Leštění hliníku
-
- Příspěvky: 1
- Registrován: 10 bře 2008 21:08
- Bydliště: Přerov
- Kontaktovat uživatele:
Tromy soustruhem
A když lehce líznu paprsky i límce na soustruhu, tak jaký to bude mít lesk. Bez leštění, to by přišlo na řadu později. Kdo si znovu stáčel kola
- Tiger.s
- Příspěvky: 2575
- Registrován: 17 lis 2005 11:44
- Bydliště: Téměř Pilsen :)
- Kontaktovat uživatele:
já to beru do práce a přeleštím znova a pokud mám opatlaný výko motoru tak to jednoduše přetřu hadrem
89´Corsa A Sport (motor nebudu psát )
01´Movano Combi SU8
00´Astra G Van x17dtl
00´Astra G Caravan Y20DTH Elegance
Ex:Škoda Rapid 90hp,Opel Tigra 115hp,Opel Tigra 186hp,vw golf ,Opel Corsa A,Opel Corsa B 17?hp+,Felicia Pick-up
01´Movano Combi SU8
00´Astra G Van x17dtl
00´Astra G Caravan Y20DTH Elegance
Ex:Škoda Rapid 90hp,Opel Tigra 115hp,Opel Tigra 186hp,vw golf ,Opel Corsa A,Opel Corsa B 17?hp+,Felicia Pick-up
Re: Leštění hliníku
když to vemeš soustruhem,tak to bude matný
VW Touran '08 DSG
BMW E10 '02
Seat Cordoba SDI
NÁHRADNÍ DÍLY, DIAGNOSTIKA, PNEUSERVIS, AUTOSERVIS. STK, DOVOZ AUT - MOST 777525325
BMW E10 '02
Seat Cordoba SDI
NÁHRADNÍ DÍLY, DIAGNOSTIKA, PNEUSERVIS, AUTOSERVIS. STK, DOVOZ AUT - MOST 777525325
-
- Příspěvky: 397
- Registrován: 10 lis 2005 19:32
- Bydliště: OV
- Kontaktovat uživatele:
Re: Leštění hliníku
U kol, které se prodávají přímo od výrobce pod názvem leštěné, je leštění ve většině případů prováděno soustružením, nebude to matné, ale budou viditelné drážky, když se tento povrch nepřelakuje dostane se do drážek nečistota a celá práce je na ... Výrobci tento povrch překrývají lakem.BALI píše:když to vemeš soustruhem,tak to bude matný
Např u Kosei je dojem leštění nejvýraznější dle mých zkušeností, a je to způsobeno přímo nalakováním chromové barvy na daná místa, nicméně průhledný ochranný lak se po několika sezonách začal loupat a pak mne navštívil zákazník s požadavkem přeleštění.
Jedinou nevýhodou leštěného povrchu je to že tento povrch je měkký a tudíž není moc odolný vůči mechanickému poškození (stačí kamínek v hadře při čištění a je zle), na druhou stranu pokud je docíleno max lesku leštěním bez drážek apod, je povrch tak hladký že špína se na něm neudrží. Samozřejmostí je údržba v čistotě. Postačí voda a flanel. Samozřejmě nemyslím tím agresivní chemii např v zimě.
-
- Příspěvky: 23
- Registrován: 20 bře 2008 17:12
Zdravim...pokud by měl někdo zájem o vyleštění, nebo lakování hliníkových dílů, podívejte se na tento web:
http://www.lestenialukol.estranky.cz/
Přeju příjemný den
http://www.lestenialukol.estranky.cz/
Přeju příjemný den
- kozorozecek
- Příspěvky: 618
- Registrován: 02 říj 2007 21:02
- Bydliště: Louny
- Kontaktovat uživatele:
Re: Leštění hliníku
koukam že lešteni hliniku je docela veda mam zkušenost jen s leštenim tvrdokovu a to je celkem brnkačka mne čekaj limce tak uvidime
mercedes C w202 141kw
holky a auta to je moje
holky a auta to je moje
- Mike Mad
- Moderátor
- Příspěvky: 2347
- Registrován: 11 kvě 2004 10:59
- Bydliště: Sleepy Hollow - Dux
- Kontaktovat uživatele:
Mas SZMaverick666 píše:Zdravim...pokud by měl někdo zájem o vyleštění, nebo lakování hliníkových dílů, podívejte se na tento web:
http://www.lestenialukol.estranky.cz/
Přeju příjemný den
Volkswagen Jetta Mk2 Coupe US&A 2.0 16V ABF ... reconstruction
Volkswagen Bora Variant 1.9TDI ARL ... daily
Volkswagen Bora Variant 1.9TDI ARL ... daily
-
- Příspěvky: 397
- Registrován: 10 lis 2005 19:32
- Bydliště: OV
- Kontaktovat uživatele:
Můžu se zeptat proč je v podvědomí, že leštěný povrch zmatní???... píše:ale kdyz to prejedes parkrat hadrem tak se to zanekou dobu zmatni ne??Tiger.s píše:já to beru do práce a přeleštím znova a pokud mám opatlaný výko motoru tak to jednoduše přetřu hadrem
Např na jízdních kolech se tato technologie používá již několik desítek let a nezmatní to i při každodenním používání. Např leštěný představec řídítek nebo samotná řídítka, popř kliky s převodníkem, brzdové páčky apod. Nebo např populární dětské Al koloběžky.
