Jedna skromna pravda
Jedna skromna pravda
Konecne jsem diky hattorimu nasel neco,co jsem dlouho hledal.Neco,co vysvetluje vecne hadky fandu koncernu Fiat !!!!!
"Saab vstoupil do vyšší střední třídy poprvé v roce 1984 modelem 9000, který se později stal jedním z nejdéle vyráběných modelů v novodobé historii automobilového průmyslu. Jeho vývoj začal v roce 1977 pod vedením technického ředitele Saabu Gunnara Larsona, a již tehdy se počítalo s tím, že bude postaven na platformě kterou později převezmou i některé budoucí modely koncernu Fiat."
"Saab vstoupil do vyšší střední třídy poprvé v roce 1984 modelem 9000, který se později stal jedním z nejdéle vyráběných modelů v novodobé historii automobilového průmyslu. Jeho vývoj začal v roce 1977 pod vedením technického ředitele Saabu Gunnara Larsona, a již tehdy se počítalo s tím, že bude postaven na platformě kterou později převezmou i některé budoucí modely koncernu Fiat."
Clarion DXZ 958 RMC
Morel MT-22
Morel Hybrid Ovation
Focal Utopia
Denon DCA-3180
Mosconi AS 300.2
STEG K2.02
Morel MT-22
Morel Hybrid Ovation
Focal Utopia
Denon DCA-3180
Mosconi AS 300.2
STEG K2.02
- hattori_hanzo
- Moderátor
- Příspěvky: 9245
- Registrován: 03 kvě 2005 15:35
- Bydliště: Karlovy Vary
- Kontaktovat uživatele:
Re: Jedna skromna pravda
Aha...tak v tom pripade je to kravina a prosim o smazani.
Clarion DXZ 958 RMC
Morel MT-22
Morel Hybrid Ovation
Focal Utopia
Denon DCA-3180
Mosconi AS 300.2
STEG K2.02
Morel MT-22
Morel Hybrid Ovation
Focal Utopia
Denon DCA-3180
Mosconi AS 300.2
STEG K2.02
- hattori_hanzo
- Moderátor
- Příspěvky: 9245
- Registrován: 03 kvě 2005 15:35
- Bydliště: Karlovy Vary
- Kontaktovat uživatele:
Re: Jedna skromna pravda
No ale ten článek jsem nepsal,takže není důvod to mazat...Mikael píše:Aha...tak v tom pripade je to kravina a prosim o smazani.
✠Luftwaffle✠
- ARV6
- Moderátor
- Příspěvky: 6707
- Registrován: 01 dub 2005 22:29
- Bydliště: Chodov u KV
- Kontaktovat uživatele:
Re: Jedna skromna pravda
Ale stejne na to pasujou dvere z Cromy...
BMW M3 3.2 Convertible
BMW M3d2 Touring
Alfa Romeo 164 Super 3.0 24V - Zombie
BMW M3d2 Touring
Alfa Romeo 164 Super 3.0 24V - Zombie
Re: Jedna skromna pravda
mno a taliani tuto platformu nejen zdokonalili ale dokazali i to, ze se na teto platforme necha postavit nejen krasny auto ale i relativne sportovni..... A saab uz tehdy ukazal, ze bez pomoci jinych znacek nema sanci na preziti....
R6 twin turbo + V10 + V12
- hattori_hanzo
- Moderátor
- Příspěvky: 9245
- Registrován: 03 kvě 2005 15:35
- Bydliště: Karlovy Vary
- Kontaktovat uživatele:
Re: Jedna skromna pravda
A taky vokopírovali ty kulaty kola!ARV6 píše:Ale stejne na to pasujou dvere z Cromy...
✠Luftwaffle✠
- hattori_hanzo
- Moderátor
- Příspěvky: 9245
- Registrován: 03 kvě 2005 15:35
- Bydliště: Karlovy Vary
- Kontaktovat uživatele:
Saab 9000: Nesmrtelný VikingChevron píše:Nemas nekde link na celej ten clanek ?
