Poslední návštěva: 26 srp 2019 10:40 Právě je 26 srp 2019 10:40

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina




 [ Příspěvků: 3 ] 
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Oxford White & Canyon Red
PříspěvekNapsal: 03 pro 2010 21:57 
Offline
Administrátor

Registrován: 03 úno 2004 13:57
Příspěvky: 8036
OXFORD WHITE & CANYON RED

FOX: mustang G.T.350 20th Anniversary 1984 / 5,0L 4V V8 H.O. , T-top, M5

Píše sa rok 1960. Ford Motor Company sa zaväzuje vytvoriť auto hospodárne, ale aj športové s riadiacou pákou na podlahe, volitelnými motormi a možnostou zvyšovania vykonu. Do auta sa majú zmestiť štyri osoby. Má vážiť do 2 500 lb (1 134 kg) a stáť menej ako 2 500,- amerických dolárov.

17. apríla 1964, sa tento výrok stal realitou. Ford Mustang je odhalený a rovnako aj jeho miesto v automobliovej histórií. Má dostatok miesta pre štyroch, váži len o 72 lb viac ako 2 500 lb. Cena je 2 368,- $. Má šesť-valcový motor, trojrýchlostnú manuálnu prevodovku. Mustang je pohodlný na ceste a stelesnuje pocit zábavy a vzrušenia.

Výsledok bol ohromujúci. Odhad 100,000 predaných kusov na prvý rok, bol prekonaný za 4 mesiace. Prvý deň predaja bolo zaznamenaných 22,000 objednávok. Za 12 mesiacov sa predalo neskutočných 417,000 áut. Za dva a pol roka vzniklo 472 Mustang clubov.

Jeho obluba zo sebou priniesla množstvo napodobenín. Dlouhá příď / krátka záď - tento vzhľad sa stal najviac kopírovaným proflom v automobilovom priemysle. V roku 1967, predstavovali “Ponycars” 11% amerického trhu s Mustangom v čele stáda.

Z auta sa pomali, ale isto stáva kult. Najviac to dokazuje na závodných dráhach. Mená ako Mach 1, Boss 302 alebo 351, G.T. 500KR (SHELBY), G.T.350-R (SHELBY), CJ 428 a Cobra. Všetky sa staly súčasťou hrdého závodného dedičstva, ktoré pokračuje až dodnes. . .

1974-1978 - doba “temna” pre mustangy (ropná kríza).
Mustang II. generácie bol predstavený v októbri 1973 ako odpoveďou Ford-u na prísnejšie zákony o znečisťovaní ovzdušia a hlavne na ropné embargo krajín OPEC. Následkom toho veľké palivovo neefektívne autá klesli v nemilosť a Pony Cars neboli výnimkou.
Najsilnejší mustang tohto obdobia má 5,0L V8 140hp, najslabší je štvorvalec 2,3L o výkone 88hp.

1979-1986 - FOX (škaredé káčatko)
Mustang III. generácie prichádza na novej platforme FOX, pochádzajúcej z koncernových modelov
Mercury Zephyr a Ford Fairmont. Rázvor je zväčšený o 10,4 cm, čím sa získalo viac miesta pre cestujúcich a auto váži o 200 kg menej ako jeho predchodca. Auto má európsky vzhľad. Predný nárazník ma letecký polyuretánový nos, obdĺžnikové svetlomety, predná mriežka má štvorcové výrezy, sklonené čelné sklo a čistejšie línie.
Používa sa motor 2,3 L turbo, neskôr ho nahrádza 3,3 L VS. Taktiež je používaná V8-čka 5,0 L, ktorá neskôr poslúži ako dobrý základ pre vylaďovanie na väčší výkon.
Upravený Mustang 79 je oficiálny PACE CAR na 62. ročníku INDIANAPOLIS 500. Vyšiel z modelu Cobra. Jack Roush a jeho Roush Team Racing vybavili Pace Car motorom a dielami z Mustangu BOSS 302. Mustang Pace Car dominoval závodnému poľu v rokoch 1964, 1979 a 1994. Pace Car v roku 1979 viedol Jackie Stewart.

Toľko výcuc z histórie, pre lahšie pochopenie “potreby” vzniku výročného auta. . . :)

Nachádzame sa v roku 1984. Stále sme na platforme FOX. Pred 20-timi rokmi zišiel prvý Mustang z výrobnej linky a Ford mal v pláne osláviť toto okrúhle výročie uvedením limitovaného modelu, ktorý má pripomínať vzrušenie tých prvých dní. Produkcia mala byt pôvodne limitovaná na 5 000 ks.

