Poslední návštěva: 26 srp 2019 10:25 Právě je 26 srp 2019 10:25

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina




 [ Příspěvků: 38 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další
Autor Zpráva
PříspěvekNapsal: 20 úno 2005 18:55 
Offline
Administrátor

Registrován: 03 úno 2004 13:57
Příspěvky: 8036
Obrázek
Nissan 200SX S13 je auto za dnes již vcelku přijatelné peníze, se kterým si užijete díky jeho výkonu a jízdním vlastnostem opravdu hodně legrace.

[align=center]Typ 200SX S13 se vyráběl v letech 1988 – 1994 jako Silvia coupé a 200SX hatchback a byl poháněn výhradně motorem 1.8 o výkonu 124kW přenášených na zadní kola. Vůz s tímto motorem uháněl z nuly na 100km/h během 6,7 sekund a dech mu došel až na hranici 220 km/h. V roce 1991 byl proveden facelift - byl pozměněn přední nárazník, kola dostala nový design, vpředu se montovaly větší brzdové kotouče a pozměněny byly také přední sedačky.

Bez diskuse je 200SX vynikající auto na úpravy. Má extrémně odolný litinový blok a jako většině turbomotorů se mu snadno přidá nějaký ten koník. Nový výfuk bez katu z 3" trubky přidá okolo 8-13% a více výkonu, upravené sání, ať už předělaný airbox nebo hříbek přidá dalších 3-5%. Před zvýšením plnícího tlaku je doporučováno instalovat nějaký vylepšený intercooler - ideálně do předního nárazníku, kam se vejde opravdu velký radiátor. S těmito úpravami je možné zvednout plnící tlak na 1 až 1,2baru což přidá dalších 10-20% výkonu. To si zase většinou vyžádá použití výkonější palivové pumpy a přeprogramování dat v ŘJ, aby se do motoru dostalo dostatečné množství paliva

O tomto voze si dnes povíme trochu víc. Martin je majitelem modelu z roku 1989 a jeho vlastníkem je od března roku 2003. Po koupi dostalo auto na uvítanou 18“ kola Alessio Arizona a přísun čerstvého vzduchu k motoru byl oživen vzduchovým filtrem od firmy Eufab. Martin s autem chvíli jezdil, než ho potkala na letišti v Chřásťanech nepříjemná nehoda s motocyklem. Ale proto, že všechno zlé je pro něco dobré, náprava škody přinesla majiteli i mnoho nových zkušeností s technikou a konstrukcí celého vozu, kdy po zakoupení nové karoserie začal stavět celé auto znovu. Protože se Martin soustředí hlavně na zlepšování výkonu a jízdních vlastností vozu, nejvíce úprav najdeme právě v motorovém prostoru a na podvozku. Auto bylo díky kombinaci sportovních tlumičů Koni a pružin H&R sníženo o 40mm blíže k zemi což se příznivě projevilo na jízdních vlastnostech vozu. K nim přispěla i dvojice rozpěr mezi tlumiče, jedna se nachází v motorovém prostoru a druhá v kufru, obě jsou shodně od firmy Megan Racing a mají svůj podíl na výrazném snížení kroucení karoserie v zatáčkách. Auto v dnešní době brázdí silnice na kolech Alluet o rozměrech 7x16 palců, obutých na přední nápravě do pneumatik o šířce 205mm a 225mm na zadní nápravě.

Přeplňovaný motor 1.8 dosahuje už v sérii docela slušným výkonem, v našem případě byl však jeho výkon ještě poněkud popohnán. O lepší spalování směsi ve válcích se starají svíčky Denso Iridium, motor lépe dýchá díky již zmiňovanému filtru Eufab. Dalším neméně důležitým doplňkem v motoru je blow off ventil od firmy Bidrin, jedná se o variantu MkIV. Pod vozem najdeme nerezové výfukové potrubí domácí výroby o průměru 55mm, zakončené koncovým tlumičem FK automotive. Původní mezichladič stlačeného vzduchu byl nahrazen větším modelem z Avie a sestaven za pomoci nerezových trubek a hadic od firmy Samco. Poslední věcí kterou bych měl zmínit je ta, že motor si lebedí v olejové lázni Castrol Formula RS.

