Pocket Rocket Daihatsu Charade GTti

Představte svojí káru ostatním členům ;-)

Moderátoři: Bohuš, Kane13

milosh
Administrátor
Příspěvky: 8037
Registrován: 03 úno 2004 13:57

Pocket Rocket Daihatsu Charade GTti

Příspěvek od milosh »

Obrázek

Tož koukám že tady lidí i píší o svejch strojích tak něco písnu o prckovi…

Takže jedná se o Daihatsu Charade GTti z roku 1987 s motorem CB80DOHC celými slovy 3cylinders twincam turbo 12valve water cooled turbo.

Motor vychází s běžného litrového motoru , následně byl vytvořen v turbo verzi za podpory závodníka De Tomaso jež dnes má svojí automobilku která vznikla z automobilky Innocenti. Turbo motor byl pro závody opatřen dvouvačkovou makovičkou a ta se posléze objevila v sériovém voze pod označením GTti… Vozítko je slušně vybaveno již v základu a to především nezávislým zavěšením všech kol 4kotoučovými brzdami, extrémně tuhou karoserií a spodní i horní rozpěrou přední nápravy.

Prcka jsem koupil v následujícím zuboželém stavu… měl však spodní část motoru po GO. A za cenu této opravy jsem prcka koupil…

ObrázekObrázek
ObrázekObrázek
Obrázek

Problém byl ovšem jinde a to v tlumičích a převodovce, obojí se totiž rozpadlo… Tudíž následovala oprava převodovky, následně výměny tlumičů… brzdy tak nějak moc nebrzdily a tak byly repasovány… Interiér byl nic moc, někdo nechal v dešti otevřený dveře a koženka se dolepila do papundeklů… Interiér tak putoval k čalouníkovi a ten si s ním vyhrál… Další průser byl lak… kastle byla sice nebouraná a bez koroze, byla však poťukaná, natřená štětkou atd… Takže se na voze zapracovalo… 90% ďolíků jsem zaťukal kladívkem abych nemusel kytovat… zbytek stačilo jen lehce přemáznout… práce však dokonal plnič standox… 4,5KG směsi na malé vozítko a následné týdenní trhnutí mi umožnilo schovat většinu nedostatků…

ObrázekObrázek
Obrázek

Pak padla volba na lak, ten měl být též od standoxu, bohužel ten již dodává pouze vodou ředitelné barvy a tak jsem se vydali na návštěvu do Polska, kde se ještě prodávají běžné barvy a mají tam bývalou českou značku Sikens, což jsou velmi kvalitní autolaky… asi hodinu jsme vybírali vhodný odstín bílé a nakonec jsem jej vybrali ve vzorníku Honda pod názvem Olympia white… koupili jsme i lak stejného výrobce jímž jsme dodali barvě správný lesk a hutnost…

Nárazníky se mi povedlo sehnat čirou náhodou za stávající se nevešel velký IC a toto jsou originální tuningové nárazníky Daihatsu jež se používaly pro závodní účely. Po několika měsících práce vypadá vůz takto… co se šachovnice týče to je věc jež ukojila moje retro choutky :-) Prostě mi to přijde cool…

ObrázekObrázek

Naskytl se však další problém… Po výměně těsnění pod makovicí a vymezení vůle ventilů a následné vyměně oleje bylo přidáno mazací aditivum jež si všichni chválili… po nalití aditiva do oleje se stala z vozu pojízdná dýmovnice pravděpodobně to odsraly pístní kroužky navíc začalo klepat jedno zdvihátko… Takže motor půjde opět ven spodek se udělá pořádně protože motorář v Praze, který to dělal, to asi pěkně odflákl, aditivum asi jen dokončilo špatně odvedenou práci… Takže teď změřím tlaky abych zjistil co se asi v motoru stalo a půjde pod kudlu… Jak budou další penízky přijde větší turbo a tu buď hybrid nebo celé turbo s uvidím co mi kdo doporučí… Nechci výkon už zvyšovat ale sériové turbo nebude asi v pořádné zátěži dlouho zvládat 1bar… poběží bez výkonnostní rezervy…