G.T.350 20th Anniversary 1984 sa odvoláva na slávny model z polovice 60. rokov, G.T.350 SHELBY. V 80. rokoch mal však Ford nezhody s Carrollom Shelbym a auto nemohlo niesť jeho meno, tak ako to bolo u staršej G.T.500 a G.T.350.

Má rovnaký závodný pás v tom istom mieste ako pôvodná G.T.350. Jedinou jeho zmenou je prechod z pôvodnej modrej farby na tmavo červenú. Farba exteriéru je zachovaná. Každý mustang z tejto limitovanej edície bol dodávaný s pôvodným mustang zdobením (kôň na prednych blatníkoch), špeciálnym odznakom a plaketou s poradovím číslom auta a vyrytým menom majitela.

Poznávacie znaky 20th Anniversary sú:
Oxford white Exterior Paint
Canyon Red interior
Original Style Mustang Badging on the front fenders
Dark Red GT 350 Rocker Panel Stripes
Unique White Bumpers and Rub Strip Extensions with dark red stripe
Distinct dark red SVO type narrow body side moulding
Canyon Red cloth Articulated Sport Seat Trim
Special 20th Anniversary Linited Edition Dash Medallion
Special Personalized Customer Nameplate with Limited Production Number

Výroba sa začala v marci 1984 a pokračovala až do konca apríla. Postavili 5245 kusov. Dodatočne postavili dalších 15 kusov na žiadosť niekoľkých ludi z vedenia Fordu. V júny bol postaveny ešte jeden kus, kabriolet ktorý sa stal posledným. Všetky 20th-Anniversary boli buď s 5,0L V8 ,alebo turbo preplňovaným 2,3L štvor-valcovým motorom.
Štandardné vybavenie zahŕňa kĺbové sedadlá, posilovač riadenia, kotúčové brzdy, nastavitelné tlmiče, halogeny, klimatizáciu a hmlovky. Dalo vybrat z manuálnej 5-stupňovej alebo automatickej prevodovky. Karosárske vyhotovenia boli boli: convertible, hatchback s pevnou strechou a targa (T-top). Táto posledná je najvzácnejšia a presný počet sa mi bohužial nepodarilo zistiť.

Výkony jednotlivých motorizácií:
2.3 Litre SEFI Turbo/5-speed - 145hp
5.0 Litre V8 (TBI/CFI) - 160hp
5.0 Litre (302 cid) 4V V8 H.O. -175hp

Počet celkovo vyrobených aút - 5,261

Ford VIP CONVERTIBLES - 16
(odpočet z celkového počtu)

Cars Built for CANADA - 245
(odpočet z celkového počtu)

5.0 Litre 5-speed CONVERTIBLES(carburated) - 587

5.0 Litre Automatic CONVERTIBLES (TBI/CFI) - 670

2.3 Litre SEFI Turbo/5-speed CONVERTIBLES - 104

5.0 Litre 5-speed HATCHBACKS (carburated) - 2604

5.0 Litre Automatic HATCHBACKS (TBI/CFI) - 934

2.3 Litre SEFI Turbo 5-speed HATCHBACKS - 362

G.T.305 20th Anni. sa stáva zberatelsky cenným, čo sa neskorších modelov týka. Jeho jedinečnosť spočíva vo fakte, že ide o jediný Mustang, navrhnutý ako výročný model. Modely ‘79 , ‘89, ‘94 neboli oficiálne navrhnuté ako výročné modeli. V súčasnosti tomuto auto patrí #61 priečka z rebríčka 100 najvzácnejších mustangov histórie.

Moje G.T.350 20th Anniversary 1984 / 5,0L 4V (štvor-komorový karburátor) V8 H.O. , T-top, M5
je vo full výbave. Čiže má všetko čo už bolo spomenuté hore. Nechýbajú vychytávky typu tempomat na volante, klimatizacia, rádio na kazety. Ide o najsilnejšiu dodávanu motorizáciu. All stock :)

Toto auto si kúpil v roku 1984 manžel sestry mojho dedka. Poloslovák/poloameričan. Neskôr mustanga nechal doviesť z USA do prístavu v Nemecku a následne do Wiedne kde žil. Mal menšiu zbierku amerických áut (Fordov). Najviac jazdil na Forde Thunderbird, Silver Anniversary (tušim ‘79). Kedže už bol starší a mustang je predsalen trošku tvrdšie zvezenie. Auto bolo večšinu času zaparkovane v garaži na “koberčeku”. Niet divu že v súčasnosti má najazdené cca12 000 mil (20 000km), čiže motor sa len zabieha.

