Oil Catch Tank – instalace u Landera

Vše o úpravách motorů a vyfuků.

Moderátoři: Fáboš, Bohuš, Kane13, Ritchma, Libor12, Tom_

Uživatelský avatar
Bidrin
Příspěvky: 314
Registrován: 28 dub 2004 17:21
Bydliště: Polná (okres Jihlava)
Kontaktovat uživatele:

Oil Catch Tank – instalace u Landera

Příspěvek od Bidrin »

Landera a jeho Toyotu MR-2 s motorem Beams (220 PS NA) a Suzuki Swift 1,3 NA Racing Vám nemusím na tomto fóru představovat.
Jako většina závodníků i on ví, jak je důležité odvětrávat ventilové víko a filtrovat odvětrávaný vzduch tak, aby se do sacího traktu a hlavně spalovacího prostoru dostalo co nejmenší množství olejové emulze.

Zde je pár fotek z instalací separačních nádob Bidrin Performace na obou závodních motorech:

Obrázek

Obrázek

http://www.bidrin.cz/instalace1.php?id=29 - Celá instalace

OCT na Swiftu je opatřena malým filtrem, který vyrovnává změny tlaků – klasické odsávání zde není zapojeno jako u sériových motorů, protože místo sacího potrubí je na tomto motoru nainstalováno pouze 4 klapkové sání ze Suzuki GSX-R

Obrázek

Obrázek

http://www.bidrin.cz/instalace1.php?id=30 - Celá instalace[/url]

Kompletní sortiment OCT najdete zde:

http://www.bidrin.cz/vyrobky.php?Vyrobc ... 37bf57c652
Nový e-shop - www.bidrinperformance.com/shop

Zkrácené řazení, Blow Off Valve, Oil Catch Tank, Boost Controllers (MBC), řadící páky, rozpěrné tyče, odlehčené řemenice a další specialitky pro vaše auto.

Lander
Příspěvky: 355
Registrován: 01 pro 2005 21:38
Bydliště: Čelechovice na Hané
Kontaktovat uživatele:

Re: Oil Catch Tank – instalace u Landera

Příspěvek od Lander »

Momentálně tam to čtyřklapkové sání není, protože nejedu na Megasqurit MS2 ala na sériovou řídící jednotku s Ačkovým čipem. Ale už jsem ty čtyřklapky testoval a tak proto je odvětrávání přes filtr a né do sacích svodů...

Lander
LANDER F3 Racing Team
Formule F3 Dallara F394 Fiat Abarth Novamotor
Formule F3 Dallara F394 Honda Mugen
Toyota MR2 BEAMS VVTi

Suzuki Swift Kit Car - PRODANO!

Uživatelský avatar
Bidrin
Příspěvky: 314
Registrován: 28 dub 2004 17:21
Bydliště: Polná (okres Jihlava)
Kontaktovat uživatele:

Re: Oil Catch Tank – instalace u Landera

Příspěvek od Bidrin »

Lander píše:Momentálně tam to čtyřklapkové sání není, protože nejedu na Megasqurit MS2 ala na sériovou řídící jednotku s Ačkovým čipem. Ale už jsem ty čtyřklapky testoval a tak proto je odvětrávání přes filtr a né do sacích svodů...

Lander
Díky za doplnění.
Nový e-shop - www.bidrinperformance.com/shop

Zkrácené řazení, Blow Off Valve, Oil Catch Tank, Boost Controllers (MBC), řadící páky, rozpěrné tyče, odlehčené řemenice a další specialitky pro vaše auto.

Uživatelský avatar
PJ
Moderátor
Příspěvky: 1822
Registrován: 04 úno 2004 19:21
Bydliště: Královské město Litoměřice
Kontaktovat uživatele:

Re: Oil Catch Tank – instalace u Landera

Příspěvek od PJ »

Lander: pěkný pokroky 8)
No nazi, no red, just pure Skinhead. "diesel je víceméně stále neslušné slovo"

Uživatelský avatar
stqeno
Příspěvky: 67
Registrován: 21 črc 2005 20:48
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od stqeno »

a staci to tim filtrem? nemusim teda delat diru do manifoldu pro podtlak?
kdyz kecam ptakoviny tak mne jednoduse ignorujte