Docela mě dostal ten systém na udržování tepla v motoru...
✠Luftwaffle✠
- ARV6
- Moderátor
- Příspěvky: 6707
- Registrován: 01 dub 2005 22:29
- Bydliště: Chodov u KV
- Kontaktovat uživatele:
Re: Jedna skromna pravda
Je mozny ze to tak bylo, nevim tohle je prvni clanek kde je aspon neco vysvetleny... By mne jenom zajimalo co vsechno ta spolecna platforma obsahovala, asi jenom ciste skelet?
BMW M3 3.2 Convertible
BMW M3d2 Touring
Alfa Romeo 164 Super 3.0 24V - Zombie
BMW M3d2 Touring
Alfa Romeo 164 Super 3.0 24V - Zombie
Re: Jedna skromna pravda
Jo,tot otazka....jestli mas na mysli skelet jako kastli,tak tu ma kazdej jinou...urco je stejnej podvozek...zadni naprava s "Panhard rod" a predni taky asi....nevim....je to celkem fuk.Dal sem to sem jen jako upresneni...nechci vyvolavat zabomysi valku zas...
Clarion DXZ 958 RMC
Morel MT-22
Morel Hybrid Ovation
Focal Utopia
Denon DCA-3180
Mosconi AS 300.2
STEG K2.02
Morel MT-22
Morel Hybrid Ovation
Focal Utopia
Denon DCA-3180
Mosconi AS 300.2
STEG K2.02
ja mam presnejsie a overenejsie info -
"vedeni spolecnosti dospelo k presvedceni ze po temer 15 letech musi prijit na trh se scela novym autem, ktere by tovarne zajistilo existenci i v devadesatych letech. jeho projekt X-22 byl sice s dostatecnym predstihem zahajen v druhe polovici sedmdesatych let jiz zminenou spolupraci s vytvarnikem giorgiem giugarem a s lancii, ale vzhledem ke slozitosti kooperacnich vztahu pokracoval saab prilis pomalu.
komplikace vyvrcholili zasadnim sporem pri reseni spolecne karoserie, protoze saab a jeho hlavni navrhar bjorn envall pozadoval nejdrive stanovit vsechny rozmerove a bezpecnosti parametry prostoru pro cestujici a teprve pak resit vnejsi tvar karoserie a podvozek. italove zmineny pristup odmitli a saab proto v roce 1981 od smlouvy s fiatem odstoupil. jako pamatka na pokus spolupracovat s lancii a fiatem zustala propravovanemu saabu 9000 jen vnejsi podobnost se zminenymi italskymi vozy..."
citovane z knizky p. prochazky
btw, croma aj thema su sice podobne saabu, ale saab je aj tak 100000000x krajsi a hlavne je to saab
"vedeni spolecnosti dospelo k presvedceni ze po temer 15 letech musi prijit na trh se scela novym autem, ktere by tovarne zajistilo existenci i v devadesatych letech. jeho projekt X-22 byl sice s dostatecnym predstihem zahajen v druhe polovici sedmdesatych let jiz zminenou spolupraci s vytvarnikem giorgiem giugarem a s lancii, ale vzhledem ke slozitosti kooperacnich vztahu pokracoval saab prilis pomalu.
komplikace vyvrcholili zasadnim sporem pri reseni spolecne karoserie, protoze saab a jeho hlavni navrhar bjorn envall pozadoval nejdrive stanovit vsechny rozmerove a bezpecnosti parametry prostoru pro cestujici a teprve pak resit vnejsi tvar karoserie a podvozek. italove zmineny pristup odmitli a saab proto v roce 1981 od smlouvy s fiatem odstoupil. jako pamatka na pokus spolupracovat s lancii a fiatem zustala propravovanemu saabu 9000 jen vnejsi podobnost se zminenymi italskymi vozy..."
citovane z knizky p. prochazky
btw, croma aj thema su sice podobne saabu, ale saab je aj tak 100000000x krajsi a hlavne je to saab
SAAB 9000 AERO 2,3T`96-ecu MAPTUN stage 5, TD04HL-19T, siemens 630cc inj.,3bar MAP, 3"JT vyfuk, K&N filter, SPEC clutch...
