Přišlo mi k vánocům od Santy z USA toto turbo , objednal sem si ho s T04S Compressor Cover (Obrázek 1), ale přišlo mi s Port Shroud 4inch inlet Cover (Obrázek 2). Koukal sem jak , hlavně na 4inch inlet Cover. Můžete mi objasnit někdo princip? Jestli to tak trochu chápu, tak toto turbo nasává klasicky otvorem C a ještě k tomu přisává vzduch bokem drážkou B, ke které se vzduch dostane otvorem A (OBRÁZEK 3). Pořád mam ale takový pocit jako když tam něco chybí... A nevadí ty ostré hrany prodění vzduchu?
to je myslim kuli rychlosti proudeni aby turbo melo sirsi kompresorovou charakteristiku, ma to neco spolecnyho s dosazeni rychlosti zvuku na hranach lopatek myslim
Podobné turbo, které sem našel a které taky "přisává vzduch bokem drážkou" dělá HKS (obrázek 4), ale to má navíc "trychtýř" (obrázek 5). Což se mi zdá vhodnější, už jen kvůli proudění vzduchu, ale nevim nevim . Vyrobit ten trychtýř by nebyl problém, co myslíte? Nebo se mam na to vyprdnout, přimontovat filtr a neřešit?
Ten prostor A,jak mu říkáš je tam proto,aby si turbo bralo pouze lineární porci proudícího vzduchu,to je celej trik. Jinak u závodů se tam dává restriktor.
crx 4x4 boosted- 10.23s
8x národní rekord ve sprintu na 1/4míle
exige gt3,gsx,mr2,200sx aj.
www.marat.cz
reklbych ze pomer a tvar toho vstupu i ty drazky prave ovlivnuje tu kompresorovou charakteristiku, takze bych to nechal tak jak to je,
spis mi neni jasny k cemu jsou ty bocni dirky do toho vstupu na tech opracovanych plochach z vnejsku, vypada to ze jsou 3x 120 stupnu zeby prave nejaky dirky pro pripevnovani tech ''trychtyru''?
mmch kdyz se takhle koupi turbo z USA jak je to se zarukou? musi poslat zase do USA, tam je zaruka tusimze jeden rok, a kdyz by si delal repasi turba tak umeji to repasovat i unas? ikdyz z toho USA vyjde skoro stejne turbo jak unas velka repase
semysak píše:mmch kdyz se takhle koupi turbo z USA jak je to se zarukou? musi poslat zase do USA, tam je zaruka tusimze jeden rok, a kdyz by si delal repasi turba tak umeji to repasovat i unas? ikdyz z toho USA vyjde skoro stejne turbo jak unas velka repase
Po tom, co jsem slyšel o různých zvěstech jak lidem "repasovali" různý turba různý firmy mám skoro dojem, že v ČR by se měl člověk bát svěřit jim i kuličkový ložisko, natož turbo. V případě takovýho turba navíc bude problém v tom, že ty firmy na to nejspíš nebudou schopný objednat náhradní díly a možnosti repase budou zredukovaný maximálně na to, aby ti vysoustružili kluzný ložiska.
Toyota Supra 2.5 twin turbo (208 kW/360 Nm)
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Lexus NX300h 2.5 Hybrid '16 (145 kW/207 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm) "Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"
to samysak: Ty tři díry by mě taky odcela zajímaly, je v nich i závit... Se zárukou to bude horší , buď to poslat zpět, ale poštovný tam a zpět atd. dost drahý, ja bych to řešil asi tak, že bych si nechal poslat nový střed s ložiskem a koly, to vyjde v USA pomalu na stejný peníze jako tady "odborná" repase
Nic zahadneho na tom neni . V pripade surge vzduch obchazi lopatky exduceru pres ty anti-surge ports a je zpetne nasavan pres inducer (pred kterym je podtlak), cimz se snizuje zpomaleni hridele turba a dociluje se tak vyssi celkove ucinosti. Tim trychtyrem se jen doladuje kompresorova charakteristika/surge odolnost vzhledem k pouzitemu motoru.
Díky Taboo . A jestli to dobře chápu, tak ten trychtýř je nutný, ale záleží na jeho tvaru a průměru (když to hodně zjednoduším ) podle charakteru motoru...
Taboo: A kdyz jsme u tech turb, nejake konkretni zkusenosti s turby s twin scroll vyfukovym housingem? Vim o co jde, ale zajimalo by mne, jaky to ma efekt v realu, zda to stoji za tu slozitou fabrikaci vyfukovych svodu atd. Diky.
Naposledy upravil(a) Marcos dne 27 pro 2005 02:26, celkem upraveno 1 x.
Mym nazorem je, ze ta narocna fabrikace toho twin-scroll manifoldu za ten trochu rychlejsi spool-up opravdu nestoji (a zejmena pri pouziti mensiho turbochargeru) pokud nejde treba o opravdu profesionalni rally anebo autocross vuz s velice dobrou trakci (AWD), ktery se nachazi vetsinu casu v on/off nizkych a strednich otackach motoru. Velice rychly spool-up ale nemusi byt vzdy zadouci zejmena u FWD aplikace s radialnimi pneumatikama na ulici.
Díky Marcos, to sem potřeboval . Sice má angličtina není nejlepší , ale... Akorát by mě ještě zajímalo: ty "surge ports" v čem sou lepší než Blow-off ventil, když plní podobnou fukci? (tedy jestli jsem to dobře pochopil)
sub13 píše:Díky Marcos, to sem potřeboval . Sice má angličtina není nejlepší , ale... Akorát by mě ještě zajímalo: ty "surge ports" v čem sou lepší než Blow-off ventil, když plní podobnou fukci? (tedy jestli jsem to dobře pochopil)
Asi nepochopil, BOV přece přepouští přetlak, který se hromadí před klapkou při ubrání plynu.
Toyota Supra 2.5 twin turbo (208 kW/360 Nm)
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Lexus NX300h 2.5 Hybrid '16 (145 kW/207 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm) "Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"
Pokud jsem pochopil spravne funkci tech "surge ports", tak v zadnem pripade nemuzou nahradit BOV. Bov dokaze odpustit pomerne velke mnozstvi vzduchu, coz ty anti-surge nemuzou dokazat, uz vzhledem k jejich velikosti. Je to zas jen takova "tresnicka na dortu"...
Ukazoval sem to jednomu motoráři a tomu se to moc nelíbilo. Řikal, že ten vzduch, který se vrátí přez surge ports, tak bude ohřátý od turba a bude znovu nasán, což asi není nejlepší. A už vůbec se mu nelíbyly ty ostré hrany kvůli možnému vzniku turbulencí. A řikal, že pokud je dobře nastavený BOV, tak ty surge ports sou tam spíše na škodu, tak nevim, co si o tom mam myslet...
ty surge ports jak uz je videt z kompres. char. napomahaji posunuti meze pumpovani k nizsimu prutoku vzduchu, tj pro dany tlak potrebuje kompresor dany prutok vzduchu (jinak donde k pumpovani) a ten potrebny prutok ty surge ports zmensuji nebo jinak umoznuji mit danej tlak pri nizsim prutoku nez kterj bys bez s-p potreboval. tohle asi vis, jsou urco vyzkouseny a jejich konstrukce vypliva z hlubsi znalosti radialnich kompresoru a dal bych to nezkoumal