Plnění pneumatik dusíkem.
- LuckyR
- Příspěvky: 2621
- Registrován: 09 čer 2005 22:34
- Bydliště: Teď už Beroun
- Kontaktovat uživatele:
Plnění pneumatik dusíkem.
Může mi někdo vysvětlit jaký je v tom rozdíl oproti normálnímu vzduchu?
Španělští hřebci zemřeli..teď jezdím na německých konících
When I get sad, I stop being sad and be awesome instead. True story.
When I get sad, I stop being sad and be awesome instead. True story.
Re: Plnění pneumatik dusíkem.
no jedna z vlasností je že se při zahřátí neroztahuje takže máš stejný tlak za různých podmínek.LuckyR píše:Může mi někdo vysvětlit jaký je v tom rozdíl oproti normálnímu vzduchu?
EX: Audi A4 Avant 1,9TDi quattro
NOW: TDpoVWa GIII
NOW: TDpoVWa GIII
-
- Moderátor
- Příspěvky: 2146
- Registrován: 15 dub 2004 13:41
- Bydliště: !!!
- Kontaktovat uživatele:
Re: Plnění pneumatik dusíkem.
Totální kravina a marketingový žvást. Dusík je ve vzduchu již tak zastoupen zhruba 70%. O kolik se asi zvýší jeho koncentrace, když ho z bomby fouknu do gumy, ve které rozhodně není vakuum?
Ale pokud z toho má někdo dobrý pocit, že autu prospěl, tak proč ne.
Ale pokud z toho má někdo dobrý pocit, že autu prospěl, tak proč ne.
|\/| /\ '|' | '/. ~ < | \/ | < ~ \/ | |< <> |\|
Re: Plnění pneumatik dusíkem.
je to důležité hlavně u náklaďáků. ty nafoukáš třeba na 7 atmosfér a když jede v pařáku dálku tak tam má nakonec třeba i 9Ondras píše:Totální kravina a marketingový žvást. Dusík je ve vzduchu již tak zastoupen zhruba 70%. O kolik se asi zvýší jeho koncentrace, když ho z bomby fouknu do gumy, ve které rozhodně není vakuum?
Ale pokud z toho má někdo dobrý pocit, že autu prospěl, tak proč ne.
EX: Audi A4 Avant 1,9TDi quattro
NOW: TDpoVWa GIII
NOW: TDpoVWa GIII
je to přsně tak jak píše Ondras, pokud je vzduch z kompresoru upraven (bez oleje a vody) tak je to fuk, jen tahání peněz z lidí.
BMW 750iAL BiTurbo PRODÁNO, nyní KAWASAKI ZX10R
>>>Pneuservis, Klimatizace<<<
>>>Antény a satelity<<< http://www.volny.cz/antenysatelity
>>>Pneuservis, Klimatizace<<<
>>>Antény a satelity<<< http://www.volny.cz/antenysatelity
Re: Plnění pneumatik dusíkem.
fuk to nieje, ale myslim ze rozdiel oproti vzduchu je tak nepatrny ze je celkom zbytocne sa tym zaoberat...
BMW 750iAL BiTurbo PRODÁNO, nyní KAWASAKI ZX10R
>>>Pneuservis, Klimatizace<<<
>>>Antény a satelity<<< http://www.volny.cz/antenysatelity
>>>Pneuservis, Klimatizace<<<
>>>Antény a satelity<<< http://www.volny.cz/antenysatelity
Re: Plnění pneumatik dusíkem.
Přesně tak. Jinak je to 78%.Ondras píše:Totální kravina a marketingový žvást. Dusík je ve vzduchu již tak zastoupen zhruba 70%. O kolik se asi zvýší jeho koncentrace, když ho z bomby fouknu do gumy, ve které rozhodně není vakuum?
Ale pokud z toho má někdo dobrý pocit, že autu prospěl, tak proč ne.
Mitsubishi Eclipse GSX 4x4 turbo r.v 1992 - Prodám
Eagle Talon FWD turbo - Prodám
Škoda Felicia Pick-UP r.v. 2001 50kw
Honda VF 750C Magna 65kw
Eagle Talon FWD turbo - Prodám
Škoda Felicia Pick-UP r.v. 2001 50kw
Honda VF 750C Magna 65kw
- Mirek-200sx
- Příspěvky: 858
- Registrován: 18 kvě 2006 16:42
- Bydliště: Brno
v pneumatice sice neni vakuum ale taky tam neni vzduch bez dusiku...takze kdyz k tem 78% prifouknu cisty z lahve, jeho koncentrace svete div se vzroste...dobry na bezny jezdeni..znamej co jezdi vrchy a vlastni pneuservis to nedoporucoval na sportovnejsi ci zavodni jizdu...pneumatika se hur zahriva
In progress: Nissan 260SX S13 Spec-R Twin Turbo
Project car #1: Nissan Primera P10 GT (SR20VE I in progress)
Project car #2: Nissan Primera P10 4x4 rv.92 SR20Di (SR20DET/VET
Daily car: Škoda Felicia II 1.6i rv.98
Project car #1: Nissan Primera P10 GT (SR20VE I in progress)
Project car #2: Nissan Primera P10 4x4 rv.92 SR20Di (SR20DET/VET
Daily car: Škoda Felicia II 1.6i rv.98
-
- Moderátor
- Příspěvky: 2146
- Registrován: 15 dub 2004 13:41
- Bydliště: !!!
