Poslední návštěva: 19 říj 2018 12:35 Právě je 19 říj 2018 12:35

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina




 [ Příspěvků: 8 ] 
Autor Zpráva
PříspěvekNapsal: 03 srp 2018 16:56 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 14 črc 2008 15:08
Příspěvky: 644
Bydliště: Moutnice
Zdravím všechny návštěvníky tohoto tématu a předem upozorňuji na fakt že nejsem žádný odborník co se týče motorů. Spíš samouk. K tématu...mám motor ducati z roku 93, plánuju s tou motorkou objet svět takže dělám generálku celé motorky a zrovna se chystám na motor. Chci ho rozpůlit, vyměnit všechny ložiska, gufera, těsnění a zajímalo by mě zda můžu nějakým nedrastickým způsobem vylepšit jeho životnost a účinost.

Takže teoretický mám v plánu co se týče efektivity udělat tyto věci:

Vyměnit zastaralý (byť jednoduchý) karburátor za el.vstřikování (efektivita přípravy směsi, konstantnost při různých výškách)

Vyleštit nedokonalosti sacího a výfukového potrubí hlav válců, ne do zrcadlového lesku protože vstřiky budou hned za klapkou.

Vyleštit plochu hlavy ve spalovací komoře čímž pravděpodobně snížím o něco málo kompresní poměr protože uberu trochu materiálu

Lapování ventilů a sedel

Honování válců (s čímž samozřejmě souvisí nové pístní kroužky, pokud budou chytlé písty tak komplet)


Ještě něco bych mohl v "domácích" podmínkách udělat?

Co se týče životnosti komponent bych si nechal rád poradit, jediné co jsem našel je Cryo úprava tj. nechat zmrazit všechny části motoru? Cokoliv k tomuto tématu vítám, rady i kritiku. Díky :wink:


Nahoru
  
 
PříspěvekNapsal: 11 srp 2018 13:00 
Offline

Registrován: 21 zář 2011 17:09
Příspěvky: 38
Bydliště: západní čechy
Nejseš žádný odborník co se týče motorů spíš samouk a chceš si sám dělat generálku na dlouhou cestu? já ti poradim aby jsi se do toho nepouštěl


Nahoru
  
 
PříspěvekNapsal: 14 srp 2018 07:58 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 14 črc 2008 15:08
Příspěvky: 644
Bydliště: Moutnice
No..ano. Já na tom nevidím nic složitého, v podstatě rozborka, vyměnit ložiska což není žádná věda a zase složit (teď se bavím o spodku), pokud bude vršek potřebovat honování tak to raději dám nějakému motoráři ať to udělá kvalitně. Jinak vyleštit kanálky taky není žádná věda. Nebavíme se tady o honění výkonu ale o tom napravit nedokonalosti odlitku 8) Navíc právě proto že dlouhá cesta je dobrý mít perfektní znalost techniky pod tebou a know how jak ji v případě poruchy opravit :wink:


Nahoru
  
 
PříspěvekNapsal: 14 srp 2018 11:21 
Offline
Moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: 05 srp 2005 13:31
Příspěvky: 3717
Bydliště: Český Těšín
Tyhle veci jsou naprosto bezne a zvladne je kazdy kdo ma aspon zakladni znalosti jak funguje motor. Podivej se na youtube, tam je o techto vecech desitky kvalitnich videii, kde to je vysvetleno..Samotneho me to bude taky cekat :wink:

_________________
Audi Coupe Quattro


Nahoru
  
 
PříspěvekNapsal: 14 srp 2018 17:37 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 24 pro 2009 23:17
Příspěvky: 703
Tie mechanické veci by asi ešte nebol problém, ale vstrekovanie?
Keby sa ešte vyrábal nejaký kit tak by to asi zvládol aj nejaký kutil, ale robiť všetko na kolene, tak to chce aj kopec znalostí, ale aj riadne vybavenú dielnu, respektíve mať možnosť si vyrobiť veci v práci. Určite by bolo treba niečo ako váhu vzduchu, nejaký ten snímač na kluku/vačku, pridať palivové čerpadlo, čidlo tlaku paliva a potom to celé naladiť