Co se jízdních zážitků týče tak je něco co se nedá popsat… prostě sedíte v motokáře (crx hadra) skvěli podvozek… neuvěřitelně univerzální až přetáčivý… brutálně rychlé průjezdy ostrými zatáčkami… krásná reakce na plynovej pedál (při otáčkách nad 3tis)… při tlaku vyšším než 10psi neumírá ani při max rpm čili 7500… Velice přesné a rychlé řízení a řazení… A kdo by čekal že nebude sedět ve vysokých rychlostech omyl… ve 200km/h dokáže po dálnici kličkovat jako postřelený zajíc…

Prostě prcek…

Spotřeba při dědkovi lehce přes 5litrů
Brutál drive 10litrů
Na okruhu to bude počítám někde okolo 13ti až 16litrů

Max speed ???? odhad tak 220km/h při tlaku turba 1bar
Zrychlení ???? odhad 6.5s při tlaku 1bar
400m ??? odhad někde mezi 14,5 a 15s

Elviiis

Uživatelský avatar
kubi
Příspěvky: 7665
Registrován: 05 pro 2006 21:25
Bydliště: Opava
Kontaktovat uživatele:

Re: Pocket Rocket Daihatsu Charade GTti

Příspěvek od kubi »

Nádherné auto.... gratulace, protože tohle je něco, co ne že se nevidí denně to se vidí maximálně jednou za 10 let (2x :-D) jinak já mám trošililinku slabost pro pidimotory se slušným výkonem.... takže uvidíme jak budou finance a třeba se mi taky něco podaří na Kadettkovi.... ;-)

Edit: Maybe sem slepej, bo mi za zády dýchají dlaší zájemci k PC ale kolikže to má koní a celkovou hmotnost? Zajímal by mě ten poměr... 8) Čistě pro porovnání s mojim vozítkem ;-)
Naposledy upravil(a) kubi dne 28 led 2008 21:07, celkem upraveno 1 x.
Nosce te ipsum - know thyself
"Be the change you want to see in the world"
Kadett GSi 16v - "redtop" fan

Gallery: kubi-gsi.rajce.idnes.cz
NABÍZÍM ODBORNÉ PŘEKLADY Z ANGLIČTINY DO ČEŠTINY - VÍCE SZ

milosh
Administrátor
Příspěvky: 8037
Registrován: 03 úno 2004 13:57

Re: Pocket Rocket Daihatsu Charade GTti

Příspěvek od milosh »

JJ, super kocar z toho vznikl, omlouvam se autorovi ze mi to trvalo tak dlouho nez se recenze objevila, ale hlavne ze uz je na webu :o)

Uživatelský avatar
Nick
Příspěvky: 608
Registrován: 26 pro 2004 12:14
Bydliště: Jeseník/Olomouc
Kontaktovat uživatele:

Re: Pocket Rocket Daihatsu Charade GTti

Příspěvek od Nick »

během jízdy jsem dostal skoro klaustrofobickej zachvat ... ale jede to hezky

Uživatelský avatar
elviiis
Příspěvky: 2279
Registrován: 12 črc 2006 21:15
Bydliště: Olomoooc a Jeseniiik

Příspěvek od elviiis »

Hmotnost udávaná výrobcem je 815Kg seriovej výkon je 74Kw a 136NM... odhadovaný výkon s 15psi na turbu je dle udájů s UK fóra cca 110KW a kroutící moment něco okolo 200NM... Ale bez brzdy bůh ví ale řekl bychže takovejch 100Kw je reálnejch...

Nicku Když jsi v tom jel to byl ucpanej výfuk a tlaky na válcích 7bar...
Náprav = výfuk jsem uřízl a dělám GO motoru :lol:

v současné době je motor v babicích u pana Bartáka jež dává dohromady kliku ojnice apd... prošel kompletní čistkou překroužkováním atd dokončili jsme s otcem GO hlavy a o víkendu budu hlavu skládat...