- Kontaktovat uživatele:
ano, typicky někam na 86% To je naprosto propastný rozdíl. To hned každý pozná blahodárné účinky dusíku.Mirek-200sx píše:takze kdyz k tem 78% prifouknu cisty z lahve, jeho koncentrace svete div se vzroste
|\/| /\ '|' | '/. ~ < | \/ | < ~ \/ | |< <> |\|
no když tam natlačíš 2 atmosféry tak to bude určo víc jak 90%Ondras píše:ano, typicky někam na 86% To je naprosto propastný rozdíl. To hned každý pozná blahodárné účinky dusíku.Mirek-200sx píše:takze kdyz k tem 78% prifouknu cisty z lahve, jeho koncentrace svete div se vzroste
a dusík jo...určitě ti tlak gumy tak nekolísá jak u vzduchu kde je zastoupena vlhkost a jiné sračky jako kyslík.... A u kamionu je to úplně jasné...to o reklamním triku jsou kecy...
________
darebashop.cz - s vůní spáleného benzínu
facebook - dareba hadry
Peugeot 205 | GT | | v rytmu 90. let |
Fabia 1,9 | SDI |
darebashop.cz - s vůní spáleného benzínu
facebook - dareba hadry
Peugeot 205 | GT | | v rytmu 90. let |
Fabia 1,9 | SDI |
-
- Moderátor
- Příspěvky: 2146
- Registrován: 15 dub 2004 13:41
- Bydliště: !!!
- Kontaktovat uživatele:
Jo? Dokážeš to výpočtem?renm píše:no když tam natlačíš 2 atmosféry tak to bude určo víc jak 90%
|\/| /\ '|' | '/. ~ < | \/ | < ~ \/ | |< <> |\|
- Mirek-200sx
- Příspěvky: 858
- Registrován: 18 kvě 2006 16:42
- Bydliště: Brno
souhlas...renm píše:no když tam natlačíš 2 atmosféry tak to bude určo víc jak 90%Ondras píše:ano, typicky někam na 86% To je naprosto propastný rozdíl. To hned každý pozná blahodárné účinky dusíku.Mirek-200sx píše:takze kdyz k tem 78% prifouknu cisty z lahve, jeho koncentrace svete div se vzroste
a dusík jo...určitě ti tlak gumy tak nekolísá jak u vzduchu kde je zastoupena vlhkost a jiné sračky jako kyslík.... A u kamionu je to úplně jasné...to o reklamním triku jsou kecy...
In progress: Nissan 260SX S13 Spec-R Twin Turbo
Project car #1: Nissan Primera P10 GT (SR20VE I in progress)
Project car #2: Nissan Primera P10 4x4 rv.92 SR20Di (SR20DET/VET
Daily car: Škoda Felicia II 1.6i rv.98
Project car #1: Nissan Primera P10 GT (SR20VE I in progress)
Project car #2: Nissan Primera P10 4x4 rv.92 SR20Di (SR20DET/VET
Daily car: Škoda Felicia II 1.6i rv.98
- LuckyR
- Příspěvky: 2621
- Registrován: 09 čer 2005 22:34
- Bydliště: Teď už Beroun
- Kontaktovat uživatele:
No ale i tak myslíš že při řízení poznáš rozdíl 10-12% dusíku navíc?renm píše:no když tam natlačíš 2 atmosféry tak to bude určo víc jak 90%Ondras píše:ano, typicky někam na 86% To je naprosto propastný rozdíl. To hned každý pozná blahodárné účinky dusíku.Mirek-200sx píše:takze kdyz k tem 78% prifouknu cisty z lahve, jeho koncentrace svete div se vzroste
a dusík jo...určitě ti tlak gumy tak nekolísá jak u vzduchu kde je zastoupena vlhkost a jiné sračky jako kyslík.... A u kamionu je to úplně jasné...to o reklamním triku jsou kecy...
Španělští hřebci zemřeli..teď jezdím na německých konících
When I get sad, I stop being sad and be awesome instead. True story.
When I get sad, I stop being sad and be awesome instead. True story.
-
- Moderátor
- Příspěvky: 2146
- Registrován: 15 dub 2004 13:41
- Bydliště: !!!
