El. čerpadlo vody?
Moderátoři: Fáboš, Bohuš, Kane13, Ritchma, Libor12, Tom_
El. čerpadlo vody?
Nevíte někdo o nějaké firmě co dělá el. čerpadla vody? potřebuji to na moto ale myslím že i z auta by se tam dalo něco dát. díky
Scooter Yamaha aerox 50ccm : momentálně 16Hp a Vmax 130 dle brzdy...
- Ričrd@johan
- Příspěvky: 248
- Registrován: 26 zář 2006 22:06
- Bydliště: Shilersdorf:) u Ostravy
- street.racer
- Moderátor
- Příspěvky: 592
- Registrován: 21 čer 2004 01:42
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Kdyztak Ti to sezene Křenek Motorsport
Re: El. čerpadlo vody?
Díky všem za příspěvky.
rozhodl jsme se z této stránky pro to spodní čerpadlo. Nemá moc velkou spotřebu energie a navíc to na scootra bude stačit.
rozhodl jsme se z této stránky pro to spodní čerpadlo. Nemá moc velkou spotřebu energie a navíc to na scootra bude stačit.
Scooter Yamaha aerox 50ccm : momentálně 16Hp a Vmax 130 dle brzdy...
Re: El. čerpadlo vody?
no za tu cenu seženeš basic turbotimer který ti idelá podel mne cenu dobrou, otázka je zda honit jen vodu ( tento případ ) nebo vodu i olej ( turbotimer) ..
Je mezi námi stále více lidí, kteří poskytují konzultace a vědí jak se co má udělat, ale stále méně tech kteří do udělat dokáží.
web : www.dicompracing.cz / www.jdmengines.cz
web : www.dicompracing.cz / www.jdmengines.cz
- Fiesta
- Příspěvky: 2576
- Registrován: 27 bře 2004 18:16
- Bydliště: Olomouc-Mohelnice
- Kontaktovat uživatele:
Re: El. čerpadlo vody?
o tomto jsem přemejšlel když jsem koupil Cougara....jakej na to máte názor? Když přijedu do garáže tak je to peklo...motor hicuje a přišlo by asi vhod kdyby mu ještě po shasnutí motoru kolovala v chlazení...
VW PASSAT B5
Re: El. čerpadlo vody?
jenže to ti nebude cirkulovat protože budeš mít zavřený termostat....jenže turbo timer ti nechá nastartovanej motor a to se mi nechce nechávat před barákem.......nebo i kdekoliv jinde kam se budu dopravovat.....Fiesta píše:o tomto jsem přemejšlel když jsem koupil Cougara....jakej na to máte názor? Když přijedu do garáže tak je to peklo...motor hicuje a přišlo by asi vhod kdyby mu ještě po shasnutí motoru kolovala v chlazení...
krosmen motorsport .....
specializovaný servis japonsko a itálie......
specializovaný servis japonsko a itálie......
- Fiesta
- Příspěvky: 2576
- Registrován: 27 bře 2004 18:16
- Bydliště: Olomouc-Mohelnice
- Kontaktovat uživatele:
Re: El. čerpadlo vody?
jo na to jsem myslel... dal by se udělat oběh zvlášť...někde na US fóru jsem viděl obrázkyKrosmen píše:jenže to ti nebude cirkulovat protože budeš mít zavřený termostat....jenže turbo timer ti nechá nastartovanej motor a to se mi nechce nechávat před barákem.......nebo i kdekoliv jinde kam se budu dopravovat.....Fiesta píše:o tomto jsem přemejšlel když jsem koupil Cougara....jakej na to máte názor? Když přijedu do garáže tak je to peklo...motor hicuje a přišlo by asi vhod kdyby mu ještě po shasnutí motoru kolovala v chlazení...
VW PASSAT B5
Re: El. čerpadlo vody?
to je pravda, tad yu nás by to mohlo být nebezpečnýKrosmen píše:jenže to ti nebude cirkulovat protože budeš mít zavřený termostat....jenže turbo timer ti nechá nastartovanej motor a to se mi nechce nechávat před barákem.......nebo i kdekoliv jinde kam se budu dopravovat.....Fiesta píše:o tomto jsem přemejšlel když jsem koupil Cougara....jakej na to máte názor? Když přijedu do garáže tak je to peklo...motor hicuje a přišlo by asi vhod kdyby mu ještě po shasnutí motoru kolovala v chlazení...
na druhou starnu nejaké zabezpečení byjsite šlo vymylset ( odpojení palivové pumpy ve chvíli kd ynejsouklíčky v zapalování a nekdo sešlápne spojku / plyn, povolí ruční brzdu - třeba )
Je mezi námi stále více lidí, kteří poskytují konzultace a vědí jak se co má udělat, ale stále méně tech kteří do udělat dokáží.