Motor byl sice po GO (děláno předchozím majitelem) ale znáte GO naprodej... takže men čekalo new klika , repas převodovky , hlava křivá jak paragraf vůle ventylů šílené (nastavují se podložkami jako u 120tek apd) tlaki na válcích 7 místo 12 atd atd... A pro ty co se chtějí pobavit tak vrtání je 76 :lol:
TOYOTA CELICA CARLOS SAINZ 2.0 TURBO 4WD 153KW 1992 = funny
Skoda Ochcavia f kombajnu f metle na hlinach a i kliiimu ma a samozrejmne hagusy 81KW = daily

Rudi
Moderátor
Příspěvky: 11957
Registrován: 22 srp 2004 13:03
Bydliště: OK
Kontaktovat uživatele:

Re: Pocket Rocket Daihatsu Charade GTti

Příspěvek od Rudi »

hodně malý autíčko a těch 100kW v tom musí bejt brutálních :D
VW - Very Wonderful
ALUSADY.CZ - originální alu kola na Váš vůz
Dovoz vozidel, odtahy z celé EU, STK

Uživatelský avatar
Sova
Příspěvky: 3475
Registrován: 07 lis 2006 04:03
Bydliště: Tschechisches Streichholzschächtelchen

Příspěvek od Sova »

elvis jakej je rozdíl v tom co máš ty proti tomuhle, mimo toho že to je novší?
Naposledy upravil(a) Sova dne 29 led 2008 16:15, celkem upraveno 1 x.
Cléon & Fonte

Uživatelský avatar
elviiis
Příspěvky: 2279
Registrován: 12 črc 2006 21:15
Bydliště: Olomoooc a Jeseniiik

Příspěvek od elviiis »

Dost zásadní novší šaráde je větší a těžší taky dostal větší motor 1600ccm o výkonu 105koní bez přeplňování... je příjemnější chybějící turbodíra ale už v serii jede starší model výrazně lépe... starší GTti má 0-100km/h za 7.9 s kdežto novší Gti za 9.6s zož je dosti rozdíl... Ale oboje se dělali v ůpravě De Tomaso které se pak používali pro závody... ALe turbíny se prostě snáze upravují... Navíc u charade stačí dát nějakej pořádnej cooler... přemístit s pozachladiče dopředu... a je to znát jako prase... Ale sehnat staré GTti v dobrém stavu je problém už je to hodně staré auto a kdo nevymněňoval olej po 5tis tak zaklepal na klice...

Dělali i menší cuore 650turbo s 65koníkama ale to se k nám nedováželo pouze UK a JP...
TOYOTA CELICA CARLOS SAINZ 2.0 TURBO 4WD 153KW 1992 = funny
Skoda Ochcavia f kombajnu f metle na hlinach a i kliiimu ma a samozrejmne hagusy 81KW = daily

Uživatelský avatar
Fugo
Příspěvky: 601
Registrován: 18 pro 2005 18:43
Bydliště: LBC
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Fugo »

Je mě líto, že jsem si nepřečetl tuto recenzi díky volu kterej to roztáhl na 3 monitory.
BMW 750iAL BiTurbo PRODÁNO, nyní KAWASAKI ZX10R
>>>Pneuservis, Klimatizace<<<
>>>Antény a satelity<<< http://www.volny.cz/antenysatelity

Uživatelský avatar
elviiis
Příspěvky: 2279
Registrován: 12 črc 2006 21:15
Bydliště: Olomoooc a Jeseniiik

Příspěvek od elviiis »

Fugo píše:Je mě líto, že jsem si nepřečetl tuto recenzi díky volu kterej to roztáhl na 3 monitory.
Mno tak debilně jsem ji asi napsal já :oops:
TOYOTA CELICA CARLOS SAINZ 2.0 TURBO 4WD 153KW 1992 = funny
Skoda Ochcavia f kombajnu f metle na hlinach a i kliiimu ma a samozrejmne hagusy 81KW = daily

