Velikost (obvod) pneumatik
Velikost (obvod) pneumatik
Zdravím, zajímalo by mě, jaký má vliv velikost (obvod) pneumatik na akceleraci a maximální rychlost. Když mám např. pneu 195/50/15 a vyměním ji třeba za 195/40/15 jak se mi změní zrychlení z 0-100 a maximálka?
- Leňulka
- Moderátor
- Příspěvky: 925
- Registrován: 06 dub 2004 16:42
- Bydliště: Březová
- Kontaktovat uživatele:
dulezite je co mas v technicaku, pokud zachovas obvod odchylka tacha se konat nebude, das-li tam nizsi pneu, myslim ze to poznas lehce na akceleraci, smerem k lepsimu, zato se zhorsi pohodli v aute, mozna par veci jako tlumice, atd. budou tou tvrdosti lehce vic trpet, ale neni to zadny velky skok, tak mozna ani ne
...:::Toyota Celica 2.0GTi 16V 115kW 89':::...- Ex
...:::Toyota Celica 2.0Turbo All Track 150kW 89':::...
...:::Toyota Celica 2.0Turbo 4WD 136kW 88':::...- Ex
...:::Toyota 4Runner 2.4i 84kW 89':::...
...:::N.M.T. Engineering:::...
...:::Toyota Celica 2.0Turbo All Track 150kW 89':::...
...:::Toyota Celica 2.0Turbo 4WD 136kW 88':::...- Ex
...:::Toyota 4Runner 2.4i 84kW 89':::...
...:::N.M.T. Engineering:::...
Spíše doporučuju mneší kola s rozumným profile protože naše cesty jsou dost na pikaču. Samozřejmně na akceleraci to poznáš dost.
Neškodilo by napsat co máš za auto. a jakej má motor. Napč hodně lidí cpe na 2.0 ze 150koňmi 17ky apd ale na 150koní bych dal tak 13ky max 14ky aby to jelo a tak 15ky pro max rychlost některé auta maj krátkou převodovku.
A co máte všichni s tou maximálkou. Jde o to že razantně menší kola můžou udělat efekt jako by jsi měl jinej převodovej poměr ale pochybuju že teď vytočíš poslední kvalt do omezovače až to tak bude pak by ti malé kola snížili max speed. Teď jedinej rozdíl bude v tom že na pětku budeš mít třeba o 100ot více abys dosáhl stejné rychlosti tzn max otáčky na 5ku tak třeba nebudou 6tis ale 6.1tis
Neškodilo by napsat co máš za auto. a jakej má motor. Napč hodně lidí cpe na 2.0 ze 150koňmi 17ky apd ale na 150koní bych dal tak 13ky max 14ky aby to jelo a tak 15ky pro max rychlost některé auta maj krátkou převodovku.
A co máte všichni s tou maximálkou. Jde o to že razantně menší kola můžou udělat efekt jako by jsi měl jinej převodovej poměr ale pochybuju že teď vytočíš poslední kvalt do omezovače až to tak bude pak by ti malé kola snížili max speed. Teď jedinej rozdíl bude v tom že na pětku budeš mít třeba o 100ot více abys dosáhl stejné rychlosti tzn max otáčky na 5ku tak třeba nebudou 6tis ale 6.1tis
TOYOTA CELICA CARLOS SAINZ 2.0 TURBO 4WD 153KW 1992 = funny
Skoda Ochcavia f kombajnu f metle na hlinach a i kliiimu ma a samozrejmne hagusy 81KW = daily
Skoda Ochcavia f kombajnu f metle na hlinach a i kliiimu ma a samozrejmne hagusy 81KW = daily
-
- Příspěvky: 59
- Registrován: 14 bře 2005 09:08
No pokud na ten 2.0 se 150ti koněma dáš 17" kola s odpovídajícím profilem pneu, abys zachoval obvod +-stejnej jako maj ty 15" tak je to snad jedno, ne? Pokud nebereme v potaz váhu.elviiis píše:Spíše doporučuju mneší kola s rozumným profile protože naše cesty jsou dost na pikaču. Samozřejmně na akceleraci to poznáš dost.