SAAB 9000 AERO 2,3T`95-komplet po GO
SAAB 9000 AERO 2,3T`95-komplet po GO
- MarauderZ28
- Příspěvky: 3496
- Registrován: 26 zář 2004 17:55
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Jedna skromna pravda
může sem dát někdo fotky zmíněnejch aut ať to vidím jak moc jsou stejný ?
Chevy Camaro Z28, LT4 383cui, Powerdyne supercharger, Edelbrock nitro etc. & Chevy Impala SS, LT1 350cui, K&N intake, Hooker exhaust etc. & Chevy Corvette C5 Z51
"forget the gym, Camaro has all the muscle you need"
"forget the gym, Camaro has all the muscle you need"
hm, nejak ten posledny obrazok blbne..., ale sak tu su fotky saabu
http://mari.blog.auto.cz/0612/saab-9000 ... lny-viking
http://mari.blog.auto.cz/0612/saab-9000 ... lny-viking
SAAB 9000 AERO 2,3T`96-ecu MAPTUN stage 5, TD04HL-19T, siemens 630cc inj.,3bar MAP, 3"JT vyfuk, K&N filter, SPEC clutch...
SAAB 9000 AERO 2,3T`95-komplet po GO
SAAB 9000 AERO 2,3T`95-komplet po GO
- MarauderZ28
- Příspěvky: 3496
- Registrován: 26 zář 2004 17:55
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Jedna skromna pravda
teda nechci do Vás rejpat, ale neřekl bych že Saab je nejhezčí z týhle trojky :o(
Chevy Camaro Z28, LT4 383cui, Powerdyne supercharger, Edelbrock nitro etc. & Chevy Impala SS, LT1 350cui, K&N intake, Hooker exhaust etc. & Chevy Corvette C5 Z51
"forget the gym, Camaro has all the muscle you need"
"forget the gym, Camaro has all the muscle you need"
Re: Jedna skromna pravda
Uz tenkrat = v dobach vyroby modelu 9000 byla automobilka ciste Svedska,"jen dalsim vlastnikem" se stala Scania,coz jsou take Svedi....V12 píše:mno a taliani tuto platformu nejen zdokonalili ale dokazali i to, ze se na teto platforme necha postavit nejen krasny auto ale i relativne sportovni..... A saab uz tehdy ukazal, ze bez pomoci jinych znacek nema sanci na preziti....
Tvoje narazka je patrne na odkoupeni automobilky koncernem GM.Jenze Saab 9000 se nevyrabel pod GM.....koncern GM zpatlal az Saab 900 / II,jehoz platforma byla pouzita z Opelu,jakozto i pozdeji Dieselove motory pro zacinajici model 9-3 a take skoncila era Svedskych turbomotoru,do kterych se zacalo GM take patlat...Jedina vec,ktera pro Saab 9000 vyplynula z vlastnictvi GM je zaklad motoru 3,0 V6 prevzaty z Opelu.Tento motor byl prakticky cely prepracovan Saabem a z puvodniho motoru zustal jen blok.... jen tak na okraj...
Nevim,proc tady napadas automobilku v dobach,kdyz jeste prosperovala.Myslim,ze si troufnu sebevedome rici,ze o historii Saabu vim vic nez ty,stejne tak jako ty vis o BMW mnohem vic,nez ja....Nejak nechapu,oc z tve strany jde.