Tyto komponenty nemají žádný lak a jsou z leštěné slitiny hliníku.
Nó, to bych tak netvrdil, protože většina toho co jsi vyjmenoval je eloxováno a to je podstatně odolnější než jenom leštěny povrchDave-TuningClubOstrava píše:Můžu se zeptat proč je v podvědomí, že leštěný povrch zmatní???... píše:ale kdyz to prejedes parkrat hadrem tak se to zanekou dobu zmatni ne??Tiger.s píše:já to beru do práce a přeleštím znova a pokud mám opatlaný výko motoru tak to jednoduše přetřu hadrem
Např na jízdních kolech se tato technologie používá již několik desítek let a nezmatní to i při každodenním používání. Např leštěný představec řídítek nebo samotná řídítka, popř kliky s převodníkem, brzdové páčky apod. Nebo např populární dětské Al koloběžky.
Tyto komponenty nemají žádný lak a jsou z leštěné slitiny hliníku.
-
- Příspěvky: 397
- Registrován: 10 lis 2005 19:32
- Bydliště: OV
- Kontaktovat uživatele:
Od 12-19 jsem se věnoval závodění v Cross Country i na silnici, dělal jsem mechanika v cykloprodejně a zároveň prodával, vím co říkám. Dnes je v módě mnoho jiných povrchových úprav a materiálů (černá matná, titan slitiny hoříku apod.-už se v tom neorientuju detailně ale např představec a řídítka na mé Meridě z roku 96 do 2008 je stále stejně leštěný dural, není to žádný elox a odjezdil jsem s ní hafo tisíc kilometrů, stejně tak jsem měl leštěný hliník na silniče, kliky a představec i přehazku vzadu-žádný elox, pouze leštěná slitina hliníku.(tuším Al slitina řady 7000) No a když kouněš např na google najdeš že povrchová úprava leštněný hliník se vyskytuje i např na klikách ke dveřím a na ty se maká Xkrát denně a musí to vydržet.fastr píše:Nó, to bych tak netvrdil, protože většina toho co jsi vyjmenoval je eloxováno a to je podstatně odolnější než jenom leštěny povrchDave-TuningClubOstrava píše:Můžu se zeptat proč je v podvědomí, že leštěný povrch zmatní???... píše: ale kdyz to prejedes parkrat hadrem tak se to zanekou dobu zmatni ne??
Např na jízdních kolech se tato technologie používá již několik desítek let a nezmatní to i při každodenním používání. Např leštěný představec řídítek nebo samotná řídítka, popř kliky s převodníkem, brzdové páčky apod. Nebo např populární dětské Al koloběžky.
Tyto komponenty nemají žádný lak a jsou z leštěné slitiny hliníku.
nenašel jsem žádné komponenty v cyklo sortimentu dnes ja fakt v m´dě elox ale např mrkni na koloběžky a schválně jestli podle obr bez toho abys přečet popisek poznáš která je elox a která leštěná:
http://sk8scooter.net/view.php?cisloclanku=2006031201
ale jo našel jsem např leštěný celý rám, dens je to pěkně OUT:
http://www.horska-kola.cz/ram-dirt-bike ... p-435.html
jasně že je to asi ještě přelakované.
Ještě bych chtěl dodat že samozř záleží na tvrdosti hliníkové slitiny. Měkká slitina je logicky náchylnější na vše.