Uživatelský avatar
Bidrin
Příspěvky: 314
Registrován: 28 dub 2004 17:21
Bydliště: Polná (okres Jihlava)
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Bidrin »

stqeno píše:a staci to tim filtrem? nemusim teda delat diru do manifoldu pro podtlak?
Filtr se dává hlavně tehdy, když není možné do OCT napojit podtlak ze sání - třeba právě v případě 4 klapkového sání. Při použití 3 portové verze OCT je možné napojit podtlak i výstup z víka zároveň s filtrem - i takovéto aplikace se používají při závodech. Procesy které se vytvářejí v tomhle odvětrávacím systému jsou ale dost složité v závislosti na režimu motoru, podtlaku v sání atd ale fakt je ten, že pouhé napojení malého filtru na víko není dobré - může se ucpat a hrozí profouknutí gufer, nebo těsnění pod víkem. Nejvhodnější je separace emulze v uzavřeném systému - 2 nebo 3 portové provednení podle počtu vstupů a jeden výstup do sání. Ve dně OCT je navíc přípojka na hadičku pro odtok sajrajtu, nebo výpustná záslepka.
Nový e-shop - www.bidrinperformance.com/shop

Zkrácené řazení, Blow Off Valve, Oil Catch Tank, Boost Controllers (MBC), řadící páky, rozpěrné tyče, odlehčené řemenice a další specialitky pro vaše auto.

Uživatelský avatar
stqeno
Příspěvky: 67
Registrován: 21 črc 2005 20:48
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od stqeno »

presne to sem myslel, byl sem varovan pred pouhym nasadenim filtru na viko.
takze asi vrtat do manifoldu vyberu si valec a go :D

napisu SZ
kdyz kecam ptakoviny tak mne jednoduse ignorujte

Uživatelský avatar
Pampeago
Příspěvky: 68
Registrován: 15 zář 2005 22:29
Bydliště: Nord Czech
Kontaktovat uživatele:

Re: Oil Catch Tank – instalace u Landera

Příspěvek od Pampeago »

Taky jsme ho pořídil a chystám se na instalaci . Ilustační fota helpnou.
Jen malý dotázek má nějaký vliv na funkci délka přichozí a odchozí hadice ??
Mini Cooper , www.forum-auto.com
Renault Laguna 2.0T , www.Laguna2.de

Uživatelský avatar
Bidrin
Příspěvky: 314
Registrován: 28 dub 2004 17:21
Bydliště: Polná (okres Jihlava)
Kontaktovat uživatele:

Re: Oil Catch Tank – instalace u Landera

Příspěvek od Bidrin »

Pampeago píše:Taky jsme ho pořídil a chystám se na instalaci . Ilustační fota helpnou.
Jen malý dotázek má nějaký vliv na funkci délka přichozí a odchozí hadice ??
Celý systém by měl po propojení těsnit aby si motor nepřisával falešnej vzduch a nekuckal na volnoběh. Pak nemá délka hadic vliv.
Nový e-shop - www.bidrinperformance.com/shop

Zkrácené řazení, Blow Off Valve, Oil Catch Tank, Boost Controllers (MBC), řadící páky, rozpěrné tyče, odlehčené řemenice a další specialitky pro vaše auto.

Uživatelský avatar
Bidrin
Příspěvky: 314
Registrován: 28 dub 2004 17:21
Bydliště: Polná (okres Jihlava)
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Bidrin »

stqeno píše:presne to sem myslel, byl sem varovan pred pouhym nasadenim filtru na viko.
takze asi vrtat do manifoldu vyberu si valec a go :D

napisu SZ
Na předposledním DVD od TM bylo tuším Clio v Mostě na okruhu, kterýmu vytekl olej kvůli filtru na ventilovým víku.
Nový e-shop - www.bidrinperformance.com/shop

Zkrácené řazení, Blow Off Valve, Oil Catch Tank, Boost Controllers (MBC), řadící páky, rozpěrné tyče, odlehčené řemenice a další specialitky pro vaše auto.

Uživatelský avatar
Pampeago
Příspěvky: 68
Registrován: 15 zář 2005 22:29
Bydliště: Nord Czech
Kontaktovat uživatele:

Re: Oil Catch Tank – instalace u Landera

Příspěvek od Pampeago »

Ok. díky za vysvětlení .
Mini Cooper , www.forum-auto.com
Renault Laguna 2.0T , www.Laguna2.de

Břéťa
Příspěvky: 1563
Registrován: 02 bře 2004 21:12
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Břéťa »