- Kontaktovat uživatele:
Re: Plnění pneumatik dusíkem.
...a to na rotační hmotě
|\/| /\ '|' | '/. ~ < | \/ | < ~ \/ | |< <> |\|
- Mirek-200sx
- Příspěvky: 858
- Registrován: 18 kvě 2006 16:42
- Bydliště: Brno
to jo..kdyz pojedes dostatecne rychle..pneu se zahreji a budes odlehcenej hnedLuckyR píše:A co by se stalo naplnit je místo vzduchem Vodíkem..auto by to mělo odlehčit ne?
In progress: Nissan 260SX S13 Spec-R Twin Turbo
Project car #1: Nissan Primera P10 GT (SR20VE I in progress)
Project car #2: Nissan Primera P10 4x4 rv.92 SR20Di (SR20DET/VET
Daily car: Škoda Felicia II 1.6i rv.98
Project car #1: Nissan Primera P10 GT (SR20VE I in progress)
Project car #2: Nissan Primera P10 4x4 rv.92 SR20Di (SR20DET/VET
Daily car: Škoda Felicia II 1.6i rv.98
Re: Plnění pneumatik dusíkem.
kamiony se foukaj na 9Rolljoin píše:je to důležité hlavně u náklaďáků. ty nafoukáš třeba na 7 atmosfér a když jede v pařáku dálku tak tam má nakonec třeba i 9Ondras píše:Totální kravina a marketingový žvást. Dusík je ve vzduchu již tak zastoupen zhruba 70%. O kolik se asi zvýší jeho koncentrace, když ho z bomby fouknu do gumy, ve které rozhodně není vakuum?
Ale pokud z toho má někdo dobrý pocit, že autu prospěl, tak proč ne.
jiank u kamionu se to používá kvůli tomu aby nerostl tlak v pneu navíc při množství vzduchu v pneu kamionu je jasné že poměr nevzroste jen nepatrně... u osobáků je to ždímání peněz s řidičů...
TOYOTA CELICA CARLOS SAINZ 2.0 TURBO 4WD 153KW 1992 = funny
Skoda Ochcavia f kombajnu f metle na hlinach a i kliiimu ma a samozrejmne hagusy 81KW = daily
Skoda Ochcavia f kombajnu f metle na hlinach a i kliiimu ma a samozrejmne hagusy 81KW = daily
Re: Plnění pneumatik dusíkem.
ondras ma vzdycky pravdu
Nigga I'm hot as pheonix arizona
I'm utah I got multiple bitches
It's a new law keep a hold of yo riches
I'm utah I got multiple bitches
It's a new law keep a hold of yo riches
no pokud na tom budeš trvat tak bych to mohl po práci doma zkusit...Ono stačí logicky zauvažovat a nemusíš nic počítatOndras píše:Jo? Dokážeš to výpočtem?renm píše:no když tam natlačíš 2 atmosféry tak to bude určo víc jak 90%
________
darebashop.cz - s vůní spáleného benzínu
facebook - dareba hadry
Peugeot 205 | GT | | v rytmu 90. let |
Fabia 1,9 | SDI |
darebashop.cz - s vůní spáleného benzínu
facebook - dareba hadry
Peugeot 205 | GT | | v rytmu 90. let |
Fabia 1,9 | SDI |
ono tady nejde o řízení a o poznání, ale u dálkových kamionů a dejme tomu firemních aut o spotřebu a opotřebení pneumatik dané rozdílným tlakem v pneu...LuckyR píše: No ale i tak myslíš že při řízení poznáš rozdíl 10-12% dusíku navíc?
________
darebashop.cz - s vůní spáleného benzínu
facebook - dareba hadry
Peugeot 205 | GT | | v rytmu 90. let |
Fabia 1,9 | SDI |
darebashop.cz - s vůní spáleného benzínu
facebook - dareba hadry
Peugeot 205 | GT | | v rytmu 90. let |
Fabia 1,9 | SDI |
-
- Moderátor
- Příspěvky: 2146
- Registrován: 15 dub 2004 13:41
- Bydliště: !!!
- Kontaktovat uživatele:
Tak napiš logickou úvahu, proč ve směsi vzduchu a dusíku v pneumatice s tlakem 2atm je více než 90% dusíku.renm píše:...Ono stačí logicky zauvažovat a nemusíš nic počítat
|\/| /\ '|' | '/. ~ < | \/ | < ~ \/ | |< <> |\|
Re: Plnění pneumatik dusíkem.
pokud si to ještě dobře pamatuju tak jsem foukal kamiony na 7. Myslel jsem to tak že když je foukneš vzduchem tak naroste tlak i na 9 a to už je dost velký rozdíl.elviiis píše:kamiony se foukaj na 9Rolljoin píše:je to důležité hlavně u náklaďáků. ty nafoukáš třeba na 7 atmosfér a když jede v pařáku dálku tak tam má nakonec třeba i 9Ondras píše:Totální kravina a marketingový žvást. Dusík je ve vzduchu již tak zastoupen zhruba 70%. O kolik se asi zvýší jeho koncentrace, když ho z bomby fouknu do gumy, ve které rozhodně není vakuum?