Som kedysi robil motor zo Suzuki SV650 a tiež som si mysel že nahodím rozvod aj bez manuálu a prd... Bez manuálu akurát tak na slepo a zle, bárs ten motor bežal. Nastavovalo sa to cez jeden valec s tým že pre nastavenie druhého valca sa napočítalo "xy" článkou na reťazi - skrátka to vôbec nešlo podla značiek na vačke

Neviem ako staré Ducny, či aj vtedy používali desmo rozvod, asi treba prípravky a ak to človek nemá zo sebou tak to ani nedokáže opraviť a neviem či by aj niekto vedel pomôcť niekde kde takéto motorky ani nepoznajú, teda na to ani nevedia nič zohnať. Taká Ducati z roku 93 je už celkom oldtimer a nejaké tie diely je problém zohnať asi aj tu.
Mali sme Multistradu 1000 a nie je to zrovna motorka lacná na údržbu, origo spojkový kit v pohode 400€. Takže sa kúpili nové lamely a lamelový kôš som vyrobil v práci - hned tri kusy

Na cestu okolo sveta by som volil skôr niečo čo je všeobecne vo svete velmi rozšírené, Ducati je zrovna presný opak.


Nahoru
  
 
PříspěvekNapsal: 15 srp 2018 17:54 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 16 črc 2006 20:39
Příspěvky: 3946
...
Karburator sam o sebe nieje problem..
pokial funguje a je v dobrej koncii, tak by som ho nechal .. (tak jak je)

Skor byva problem rozdelovac, obzvlast ak je prevod robeny cez vacku ..
tak tam si presnost zapalovania beha tak 4-8 st. bezne..
..ak je nieco vybehane .. tak aj 20

_________________
Člen Klubu Šlapacích Moskvičov
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu/


Nahoru
  
 
PříspěvekNapsal: 15 srp 2018 17:56 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 14 črc 2008 15:08
Příspěvky: 644
Bydliště: Moutnice
Pravda, pravda. No co se týče el.vstřikování tak ten motor je co se týče odlitku nachystaný. V letech 91-92 se ta motorka prodávala se vstřikováním a na novějších modelech nejsou "pouze" vyvrtané díry na snímač polohy klikové hřídele, je tam i závit na ten snímač jen ta díra do které se zasune je hrubý odlitek. Nejsnazší a pro mě ideální by bylo strčit tam novější motor se vstřikováním nicméně motorka je Cagiva Elefant 900 a cagiva jako taková už dávno neexistuje aby mi napsali potvrzení že tam pasují i jiné motory 2V ducati z těch let. Přestavbou to řešit nechci protože tím už jsem si jednou prošel a nikdy víc. Jediná konstrukční úprava motoru jako takového teda tkví ve vyvrtání díry na snímač jeho osazení a náhrada "primary gear" z modelu se vstřikováním který má výstupek pro snímač. Ostatní snímače jsou vesměs snadná práce. Jednotka bude imfsoft.

Co se týče karburátoru tak jsem s ním objel kus evropy a dá se to ale vyjet každý větší kopec (nad 2000m) je utrpení a ta spotřeba taky není ideál. Né že bych ji nejak extra řešil ale určitě se to dá zlepšit efektivnější technologií. A to není jen o tom, je to enduro, pokaždé když to položíš tak se zalije komora spoustou benzínu, mokrá svíčka...je to otravný to potom startovat.


Nahoru
  
 
PříspěvekNapsal: 15 srp 2018 21:31 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 24 pro 2009 23:17
Příspěvky: 703
Tak neviem či by ti vstrekovanie vyriešilo spotrebu. Ako som vyššie písal, mali sme doma Multistradu 1000 a ono to nejde na vzduch, už si presne nespomínam, ale tých 7l bez problému, alebo inak povedané pod 7l dosť ťažko.
Ba by som už nikdy nechcel tak silný dvojvalec, lebo to je dosť ucukané, jednoducho to pýta určité otáčky a akékolvek pridanie plynu bolo sprevádzané riadne výbušným charakterom motora. Ak s tým človek jazdil v meste tak to bolo doslova utrpenie
Tvojich 900ccm nebude o nič úspornejších


Nahoru
  
 
 [ Příspěvků: 8 ] 

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
Originál a repas turbo
News News Site map Site map SitemapIndex SitemapIndex RSS Feed RSS Feed Channel list Channel list
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz
phpBB SEO
Zpracování osobních údajů