Neškodilo by napsat co máš za auto. a jakej má motor. Napč hodně lidí cpe na 2.0 ze 150koňmi 17ky apd ale na 150koní bych dal tak 13ky max 14ky aby to jelo a tak 15ky pro max rychlost některé auta maj krátkou převodovku.
A co máte všichni s tou maximálkou. Jde o to že razantně menší kola můžou udělat efekt jako by jsi měl jinej převodovej poměr ale pochybuju že teď vytočíš poslední kvalt do omezovače až to tak bude pak by ti malé kola snížili max speed. Teď jedinej rozdíl bude v tom že na pětku budeš mít třeba o 100ot více abys dosáhl stejné rychlosti tzn max otáčky na 5ku tak třeba nebudou 6tis ale 6.1tis
na akceleraci to poznat docela je..s tou maximální rychlostí bych to až tak nehrotil, přesně jak píše elviiis
jinak pro představu:
195/50 R15 má vnější průměr 576 mm..... 195/40 R15 má 537 mm
rychlost na 50% profilu v určitejch otáčkách 100 km/h...je na 40% profilu cca 93 km/h kde i otáčky budou lehce změněný..což v reálu nemáš šanci až tak extrémně zaregistrovat
jinak pro představu:
195/50 R15 má vnější průměr 576 mm..... 195/40 R15 má 537 mm
rychlost na 50% profilu v určitejch otáčkách 100 km/h...je na 40% profilu cca 93 km/h kde i otáčky budou lehce změněný..což v reálu nemáš šanci až tak extrémně zaregistrovat
Grafický servis | www.georgerob-design.cz
no jedno to nemáš jelikož třeba 195/45 17 budou určitě větší než 195/45 15
jde o to že o co uděláš menší obvod profilem na 17ce o to mužeš udělat menší obvodi na té 15. Samozřejmně pokud ti jde o zachování obvodu kola jak má sérka tak 15 ky tak 16ky s menší gumou budou ideál. Pokud ti jde o výkon tak určitě čím menší tím lepší taky záleží na určitém vozu a jeho užití aby to zas nebylo na ůkor něčeho jiného.
Chce to vědět o jakej jde vůz a s jakou motorizací. Např na auta co 1.8 bych dával tak 13ky max 14ky an větší tak 15ky 16ky samozřejmně něco jiného jsou našláplé turba. Ale např tigra tak 13ky celica 15ky , crx tak 13 ky nebo 14ky apd

Chce to vědět o jakej jde vůz a s jakou motorizací. Např na auta co 1.8 bych dával tak 13ky max 14ky an větší tak 15ky 16ky samozřejmně něco jiného jsou našláplé turba. Ale např tigra tak 13ky celica 15ky , crx tak 13 ky nebo 14ky apd
TOYOTA CELICA CARLOS SAINZ 2.0 TURBO 4WD 153KW 1992 = funny
Skoda Ochcavia f kombajnu f metle na hlinach a i kliiimu ma a samozrejmne hagusy 81KW = daily
Skoda Ochcavia f kombajnu f metle na hlinach a i kliiimu ma a samozrejmne hagusy 81KW = daily
- lordmystic
- Příspěvky: 41
- Registrován: 27 bře 2006 10:28
- Bydliště: Strakonice
- Kontaktovat uživatele:
No myslím že tahle diskuse je hodně o dohadech, tak zkusím trochu vnést světlo.
Zde je konfigurátor: http://vbox.host.sk/index.php3
Záleží na obvodu kola celého. Pokud máte zachovaný stejný obvod, tak se nic nezmění krom lepších jízdních vlastnostech kola s větším diskem, ale o to je to zase méně pohodlné.
Takže při výměně disků za jinou velikost je dobré dodržovat přiměřenou profilovou velikost pneu kvůli celkovému obvodu a pak už jen záleží jestli chcete auto přitvrdit či zpohodlnět.
Jinak čím menší obvod kola, tím lepší např. při rozjezdech. A ohledně dalších složek valivého odporu také dost záleží na kvalitě použíté pneu. Ale myslím že pro běžné ježdění jsou to minimální rozdíly.