Bidrin píše:
stqeno píše:presne to sem myslel, byl sem varovan pred pouhym nasadenim filtru na viko.
takze asi vrtat do manifoldu vyberu si valec a go :D

napisu SZ
Na předposledním DVD od TM bylo tuším Clio v Mostě na okruhu, kterýmu vytekl olej kvůli filtru na ventilovým víku.
Nn to se nestalo me, ale Martinovi s VTSem...
Clio RS 2.0 16V 239Hp 233Nm 860kg, Autodrom Most 1:54:35 http://www.ClioSport.cz

Uživatelský avatar
Bulda
V.I.P.
Příspěvky: 1640
Registrován: 01 dub 2005 20:48

Re: Oil Catch Tank – instalace u Landera

Příspěvek od Bulda »

tak co je teda lepsi 2 vyvod nebo 3 rozmejslim se to dat na Hondu -Integru

Uživatelský avatar
Bidrin
Příspěvky: 314
Registrován: 28 dub 2004 17:21
Bydliště: Polná (okres Jihlava)
Kontaktovat uživatele:

Re: Oil Catch Tank – instalace u Landera

Příspěvek od Bidrin »

Bulda píše:tak co je teda lepsi 2 vyvod nebo 3 rozmejslim se to dat na Hondu -Integru
Záleží to na tom, kolik potřebuješ vstupů – výstup do sání bývá většinou jeden. Když budeš potřebovat 2 vstupy – odvětrává se víko + vana a nebo se každá vačka odvětrává zvlášť, tak se ti hodí 3 port – 2 x vstup + 1 x výstup. To se dá řešit 3 portovou OCT a nebo dvojitým průtokovým šroubem, takže můžeš mít do jedné díly napojeny 2 vstupy přes 2 průtoková oka.

Celý jsem to dělal jako stavebnici, takže možnosti propojení, množství vstupů a výstupů, atd jsou veliké a dá se tahle OCT zapojit v podstatě kamkoliv podle individuálních požadavků.

Do 3 portového víka můžete napojit 2-3 vstupy/výstupy na jeden otvor ve víku – celkem 6-9 připojených hadic – OCT se dá použít třeba i jako přepadová nádoba.
Nový e-shop - www.bidrinperformance.com/shop

Zkrácené řazení, Blow Off Valve, Oil Catch Tank, Boost Controllers (MBC), řadící páky, rozpěrné tyče, odlehčené řemenice a další specialitky pro vaše auto.

Uživatelský avatar
Bulda
V.I.P.
Příspěvky: 1640
Registrován: 01 dub 2005 20:48

Re: Oil Catch Tank – instalace u Landera

Příspěvek od Bulda »

tak to je na me moc sem z toho jelen

Uživatelský avatar
Bidrin
Příspěvky: 314
Registrován: 28 dub 2004 17:21
Bydliště: Polná (okres Jihlava)
Kontaktovat uživatele:

Re: Oil Catch Tank – instalace u Landera

Příspěvek od Bidrin »

Bulda píše:tak to je na me moc sem z toho jelen
Ty budeš potřebovat 2 portovou OCT s jedním vstupe a jedním výstupem do sání. Změř vnitřní průměr hadice, kterozu se víko odvětrává teď ať se dají zvolit správné přípojky a můžu ti ji smontovat a poslat.
Nový e-shop - www.bidrinperformance.com/shop

Zkrácené řazení, Blow Off Valve, Oil Catch Tank, Boost Controllers (MBC), řadící páky, rozpěrné tyče, odlehčené řemenice a další specialitky pro vaše auto.

Ritchma
Moderátor
Příspěvky: 9432
Registrován: 11 úno 2004 21:38

Příspěvek od Ritchma »

Tak já tomuhle nerozumim, už sem to párkrát řešil ale tak se ještě jednou zeptám.

Mam saxo vtsko 16v a mam odvětrávání prostě prázdný, otvor. Nemam tam ani filtřík ani napojený zpět do sání. Takže kdybych tam chtěl dát tohle tak se zapojí jenom ale do jednoho otvoru toho oil catch tanku a na co je ten druhej otvor? To se to pak vrací nějak zpět do motoru? Nebo jak jinak se to dá udělat aby se v tom ten olej třeba hromadil???