Ale pokud z toho má někdo dobrý pocit, že autu prospěl, tak proč ne.
jiank u kamionu se to používá kvůli tomu aby nerostl tlak v pneu navíc při množství vzduchu v pneu kamionu je jasné že poměr nevzroste jen nepatrně... u osobáků je to ždímání peněz s řidičů...
jj u osobáku je to imho zbytečné
EX: Audi A4 Avant 1,9TDi quattro
NOW: TDpoVWa GIII
NOW: TDpoVWa GIII
Re: Plnění pneumatik dusíkem.
záleží jakou jsi měl tonáž apd... balóny se foukaj až na 10 ale většina kompíků nafouká jen 9... 7 možná v létě když foukáš vzduchu protože to naroste jak jsi psal... a menší náklaďáky maj možná méně...Rolljoin píše:pokud si to ještě dobře pamatuju tak jsem foukal kamiony na 7. Myslel jsem to tak že když je foukneš vzduchem tak naroste tlak i na 9 a to už je dost velký rozdíl.elviiis píše:kamiony se foukaj na 9Rolljoin píše: je to důležité hlavně u náklaďáků. ty nafoukáš třeba na 7 atmosfér a když jede v pařáku dálku tak tam má nakonec třeba i 9
jiank u kamionu se to používá kvůli tomu aby nerostl tlak v pneu navíc při množství vzduchu v pneu kamionu je jasné že poměr nevzroste jen nepatrně... u osobáků je to ždímání peněz s řidičů...
jj u osobáku je to imho zbytečné
TOYOTA CELICA CARLOS SAINZ 2.0 TURBO 4WD 153KW 1992 = funny
Skoda Ochcavia f kombajnu f metle na hlinach a i kliiimu ma a samozrejmne hagusy 81KW = daily
Skoda Ochcavia f kombajnu f metle na hlinach a i kliiimu ma a samozrejmne hagusy 81KW = daily
vem si že tam máš tlak 0 nebo míň jak 0,5 nebo kolik mají minimální hodnotu měřáky - úplně prázdné kolo - a do něj natlačíš 2 atmosféry čistého dusíku...tj. dejme tomu 0,5 atm. vzduchu - tam je 70% dusíku - čili 0,15 atm vlhkosti a kyslíku a při natlačení 2 atmosfér to máš 13,3333 x víc dusíku než toho ostatního...čili minimálně 93% dusíku tam musíš mít...Ale věřím tomu že tam je víc jak 93 %Ondras píše:Tak napiš logickou úvahu, proč ve směsi vzduchu a dusíku v pneumatice s tlakem 2atm je více než 90% dusíku.renm píše:...Ono stačí logicky zauvažovat a nemusíš nic počítat
Sám tam dusík nemám z důvodů které tady píšete..na osobáky které denně nenajezdí 500 km je to zbytečné...Ale u firemních aut je to dle mého velká úspora na pneu a benzínu...
Tohle není přesnej výpočet, je to jen ta logická úvaha...
________
darebashop.cz - s vůní spáleného benzínu
facebook - dareba hadry
Peugeot 205 | GT | | v rytmu 90. let |
Fabia 1,9 | SDI |
darebashop.cz - s vůní spáleného benzínu
facebook - dareba hadry
Peugeot 205 | GT | | v rytmu 90. let |
Fabia 1,9 | SDI |
-
- Moderátor
- Příspěvky: 2146
- Registrován: 15 dub 2004 13:41
- Bydliště: !!!
- Kontaktovat uživatele:
Re: Plnění pneumatik dusíkem.
Ale v prázdné gumě je atmosférický tlak! Nebo ji někdo před fouknutím dusíku z flašky vysaje? Nebo vymačká jako tubu?
|\/| /\ '|' | '/. ~ < | \/ | < ~ \/ | |< <> |\|
- LuckyR
- Příspěvky: 2621
- Registrován: 09 čer 2005 22:34
- Bydliště: Teď už Beroun
- Kontaktovat uživatele:
Re: Plnění pneumatik dusíkem.
Jj já bych to počítal s tim, že v tý pneu minimálně jedna atmosféra je, ale určitě ne 0 to je přece hloupostOndras píše:Ale v prázdné gumě je atmosférický tlak! Nebo ji někdo před fouknutím dusíku z flašky vysaje? Nebo vymačká jako tubu?
Španělští hřebci zemřeli..teď jezdím na německých konících
When I get sad, I stop being sad and be awesome instead. True story.
When I get sad, I stop being sad and be awesome instead. True story.