Zde je konfigurátor: http://vbox.host.sk/index.php3
Záleží na obvodu kola celého. Pokud máte zachovaný stejný obvod, tak se nic nezmění krom lepších jízdních vlastnostech kola s větším diskem, ale o to je to zase méně pohodlné.
Takže při výměně disků za jinou velikost je dobré dodržovat přiměřenou profilovou velikost pneu kvůli celkovému obvodu a pak už jen záleží jestli chcete auto přitvrdit či zpohodlnět.
Jinak čím menší obvod kola, tím lepší např. při rozjezdech. A ohledně dalších složek valivého odporu také dost záleží na kvalitě použíté pneu. Ale myslím že pro běžné ježdění jsou to minimální rozdíly.
Ford Mondeo 2.0 Ghia, TDCi 96@120kW, 330@420Nm, MkIII, 10/2002, liftback
http://moje.auto.cz/lordmystic/ford-mondeo.html
http://shadowork.net
http://moje.auto.cz/lordmystic/ford-mondeo.html
http://shadowork.net
cize vyssia hmotnost vacsieho disku sa zanedbava?lordmystic píše:Záleží na obvodu kola celého. Pokud máte zachovaný stejný obvod, tak se nic nezmění krom lepších jízdních vlastnostech kola s větším diskem, ale o to je to zase méně pohodlné.

pre upresnenie 29lbs ke cca 16kg, 38.5lbs je ca 17.3kgTaboo píše:Vuz: Honda Civic DX
Vaha tovarnich 13" kol + pneumatik 29 lbs.
Pneumatiky 185/70-13, obvod 6'3/8".
Maximalni vykon do kol 113.6HP.
Vaha aftermarket 17" kol + pneumatik 38.5 lbs.
Pneumatiky 205/40-17, obvod 6'2-1/8".
Maximalni vykon do kol 109.8HP.
Snizeni maximalniho vykonu do kol: 3.8HP (okolo 3%). Ztraty viditelne v celem spektru RPM a rychlosti (nejvyssi ztrata - 6HP - pri 70 mph). Vykon ztracen z casti diky vyssi vaze aftermarket 17" kol a pneumatik a z casti diky trochu vetsimu obvodu aftermarket pneumatik.
Po investici nekolika dalsich stovek dollaru a instalaci svodu, vyfukoveho systemu a CAI by melo dojit k dosazeni puvodniho tovarniho vykonu.
![]()
![]()
priemer ostal prakticky nezmeneny, a 3% vykonu v pi**...
- lordmystic
- Příspěvky: 41
- Registrován: 27 bře 2006 10:28
- Bydliště: Strakonice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Velikost (obvod) pneumatik
JonnY: no chtěl bych tě vidět jak poznáš těch pár kg navíc, stačí pár litrů paliva a je to stejný. rozhodně to za ty lepší jízdní vlastnosti stojí.
Ford Mondeo 2.0 Ghia, TDCi 96@120kW, 330@420Nm, MkIII, 10/2002, liftback
http://moje.auto.cz/lordmystic/ford-mondeo.html
http://shadowork.net
http://moje.auto.cz/lordmystic/ford-mondeo.html
http://shadowork.net
Re: Velikost (obvod) pneumatik
si ocividne nic nepochopil.lordmystic píše:JonnY: no chtěl bych tě vidět jak poznáš těch pár kg navíc, stačí pár litrů paliva a je to stejný. rozhodně to za ty lepší jízdní vlastnosti stojí.
aj ked do auta nalozis o 100kilo viac, vykon do kolies sa nezmeni.
4kila navyse na kolesach, 3% vykonu dole.
hmotnost rotujucich a neodpruzenych hmot je trosicka o inom nez par kilo bezneho zatazenia.
