Světla z diod!!
Světla z diod!!
Mám takových pár dotazů.
Prostě mě jen tak práskl přes hlavu nápad udělat na š120 celé zadní světla jen z obyčejných diod. Prostě nechat vystříhnout plech stejný jako zadní kryt motoru, na němž jsou přichyceny světla, vyvrtat do něja stovky dírek o průměru 5mm a do nich připevnit diody. Mám jen dotaz, jaké zapojení bych měl zvolit. Jestli sériové nebo paralelní.
Sériové zapojení by znamenalo, že každá dioda bude svítit jinak silně, ne?
To nechci.
Paralelní zapojení bych zvládl. Jen nevím, jak vyřešit odpory. Jestli dát např. 4 o velkém výkonu a odporu 500ohmů a nebo koupit např. 200x 500 ohmový odpor a přidělávat po jednom. První řešení by bylo lepší, ale nevím, jak jej realizovat.
Tohle zapojení mám namysli:
Snad se tu najde někdo, kdo ví, co tímhle textem myslím a poradí.
Jde mi o tu super možnost dělat pomocí diod jakýkoliv symbol.
Prostě mě jen tak práskl přes hlavu nápad udělat na š120 celé zadní světla jen z obyčejných diod. Prostě nechat vystříhnout plech stejný jako zadní kryt motoru, na němž jsou přichyceny světla, vyvrtat do něja stovky dírek o průměru 5mm a do nich připevnit diody. Mám jen dotaz, jaké zapojení bych měl zvolit. Jestli sériové nebo paralelní.
Sériové zapojení by znamenalo, že každá dioda bude svítit jinak silně, ne?
To nechci.
Paralelní zapojení bych zvládl. Jen nevím, jak vyřešit odpory. Jestli dát např. 4 o velkém výkonu a odporu 500ohmů a nebo koupit např. 200x 500 ohmový odpor a přidělávat po jednom. První řešení by bylo lepší, ale nevím, jak jej realizovat.
Tohle zapojení mám namysli:
Snad se tu najde někdo, kdo ví, co tímhle textem myslím a poradí.
Jde mi o tu super možnost dělat pomocí diod jakýkoliv symbol.
mno nejsem zase taký odborník ale budu dělati podobné světla s kámošem na toyotu celicu na ni totiž neexistujou stylingové světla ale plech nedávej použij raději plast je lepší na opracování a navíc trochu proží což není na závadu......a k tomu zapojení kámoš dělal do tenisové haly diodivé hodiny a tam jich měl hafo...no a po konzultaci i on zvolil způsob jedna dioda jeden odpor je to prý náročnější ale jistější tak jen na okraj....věřím mu dělá v elektronice od dětství ale netvrdím že tvůj způsob nepůjde to ne jen je tento způsob jistější
Ale já nechci plast. Chci udělat celý ten zadní plech, který kryje motor a jsou na něm upevněné světla. Plast by byl k ničemu. To by se strašně zkomplikovalo. Když to udělám z nerezu a z druhé strany každou diodu zakápnu nějakým silikonem, tak to bude držet. Jen mám strach z toho, že když to auto nechám venku, tak nějaký debilek řekne jééé a začne jednu diodu po druhé zamačkávat dovnitř.
jj hochu tak to jedině na vesnici můžeš machrovat u lípy a jezdit po poli... brzdu jako stpo mít nemůžeš to ani ve snu, blinkry jako šipky by teoreticky když budou tlusté(ne z jedné řady diod)mohly, zpátečka jo a co mlhovka hm? celkové zajímavý nápad ale pro švestky nee...a co třeba udělat jenom pruhy co?nahoře po celé délce blinkr supersvítivky oranž, pak proužek světla, brzda super svítivky, pak zase světla, pak zase brzda a světla? nad pův místem pro spz z kraje zpátečka a v prostřed supersvítivky jako mlhovka? to bys teoreticky uhrál ještěMaya_Man píše:tak to se rozluc s technicakem, tohle ti neprojde (-: benga uz pomalu kecaj na cirou optiku kor na tohle.
Co? nemáš pravdu všecko jsem si namaloval v měřítku 1:1 a jakože to vychází v poho. Ale to jsem počítal s 4mm diodama. Teď jsem zjistil, že se blbě shání ty barvy co chci, tak budu kupovat 5mm a těch bude trochu míň. Zatím mám objednáno 500 červených diod za dobrou cenu.Lolek píše:160 diod? kam bys to prosimtě narval???? To bys tam měl jen ty šipky
Ale pořád jste mi ještě nikdo neporadil s tím zapojením
No jestli tochceš zapojit serioparalelně tak bys mohl na + zapojit ten odpor ale musí být vykonovy podle toho kolik tam budeš mět těch diod, když tam dáš normální odpor tak ti zhoří. A ten stabilizátor bych tam dál zenerovu diodu .A ten odpor nezáleží natom jestli je to 560 nebo 470 Ohm v tom není rozdíl žádný odpor nemá přesně tolik Ohmu jak je na něm napsaný.
Vzhledem k palubní sítí cca 12V by byl klasickej stabilizátor lepší, srazí napětí dolů, bude ho mít stabilizovaný a může s tím spokojeně pracovat. Stabilizátor na nějakých 5V je běžná věc. Usměrňovat to diodama nepotřebuje, diod tam už bude mít i tak až nad hlavuxand3r píše:No jestli tochceš zapojit serioparalelně tak bys mohl na + zapojit ten odpor ale musí být vykonovy podle toho kolik tam budeš mět těch diod, když tam dáš normální odpor tak ti zhoří. A ten stabilizátor bych tam dál zenerovu diodu .A ten odpor nezáleží natom jestli je to 560 nebo 470 Ohm v tom není rozdíl žádný odpor nemá přesně tolik Ohmu jak je na něm napsaný.
Toyota Supra 2.5 twin turbo (208 kW/360 Nm)
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Lexus NX300h 2.5 Hybrid '16 (145 kW/207 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Lexus NX300h 2.5 Hybrid '16 (145 kW/207 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"