Na jaký moment by se měly utahovat kolové šrouby? Někde jsem četl, že 90 Nm, jinde zase 110 Nm. Tohle je nejspíš otázka pro někoho, kdo dělá v pneuservisu.
Rady typu, že to stačí utáhnout od oka apod. nepotřebuju
Současnost:Kadett E 2,0 GSi cabrio & Calibra 2,5 V6 & Omega B 2,5 TD Minulost:Astra F 1,7 TD, Astra F 1,4 16V sedan, Kadett E 1,6 cabrio, Kadett E 1,6i cabrio, Golf II 1,6D, a pár Kadettů na díly
obecne se utahujou 12 zavit 90 nm a 14 zavit 110 nm, v praci mame nastavenejch 110 na vsechno a v pohode, nic se jeste nevratilo ze se to nedalo utahnou/povolit, srouby samozrejme mazem pripravkem na to urcenym-vazelina ve spreji na sroubovy spoje ale treba vetsi dodavky-iveco daily napr ma utahovaci moment na srouby kol 180, ale to zas ma matky s takovou podlozkou a vzadu tuplaky
)dělali jsme 140nm a šlo to krásně povolovat, při utahování se člověk nenadřel.. v servisech dělaj paka, po kterejch to ani povolit nejde, a na kolik to maj utahovat, to jim je celkem jedno asi
V8 fbiturbu fautomatu hrabeto žeretojakkokot if ekomodu
Současnost:Kadett E 2,0 GSi cabrio & Calibra 2,5 V6 & Omega B 2,5 TD Minulost:Astra F 1,7 TD, Astra F 1,4 16V sedan, Kadett E 1,6 cabrio, Kadett E 1,6i cabrio, Golf II 1,6D, a pár Kadettů na díly
Mám takovej problémos-kolový šroub při utahování kola dosedá do sedla v disku jem v červených místech a dole je jakoby mezera. Co se časem protlačí do celýho sedla ne? Přesně nevim kolik je tam dole místa a geometrický výpočty tohodle stylu mi moc nejdou. Ono se to stejně blbě měří vevnitř v kole jakej tam je rádius.
Ale i tak je ten efekt stejnej, šroub se s dírou dotažením dostředí akorát né po celej ploše
Nemůžu nějak poškodit při tom utahování něco z tý sestavy šroub-disk-kotouč-náboj?
Máš k těm kolům správné šrouby? Jak si přišel na tenhle problém? Tohle mě nikdo nenapadlo zkoumat.
Současnost:Kadett E 2,0 GSi cabrio & Calibra 2,5 V6 & Omega B 2,5 TD Minulost:Astra F 1,7 TD, Astra F 1,4 16V sedan, Kadett E 1,6 cabrio, Kadett E 1,6i cabrio, Golf II 1,6D, a pár Kadettů na díly
Díry v disku maj 100% dosedací plochy pro šrouby typu "koule". Je to poznat na pohled na pohmat a po tom utažení je na diskách vidět kruhovej otlak od šroubu jen v horní části kulovýho zahloubení.
Jinak na původních originálních litých kolech na novým koupeným autě byly taky dosedací plochy pro šrouby koule a litý kola byly utažený kulovýma šroubama. Na výslovnou otázku jestli jsou ty kulový šrouby použitelný i pro plechový kola-ano můžou.