Po nahlédnutí do interiéru si můžeme všimnout hned trojice budíků. Informují nás o tlaku turbodmychadla, tlaku oleje a o teplotě oleje. Všechny tyto budíky s bílým podkladem dodala firma Autostyle. Sériový volant byl nahrazen výrobkem firmy Victor,přesněji typem F1, jeho průměr činí 30cm. Nahrazená byla i původní hlavice řadící páky, na její místo se nastěhovala řadička značky Bidrin. V zájmu snížení hmotnosti byla odebrána klimatizace a o hudbu ve voze se stará autorádio Panasonic CQ DFX777. Interiér ještě není ve finální podobě, auto je vlastně stále ve výstavbě a prioritu mají hlavně výkonové parametry vozu. Jako další změny Martin do budoucna plánuje výměnu stávajících předních světel za xenonové výbojky a nová kola značky Borbet.

Na exteriéru auta najdeme jen velice drobné kosmetické změny jedná se o zavařenou anténu, stěrač a ostřikovač zadního okna. Kdysi bylo na zádi vozu i karbonové křídlo TCC.

Martinův Nissan má najeto zatím 177000 Km, přičemž motor pouhých 84000 Km, přejme mu tedy hodně dalších kilometrů bez nehod a mnoho zdařilých tuningových úprav.

Tuto recenzi napsal pro Martina 534 naš VIP člen :D Laconi, a myslím, že se mu tento článek dost povedl, co říkáte?

Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek
Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek[/align]


Naposledy upravil milosh dne 28 dub 2005 07:13, celkově upraveno 3

Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 20 úno 2005 19:02 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 25 dub 2004 12:34
Příspěvky: 822
Bydliště: Praha
Super auto. Turbo, náhon na prdel a ještě Japonec, co víc :lol:


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 20 úno 2005 19:11 
Offline
Administrátor

Registrován: 03 úno 2004 13:57
Příspěvky: 8036
Laconi, ty by sis tim skoro mohl zacit vydelavat, kazdej tyden napises nakej clanek a jsi do leta ve vate :lol:

Fakt dost dobry 8)


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 20 úno 2005 19:14 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 09 led 2005 12:43
Příspěvky: 247
Bydliště: DejVíce..--..P6
pekny auti a clanek taky dobrej 8)

_________________
Obrázek


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 20 úno 2005 21:42 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 31 kvě 2004 16:39
Příspěvky: 975
Bydliště: Zábřeh
SKVELY AUTO, udelej z toho todle

Obrázek

a je to dokonalost:o)

clanek prectu zejtra, ted uz me mama zene chrapat:o)

_________________
Looking for some car....


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 21 úno 2005 01:11 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 05 úno 2004 20:30
Příspěvky: 3513
Bydliště: Praha/Káraný
Laconi si tady píše články a na naší klubovou stránku to zase musim spisovat já :lol:

_________________
VW Vento 1.9 TD
VW Passat 1.9 TDi


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 21 úno 2005 01:12 
Offline
Moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: 21 čer 2004 00:42
Příspěvky: 592
Bydliště: Praha
Mala poznamka, v JPN se do toho montovali i SR20DE popr. SR20DET, v USA i KA24DE..
Jinak Laconi, :poklona:


Naposledy upravil street.racer dne 21 úno 2005 01:20, celkově upraveno 1

Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 21 úno 2005 01:20 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 27 bře 2004 18:16
Příspěvky: 2576
Bydliště: Olomouc-Mohelnice
joojo..LACONI se zase o nejakej ten centimetr vytah.... :poklona: :respect: :potlesk:

_________________
VW PASSAT B5


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 21 úno 2005 01:22 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 02 srp 2004 17:30
Příspěvky: 389
Bydliště: NORTH-EAST CZ
BooM píše:
SKVELY AUTO, udelej z toho todle

Obrázek

a je to dokonalost:o)

clanek prectu zejtra, ted uz me mama zene chrapat:o)

Tady nejsme v hračkářství!!!!!!!!!!!!!§ :evil:

_________________
real tuning by Taboo 8) Mitsubishi 3000GT VR4, Mitsubishi Eclipse GSX, AUDI A3-S3kit,


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 21 úno 2005 06:01 
Offline
Moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: 29 čer 2004 18:52
Příspěvky: 8745
Bydliště: 608372848
Zatim se kazdej vyjadril jen k Laconimu... :lol:

Laconi hezkej clanek! :lol:

A autu preju at z nej krasavec s 300HP+... 8)


Obrázek

_________________
(nejen) UK (United Kingdom - Anglie) DOVOZ VOZIDEL - DÍLŮ

> DOVOZ - ODTAH - PROVĚŘENÍ vozidel v celé EU <

tel. 608 372 848


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 21 úno 2005 07:28 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 05 úno 2004 20:29
Příspěvky: 5529
Děkuji kucí, asi založim svůj vlastní tuningovej časák :D

_________________
clean&style


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 21 úno 2005 12:23 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 05 úno 2004 20:30
Příspěvky: 3513
Bydliště: Praha/Káraný
Jinak musim říct, že se to Laconimu povedlo, kdo by to do něj řek, hlavně že pořád mlžil že neumí psát články, tak jsem to na stránku musel psát já....odteď má utrum :lol:
A abych se taky vyjádřil k autu....tyhle tradiční sporťáky se mi líběji, onoho času jich produkovala každý japonská automobilka hromady a to myslim bylo jedno z nejelšpích období vůbec, generace co nastoupila po nich už mě nějak neoslňuje, jde spíš o komerci než o pohodovou káru....

_________________
VW Vento 1.9 TD
VW Passat 1.9 TDi


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 21 úno 2005 13:37 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 16 zář 2004 14:40
Příspěvky: 197
Bydliště: Praha
Zemi píše:
Zatim se kazdej vyjadril jen k Laconimu... :lol:
Laconi hezkej clanek! :lol:
A autu preju at z nej krasavec s 300HP+... 8)


už se na tom pracuje :-)
Obrázek

a až prodám bravu, tak upgraduju turbo a budu přez 300 koníků :-)

_________________
'89 Nissan 200 SX S13
'99 BMW 530D touring
www.200sx.cz


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 21 úno 2005 13:46 
Offline
Moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: 29 čer 2004 18:52
Příspěvky: 8745
Bydliště: 608372848
Spravne zacinas... :potlesk: Clanek mezi motorem a prevodvkou je tak nejak "hlavni"... 8) Na mych 150-160 unavenych poniku staci FERODO... :lol:

_________________
(nejen) UK (United Kingdom - Anglie) DOVOZ VOZIDEL - DÍLŮ

> DOVOZ - ODTAH - PROVĚŘENÍ vozidel v celé EU <

tel. 608 372 848


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 21 úno 2005 14:38 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 31 pro 2004 11:09
Příspěvky: 479
Bydliště: Budějky
Do Nissanu Silivia byl 1,8i Turbo, ale dával i motor 2,0i 16V 150PS.
Já jen, že ve článku je napsáno že se dávali výhradně 1,8i T.


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 21 úno 2005 16:07 
Offline
Moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: 20 čer 2004 15:07
Příspěvky: 3885
Bydliště: Praha
fakt pekny auto, zacinas spravne, motor prevodovka :D

jinak Laconi 8)

_________________
http://www.odtahnito.cz <<< Půjčovna odtahového speciálu, stačí řidičák sk. B. Nejlevnější způsob převozu vozu svépomocí. Praha, ČR i zahraničí.


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 21 úno 2005 21:04 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 16 zář 2004 14:40
Příspěvky: 197
Bydliště: Praha
georg píše:
Do Nissanu Silivia byl 1,8i Turbo, ale dával i motor 2,0i 16V 150PS.
Já jen, že ve článku je napsáno že se dávali výhradně 1,8i T.


víš ono je to trochu složitější, s toudle kastlí se dělala spousta aut s různejma názvama - silvia, 180sx, 200sx a 240sx a kdyby se měl dělat článek o historii a výbavě všech tědlech modelů, tak by to bylo tak přez 3 stránky :D

a do 200sx rs13 se opravdu dával jen ca18det :lol:

_________________
'89 Nissan 200 SX S13
'99 BMW 530D touring
www.200sx.cz


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 21 úno 2005 21:09 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 05 úno 2004 20:29
Příspěvky: 5529
Martin_534 píše:
a do 200sx rs13 se opravdu dával jen ca18det :lol:


Už sem myslel že sem to zvoral :D

_________________
clean&style


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 21 úno 2005 21:13 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 17 čer 2004 21:52
Příspěvky: 2108
Bydliště: Panelový dům
Laconi píše:
Děkuji kucí, asi založim svůj vlastní tuningovej časák :D

:lol: :lol:

_________________
...


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 21 úno 2005 22:09 
Offline
Moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: 04 úno 2004 19:21
Příspěvky: 1822
Bydliště: Královské město Litoměřice
Martine: super auto, jen tak dál
Laconi: kdy uz napises o svym :-D

_________________
No nazi, no red, just pure Skinhead. "diesel je víceméně stále neslušné slovo"


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 21 úno 2005 22:29 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 10 zář 2004 13:43
Příspěvky: 4274
Bydliště: Havířov
pěknej článek...
tenhle Nissanek byl vždycky moje tajný přání :D

_________________
das Auto


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 21 úno 2005 22:36 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 05 úno 2004 20:29
Příspěvky: 5529
PJ píše:
Laconi: kdy uz napises o svym :-D


Zatim na něm neni nic najímavýho, možná v létě :idea:

_________________
clean&style


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 21 úno 2005 23:33 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 08 čer 2004 12:35
Příspěvky: 815
Bydliště: Praha8/Ml.boleslav/Dolni Bousov
pekny auticko jen co je pravda 8)
hlavne to nepreplacat plastama,ale to ty stejne neudelas :D


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 22 úno 2005 08:01 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 08 říj 2004 07:19
Příspěvky: 117
Bydliště: (megacity)Lelov, Teplice, Praha
Jájjj tak ty jsi mě předběhl... :D No nic, taky škudlím na 200sxso s13. A jen díky bejvalý mi nesídlí v garáži. Ale aspoň až si jí budu kupovat tak budu vědět kam jít za radou :) . Joo hodně zdaru a úspěchů s touhle voňafkou

_________________
Bajza :alkoholic:
DOJEB TUNING AUTOMOTORSPORT


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 13 dub 2005 20:27 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 03 led 2005 20:49
Příspěvky: 47
Bydliště: Uran Town
Pěkná kára...článek taky

_________________
:alien: Horsey
Rally je život...


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 30 dub 2005 21:25 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 25 lis 2004 21:15
Příspěvky: 992
Bydliště: Praha
Pěkně napsaný,hlavně a to i díky Martinovi to není povídání typu a támhle si náš tuner pověsil kokosový stromeček :D .Jinak kára jak jinak než dobrá,mám jí totiš taky :D


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 30 dub 2005 22:09 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 16 zář 2004 14:40
Příspěvky: 197
Bydliště: Praha
milonovo píše:
Pěkně napsaný,hlavně a to i díky Martinovi to není povídání typu a támhle si náš tuner pověsil kokosový stromeček :D .Jinak kára jak jinak než dobrá,mám jí totiš taky :D


a dokonce 2 8)

během 14 dnu snad půjdu na brzdu, tak se uvidí, jestli moje upravy byly k něčemu dobrý

_________________
'89 Nissan 200 SX S13
'99 BMW 530D touring
www.200sx.cz


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 04 kvě 2005 18:21 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 03 kvě 2005 16:57
Příspěvky: 8
Bydliště: Zlín
Dobré auto celkem v pohodě. :afro: :nx:


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 29 kvě 2005 15:40 
Offline

Registrován: 11 kvě 2005 20:26
Příspěvky: 1881
Good car, vzhledove to pripomina naprostou seriovku

_________________
500 0,9T


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 29 kvě 2005 19:25 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 16 zář 2004 14:40
Příspěvky: 197
Bydliště: Praha
vzhledově to taky seriovka je - jenom sem sundal zadní křídlo, trochu zvětšil díru v nárazníku aby se vešel ic, snížil sem to a dal větší kola :-)

_________________
'89 Nissan 200 SX S13
'99 BMW 530D touring
www.200sx.cz


Nahoru
  
 
 [ Příspěvků: 38 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: CommonCrawl [Bot] a 0 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
Originál a repas turbo
News News Site map Site map SitemapIndex SitemapIndex RSS Feed RSS Feed Channel list Channel list
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz
phpBB SEO
Zpracování osobních údajů