Landera a jeho Toyotu MR-2 s motorem Beams (220 PS NA) a Suzuki Swift 1,3 NA Racing Vám nemusím na tomto fóru představovat.
Jako většina závodníků i on ví, jak je důležité odvětrávat ventilové víko a filtrovat odvětrávaný vzduch tak, aby se do sacího traktu a hlavně spalovacího prostoru dostalo co nejmenší množství olejové emulze.
Zde je pár fotek z instalací separačních nádob Bidrin Performace na obou závodních motorech:
OCT na Swiftu je opatřena malým filtrem, který vyrovnává změny tlaků – klasické odsávání zde není zapojeno jako u sériových motorů, protože místo sacího potrubí je na tomto motoru nainstalováno pouze 4 klapkové sání ze Suzuki GSX-R
Momentálně tam to čtyřklapkové sání není, protože nejedu na Megasqurit MS2 ala na sériovou řídící jednotku s Ačkovým čipem. Ale už jsem ty čtyřklapky testoval a tak proto je odvětrávání přes filtr a né do sacích svodů...
Lander
LANDER F3 Racing Team
Formule F3 Dallara F394 Fiat Abarth Novamotor
Formule F3 Dallara F394 Honda Mugen
Toyota MR2 BEAMS VVTi
Lander píše:Momentálně tam to čtyřklapkové sání není, protože nejedu na Megasqurit MS2 ala na sériovou řídící jednotku s Ačkovým čipem. Ale už jsem ty čtyřklapky testoval a tak proto je odvětrávání přes filtr a né do sacích svodů...
stqeno píše:a staci to tim filtrem? nemusim teda delat diru do manifoldu pro podtlak?
Filtr se dává hlavně tehdy, když není možné do OCT napojit podtlak ze sání - třeba právě v případě 4 klapkového sání. Při použití 3 portové verze OCT je možné napojit podtlak i výstup z víka zároveň s filtrem - i takovéto aplikace se používají při závodech. Procesy které se vytvářejí v tomhle odvětrávacím systému jsou ale dost složité v závislosti na režimu motoru, podtlaku v sání atd ale fakt je ten, že pouhé napojení malého filtru na víko není dobré - může se ucpat a hrozí profouknutí gufer, nebo těsnění pod víkem. Nejvhodnější je separace emulze v uzavřeném systému - 2 nebo 3 portové provednení podle počtu vstupů a jeden výstup do sání. Ve dně OCT je navíc přípojka na hadičku pro odtok sajrajtu, nebo výpustná záslepka.
Pampeago píše:Taky jsme ho pořídil a chystám se na instalaci . Ilustační fota helpnou.
Jen malý dotázek má nějaký vliv na funkci délka přichozí a odchozí hadice ??
Celý systém by měl po propojení těsnit aby si motor nepřisával falešnej vzduch a nekuckal na volnoběh. Pak nemá délka hadic vliv.
Bulda píše:tak co je teda lepsi 2 vyvod nebo 3 rozmejslim se to dat na Hondu -Integru
Záleží to na tom, kolik potřebuješ vstupů – výstup do sání bývá většinou jeden. Když budeš potřebovat 2 vstupy – odvětrává se víko + vana a nebo se každá vačka odvětrává zvlášť, tak se ti hodí 3 port – 2 x vstup + 1 x výstup. To se dá řešit 3 portovou OCT a nebo dvojitým průtokovým šroubem, takže můžeš mít do jedné díly napojeny 2 vstupy přes 2 průtoková oka.
Celý jsem to dělal jako stavebnici, takže možnosti propojení, množství vstupů a výstupů, atd jsou veliké a dá se tahle OCT zapojit v podstatě kamkoliv podle individuálních požadavků.
Do 3 portového víka můžete napojit 2-3 vstupy/výstupy na jeden otvor ve víku – celkem 6-9 připojených hadic – OCT se dá použít třeba i jako přepadová nádoba.
Ty budeš potřebovat 2 portovou OCT s jedním vstupe a jedním výstupem do sání. Změř vnitřní průměr hadice, kterozu se víko odvětrává teď ať se dají zvolit správné přípojky a můžu ti ji smontovat a poslat.
Tak já tomuhle nerozumim, už sem to párkrát řešil ale tak se ještě jednou zeptám.
