V roce 1981 spatřil světlo světa tehdy černý model 318i s nímž bylo vše tak nějak v pořádku než ho do ČR v roce 1991 jako obstojné vozítko dovezl jeden pán. Auto dostalo CZ doklady a protože již koroze značně zahlodala,v roce 1993 bylo přestrojeno na karoserii z modelu 315,rok 81,barva Delphin metallic,ale dle lidí co to pamatují byla jak nová a protože celé auto dostávalo náležitou péči majitele,udržovalo si svou nádhernou vizáž až do roku 2002 kdy ho zakoupil předchozí majitel. Respektive bylo na něj v roce 2002 přepsáno,co vím,měl ho již nějakou dobu předtím. Celou dobu měl vůz potíže s motorem - svíčky,vstřikování,palivová soustava. Tyto potíže se vlečou dodnes,ale o tom dále. Nějakou dobu s ním předchozí majitel denně jezdil do práce,po práci (v lese),tahal s ním klády,stěhoval těžké věci po zahradě atp.,také co vím to párkrát táhlo auta a to vše bez jakékoli údržby. Majitel jen jezdil,lil do toho benzín a když už tahal zadek po zemi tak koupil nové tlumiče. Celé auto tím velmi trpělo,ale protože on tohle neřešil tak to šlo z kopce včetně potíží s motorem až do doby kdy motor řekl nazdárek a majitel ho nenatočil. Auto pak bylo nějakou dobu v servisu kde se v něm hrabal kdo měl ruce a nohy a výsledkem bylo Motor dead,auto si odvezte,nelze ho opravit. Bylo převezeno k jednomu místnímu samodomoopraváři specializujícím se na BMW E30 a ten zjistil že se ucpala stříkačka a celý systém vyčistil a dal mu potřebnou péči takže auto zase nějakou dobu jezdilo. Zhruba v roce 2004 se stalo to,že majitel jel po ulici,před ním zastavil náklaďák,on zastavil za ním a zezadu nezastavila slečna v offroadu a BMW skončilo zezadu i zepředu nabouraný. Nemám bohužel fotky jak to vypadalo,ale asi nic moc. Majitel z toho měl srandu a zde se začal odvíjet můj příběh. Nechal si na vůz udělat totálku,dostal nějaké peníze,auto mu zůstalo a on šel za předchozím majitelem (kamarád,autoklempíř) aby mu ho opravil. Ten mu řekl že už to nechce ani vidět a tak se majitel rozhodl opravit vůz sám. Docela se mu to i povedlo,vyřešil to svérázně po svém,to ale uvidíte. A jezdil dál. Pak mu do toho ještě nacouval soused Favoritem a to už se asi rozhodl že vůz prodá. Já sháněl E21 po všech čertech,kdysi jsem měl dvouokou 316 šíleně oranžové barvy - jako 320 Gr.5 Jägermeister - a tyhle vozy mi zůstaly v paměti jako super spolehlivé a pohodlné. A tak jsem se nachomejtl k tomuto autu přes kolegu z práce který mi o něm řekl že je na prodej. První dojem byl šílenej... Co to je? ptal jsem se nahlas v autě když jsme jeli okolo něj se podívat... To je jako vono jo? Povídala mladá s nelibostí v tváři.











Snad jsem nic podstatného nevynechal. A to je konec prvního příspěvku. Další budou následovat abych zdokumentoval změny a postup jak se odhalovaly další a další problémy na voze. Pro dnešek to musím ukončit,padá mi připojení a mám potíže to vůbec dopsat.