Uživatelský avatar
Fugo
Příspěvky: 601
Registrován: 18 pro 2005 18:43
Bydliště: LBC
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Fugo »

ale že by si toho nevšiml ani korektor? Mám jen 15,4 displej na NTB a tohle mě skutečně ohnulo rámeček displeje, budu muset na GO. Jinak je to dobrý, ale musel jsem se ozvat. :D
BMW 750iAL BiTurbo PRODÁNO, nyní KAWASAKI ZX10R
>>>Pneuservis, Klimatizace<<<
>>>Antény a satelity<<< http://www.volny.cz/antenysatelity

Rudi
Moderátor
Příspěvky: 11957
Registrován: 22 srp 2004 13:03
Bydliště: OK
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Rudi »

nikdo za tu nemůže, může za to sova a jeho echt dlouhej odkaz...

Uživatelský avatar
Fugo
Příspěvky: 601
Registrován: 18 pro 2005 18:43
Bydliště: LBC
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Fugo »

takže sova, a pak že to je nejchytřejší pták.
BMW 750iAL BiTurbo PRODÁNO, nyní KAWASAKI ZX10R
>>>Pneuservis, Klimatizace<<<
>>>Antény a satelity<<< http://www.volny.cz/antenysatelity

Uživatelský avatar
elviiis
Příspěvky: 2279
Registrován: 12 črc 2006 21:15
Bydliště: Olomoooc a Jeseniiik

Příspěvek od elviiis »

Fugo píše:takže sova, a pak že to je nejchytřejší pták.
:smich2:
TOYOTA CELICA CARLOS SAINZ 2.0 TURBO 4WD 153KW 1992 = funny
Skoda Ochcavia f kombajnu f metle na hlinach a i kliiimu ma a samozrejmne hagusy 81KW = daily

Uživatelský avatar
Květoslávek
Příspěvky: 1601
Registrován: 16 srp 2006 11:01
Bydliště: Brno-Hlavní město Moravy

Příspěvek od Květoslávek »

si pamatuju jak jsem to četl v autokatalogu 1990/91 a chtěl jsem to tak 3 roky zpátky!to elviis!supr a kongratulejšn! 8)
Volvo V40 2.0 T4 yellow Faketaxi :)
Go HARD or Go Home!!!

Uživatelský avatar
Hitman
Příspěvky: 122
Registrován: 26 led 2008 13:27
Bydliště: Starý Plzenec

Příspěvek od Hitman »

I s tak malym autem se daj dělat divy. Fakt pěkný 8) 8)
http://renaultdauphine.wz.cz

Uživatelský avatar
Sova
Příspěvky: 3475
Registrován: 07 lis 2006 04:03
Bydliště: Tschechisches Streichholzschächtelchen

Příspěvek od Sova »

:oops:
Cléon & Fonte

Uživatelský avatar
Sova
Příspěvky: 3475
Registrován: 07 lis 2006 04:03
Bydliště: Tschechisches Streichholzschächtelchen

Příspěvek od Sova »

elviis, tohle je přesně co máš ty??

http://tuning.sbazar.cz/daihatsu-charad ... 91029.html
Cléon & Fonte

Uživatelský avatar
elviiis
Příspěvky: 2279
Registrován: 12 črc 2006 21:15
Bydliště: Olomoooc a Jeseniiik

Příspěvek od elviiis »

jojo.. mno na sprinta až tak vhodnej není (ne v serii) jezdi s 2.0 a honit se s integrou type R není prdel... Jinak cena slušná ale je potřeba pořádně dát bacha na motor a na turbo... turbína stojí 25tis a GO motoru tam jsem za cca 40tis a to si vše dělám sám s otcem krom spasování ojnice kliky s blokem tam mám jen za zálohu 7tis Go hlavy jsem též dělali spolu taky par tis doma :lol: ale je to vozítko k nezaplacení... kdo se o něj stará a neladí tak v poho 250nalítá... jak sse ale nemění olej po 5tis tak padne na klice do 100tis... navíc se nedělají šálky na brusi takže je potřeba brousit kliku pak ji navařit zase brousit a koupit origo šáli...
TOYOTA CELICA CARLOS SAINZ 2.0 TURBO 4WD 153KW 1992 = funny
Skoda Ochcavia f kombajnu f metle na hlinach a i kliiimu ma a samozrejmne hagusy 81KW = daily