Niekedy v ‘90 rokoch bolo auto prihlásené na Slovensku. Takže dostať ho na jar na značky nebol žiaden väčší problém.

Večším problémom bolo že auto posledných 9 rokov stálo bez pohnutia na jednom mieste.
Bolo treba ho doniesť na podvale domov do garáže a proces oživovania sa mohol začať.
Prvým krokom sa stalo zháňanie americkej sady naradia. Auto sa postavilo na “tehly” a zhodili sa kolesá.Nasledovala preventívna výmena sviečok, odvzdušnenie bŕzd, výmena všetkých tekutín. Kúpa batérie.
Naštastie disponujeme jamou v garáži, takže to šlo pomerne hladko. Namontovali sa naspäť vyvážené a dofúkane kolesá, doniesol som kanister benzínu a mohlo sa prvý krát štartovať.

Po otočení klúča začalo auto pípať, bzučať a svietiť v ineriéry. Otočenie do ďalšej polohy prinieslo chrčanie štartéra a nasledné skapanie auta. Na taký piaty pokus motor konečne naskočil. Z výfuku sa vyvalil kúdol dymu a ozval sa bublavý zvuk V8-čky. Nadšenie však netrvalo dlho kedže
z karburátora (vzduchový filter bol zhodeny) začal striekať benzín. Príčina bola, dva uschnuté gumene oringi vo vnutri medzi komorami. Oringi nahradené, striekanie benzínu vyriešené.Skúsil som prvý krát elektricky ovládane okna, dole to šlo hladko naspäť sa to však už nevrátilo.
Nasledovalo zhodenie tapcíru a premazanie celého systému na oboch stranách. Ďalšia chybička odsránená.

Počas testovacích jázd praskol radiator a do interiéru na strane spolujazdca začala tiecť chladiaca
kvapalina. O dva dni som mal auto pristaviť na autosalón a potreboval som nejaké rýchle riešenie.
Po konzultáciach na amerických forach o fox mustangoch som vytrhol s protipožiarnej prepážky na strane motora dve hadičky, kovovým kolienkom spravil bypass a uzavrel okruh. S autom sa dalo jazdiť ale nekúrilo. (ešte že bolo teplo)

Auto som ručne umyl zvonka, zvnútra navoskoval a pristavil na autosalón. Cestov späť , keď sa motor zohrial začalo auto skapíňať. Otačky skákali ako divé a posledne štádium bolo že po spusteni nohy z plynu na neutráli skaplo zakaždým.

To už bolo niečo na čo som sa necítil a auto poputovalo k špecialistom na americké káry na diagnostiku.
Chalani mi objednali z ameriky pár veci a auto dostalo nové filtre a vykonnejší vzduchový. Sviečky sa opäť menili a objednal sa radiator kôli kureniu. Pri nastavovaní (rozoberaní) karburátora sa zistilo, že problém je jednoduchší ako sa čakalo. Išlo o prasknuté hadičky na prívod vzduchu pod ním. Ťahal falošný vzduch a preto kapal. Odviedli si dobre svoju pracu a auto teraz funguje tak ako má.

Čo sa týka tuningu, auto chcem ponechať v originál stave, v akom zišlo z výrobnej linky.
Jediná zmena budú kolesá. Pôvodne disky chcem šetriť a časom zohnať dalšiu sadu original TRX michellin pneumatík aké su tam teraz. Nahradné kolesa mam BORBET typ A 16” , zatiaľ bez pneu. (originálne su 14,5”) Gumy sa budú riešiť po zime. Ďalej nechám do kufra vyrobiť na mieru úchyty/odkladače sklenej T-top strechy, kedže to nie je vyriešené a originál neviem zohnať.

Mustang momentalne zimuje čaka na ďalšiu sezónu rovnako ako ja :)

Napsal Masterblaster


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku: Re: Oxford White & Canyon Red
PříspěvekNapsal: 05 pro 2010 21:45 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 18 lis 2010 00:51
Příspěvky: 224
[attachment=0]mu1.jpeg[/attachment][attachment=1]mu2.jpeg[/attachment][attachment=2]mu3.jpeg[/attachment]


Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku: Re: Oxford White & Canyon Red
PříspěvekNapsal: 05 pro 2010 21:51 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 18 lis 2010 00:51
Příspěvky: 224
[attachment=0]mu4.jpeg[/attachment]


Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.


Nahoru
  
 
 [ Příspěvků: 3 ] 

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: CommonCrawl [Bot] a 0 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
Originál a repas turbo
News News Site map Site map SitemapIndex SitemapIndex RSS Feed RSS Feed Channel list Channel list
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz
phpBB SEO
Zpracování osobních údajů