web : www.dicompracing.cz / www.jdmengines.cz
web : www.dicompracing.cz / www.jdmengines.cz
víš o to zabezpečení nejde prostě je tam nezávislej aram a jakmile to někdo otevře tak se to vypne a bude to houkat to je to nejmenší jenže víš jak by to lákalo když ti venku stojí nastartovaný takovýhle auto neřeknu moje stará alfa tam je to jedno ale pude někdo vokolo veme za kliku ta bude zamčená tak rozbije vokno.....
a ještě druhej problém i kdybych parkoval v garáži jako že budu tak tam to dle předpisů nesm,í být nastartováno zaparkované na místě delší dobu.....je to tam pod pokutou...........
a ještě druhej problém i kdybych parkoval v garáži jako že budu tak tam to dle předpisů nesm,í být nastartováno zaparkované na místě delší dobu.....je to tam pod pokutou...........
krosmen motorsport .....
specializovaný servis japonsko a itálie......
specializovaný servis japonsko a itálie......
el. vodní čerpadlo běžně používají BMW 5 a 7 řady E34 a E32 kde slouží k honění vody do topení, ale např Renault 25 V6 Turbo používá to samé čerpadlo pro dochlazování turbodmychadla je sepnuté 12min po vypnutí zapalování (tak to mám i svého bmw), ještě se toto čerpadlo dá najít na R21 Turbo nebo R19 1,8 vícebodové vstřikování. Výrobce je Hella.
BMW 750iAL BiTurbo PRODÁNO, nyní KAWASAKI ZX10R
>>>Pneuservis, Klimatizace<<<
>>>Antény a satelity<<< http://www.volny.cz/antenysatelity
>>>Pneuservis, Klimatizace<<<
>>>Antény a satelity<<< http://www.volny.cz/antenysatelity
ještě dodám že vypadá jako to spodní na obrázku jen nemá na sobě konektor ale vedou z něj kabely a konektor je až na nich.
BMW 750iAL BiTurbo PRODÁNO, nyní KAWASAKI ZX10R
>>>Pneuservis, Klimatizace<<<
>>>Antény a satelity<<< http://www.volny.cz/antenysatelity
>>>Pneuservis, Klimatizace<<<
>>>Antény a satelity<<< http://www.volny.cz/antenysatelity
Re: El. čerpadlo vody?
a jak je to řešeno s tím termostatem?
Je mezi námi stále více lidí, kteří poskytují konzultace a vědí jak se co má udělat, ale stále méně tech kteří do udělat dokáží.
web : www.dicompracing.cz / www.jdmengines.cz
web : www.dicompracing.cz / www.jdmengines.cz
já teda má vždy po jízdě když má smysl dochlazovat turbo termostat otevřenej, na to přeci nemá vliv zda motor běží či ne aběhem těch 12min co to dochlazuje tak se určitě nezavře, ale to je věc která mě nikdy nezajímala, je to napojený na vývod chladiče co vedl do expanzky, ta hadice se rozřízla vložilo se čerpadlo protáhlo oběma turbama a pak to jde teprve do expanzky.
BMW 750iAL BiTurbo PRODÁNO, nyní KAWASAKI ZX10R
>>>Pneuservis, Klimatizace<<<
>>>Antény a satelity<<< http://www.volny.cz/antenysatelity
>>>Pneuservis, Klimatizace<<<
>>>Antény a satelity<<< http://www.volny.cz/antenysatelity
vývod chladiče do expanzky? ten mám oddelenej přepouštecím víčkem. Co mylsíš tím protáhnout hadici turbama? my máme uzavřenej systém a expanzka s epoužívá jen an vapouštení přčbytečné vody a nasávání v případě nedostatku..Fugo píše:já teda má vždy po jízdě když má smysl dochlazovat turbo termostat otevřenej, na to přeci nemá vliv zda motor běží či ne aběhem těch 12min co to dochlazuje tak se určitě nezavře, ale to je věc která mě nikdy nezajímala, je to napojený na vývod chladiče co vedl do expanzky, ta hadice se rozřízla vložilo se čerpadlo protáhlo oběma turbama a pak to jde teprve do expanzky.
no třeba u supr yje ten termostat tak blbe že se ochladí housinf g termostau, zavře termostat a na druhém konci motoru to vře přemýšlím jak to obejít uvažoval jsem o bypasu kolem termostatu, s elmg ventilem, co by se při sepnutí čerpadla otevřel.