Clarion DXZ 958 RMC
Morel MT-22
Morel Hybrid Ovation
Focal Utopia
Denon DCA-3180
Mosconi AS 300.2
STEG K2.02
Morel MT-22
Morel Hybrid Ovation
Focal Utopia
Denon DCA-3180
Mosconi AS 300.2
STEG K2.02
Re: Jedna skromna pravda
Mozna o nic nejde,treba si to jen blbe vykladam.Nechci aby to vypadalo,ze sem hned v opozici.
Clarion DXZ 958 RMC
Morel MT-22
Morel Hybrid Ovation
Focal Utopia
Denon DCA-3180
Mosconi AS 300.2
STEG K2.02
Morel MT-22
Morel Hybrid Ovation
Focal Utopia
Denon DCA-3180
Mosconi AS 300.2
STEG K2.02
- MarauderZ28
- Příspěvky: 3496
- Registrován: 26 zář 2004 17:55
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Jedna skromna pravda
mno díky GM se ten Opeláckej usmolenej 3,0 litr se stal jedním z nejlepších šestiválců na světě ...
Chevy Camaro Z28, LT4 383cui, Powerdyne supercharger, Edelbrock nitro etc. & Chevy Impala SS, LT1 350cui, K&N intake, Hooker exhaust etc. & Chevy Corvette C5 Z51
"forget the gym, Camaro has all the muscle you need"
"forget the gym, Camaro has all the muscle you need"
Re: Jedna skromna pravda
Souhlas...je to proste divny auto... ale kazdej mame to svy...MarauderZ28 píše:teda nechci do Vás rejpat, ale neřekl bych že Saab je nejhezčí z týhle trojky :o(
Clarion DXZ 958 RMC
Morel MT-22
Morel Hybrid Ovation
Focal Utopia
Denon DCA-3180
Mosconi AS 300.2
STEG K2.02
Morel MT-22
Morel Hybrid Ovation
Focal Utopia
Denon DCA-3180
Mosconi AS 300.2
STEG K2.02
Re: Jedna skromna pravda
V Saabech mel taky dlouhou zivotnost,akorat furt praskalo tesneni pod palici.MarauderZ28 píše:mno díky GM se ten Opeláckej usmolenej 3,0 litr se stal jedním z nejlepších šestiválců na světě ...
Clarion DXZ 958 RMC
Morel MT-22
Morel Hybrid Ovation
Focal Utopia
Denon DCA-3180
Mosconi AS 300.2
STEG K2.02
Morel MT-22
Morel Hybrid Ovation
Focal Utopia
Denon DCA-3180
Mosconi AS 300.2
STEG K2.02
- hattori_hanzo
- Moderátor
- Příspěvky: 9245
- Registrován: 03 kvě 2005 15:35
- Bydliště: Karlovy Vary
- Kontaktovat uživatele:
Re: Jedna skromna pravda
To ja nevim...Italske vozy nejsou moji specializaci,takze se obrat jinam...
Clarion DXZ 958 RMC
Morel MT-22
Morel Hybrid Ovation
Focal Utopia
Denon DCA-3180
Mosconi AS 300.2
STEG K2.02
Morel MT-22
Morel Hybrid Ovation
Focal Utopia
Denon DCA-3180
Mosconi AS 300.2
STEG K2.02
to je tuzing voe
nic proti gustu, ale viezol som sa aj v crome aj theme, ale to je len obycajne auto... ale ked si clovek sadne do saaba potom pochopi ze to neni len take obycajne auto, staci sa previezt a 90% ludi to chyti a uz nepusti, saabizmus je nakazlivy a dozivotny, a nastastie na to neexistuje liek
ale to je darmo hovorit, ludia musia vyskusat, ze jo Mikael
nic proti gustu, ale viezol som sa aj v crome aj theme, ale to je len obycajne auto... ale ked si clovek sadne do saaba potom pochopi ze to neni len take obycajne auto, staci sa previezt a 90% ludi to chyti a uz nepusti, saabizmus je nakazlivy a dozivotny, a nastastie na to neexistuje liek
ale to je darmo hovorit, ludia musia vyskusat, ze jo Mikael
SAAB 9000 AERO 2,3T`96-ecu MAPTUN stage 5, TD04HL-19T, siemens 630cc inj.,3bar MAP, 3"JT vyfuk, K&N filter, SPEC clutch...