- lordmystic
- Příspěvky: 41
- Registrován: 27 bře 2006 10:28
- Bydliště: Strakonice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Velikost (obvod) pneumatik
JonnY: bereš to už hodně do extrému. výše uvedený příklad ztráty 3% výkonu porovnává 13" vs 17" což je dost podstatný rozdíl. většina lidí bude měnit spíše 16 za 15 nebo 17 za 16, tak jak se cyhstám i já a tam ten rozdíl bude minimální. opět záleží jak kvalitní disky se koupí, i ty větší mohou být lehčí!!! nezanedbatelná ja také rozhodně šíře pneu, která je také o kus širší, to má za následek vyšší spotřebu a val. odpor. o kvalitě gum už jsem psal, na tom také hodně záleží. to bys musel brát v potaz i sebemenší detail a proto říkám, že při běžné změně ráfku +-1-2" tam změnu výkonu nepoznáš, pokud opravdu nekoupíš nějakej shit ráfek a shit gumu. to už ti tam bude větší roli hrát klasická zátěž či jestli jsi natankoval aditivované palivum nebo s větším okt. číslem. ale ve výsledku máš pravdu, těžší kolo se projeví markantnějí než klasické zatížení auta.
Ford Mondeo 2.0 Ghia, TDCi 96@120kW, 330@420Nm, MkIII, 10/2002, liftback
http://moje.auto.cz/lordmystic/ford-mondeo.html
http://shadowork.net
http://moje.auto.cz/lordmystic/ford-mondeo.html
http://shadowork.net
Re: Velikost (obvod) pneumatik
podla mojich skusenosti rozdiel 16" a 17" spoznat ide
- lordmystic
- Příspěvky: 41
- Registrován: 27 bře 2006 10:28
- Bydliště: Strakonice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Velikost (obvod) pneumatik
JonnY: věřím že to poznat jde, ale pak máš např. i jinej obvod kola, jiného výrobce ráfků, jinou pneu, jinou šířku, atd. to se to pak dá poznat snadno. ale pokud bys zachoval vše stejné a jen změnil velikost ráfků, pak bys to podle mě těžko poznal.
Ford Mondeo 2.0 Ghia, TDCi 96@120kW, 330@420Nm, MkIII, 10/2002, liftback
http://moje.auto.cz/lordmystic/ford-mondeo.html
http://shadowork.net
http://moje.auto.cz/lordmystic/ford-mondeo.html
http://shadowork.net
Re: Velikost (obvod) pneumatik
sorry lorde, ale kecy kecy kecy.

cemu pomuze vetsi oktanove cislo?lordmystic píše: či jestli jsi natankoval aditivované palivum nebo s větším okt. číslem.

CA18DET inside 

obvod kol zde http://www.e-pneu.cz/rozmery_pneu.php
a tady máš šířku a ET ráfků http://www.leott.net/kola/rafky.htm
a tady máš šířku a ET ráfků http://www.leott.net/kola/rafky.htm
TOYOTA CELICA ST165 & ST205
Re: Velikost (obvod) pneumatik
Ze by k lepsimu vykonu u aut s vysokou kompresi?rozumik píše:sorry lorde, ale kecy kecy kecy.cemu pomuze vetsi oktanove cislo?lordmystic píše: či jestli jsi natankoval aditivované palivum nebo s větším okt. číslem.

Jinak jsou tu docela zbytecne dohady bez argumentu, obecne by se dalo rict, ze cim mensi obvod kola tim lepsi acc a horsi max a opacne u vetsich...nevim co resite. Same dohady co kdyz to a co kdyz vono...zkuste a uvidite

EDIT:
Kdyz tak moc milujete teorii, zde mate calculatory na prevody, obvody kol atd...enjoy
http://www.team-integra.net/sections/ar ... ratios.asp
http://www.team-integra.net/sections/ar ... esizes.asp
Naposledy upravil(a) infinity dne 13 črc 2007 16:38, celkem upraveno 1 x.
