Vůz: VW Vento
Soutěžící: Jan Chrastina
>>> Hlasujte pro tento vůz zde >>>
Honzovo Vento
Jak to tak vypadá, tak naše soutěž je přehlídkou převážně vozů značky Volkswagen. A
každý tuningový styl tu má svého zástupce. Soutěžící Honza se svým Ventem preferuje
klasický německý čistý styl. Tedy v překladu pořádná kola a podvozek nastavený tak, aby se
to válelo. A jeho záměr mu vyšel naprosto dokonale. Přesvědčit se můžete sami.
Původně bylo Honzovo Vento osazeno továrním benzínovým motorem o objemu 1.8 litru.
To byl sice poměrně povedený motor a navíc takřka nezničitelný, ale uznejte sami, že 66
kW je prostě málo. Jenže tehdejší atmosférické motory nebylo úplně jednoduché přesvědčit
k lepším výkonům, rozhodně ne za pár korun. Volkswagen vyráběl tři další a silnější
motorizace a to 2.0 8V, 2.0 16V a 2.8 12V. Vzhledem k tomu, že dva poslední jmenované je
opravdu hodně složité sehnat, volba padla na dvoulitrový osmiventil o výkonu 85 kW. Není to
žádný sprinter, ale rozhodně s ním pár TDI proženete.
Přehodit motor není pro kutila s vybavenou dílnou žádný problém, takže se do toho pustil i
Honza. Že, ale žádný takový zásah do auta není bez problému, zjistil poměrně rychle. Ač se
snažil předejít problémům například tím, že motor měnil i s kompletní kabeláží, převodovku
nechal původní. I když mu bylo řečeno, že je jistě stejná, samozřejmě nebyla. Vzhledem
k odlišnému tisícihranu si při první testovací jízdě místo zvuku motoru vyslechl kovovou
symfonii sypající se převodovky. No, nechť odpočívá v pokoji.
Když už měl Honza motor venku, vyleštil víko ventilů a pořídil sportovní vzduchový filtr KN.
Následně Honza očesal výfuk o katalyzátor a na jeho místo putoval rezonátor, od kterého
vede trubka až k za zadnímu sportovnímu tlumiči Ulter Sport. Podle reklamních taháků na
eshopech dává tato úprava minimálně 20 koní navíc. No, tomu asi nikdo moc nevěří, ale pro
pocit to stačí.
Protože Vento, dostalo silnější motorizaci, bylo potřeba vyřešit také brzdy. Pořád říkáme, že
rozjet se je snadné, ale zastavit už tak ne. Proto auto nakonec dostalo 256 mm drážkované
kotouče značky ATE v kombinaci s brzdovými destičkami Texta. A když už byla kola
odstrojená, nalakoval Honza těhlice, brzdiče i náboje kol. Výsledek je tedy nejen funkční, ale
také estetický.
Jeden pohled na karoserii stačí k tomu, aby bylo všem jasné, že Honza má opravdu rád čistý
styl. Zadní znak putoval pryč a jeho místo je dokonale zahlazené, blatníky jsou decentně
rozšířené a vyvařené. Dveře zdobí kliky z VW Pola a pod přední masku padlo jak ulité lízátko
z modelu GT. I lakýrník odvedl skvělou práci, až na střechu, kde byla použita šachovnicová
fólie. Ani uvnitř nečekejte žádná zvěrstva. Původní sedačky nahradily Recara OEM, Honza
si dal i tu práci a dodělal palubní počítat MFA včetně páček a budíku. Místo původního
volantu se před řidičem usadil volant z modelu Bora Sport Edition. Honza samozřejmě
nezapomněl ani na kvalitní ozvučení. Proto pořídil nové rádio i reproduktory. K těm navíc
natahal kompletně novou kabeláž. Výběr padl na aparaturu Autotek živenou zesilovačem a
doplněnou o subwooferem, který je umístěn již tradičně v kufru.
To, že kola dělají auto je jasná věc a držel se toho i Honza. Na Vento obul 16 palcová kola
Borbet A s leštěnými límci o šířce 7.5 a s ET 20. Na kolech jsou obuty pneumatiky Falken
o rozměru 195/40/16. A tady Honza narazil na další malý problém. Pro pořádné a přesné
spasování kol musel použít 12 mm podložky v kombinaci se sportovním podvozkem JOM,
který Vento řádně přiblížil k zemi. Honza konečné snížení neprozradil, ale s úsměvem dodal,
že ze srazů se spíše plazí než jezdí.
>>> Hlasujte pro tento vůz zde >>>
Honzovo Vento ( 2. kolo )
Moderátoři: Eiffel, Fáboš, Berry, habitat3, Tommy1978, Ritchma
Re: Honzovo Vento ( 2. kolo )
Tuším že místo "dvoulitrový osmiválec" má být osmiventilový dvoulitr
The Ultimate Driving Machine. (OO=[][]=OO)
Re: Honzovo Vento ( 2. kolo )
Technici ve VW by se mohli učit, právě jsme vymysleli nový motor.
Opraveno díky.
Opraveno díky.