Jo, určitě některé části leštěné jsou, to netvrdím (i když ten rám asi zrovna leštěný není, to by vypadal trochu jinak), ale nejenom leštění dělám skoro denně a vím, že speciálně Al a dural stačí utřít hrubším hadrem a můžeš začít znovu. To nerez je na tom o něco líp se stálostí povrchu, ale nejlepší je na tom chrom. Myslím že ty profi leštěné výrobky, třeba na ty kola, jsou ještě po leštění něčím povrchově upravené aby se hned nepoškrábaly.Kámoš mi říkal, že třeba dural se dá povrchově zakalit a tím je ten povrch prvnější. Foto: různé leštěné materiály a výrobky z mé produkce
- Přílohy
-
- 080123_153415.jpg (44.22 KiB) Zobrazeno 2964 x
-
- 080103_163520.jpg (56.14 KiB) Zobrazeno 2964 x
-
- 333.JPG (81.9 KiB) Zobrazeno 2965 x
-
- Příspěvky: 397
- Registrován: 10 lis 2005 19:32
- Bydliště: OV
- Kontaktovat uživatele:
Pěkný
Ale jo rámy bývají leštěné:
http://www.koloobchod.cz/ramy/?sortby=2 ... per_page=6
dycky je na tom vrstva laku na ochranu. Jendu dobu to měl i posmolený Olpran.
taky leštím ledasco, ovšem dycky mám ruce tak špinavé že na fotky nedojde, ale i tak něco málo z mé produkce (sry za kvalitu):
podrobnosti kdyžtak po ckliknutí na banner níže.
Ale jo rámy bývají leštěné:
http://www.koloobchod.cz/ramy/?sortby=2 ... per_page=6
dycky je na tom vrstva laku na ochranu. Jendu dobu to měl i posmolený Olpran.
taky leštím ledasco, ovšem dycky mám ruce tak špinavé že na fotky nedojde, ale i tak něco málo z mé produkce (sry za kvalitu):
podrobnosti kdyžtak po ckliknutí na banner níže.
-
- Příspěvky: 397
- Registrován: 10 lis 2005 19:32
- Bydliště: OV
- Kontaktovat uživatele:
nazdar koukam ze se vyznate a proto hodim otazky kolik stoji si nechat vylestit viko ventilu???a cim nejlepe srovnat plochu pred samotnym lestenim ja to rovnal smirkem na tvrdem podkladu upnutym na vrtacku hrubost 160 a nedelalo se mi tom dobre! a hlavne sem se mistama probrousil nebo udelal skrabance!
Audi...:-*
-
- Příspěvky: 397
- Registrován: 10 lis 2005 19:32
- Bydliště: OV
- Kontaktovat uživatele:
Nejde říci cenu práce týkající se něčeho co člověk nevidí.BOV píše:nazdar koukam ze se vyznate a proto hodim otazky kolik stoji si nechat vylestit viko ventilu???a cim nejlepe srovnat plochu pred samotnym lestenim ja to rovnal smirkem na tvrdem podkladu upnutym na vrtacku hrubost 160 a nedelalo se mi tom dobre! a hlavne sem se mistama probrousil nebo udelal skrabance!
Určitě nebrousit/nerovnat vrtačkou. Jestli v domácích podmínkách tak třeba vibrační brusku a měnit zrnitost od řekněme 150/180 až po cca 600/800 záleží taky na pastě kterou pak použiješ jaký má úběr apod.
rozbrusku prave nemam!!! ale vybracni brusku jo!! ale nak sem na ni zapomnel!!! jako kdyz se to poradne srovna tak to pak uz jde samo!!! vral sem to brusnejma papirama od toho asik 160 az 2000 a pak hneda pasta a filcak a pak modra pasta a takovej mekci filcak a pak na konec hadrovej kotouc!!! sokonce sem si nechal poslat pripravej alu magick!! ale vse je v tom srovnani!!!!!!! samotne lestein je spis o pracovitosti a nervum!
Audi...:-*
Já používám hrubší zelenou a pak jemnější modrou pastu na finální dokonalé doleštění. Leštím tím dá se říct cokoli od nerezu, hliníku, železa a nebo třeba plastu (např. poškrábané světla na auto, nebo třeba sklíčka autorádia,....). O tom alumagic nic nevím, tak ti neporadím, ale na hliník je speciál pasta, taková hnědá na měkké kovy, ale jde to v poho i těma výše uvedenýma. Akorát na to prvotní leštění používám místo filcáku tzn. sisálový kotouč, on líp kopíruje povrch.
tady je něco jaké jsou ty sisály http://www.micronplus.cz/sisal.htm