2.0 Integra Type-R DC2 powered @ http://www.breker.cz - EBC brakes, Buddy Club, Hard Race, Blox, Energy Susp., Megan Racing, Hawk,...
http://www.bc-racing.cz - sportovní a závodní podvozky
http://www.bc-racing.cz - sportovní a závodní podvozky
Mensi obvod opravdu zlepsi akceleraci, ale jen za predpokladu, ze to to ustoji trakce. Ja po vymene pneumatik 235/45/17 za 215/40/17 mam znacny problemrozjet se poradne pod plynem - auto okamzite hrabe, na mokru je to tutovka a po prerazeni prokluzuju spolehlive i na dvojku, byt se LSD snazi sec to jde. Obecne bych nedoporucoval zmensovat obvod kola natrvalo, bude silene promerovat tachometr (me pri 50 km/h tacho vychazi zhruba 45 km/h real, 145-150 kmh/h tacho cca 130 km/h real), blbe se pak hlidaji rychlosti kdyz to je potreba. Kazdopadne, pri zachovani obvodu kola a pouziti vetsich rafku se zvetsuje moment pusobici na kole diky posunuti materialu dale od stredu, takze o neco vetsi napor na brzdy a na motor, uz se to tu resilo, u Civica tusim vychazela vykonova ztrata mezi 3-10% pri pouziti velkych kol.
Toyota Supra 2.5 twin turbo (208 kW/360 Nm)
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Lexus NX300h 2.5 Hybrid '16 (145 kW/207 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Lexus NX300h 2.5 Hybrid '16 (145 kW/207 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"
Re: Velikost (obvod) pneumatik
Já zrovna jedno 150 kobylový auto vlastním a přacghod ze 15" na 17" jsem taky absolvoval.
Co se týče komfortu, rozdíl mezi 195/50 R15 a 205/40 R17 jsem skoro nezaznamenal a to jezdím po brně, kde silnice nejsou moc OK a všude koleje od šaliny.
Co se týče akcelerace, určitě to poznáte, ale není to tak drastický, při běžné jízdě zanedbatelné a na dračení na sprintech nebo okruhu je lepší si tam prdnout 15"(menší tam nedostanu, proto mluvím o tomhle rozměru)
Ale musíte brát v potaz, že váha kola se při otáčení násobí 4x, proto každý kilo navíc poznáte a navíc je většina váhy dále od osy pohybu, tudíš se odstředivá síla zvyšuje a sshoršuje akceleraci a brždění.
Co se týče komfortu, rozdíl mezi 195/50 R15 a 205/40 R17 jsem skoro nezaznamenal a to jezdím po brně, kde silnice nejsou moc OK a všude koleje od šaliny.
Co se týče akcelerace, určitě to poznáte, ale není to tak drastický, při běžné jízdě zanedbatelné a na dračení na sprintech nebo okruhu je lepší si tam prdnout 15"(menší tam nedostanu, proto mluvím o tomhle rozměru)
Ale musíte brát v potaz, že váha kola se při otáčení násobí 4x, proto každý kilo navíc poznáte a navíc je většina váhy dále od osy pohybu, tudíš se odstředivá síla zvyšuje a sshoršuje akceleraci a brždění.
Re: Velikost (obvod) pneumatik
já bych trošku oponoval i max speed je odvyslá od výkonu takže jiste bude nejaká hranice, kdy výkon na kolech ponížený extremní rotující hmotou zapřičiní nižsí max speed.. vsadíš se ?infinity píše:Ze by k lepsimu vykonu u aut s vysokou kompresi?rozumik píše:sorry lorde, ale kecy kecy kecy.cemu pomuze vetsi oktanove cislo?lordmystic píše: či jestli jsi natankoval aditivované palivum nebo s větším okt. číslem.![]()
Jinak jsou tu docela zbytecne dohady bez argumentu, obecne by se dalo rict, ze cim mensi obvod kola tim lepsi acc a horsi max a opacne u vetsich...nevim co resite. Same dohady co kdyz to a co kdyz vono...zkuste a uvidite
EDIT:
Kdyz tak moc milujete teorii, zde mate calculatory na prevody, obvody kol atd...enjoy
http://www.team-integra.net/sections/ar ... ratios.asp
http://www.team-integra.net/sections/ar ... esizes.asp
Jinak osobne mohu říci že seriové 16 obuté na 225/50 ve srovnání s 235/35/17tkama ( které byly o 1,3kg/klo těžsí ) jely na 300ps supře podstatně lépe na rozjezd, maximálku jsem nikdy nezměřil - ani v jendom případě, jelikož vždy končil tacháč - ale rozmezí otáček tachomtrové rychjlosti zhruba odpvídalo..
toliko k záměně 16tek na 17tky..