Je mezi námi stále více lidí, kteří poskytují konzultace a vědí jak se co má udělat, ale stále méně tech kteří do udělat dokáží.
web : www.dicompracing.cz / www.jdmengines.cz
web : www.dicompracing.cz / www.jdmengines.cz
ted sjem nepochopil.. z turba dochladiče, z chladiče do bloku a z nej do turba, jak zabráníš aby ve chvíli dky budeš chtít aby to šlo přes termostat a ten byl zavřenej to přes nej skutečně šlo?Krosmen píše:no a já bych to řešil na odvodu vody z turba do chladiče takže pokud to bude zaplé a termostat zavřen bude ta voda cirkulovat mezi chlaičem pak pujde do bloku z a z něj do turba......
Je mezi námi stále více lidí, kteří poskytují konzultace a vědí jak se co má udělat, ale stále méně tech kteří do udělat dokáží.
web : www.dicompracing.cz / www.jdmengines.cz
web : www.dicompracing.cz / www.jdmengines.cz
protáhnout hadici turbama je myšleno tu hadici napojit na TD (na vstup chlazení) a z vývodu chlazení pokračovat dál, samozřejmě se to týká jen TD chlazených vodou, a pokud řešíš ten termostat tak si dochlazování připoj paralelně k malému okruhu tam ti je fuk jak je termostat.
BMW 750iAL BiTurbo PRODÁNO, nyní KAWASAKI ZX10R
>>>Pneuservis, Klimatizace<<<
>>>Antény a satelity<<< http://www.volny.cz/antenysatelity
>>>Pneuservis, Klimatizace<<<
>>>Antény a satelity<<< http://www.volny.cz/antenysatelity
len mala poznamka k chladeniu turba.
ak ma turbo vodne chladenie, tak po vypnuti motora a zastaveni cirkulacie vody zacne voda od tepla zo stredovej casti vriet, vzniknute bublinky vzduchu vytvoria nuteny kolobeh vody (sifonovy efekt) ktory staci na to, aby sa ucinne odviedlo teplo z osky a zabranilo sa pripekaniu oleja.
Ale vzdy plati, ze je nutne turbo najpr ochladit na primeranu teplotu pri zapnutom motore, pretoze podstatny je vzdy kolobeh oleja a jeho teplota a nie voda, ktora je pri behu motora viac menej nepodstatna....
ak ma turbo vodne chladenie, tak po vypnuti motora a zastaveni cirkulacie vody zacne voda od tepla zo stredovej casti vriet, vzniknute bublinky vzduchu vytvoria nuteny kolobeh vody (sifonovy efekt) ktory staci na to, aby sa ucinne odviedlo teplo z osky a zabranilo sa pripekaniu oleja.
Ale vzdy plati, ze je nutne turbo najpr ochladit na primeranu teplotu pri zapnutom motore, pretoze podstatny je vzdy kolobeh oleja a jeho teplota a nie voda, ktora je pri behu motora viac menej nepodstatna....
z hlavy mi de voda do turba a z něj hadicí jakoby paraelně k termostatu takže když bude termostat zavřen,bude voda cirkulovat skrz turbo do chladiče a z něj do bloku.....Idaho píše:ted sjem nepochopil.. z turba dochladiče, z chladiče do bloku a z nej do turba, jak zabráníš aby ve chvíli dky budeš chtít aby to šlo přes termostat a ten byl zavřenej to přes nej skutečně šlo?Krosmen píše:no a já bych to řešil na odvodu vody z turba do chladiče takže pokud to bude zaplé a termostat zavřen bude ta voda cirkulovat mezi chlaičem pak pujde do bloku z a z něj do turba......
krosmen motorsport .....
specializovaný servis japonsko a itálie......
specializovaný servis japonsko a itálie......
A az upgradujes na turbo co je chlazeny jen olejem, tak budes brecet, ze sis nekoupil ten turbo timer.Krosmen píše:z hlavy mi de voda do turba a z něj hadicí jakoby paraelně k termostatu takže když bude termostat zavřen,bude voda cirkulovat skrz turbo do chladiče a z něj do bloku.....Idaho píše:ted sjem nepochopil.. z turba dochladiče, z chladiče do bloku a z nej do turba, jak zabráníš aby ve chvíli dky budeš chtít aby to šlo přes termostat a ten byl zavřenej to přes nej skutečně šlo?Krosmen píše:no a já bych to řešil na odvodu vody z turba do chladiče takže pokud to bude zaplé a termostat zavřen bude ta voda cirkulovat mezi chlaičem pak pujde do bloku z a z něj do turba......