Obrázek
Takle to vypadá, tenhle tam má asi filtr nebo co je to malý červený ne?
Build shit car, call everyone haters....
Function > Form

Uživatelský avatar
Bulda
V.I.P.
Příspěvky: 1640
Registrován: 01 dub 2005 20:48

Re: Oil Catch Tank – instalace u Landera

Příspěvek od Bulda »

Bidrin píše:
Bulda píše:tak to je na me moc sem z toho jelen
Ty budeš potřebovat 2 portovou OCT s jedním vstupe a jedním výstupem do sání. Změř vnitřní průměr hadice, kterozu se víko odvětrává teď ať se dají zvolit správné přípojky a můžu ti ji smontovat a poslat.
takze na kolik by me to vyslo komplet material

Uživatelský avatar
Bidrin
Příspěvky: 314
Registrován: 28 dub 2004 17:21
Bydliště: Polná (okres Jihlava)
Kontaktovat uživatele:

Re: Oil Catch Tank – instalace u Landera

Příspěvek od Bidrin »

Bez hadic stojí 2 portová OCT včetně držáku, přípojek a otočných průtokových ok - 5% sleva pro členy = 1515 Kč včetně DPH + poštovné.
Nový e-shop - www.bidrinperformance.com/shop

Zkrácené řazení, Blow Off Valve, Oil Catch Tank, Boost Controllers (MBC), řadící páky, rozpěrné tyče, odlehčené řemenice a další specialitky pro vaše auto.

Uživatelský avatar
ondrais
Příspěvky: 238
Registrován: 03 čer 2006 21:14

Re: Oil Catch Tank – instalace u Landera

Příspěvek od ondrais »

Bidrin píše:Bez hadic stojí 2 portová OCT včetně držáku, přípojek a otočných průtokových ok - 5% sleva pro členy = 1515 Kč včetně DPH + poštovné.
nedá se tohle vyrobit za 200,- za materiál?
Š Felicia 1.3i & BMW 328i coupe

Uživatelský avatar
Beaver
Příspěvky: 6553
Registrován: 17 srp 2004 09:01

Re: Oil Catch Tank – instalace u Landera

Příspěvek od Beaver »

ondrais píše:
Bidrin píše:Bez hadic stojí 2 portová OCT včetně držáku, přípojek a otočných průtokových ok - 5% sleva pro členy = 1515 Kč včetně DPH + poštovné.
nedá se tohle vyrobit za 200,- za materiál?
Ale beze vseho, si to klidne vyrob :D
Toyota Supra 2.5 twin turbo (208 kW/360 Nm)
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Lexus NX300h 2.5 Hybrid '16 (145 kW/207 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"

Uživatelský avatar
StreetFighter
Příspěvky: 1514
Registrován: 30 črc 2004 10:36
Bydliště: Hamilton, Canada
Kontaktovat uživatele:

Re: Oil Catch Tank – instalace u Landera

Příspěvek od StreetFighter »

ondrais píše:
Bidrin píše:Bez hadic stojí 2 portová OCT včetně držáku, přípojek a otočných průtokových ok - 5% sleva pro členy = 1515 Kč včetně DPH + poštovné.
nedá se tohle vyrobit za 200,- za materiál?
si děláš prdel nebo co? :oops:
Radši budu druhej než mrtvej!

Honda Civic D16A6 - Sweatheart
Chrysler GrandVoyager 2,5TD - Daily Driver
Honda Civic IV.gen - prodám veškeré díly - více SZ
Alfa Romeo GTV - Under Construction
Yamaha YFM350X Warrior RWD - Free Time Machine

Uživatelský avatar
ondrais
Příspěvky: 238
Registrován: 03 čer 2006 21:14

Příspěvek od ondrais »

Mno budu si to teď vyrábět a počítám že víc jak 200,- to stát nebude...

pravda že to nebude tak hezky vypadat, ale k čemu by mělo..... záleží jakou trubku seženu, chrom by byl pěknej ale uvidim co se naskytne...
Š Felicia 1.3i & BMW 328i coupe

Uživatelský avatar
Beaver
Příspěvky: 6553
Registrován: 17 srp 2004 09:01

Příspěvek od Beaver »

ondrais píše:Mno budu si to teď vyrábět a počítám že víc jak 200,- to stát nebude...
Tak ono to jde vyrobit i z plechovky od Coca Coly a nekolika kusu stare zaharadni hadice a naklady nepresahnou cca 50,- Kc, ale zas tak draha ta OCC snad neni, ne ?
Toyota Supra 2.5 twin turbo (208 kW/360 Nm)
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Lexus NX300h 2.5 Hybrid '16 (145 kW/207 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"

Uživatelský avatar
Idaho
Moderátor
Příspěvky: 4345
Registrován: 24 kvě 2004 13:55
Bydliště: EU
Kontaktovat uživatele:

Re: Oil Catch Tank – instalace u Landera

Příspěvek od Idaho »

hmm předpokládám že i včetne kondenzační vložky dovnitř aby to skutenče fungovalo, to tam chceš dát obyč Drátěnku?? :D