Uživatelský avatar
Biturb
Příspěvky: 158
Registrován: 19 pro 2005 16:28

Re: Pocket Rocket Daihatsu Charade GTti

Příspěvek od Biturb »

Moc pekne, libi libi,,
chtel bych se svezt:)
E30 318i coupe--Suzuki Swift GTi MK1--Civic VTi 5g--Opel Omega MV6 kombi LSD--Jeep Grand Cherokee 5.2 V8 Limited--
E39 540i 6spd 4.4=na prodej
next level= 740i e38+vykuchana E30??
In progress= Daihatsu Charade GTti 1.0 + Honda CRX 1G 1.6i 16V
na draty...

Uživatelský avatar
elviiis
Příspěvky: 2279
Registrován: 12 črc 2006 21:15
Bydliště: Olomoooc a Jeseniiik

Příspěvek od elviiis »

TOYOTA CELICA CARLOS SAINZ 2.0 TURBO 4WD 153KW 1992 = funny
Skoda Ochcavia f kombajnu f metle na hlinach a i kliiimu ma a samozrejmne hagusy 81KW = daily

Uživatelský avatar
Libang
Příspěvky: 223
Registrován: 30 lis 2008 18:07
Bydliště: VWelké Meziříčí

Re: Pocket Rocket Daihatsu Charade GTti

Příspěvek od Libang »

paráda , až na to že nejde ani jedna fotka :D

Uživatelský avatar
Mefistisko
Příspěvky: 403
Registrován: 22 lis 2008 15:02
Bydliště: Brno Venkov

Re: Pocket Rocket Daihatsu Charade GTti

Příspěvek od Mefistisko »

me teda jedou vsechny

Uživatelský avatar
SubTera
Příspěvky: 3289
Registrován: 21 čer 2008 00:46
Bydliště: Slaný

Re: Pocket Rocket Daihatsu Charade GTti

Příspěvek od SubTera »

[quote="Mefistisko"]me teda jedou vsechny[/quote]

Pozde, ale prece, co?

mikey
Příspěvky: 363
Registrován: 24 kvě 2006 18:59
Kontaktovat uživatele:

Re: Pocket Rocket Daihatsu Charade GTti

Příspěvek od mikey »

mooooc pekny prditko . !!

Uživatelský avatar
lrrh
Příspěvky: 28
Registrován: 13 dub 2010 22:36

Re: Pocket Rocket Daihatsu Charade GTti

Příspěvek od lrrh »

to by byl motor do lady OKY.. :)

Uživatelský avatar
sr0up
Příspěvky: 3
Registrován: 01 pro 2010 12:56

Re: Pocket Rocket Daihatsu Charade GTti

Příspěvek od sr0up »

co to je za vrak?

Uživatelský avatar
elviiis
Příspěvky: 2279
Registrován: 12 črc 2006 21:15
Bydliště: Olomoooc a Jeseniiik

Re: Pocket Rocket Daihatsu Charade GTti

Příspěvek od elviiis »

[quote="sr0up"]co to je za vrak?[/quote]

to je blba otazka byt je muj soucasny vuz naprosto jineho razeni... chrade gtti je skvele auto a vzdy na nej budu v dobrem vzpominat...

Uživatelský avatar
Bl@cker
Příspěvky: 68
Registrován: 21 led 2009 21:31

Re: Pocket Rocket Daihatsu Charade GTti

Příspěvek od Bl@cker »

Krasna prace :)

Odpovědět

Zpět na „Showroom“