se to neřeší
Re: Homologace auta
řešil bych to podobněblázen píše:řeší se to tak,že se to neřeší
racing: OOOO 2,3 QUATTRO turbo
daily: OOOO A4 avant B5
fun: nissan pathfinder 3.0 V6
daily: OOOO A4 avant B5
fun: nissan pathfinder 3.0 V6
Re: Homologace auta
Tak je to v celku dost drahá záležitost,ale kdybys to auto chtěl třeba někdy prodat tak má uplně jinou hodnotu. Takhle je to vlastně jen auto pro ježdění na okruhu nebo srazech. Na silnici legálně nemuže. Ale abych ti řekl pravdu tak ikdyby se do toho podíval policajt pod kapotu nevěřím tomu že pozná že ten motor je jiný. A navíc těhle japonců je dost málo a nikdo neví jak to vypadá v serii Jen znalec. Ale je vidět, že česko je pořád zaostalý stát. V německu tady tyhle přestavby má hodně lidi a pochybuju že to stojí takové prachy taková přestavba.
VW golf II GT 1.8Turbo
Re: Homologace auta
Já to řešil taky, resp. přestvabu, ale DI chce papír od výrobce, že s přestavbou souhlasí. Tenhle papír ale nedostanu, takže jsem v řiti... Bohužel jinej kraj, jiný mrav. Jinde třeba jde schválit do provozu osmimetrovou škodovku...
Re: Homologace auta
No právě.Taky jsem zažil že nešly napsat kola do TP a v jiném městě kousek odsud to nebyl problém. Takže taky jde o to že většina těch uředníků neví jak ty zákony vůbec jsou a mají být. To druhý velký problém
VW golf II GT 1.8Turbo
- Mirek-200sx
- Příspěvky: 858
- Registrován: 18 kvě 2006 16:42
- Bydliště: Brno
Re: Homologace auta
jak jsem psal, chce to nastudovat patricny zakony kolem toho a odvolavat se na ne....
Ja jsem treba volal uz tady na DI v Brne, a pan hned jak jsem mu popsal situaci mi do telefonu rekl ze v zadnem pripade, ze si nemuzu predelavat auto jak chci a ze je to knicemu, vyhozeny penize, to nikdy neprojde a nema cenu to resit.
Teprve kdyz jsem na nej vytahl ze ze zakona ma moznost schvalit prestavbu na zaklade informaci z STK atd atd, tak se mnou zacal jednat, at vypisu co vsechno se tam delalo, co se zmenilo (parametry vozu pred a po ) a podivame se na to. Kdybych si to nenastudoval, tak by me po prvni vete poslal do prdele a vedel bych kulovy. Obcas mam pocit ze oni vubec ty zakony neznaji a neresi to. Proto je lepsi se pripravit.....
Ja jsem treba volal uz tady na DI v Brne, a pan hned jak jsem mu popsal situaci mi do telefonu rekl ze v zadnem pripade, ze si nemuzu predelavat auto jak chci a ze je to knicemu, vyhozeny penize, to nikdy neprojde a nema cenu to resit.
Teprve kdyz jsem na nej vytahl ze ze zakona ma moznost schvalit prestavbu na zaklade informaci z STK atd atd, tak se mnou zacal jednat, at vypisu co vsechno se tam delalo, co se zmenilo (parametry vozu pred a po ) a podivame se na to. Kdybych si to nenastudoval, tak by me po prvni vete poslal do prdele a vedel bych kulovy. Obcas mam pocit ze oni vubec ty zakony neznaji a neresi to. Proto je lepsi se pripravit.....
In progress: Nissan 260SX S13 Spec-R Twin Turbo
Project car #1: Nissan Primera P10 GT (SR20VE I in progress)
Project car #2: Nissan Primera P10 4x4 rv.92 SR20Di (SR20DET/VET
Daily car: Škoda Felicia II 1.6i rv.98
Project car #1: Nissan Primera P10 GT (SR20VE I in progress)
Project car #2: Nissan Primera P10 4x4 rv.92 SR20Di (SR20DET/VET
Daily car: Škoda Felicia II 1.6i rv.98
Re: Homologace auta
Já mluvil přímo se šéfem odboru, ukazoval jsem mu papíry atd, ale stejně chce papír od výrobce. Když ho budu mít, tak mi zapíše cokoliv a ani nemusim mít posudek z TUV/Dekry... Od TUV a Dekry chtějí posudky jen v případě, pokud se jim něco nezdá, ale jinak prej není potřeba. A myslim, že se můžeš ohánět papírama jak chceš, ale když řeknou, že nezapíšou, tak s tím stejně nic neuděláš.
Re: Homologace auta
Řešil jsem podobný problém na místním DI, nacpal jsem do svého Kadetta místo 1.3i motor 2.0 16v (dával se do těchto aut běžně) a dle úředníka neexistuje jiná možnost než provést přestavbu karoserie, tj. sehnat Kadetta GSi 16v s TP a se stejnou kastlí a přes výrobce, kterej mi ji schválí pak oběhnout STK, evidenčku atp... ale co mě zajímá, na webu některých úřadů chtějí potvrzení ze servisu o přestavbě, jinde ne. Já to dělal prostřednictvím kamaráda a z malé části svépomocí. Netuší někdo, jak to je správně?
Nosce te ipsum - know thyself
"Be the change you want to see in the world"
Kadett GSi 16v - "redtop" fan
Gallery: kubi-gsi.rajce.idnes.cz
NABÍZÍM ODBORNÉ PŘEKLADY Z ANGLIČTINY DO ČEŠTINY - VÍCE SZ
"Be the change you want to see in the world"
Kadett GSi 16v - "redtop" fan
Gallery: kubi-gsi.rajce.idnes.cz
NABÍZÍM ODBORNÉ PŘEKLADY Z ANGLIČTINY DO ČEŠTINY - VÍCE SZ
Re: Homologace auta
ja se ptal na stk a rekli mi, ze to nejde. Ze pokud to nepovoli skodovka, tak on me s tim posle do prdele. Pokud to zapisu v nemecku, tak ale problem nebude, ze bude pouze akceptovat nemecky doklady a bude to v poho. Neexistuje na tohle neco jako akreditovanej specialista, kterej by to mel prohlidnout ?
Fabia HTP+