SAAB 9000 AERO 2,3T`95-komplet po GO
SAAB 9000 AERO 2,3T`95-komplet po GO
- ARV6
- Moderátor
- Příspěvky: 6707
- Registrován: 01 dub 2005 22:29
- Bydliště: Chodov u KV
- Kontaktovat uživatele:
Hele Svede to je origo tovarni Thema 8.32 s Ferrari V8 (aspon vidis co se do ty boudy da nacpat)OttoNR píše:to je tuzing voe
nic proti gustu, ale viezol som sa aj v crome aj theme, ale to je len obycajne auto... ale ked si clovek sadne do saaba potom pochopi ze to neni len take obycajne auto, staci sa previezt a 90% ludi to chyti a uz nepusti, saabizmus je nakazlivy a dozivotny, a nastastie na to neexistuje liek
ale to je darmo hovorit, ludia musia vyskusat, ze jo Mikael
Ja proti Saabum vubec nic nemam, tyhle stary se mi libi, stejne jako stary Volva Jo a z tech fotek vypada Saab nejlip pac je to studiovy foto
No a k tem spolecnejm vecem, dejme tomu ze skelet je stejnej (podobnej), predni naprava taky, zadni maji taliani viceprvkovou s hlinikovejma ramenama vs. Panhard Saabu. Pak jeste nezapominejte ze v tomhle projektu byly 4 auta, jeste AR164, ta ma stejnou jenom podlahu, zadni naprava stejna jako FIAT, Lancia, predni ma progresivne ulozeny tlumice (jako Bmw)...
BMW M3 3.2 Convertible
BMW M3d2 Touring
Alfa Romeo 164 Super 3.0 24V - Zombie
BMW M3d2 Touring
Alfa Romeo 164 Super 3.0 24V - Zombie
- ARV6
- Moderátor
- Příspěvky: 6707
- Registrován: 01 dub 2005 22:29
- Bydliště: Chodov u KV
- Kontaktovat uživatele:
a ted jsem nasel jeste tohle:
The Fiat and Lancia looked much like the Saab, but the Alfa Romeo only shared the chassis. The wheelbase is 2.67 m (105 inches) on all models.
Because they were very similar, many parts can be exchanged between the four cars regardless of brand. For example, the doors from the Fiat Croma fit directly on the 9000, but are lighter, due to less side impact protection. The windshield from the Croma can also be used on the 9000. Because its platform was shared closely with three other cars, the Saab 9000's ignition key was situated on the steering column instead of between the front seats.
ale cert vi jak to bylo
The Fiat and Lancia looked much like the Saab, but the Alfa Romeo only shared the chassis. The wheelbase is 2.67 m (105 inches) on all models.
Because they were very similar, many parts can be exchanged between the four cars regardless of brand. For example, the doors from the Fiat Croma fit directly on the 9000, but are lighter, due to less side impact protection. The windshield from the Croma can also be used on the 9000. Because its platform was shared closely with three other cars, the Saab 9000's ignition key was situated on the steering column instead of between the front seats.
