Odstranění filtru pevných částicOdstranění filtru pevných částic – jeho hlavní a jedinou výhodou je, že po jeho odstranění by již neměly být problémy. Prvním krokem při odstranění
DPF filtru je demontáž jeho tělesa. To je následně nutné rozřezat (pokud není přímý přístup k sítku) a celý vnitřek vysekat pomocí kladiva a sekáče. Celou operaci je nutné provést dostatečně čistě, protože ulomené kousky by mohly způsobit problémy. Potom však nastává mnohem složitější část, a to softwarové odstranění filtru pevných částic. Na tento filtr jsou totiž napojeny snímače tlaků (diferenčních – měří tlaky před filtrem a za filtrem) a snímače teploty. U některých vozidel ještě přímo EGR ventil a LAMBDA sonda. Počet snímačů se může v závislosti na typu vozidla lišit. Při odstranění DPF filtru je nutné většinu těchto snímačů odpojit. To se provádí v řídicí jednotce vozidla. Je nutná její úprava, což je dosti tvrdý zásah do motorového vozidla. Hrozí, že navzdory těmto úpravám nebude vozidlo fungovat správně. V případě, že se rozhodnete pro tuto variantu, je třeba počítat s částkou cca 4 500 – 15 000 Kč. Velmi důležité je vybrat si firmu, která se tomu věnuje pravidelně a má hlavně hodně zkušeností. Určitě se ptejte na reference.
Samozřejmostí by měla být záloha řídicí jednotky. To znamená zálohování všech nastavení před touto úpravou. V případě, že by se celý proces nezdařil, což se stává, je nutné v první řadě dostat řídicí jednotku do původního stavu, a následně samozřejmě koupit nový
DPF filtr. K tomu je pochopitelně třeba připočítat další práci automechanika. Pouze pro příklad, cena výměny DPF/FAP filtru se pohybuje v rozmezí cca 3 000 – 9 000 Kč.
Při odstranění filtru pevných částic nelze zapomínat na to, že z pohledu zákona dostanete stav, kdy je vozidlo nezpůsobilé jízdy. Pokud je vozidlo z výroby vybaveno filtrem pevných částic, filtr v něm prostě musí být. V západní Evropě policie o tomto problému ví a je jednoduše schopna prostřednictvím přístroje změřit obsah sazí ve výfukových plynech. Pokud jezdíte s autem na západ, tak je určitě nutné počítat s rizikem poměrně vysokých pokut. Nesmíme zapomínat ani na ekologický dopad takového odstranění. V podstatě, čím více je vozidel bez DPF filtru, tím zakouřenější je ovzduší našich měst, což má nemalý dopad na zdraví nás všech. Postupně se od odstraňování DPF/
FAP filtrů ustupuje. Lidé jsou si prostě vědomi nevýhod. Hlavním důvodem je však především pokles cen nových DPF filtrů.