Je mezi námi stále více lidí, kteří poskytují konzultace a vědí jak se co má udělat, ale stále méně tech kteří do udělat dokáží.
web : www.dicompracing.cz / www.jdmengines.cz
web : www.dicompracing.cz / www.jdmengines.cz
- lordmystic
- Příspěvky: 41
- Registrován: 27 bře 2006 10:28
- Bydliště: Strakonice
- Kontaktovat uživatele:
Už jsem to tu také psal, ono pokud místo 16" dá někdo kvalitní odlehčené 17" které budou např. stejně těžké nebo lehčí než ty původní 16", navíc se na to obuje kvalitní pneu, tak věřím že tam pozorovatelný rozdíl ani nebude při rozjezdu...
Ford Mondeo 2.0 Ghia, TDCi 96@120kW, 330@420Nm, MkIII, 10/2002, liftback
http://moje.auto.cz/lordmystic/ford-mondeo.html
http://shadowork.net
http://moje.auto.cz/lordmystic/ford-mondeo.html
http://shadowork.net
lenze aj ked tie 17" kola vazia rovnako, su vacsie nez 16" kola. to znamena ze rovnaka hmota je posunuta dalej ku krajom kolesa. a to znamena ze maju vacsi moment zotrvacnosti. a vacsi moment zotrvacnosti znamena horsiu akceleraciu aj brzdenielordmystic píše:Už jsem to tu také psal, ono pokud místo 16" dá někdo kvalitní odlehčené 17" které budou např. stejně těžké nebo lehčí než ty původní 16", navíc se na to obuje kvalitní pneu, tak věřím že tam pozorovatelný rozdíl ani nebude při rozjezdu...
edit: ano, drahe a kvalitne vacsie disky mozu mat rovnake pripadne aj lepsie vlastnosti nez mensie disky.
lenze kolko percent ludi si kupuje kola vyhradne z estetickych dovodov a nejaku hmotnost vobec neriesi? 90-95% ?
tych ostatnych par percent si necha svoje stare kola, lebo sa im nechce kupovat superkvalitne a superdrahe disky s ktorymi im to pojede uplne rovnako ako predtym...
- lordmystic
- Příspěvky: 41
- Registrován: 27 bře 2006 10:28
- Bydliště: Strakonice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Velikost (obvod) pneumatik
JonnY: očividně nechápeš nebo nechceš pochopit co chci naznačit a co tvrdí i např. Idaho, tak si veď stále svou, ostatní už dávno chápou, že větší průměr ráfku automaticky neznamená vždy zhoršení akcelerece či deakcelerace, viz. výše jasný příklad.
Ford Mondeo 2.0 Ghia, TDCi 96@120kW, 330@420Nm, MkIII, 10/2002, liftback
http://moje.auto.cz/lordmystic/ford-mondeo.html
http://shadowork.net
http://moje.auto.cz/lordmystic/ford-mondeo.html
http://shadowork.net
Re: Velikost (obvod) pneumatik
obavam sa ze ten, komu tu stale nieco nedochadza si ty.lordmystic píše:JonnY: očividně nechápeš nebo nechceš pochopit co chci naznačit a co tvrdí i např. Idaho, tak si veď stále svou, ostatní už dávno chápou, že větší průměr ráfku automaticky neznamená vždy zhoršení akcelerece či deakcelerace, viz. výše jasný příklad.
ak sa skusis pozriet na moj post, a este si ho aj precitas, tak si mozno vsimnes ze som nic take netvrdil

btw nepisal nahodou idaho ze na 16"-kach mu to zrychlovalo podstatne lepsie?