Toyota Supra 2.5 twin turbo (208 kW/360 Nm)
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Lexus NX300h 2.5 Hybrid '16 (145 kW/207 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Lexus NX300h 2.5 Hybrid '16 (145 kW/207 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"
to pořád nechápu, pokud udeláš paraelní okruh , kterej, kterej bude obcházet termostat, tak docílíš toho že když budeš potřebovat za chodu motoru zavřenej termostat tak ti za voda půjde tím paraelním okruhem a bdue s eto chovat jako by tam termostat vubec nebyl..asi špatně chápu co se snažíte říciKrosmen píše:z hlavy mi de voda do turba a z něj hadicí jakoby paraelně k termostatu takže když bude termostat zavřen,bude voda cirkulovat skrz turbo do chladiče a z něj do bloku.....Idaho píše:ted sjem nepochopil.. z turba dochladiče, z chladiče do bloku a z nej do turba, jak zabráníš aby ve chvíli dky budeš chtít aby to šlo přes termostat a ten byl zavřenej to přes nej skutečně šlo?Krosmen píše:no a já bych to řešil na odvodu vody z turba do chladiče takže pokud to bude zaplé a termostat zavřen bude ta voda cirkulovat mezi chlaičem pak pujde do bloku z a z něj do turba......
Je mezi námi stále více lidí, kteří poskytují konzultace a vědí jak se co má udělat, ale stále méně tech kteří do udělat dokáží.
web : www.dicompracing.cz / www.jdmengines.cz
web : www.dicompracing.cz / www.jdmengines.cz
neeeee z turba vede zpětná voda do chladiče,tam bych to čerpadlo nainstaloval klidně ať beží furt....ale po vypnutí zapalování aby běželo ještě nějakých deset minut.......nebo udělám paraelní obvod termostatu a dám do hadic zpětný ventily.....Idaho píše:to pořád nechápu, pokud udeláš paraelní okruh , kterej, kterej bude obcházet termostat, tak docílíš toho že když budeš potřebovat za chodu motoru zavřenej termostat tak ti za voda půjde tím paraelním okruhem a bdue s eto chovat jako by tam termostat vubec nebyl..asi špatně chápu co se snažíte říciKrosmen píše:z hlavy mi de voda do turba a z něj hadicí jakoby paraelně k termostatu takže když bude termostat zavřen,bude voda cirkulovat skrz turbo do chladiče a z něj do bloku.....Idaho píše: ted sjem nepochopil.. z turba dochladiče, z chladiče do bloku a z nej do turba, jak zabráníš aby ve chvíli dky budeš chtít aby to šlo přes termostat a ten byl zavřenej to přes nej skutečně šlo?
krosmen motorsport .....
specializovaný servis japonsko a itálie......
specializovaný servis japonsko a itálie......
no budeme si to muset probrat osoben apomalu.. s tema PCV bych to pochoil ale technické řešení si nedokážu představit ..no pokecáme až se sejdeme. nebo kdybs mel výkres..Krosmen píše:neeeee z turba vede zpětná voda do chladiče,tam bych to čerpadlo nainstaloval klidně ať beží furt....ale po vypnutí zapalování aby běželo ještě nějakých deset minut.......nebo udělám paraelní obvod termostatu a dám do hadic zpětný ventily.....Idaho píše:to pořád nechápu, pokud udeláš paraelní okruh , kterej, kterej bude obcházet termostat, tak docílíš toho že když budeš potřebovat za chodu motoru zavřenej termostat tak ti za voda půjde tím paraelním okruhem a bdue s eto chovat jako by tam termostat vubec nebyl..asi špatně chápu co se snažíte říciKrosmen píše: z hlavy mi de voda do turba a z něj hadicí jakoby paraelně k termostatu takže když bude termostat zavřen,bude voda cirkulovat skrz turbo do chladiče a z něj do bloku.....
z turba vede zpětná voda do chladiče,tam bych to čerpadlo nainstaloval klidně ať beží furt
Ale to pořád nemáš uzavřenej okruh ve kterém by to cirrkulovalo..to je to co nechápu, když ten okruh uzavřeš tak abys obešel termostat, tak musíš nejakým zpusobem zabezpečit aby to ten termostat neobcházelo když naopak nechceš, PCV by to vyřešil, ale zatím jsme nevidel tak velkej aby splnoval ucely použití u trubky o vnitřním prumeru 10mm a výše ( znám PCV jen z podtlaku, ne z vodního vedení ani si nedokážu představit jak vypadá )
Je mezi námi stále více lidí, kteří poskytují konzultace a vědí jak se co má udělat, ale stále méně tech kteří do udělat dokáží.
web : www.dicompracing.cz / www.jdmengines.cz
web : www.dicompracing.cz / www.jdmengines.cz