Turbo Garrett GT30R
Moderátoři: Fáboš, Bohuš, Kane13, Ritchma, Libor12, Tom_
Turbo Garrett GT30R
Přišlo mi k vánocům od Santy z USA toto turbo , objednal sem si ho s T04S Compressor Cover (Obrázek 1), ale přišlo mi s Port Shroud 4inch inlet Cover (Obrázek 2). Koukal sem jak , hlavně na 4inch inlet Cover. Můžete mi objasnit někdo princip? Jestli to tak trochu chápu, tak toto turbo nasává klasicky otvorem C a ještě k tomu přisává vzduch bokem drážkou B, ke které se vzduch dostane otvorem A (OBRÁZEK 3). Pořád mam ale takový pocit jako když tam něco chybí... A nevadí ty ostré hrany prodění vzduchu?
- Přílohy
-
- OBRÁZEK 1.gif (16.96 KiB) Zobrazeno 2220 x
-
- OBRÁZEK 2.JPG (79.43 KiB) Zobrazeno 2209 x
-
- OBRÁZEK 3.jpg (23.57 KiB) Zobrazeno 2209 x
Re: Turbo Garrett GT30R
to je myslim kuli rychlosti proudeni aby turbo melo sirsi kompresorovou charakteristiku, ma to neco spolecnyho s dosazeni rychlosti zvuku na hranach lopatek myslim
Podobné turbo, které sem našel a které taky "přisává vzduch bokem drážkou" dělá HKS (obrázek 4), ale to má navíc "trychtýř" (obrázek 5). Což se mi zdá vhodnější, už jen kvůli proudění vzduchu, ale nevim nevim . Vyrobit ten trychtýř by nebyl problém, co myslíte? Nebo se mam na to vyprdnout, přimontovat filtr a neřešit?
- Přílohy
-
- OBRÁZEK 4.jpg (28.61 KiB) Zobrazeno 2198 x
-
- OBRÁZEK 5.JPG (19.56 KiB) Zobrazeno 2192 x
Re: Turbo Garrett GT30R
Presne . Ty otvory jsou "surge ports", ktere zlepsuji dynamiku nabehu a celkovou efficiency toho turba pri pouziti hlavne s mensimi motory.semysak píše:to je myslim kuli rychlosti proudeni aby turbo melo sirsi kompresorovou charakteristiku
IQ stylingem nenahradis.
Re: Turbo Garrett GT30R
reklbych ze pomer a tvar toho vstupu i ty drazky prave ovlivnuje tu kompresorovou charakteristiku, takze bych to nechal tak jak to je,
spis mi neni jasny k cemu jsou ty bocni dirky do toho vstupu na tech opracovanych plochach z vnejsku, vypada to ze jsou 3x 120 stupnu zeby prave nejaky dirky pro pripevnovani tech ''trychtyru''?
mmch kdyz se takhle koupi turbo z USA jak je to se zarukou? musi poslat zase do USA, tam je zaruka tusimze jeden rok, a kdyz by si delal repasi turba tak umeji to repasovat i unas? ikdyz z toho USA vyjde skoro stejne turbo jak unas velka repase
spis mi neni jasny k cemu jsou ty bocni dirky do toho vstupu na tech opracovanych plochach z vnejsku, vypada to ze jsou 3x 120 stupnu zeby prave nejaky dirky pro pripevnovani tech ''trychtyru''?
