Matesova stylová Fábie ( 2. kolo )

Vyberte nejlepší tuningové auto pro rok 2013

Moderátoři: Eiffel, Fáboš, Berry, habitat3, Tommy1978, Ritchma

Odpovědět
admin
Administrátor
Příspěvky: 190
Registrován: 26 říj 2012 13:19

Matesova stylová Fábie ( 2. kolo )

Příspěvek od admin »

Vůz: Škoda Fabia
Soutěžící: Mates_XIV

>>> Hlasujte pro tento vůz zde >>>

Stylová Fábie

Jak to tak vypadá, móda malých motorizací pronikla ze sériové výroby i do světa tuningu. I
Martinova Fabia má pod kapotou slabý motor o objemu 1.2 litru se 12V. Co ovšem Martin ztrácí
na výkonu, doháněl na úpravách, které jsou opravdu zásadní.


Předem je potřeba říct, že ačkoliv se Martin věnoval spíše vizuálním a akustickým úpravám,
ani motor nevyšel tak úplně na prázdno. Filtr sání dostal bavlněnou vložku, decentně se
poladila řídící jednotka a dospod vozu se nastěhoval laděný, nerezový koncový díl výfuku
zakončený dvěma koncovkami
z Octavie 2 RS. Sice to z objemu 1.2 l trhače asfaltu neudělá,
ale přeci jen Fabie po těchto úpravách jede o něco lépe.

Obrázek

Teď se však dostáváme k větším a opravdu zajímavým úpravám a začneme od karoserie.
Přední nárazník je kombinací toho z Fabie GT a spodního spoileru ze SEATu Leon Cupra.
Maska vozu postrádá znak automobilky a je z dílny společnosti Mattig. Drsné vzezření vozu
dodává zamračená kapota, která sahá až do xenonových světlometů. Zadní nárazník je pak
z Fabie RS, stejně jako spoiler zadních pátých dveří. Ty navíc mají zavařený a zahlazený
prostor kolem registrační značky, loga automobilky a stěrače. Lemy blatníků jsou z Fabie
GT a zadní část vozu skvěle doplňují zatmavená světla. Lemy blatníků použité ze Škody
Fabie GT ukrývají 17 palcová kola Lenso BSX Black o šířce 7,5 palce s pneumatikami
Nankang NS-II 185/35 R17. Mezery v blatnících schoval výškově stavitelný podvozek KW V1
Basic, který je nastaven u spodní hranice svých možností. Jistotu na silnici dodává hliníková
leštěná rozpěra umístěná na předním uložení tlumičů. Pro krocení přílivu nových koní,
byla zadní bubnová brzda nahrazena kotoučovou s vrtanými kotouči. Dost srandy je
to opravdová stylovka a bubny prostě nevypadají vůbec dobře. Na tom se asi shodneme
všichni. V rámci doladění posledních detailů, byla zadní náprava nastříkána do bílého
komaxitu a to včetně přední nápravnice, stabilizátorů a třmenů brzd. Ramena podvozku jsou
naopak kontrastně černá.

Obrázek

Přesuňme se teď do interiéru, kde se Martin opravdu vyřádil. Sériové sedačky nahradili
ty z Fabie GT, nástupní lišta a řadicí páka jsou z leštěného hliníku a kůže. Původně patřili
do ediční Fabie „Edition 100“. Velká raritka, co myslíte? Výhledu řidiče dominuje volant z
Octavie 2 RS a za zmínku určitě stojí i pedály ze SEATu Cupra
. Myslelo se i na nejmenší
detaily jako jsou boky palubní desky, plast před budíky a plast u zámku kufru. Tyto prvky
jsou čalouněné látkou z Fabie Elegance s již tak typickými panáčky. Černou stropnici Martin
použil z Fabie RS a všechny sloupky jsou potažené černou alcantarou. Černou barvu dostaly
i plasty, takže v kombinaci s bílým podsvícením klimatizace a budíků z Pola GTI, to vypadá
hodně efektně.

Obrázek

Kromě vzhledu každého okamžitě zaujme také audio zástavba. Její výčet začneme u
rádia Sony MEX – BT3600 Bluetooth, které podporuje zesilovač Crunch P1400.4. Přední
sériové reproduktory nahradili výkonnější 160 mm od JVC zapracované v MDF desce. Zadní
reproduktory jsou o průměru 100 mm od společnosti JBL a jsou v původní zástavbě. Tomu
všemu ještě pomáhá subwoofer o průměru 30 cm. Hezkým detailem je dvojitá podlaha,
která dopřává nerušený pohled na kapacitor a zesilovač
. Rohová ozvučnice krásně propojuje
subwoofer s interiérem vozu a odlehčené plato s akustickou izolací zabraňuje nechtěnému
zpěvu plastů.

Na téhle Fabii je vidět opravdu velké množství dobře odvedené práce, souhlasíte?

Obrázek

>>> Hlasujte pro tento vůz zde >>>

Odpovědět

Zpět na „Auto roku 2013“