Hodně štestí - viděl jsi někdy rozebraný OCT ? to není jen piksla s přívodem a odvodem..:D
Je mezi námi stále více lidí, kteří poskytují konzultace a vědí jak se co má udělat, ale stále méně tech kteří do udělat dokáží.
web : www.dicompracing.cz / www.jdmengines.cz

Uživatelský avatar
ondrais
Příspěvky: 238
Registrován: 03 čer 2006 21:14

Příspěvek od ondrais »

mno ale proč dávat zbytečně 1500 když za 2kila to splní stejnej účel a o moc hůř to vypadat nebude. Kdo má peněz dost tak ho to trápit nemusí, já radši za zbytek natankuju nějakej kerosin :wink:

plechovka od piva je hodně zjednodušený ale napadá mě x variant použitého materiálu z kterýho to půjde a vzhled se dá taky vypilovat :)

až to budu dělat, udělám asi rovnou 3ks. kdyby to někdo chtěl.... ???
Š Felicia 1.3i & BMW 328i coupe

Uživatelský avatar
ondrais
Příspěvky: 238
Registrován: 03 čer 2006 21:14

Re: Oil Catch Tank – instalace u Landera

Příspěvek od ondrais »

Idaho píše:hmm předpokládám že i včetne kondenzační vložky dovnitř aby to skutenče fungovalo, to tam chceš dát obyč Drátěnku?? :D

Hodně štestí - viděl jsi někdy rozebraný OCT ? to není jen piksla s přívodem a odvodem..:D
přesně tak jsem to měl v plánu. Pokud máš lepší nápad, rád se přiučim. Jak to teda uvnitř vypadá? nikdy jsem to neviděl... tam jsou nějaký "děravý patra" nebo..... ??? kdyžtak poraď, pokusil bych se to co nejvíc přiblížit originálu.

Bude to sice bastl ale účel by to splnit mělo.... takže jestli má někdo lepší řešení než drátěnka - sem s ním :wink:
Š Felicia 1.3i & BMW 328i coupe

Uživatelský avatar
Idaho
Moderátor
Příspěvky: 4345
Registrován: 24 kvě 2004 13:55
Bydliště: EU
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Idaho »

ondrais píše:mno ale proč dávat zbytečně 1500 když za 2kila to splní stejnej účel a o moc hůř to vypadat nebude. Kdo má peněz dost tak ho to trápit nemusí, já radši za zbytek natankuju nějakej kerosin :wink:

plechovka od piva je hodně zjednodušený ale napadá mě x variant použitého materiálu z kterýho to půjde a vzhled se dá taky vypilovat :)

až to budu dělat, udělám asi rovnou 3ks. kdyby to někdo chtěl.... ???
ten učel to práve nesplní, protože odvodem ti opet bude odcházet výpary , i když už ne tolik bohate a olej , ale rozdíl bude oproti tomu kdybys to neměl vubec minimální...

navíc pokud si to pořizuješ jde to o funkčknost ne o vzhled, což tvoje řešení zrovna nesplní..
Je mezi námi stále více lidí, kteří poskytují konzultace a vědí jak se co má udělat, ale stále méně tech kteří do udělat dokáží.
web : www.dicompracing.cz / www.jdmengines.cz

Uživatelský avatar
ondrais
Příspěvky: 238
Registrován: 03 čer 2006 21:14

Příspěvek od ondrais »

a nevíš jak to teda uvnitř má přesně (nebo aspoň přibližně) vypadat aby to účel splňovalo? nebo je tam ještě nějaká jiná funkce než zachycení oleje?
Š Felicia 1.3i & BMW 328i coupe

Uživatelský avatar
Idaho
Moderátor
Příspěvky: 4345
Registrován: 24 kvě 2004 13:55
Bydliště: EU
Kontaktovat uživatele:

Re: Oil Catch Tank – instalace u Landera

Příspěvek od Idaho »

vevnitř musí být něco co ti umožní z výparu kondenzovat olej , ten odvátěd a dál pouštet už "vyčištěný" vzduch .. sice nic není stopro, ale práve kvalita čisštění určuje výslednou cenu - nejdražší je podle mne právě ta "drátěnka" co je uvnitř :)
Je mezi námi stále více lidí, kteří poskytují konzultace a vědí jak se co má udělat, ale stále méně tech kteří do udělat dokáží.
web : www.dicompracing.cz / www.jdmengines.cz

Odpovědět

Zpět na „Tuning motoru + výfuky“