mmch kdyz se takhle koupi turbo z USA jak je to se zarukou? musi poslat zase do USA, tam je zaruka tusimze jeden rok, a kdyz by si delal repasi turba tak umeji to repasovat i unas? ikdyz z toho USA vyjde skoro stejne turbo jak unas velka repase
Re: Turbo Garrett GT30R
Po tom, co jsem slyšel o různých zvěstech jak lidem "repasovali" různý turba různý firmy mám skoro dojem, že v ČR by se měl člověk bát svěřit jim i kuličkový ložisko, natož turbo. V případě takovýho turba navíc bude problém v tom, že ty firmy na to nejspíš nebudou schopný objednat náhradní díly a možnosti repase budou zredukovaný maximálně na to, aby ti vysoustružili kluzný ložiska.semysak píše:mmch kdyz se takhle koupi turbo z USA jak je to se zarukou? musi poslat zase do USA, tam je zaruka tusimze jeden rok, a kdyz by si delal repasi turba tak umeji to repasovat i unas? ikdyz z toho USA vyjde skoro stejne turbo jak unas velka repase
Toyota Supra 2.5 twin turbo (208 kW/360 Nm)
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Lexus NX300h 2.5 Hybrid '16 (145 kW/207 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Lexus NX300h 2.5 Hybrid '16 (145 kW/207 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"
to samysak: Ty tři díry by mě taky odcela zajímaly, je v nich i závit... Se zárukou to bude horší , buď to poslat zpět, ale poštovný tam a zpět atd. dost drahý, ja bych to řešil asi tak, že bych si nechal poslat nový střed s ložiskem a koly, to vyjde v USA pomalu na stejný peníze jako tady "odborná" repase
Nic zahadneho na tom neni . V pripade surge vzduch obchazi lopatky exduceru pres ty anti-surge ports a je zpetne nasavan pres inducer (pred kterym je podtlak), cimz se snizuje zpomaleni hridele turba a dociluje se tak vyssi celkove ucinosti. Tim trychtyrem se jen doladuje kompresorova charakteristika/surge odolnost vzhledem k pouzitemu motoru.
IQ stylingem nenahradis.
Taboo: A kdyz jsme u tech turb, nejake konkretni zkusenosti s turby s twin scroll vyfukovym housingem? Vim o co jde, ale zajimalo by mne, jaky to ma efekt v realu, zda to stoji za tu slozitou fabrikaci vyfukovych svodu atd. Diky.
Naposledy upravil(a) Marcos dne 27 pro 2005 02:26, celkem upraveno 1 x.
Mym nazorem je, ze ta narocna fabrikace toho twin-scroll manifoldu za ten trochu rychlejsi spool-up opravdu nestoji (a zejmena pri pouziti mensiho turbochargeru) pokud nejde treba o opravdu profesionalni rally anebo autocross vuz s velice dobrou trakci (AWD), ktery se nachazi vetsinu casu v on/off nizkych a strednich otackach motoru. Velice rychly spool-up ale nemusi byt vzdy zadouci zejmena u FWD aplikace s radialnimi pneumatikama na ulici.
IQ stylingem nenahradis.
Kdyby nekoho zajimalo vic k tem "surge ports", tak:
http://www.turbobygarrett.com/turbobyga ... ch103.html nebo http://www.turbobygarrett.com/turbobyga ... larges.gif
http://www.turbobygarrett.com/turbobyga ... ch103.html nebo http://www.turbobygarrett.com/turbobyga ... larges.gif
Asi nepochopil, BOV přece přepouští přetlak, který se hromadí před klapkou při ubrání plynu.sub13 píše:Díky Marcos, to sem potřeboval . Sice má angličtina není nejlepší , ale... Akorát by mě ještě zajímalo: ty "surge ports" v čem sou lepší než Blow-off ventil, když plní podobnou fukci? (tedy jestli jsem to dobře pochopil)
Toyota Supra 2.5 twin turbo (208 kW/360 Nm)
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Lexus NX300h 2.5 Hybrid '16 (145 kW/207 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Lexus NX300h 2.5 Hybrid '16 (145 kW/207 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"
Re: Turbo Garrett GT30R
Ukazoval sem to jednomu motoráři a tomu se to moc nelíbilo. Řikal, že ten vzduch, který se vrátí přez surge ports, tak bude ohřátý od turba a bude znovu nasán, což asi není nejlepší. A už vůbec se mu nelíbyly ty ostré hrany kvůli možnému vzniku turbulencí. A řikal, že pokud je dobře nastavený BOV, tak ty surge ports sou tam spíše na škodu, tak nevim, co si o tom mam myslet...
ty surge ports jak uz je videt z kompres. char. napomahaji posunuti meze pumpovani k nizsimu prutoku vzduchu, tj pro dany tlak potrebuje kompresor dany prutok vzduchu (jinak donde k pumpovani) a ten potrebny prutok ty surge ports zmensuji nebo jinak umoznuji mit danej tlak pri nizsim prutoku nez kterj bys bez s-p potreboval. tohle asi vis, jsou urco vyzkouseny a jejich konstrukce vypliva z hlubsi znalosti radialnich kompresoru a dal bych to nezkoumal
323 GTX BG