ale cert vi jak to bylo
BMW M3 3.2 Convertible
BMW M3d2 Touring
Alfa Romeo 164 Super 3.0 24V - Zombie
BMW M3d2 Touring
Alfa Romeo 164 Super 3.0 24V - Zombie
sak ked si lancia nevie vyvynut poriadny motor a musi brat od ferrariARV6 píše:Hele Svede to je origo tovarni Thema 8.32 s Ferrari V8 (aspon vidis co se do ty boudy da nacpat)
Ja proti Saabum vubec nic nemam, tyhle stary se mi libi, stejne jako stary Volva Jo a z tech fotek vypada Saab nejlip pac je to studiovy foto
No a k tem spolecnejm vecem, dejme tomu ze skelet je stejnej (podobnej), predni naprava taky, zadni maji taliani viceprvkovou s hlinikovejma ramenama vs. Panhard Saabu. Pak jeste nezapominejte ze v tomhle projektu byly 4 auta, jeste AR164, ta ma stejnou jenom podlahu, zadni naprava stejna jako FIAT, Lancia, predni ma progresivne ulozeny tlumice (jako Bmw)...
saab si vie aj s maleho 4 valca spravit ferrari killer http://www.youtube.com/watch?v=S5Cfnlcd6NQ
aby ste zas nepovedali ze to je 900 a bavi sa tu o 9000 tak tu je jeden kusok http://maptun.com/cars.php?id=30
SAAB 9000 AERO 2,3T`96-ecu MAPTUN stage 5, TD04HL-19T, siemens 630cc inj.,3bar MAP, 3"JT vyfuk, K&N filter, SPEC clutch...
SAAB 9000 AERO 2,3T`95-komplet po GO
SAAB 9000 AERO 2,3T`95-komplet po GO
- ARV6
- Moderátor
- Příspěvky: 6707
- Registrován: 01 dub 2005 22:29
- Bydliště: Chodov u KV
- Kontaktovat uživatele:
co to je? Tam sou popisky jako v IkeeOttoNR píše:sak ked si lancia nevie vyvynut poriadny motor a musi brat od ferrariARV6 píše:Hele Svede to je origo tovarni Thema 8.32 s Ferrari V8 (aspon vidis co se do ty boudy da nacpat)
Ja proti Saabum vubec nic nemam, tyhle stary se mi libi, stejne jako stary Volva Jo a z tech fotek vypada Saab nejlip pac je to studiovy foto
No a k tem spolecnejm vecem, dejme tomu ze skelet je stejnej (podobnej), predni naprava taky, zadni maji taliani viceprvkovou s hlinikovejma ramenama vs. Panhard Saabu. Pak jeste nezapominejte ze v tomhle projektu byly 4 auta, jeste AR164, ta ma stejnou jenom podlahu, zadni naprava stejna jako FIAT, Lancia, predni ma progresivne ulozeny tlumice (jako Bmw)...
saab si vie aj s maleho 4 valca spravit ferrari killer http://www.youtube.com/watch?v=S5Cfnlcd6NQ
aby ste zas nepovedali ze to je 900 a bavi sa tu o 9000 tak tu je jeden kusok http://maptun.com/cars.php?id=30
Nepochybuju ze to auto pojede jako hovado, ale tech 600PS/700Nm se mi zda nejaky prehnany... At hodi nejakej graf z mereni tomu se da +- verit
Jinak tohle nema smysl, ti sem zas muzu hodit V6 biturbo a budem se tady takhle pretloukat do pristich vanoc...
BMW M3 3.2 Convertible
BMW M3d2 Touring
Alfa Romeo 164 Super 3.0 24V - Zombie
BMW M3d2 Touring
Alfa Romeo 164 Super 3.0 24V - Zombie
to je jasne, kazde auto ma nejake brutal upravy z toho graf neni, ale tu je video z 9-3SS ktora ma na brzde cez 850ps http://www.youtube.com/watch?v=U2IJeMgcvTs
ale uz koncim
ale uz koncim
SAAB 9000 AERO 2,3T`96-ecu MAPTUN stage 5, TD04HL-19T, siemens 630cc inj.,3bar MAP, 3"JT vyfuk, K&N filter, SPEC clutch...
SAAB 9000 AERO 2,3T`95-komplet po GO
SAAB 9000 AERO 2,3T`95-komplet po GO