ale kludne pokracuj, bavim sa


-
- Moderátor
- Příspěvky: 3887
- Registrován: 20 čer 2004 16:07
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Velikost (obvod) pneumatik
lordmystic píše:JonnY: očividně nechápeš nebo nechceš pochopit co chci naznačit a co tvrdí i např. Idaho, tak si veď stále svou, ostatní už dávno chápou, že větší průměr ráfku automaticky neznamená vždy zhoršení akcelerece či deakcelerace, viz. výše jasný příklad.

Idaho tvrdi ze jeho 16ky jsou lepsi na rozjezd nez 17kyIdaho píše:16 s 225/50 ve srovnání s 235/35/17tkama... jely na 300ps supře podstatně lépe na rozjezd
JohnnY tvrdi ze vetsi kola zhorsuji akceleraciJohnnY píše:ked tie 17" kola vazia rovnako, su vacsie nez 16" kola. to znamena ze rovnaka hmota je posunuta dalej ku krajom kolesa. a to znamena ze maju vacsi moment zotrvacnosti. a vacsi moment zotrvacnosti znamena horsiu akceleraciu aj brzdenie
http://www.odtahnito.cz <<< Půjčovna odtahového speciálu, stačí řidičák sk. B. Nejlevnější způsob převozu vozu svépomocí. Praha, ČR i zahraničí.
- lordmystic
- Příspěvky: 41
- Registrován: 27 bře 2006 10:28
- Bydliště: Strakonice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Velikost (obvod) pneumatik
ok překoukl jsem se, omlouvám se. při standardních kolech podobného typu záměna za větší ráfky zhorší akceleraci i brždění. osobně si ale myslím, že při koupi kvalitních větších ráfků i pneu ten rozdíl nebude nijak drastický. takhle jsem to myslel.
Ford Mondeo 2.0 Ghia, TDCi 96@120kW, 330@420Nm, MkIII, 10/2002, liftback
http://moje.auto.cz/lordmystic/ford-mondeo.html
http://shadowork.net
http://moje.auto.cz/lordmystic/ford-mondeo.html
http://shadowork.net
Nevim, jakej vliv bude mit podle tebe kvalita rafku na posun hmoty. Obrovskou cast te hmoty co "pusobi problem" je totiz obvodova cast rafku, na kterou doseda pneumatika. Paprsky kola muzes oproti mensim kolum mit tenci, ale pri zachovani sirky pneumatiky bude i rafek stejne sirokej (nebo sirsi) a tim padem ti naroste podil hmoty ve vetsi vzdalenosti od stredu. Takze tak jako tak je to posun k horsimu co se tyka akcelerace, brzdeni a opotrebeni dilu zaveseni.
Toyota Supra 2.5 twin turbo (208 kW/360 Nm)
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Lexus NX300h 2.5 Hybrid '16 (145 kW/207 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Lexus NX300h 2.5 Hybrid '16 (145 kW/207 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"
Re: Velikost (obvod) pneumatik
no nevím, asi bych kvalitnejší kola pod 9-10tis/kus sotva hledallordmystic píše:ok překoukl jsem se, omlouvám se. při standardních kolech podobného typu záměna za větší ráfky zhorší akceleraci i brždění. osobně si ale myslím, že při koupi kvalitních větších ráfků i pneu ten rozdíl nebude nijak drastický. takhle jsem to myslel.

psal jsem tu že rozdíl ve váze muže být zanedbatelný ( troufám si říci že tech 1,3kg rozdíl delal z nějakých 50-75% větší pneumatika než disk - bylo to váženo oboje obuté...) přesto zmeny v chování auta byly dost velké - k horšímu na 17tkách.
Nejde srovnávat šitové 16tky se suprovýmy 17tkama, mylsím že 16tky co jsme tam měl byly více než dobré ( a ty 17tky tedy krapet lepší když dosáhli takřka jejich váhy ).
Je mezi námi stále více lidí, kteří poskytují konzultace a vědí jak se co má udělat, ale stále méně tech kteří do udělat dokáží.
web : www.dicompracing.cz / www.jdmengines.cz
web : www.dicompracing.cz / www.jdmengines.cz