Mam saxo vtsko 16v a mam odvětrávání prostě prázdný, otvor. Nemam tam ani filtřík ani napojený zpět do sání. Takže kdybych tam chtěl dát tohle tak se zapojí jenom ale do jednoho otvoru toho oil catch tanku a na co je ten druhej otvor? To se to pak vrací nějak zpět do motoru? Nebo jak jinak se to dá udělat aby se v tom ten olej třeba hromadil???
Takle to vypadá, tenhle tam má asi filtr nebo co je to malý červený ne?
Build shit car,call everyone haters.... Function > Form
Ty budeš potřebovat 2 portovou OCT s jedním vstupe a jedním výstupem do sání. Změř vnitřní průměr hadice, kterozu se víko odvětrává teď ať se dají zvolit správné přípojky a můžu ti ji smontovat a poslat.
ondrais píše:Mno budu si to teď vyrábět a počítám že víc jak 200,- to stát nebude...
Tak ono to jde vyrobit i z plechovky od Coca Coly a nekolika kusu stare zaharadni hadice a naklady nepresahnou cca 50,- Kc, ale zas tak draha ta OCC snad neni, ne ?
Toyota Supra 2.5 twin turbo (208 kW/360 Nm)
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Lexus NX300h 2.5 Hybrid '16 (145 kW/207 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm) "Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"
hmm předpokládám že i včetne kondenzační vložky dovnitř aby to skutenče fungovalo, to tam chceš dát obyč Drátěnku??
Hodně štestí - viděl jsi někdy rozebraný OCT ? to není jen piksla s přívodem a odvodem..
Je mezi námi stále více lidí, kteří poskytují konzultace a vědí jak se co má udělat, ale stále méně tech kteří do udělat dokáží.
web : www.dicompracing.cz / www.jdmengines.cz
mno ale proč dávat zbytečně 1500 když za 2kila to splní stejnej účel a o moc hůř to vypadat nebude. Kdo má peněz dost tak ho to trápit nemusí, já radši za zbytek natankuju nějakej kerosin
plechovka od piva je hodně zjednodušený ale napadá mě x variant použitého materiálu z kterýho to půjde a vzhled se dá taky vypilovat
až to budu dělat, udělám asi rovnou 3ks. kdyby to někdo chtěl.... ???
Idaho píše:hmm předpokládám že i včetne kondenzační vložky dovnitř aby to skutenče fungovalo, to tam chceš dát obyč Drátěnku??
Hodně štestí - viděl jsi někdy rozebraný OCT ? to není jen piksla s přívodem a odvodem..
přesně tak jsem to měl v plánu. Pokud máš lepší nápad, rád se přiučim. Jak to teda uvnitř vypadá? nikdy jsem to neviděl... tam jsou nějaký "děravý patra" nebo..... ??? kdyžtak poraď, pokusil bych se to co nejvíc přiblížit originálu.
Bude to sice bastl ale účel by to splnit mělo.... takže jestli má někdo lepší řešení než drátěnka - sem s ním
ondrais píše:mno ale proč dávat zbytečně 1500 když za 2kila to splní stejnej účel a o moc hůř to vypadat nebude. Kdo má peněz dost tak ho to trápit nemusí, já radši za zbytek natankuju nějakej kerosin
plechovka od piva je hodně zjednodušený ale napadá mě x variant použitého materiálu z kterýho to půjde a vzhled se dá taky vypilovat
až to budu dělat, udělám asi rovnou 3ks. kdyby to někdo chtěl.... ???
ten učel to práve nesplní, protože odvodem ti opet bude odcházet výpary , i když už ne tolik bohate a olej , ale rozdíl bude oproti tomu kdybys to neměl vubec minimální...
navíc pokud si to pořizuješ jde to o funkčknost ne o vzhled, což tvoje řešení zrovna nesplní..
Je mezi námi stále více lidí, kteří poskytují konzultace a vědí jak se co má udělat, ale stále méně tech kteří do udělat dokáží.
web : www.dicompracing.cz / www.jdmengines.cz
vevnitř musí být něco co ti umožní z výparu kondenzovat olej , ten odvátěd a dál pouštet už "vyčištěný" vzduch .. sice nic není stopro, ale práve kvalita čisštění určuje výslednou cenu - nejdražší je podle mne právě ta "drátěnka" co je uvnitř
Je mezi námi stále více lidí, kteří poskytují konzultace a vědí jak se co má udělat, ale stále méně tech kteří do udělat dokáží.
web : www.dicompracing.cz / www.jdmengines.cz