Vliv nastavení podvozku na jízdní vlastnosti
Moderátor: Bohuš
Vliv nastavení podvozku na jízdní vlastnosti
Zdravím, do školy dělám seminární práci na téma, jež jsem použil v nadpisu, s tím rozdílem, že celý název je :
Vliv nastavení podvozku MODELU AUTOMOBILU 1:10 na jeho jízdní vlastnosti. Má práce spočívá v tom, že jsem si vzal profesionální model auta na dálkové ovládání, se kterým se normálně pořádají závody a zkoušel různá nastavení. Zdá se to možná bláznivé, ale na těchhle modelech se dá nastavit téměř všechno, od diffů po odklony. Ve své seminární práci jsem vyslovil myšlenku, že podobný vliv na změnu jízdních vlastností se dá předpokládat i u automobilu opravdového, což mi můj učitel celkem silně zkritizoval a s mou myšlenkou v podstatě nesouhlasí. Můžete mi prosím někdo dát odkazy, kde bych se dočetl, co s velkým autem jaké nastavení udělá? Nebo vlastní zkušenosti, ale prosím nechci slova jedna paní povídala, chci ověřené věci.
Jinak moje práce je k nahlídnutí : http://leteckaposta.cz/608453330" onclick="window.open(this.href);return false;
Vliv nastavení podvozku MODELU AUTOMOBILU 1:10 na jeho jízdní vlastnosti. Má práce spočívá v tom, že jsem si vzal profesionální model auta na dálkové ovládání, se kterým se normálně pořádají závody a zkoušel různá nastavení. Zdá se to možná bláznivé, ale na těchhle modelech se dá nastavit téměř všechno, od diffů po odklony. Ve své seminární práci jsem vyslovil myšlenku, že podobný vliv na změnu jízdních vlastností se dá předpokládat i u automobilu opravdového, což mi můj učitel celkem silně zkritizoval a s mou myšlenkou v podstatě nesouhlasí. Můžete mi prosím někdo dát odkazy, kde bych se dočetl, co s velkým autem jaké nastavení udělá? Nebo vlastní zkušenosti, ale prosím nechci slova jedna paní povídala, chci ověřené věci.
Jinak moje práce je k nahlídnutí : http://leteckaposta.cz/608453330" onclick="window.open(this.href);return false;
Naposledy upravil(a) Embie dne 20 bře 2012 19:29, celkem upraveno 2 x.
- Sova
- Příspěvky: 3475
- Registrován: 07 lis 2006 04:03
- Bydliště: Tschechisches Streichholzschächtelchen
Re: VLIV NASTAVENÍ PODVOZKU NA JÍZDNÍ VLASTNOSTI
V čem konkrétně nesouhlasil a čeho se ta kritika konkrétně týkala, proč to nelze?Embie píše: Ve své seminární práci jsem vyslovil myšlenku, že podobný vliv na změnu jízdních vlastností se dá předpokládat i u automobilu opravdového, což mi můj učitel celkem silně zkritizoval a s mou myšlenkou v podstatě nesouhlasí.
Cléon & Fonte
Re: VLIV NASTAVENÍ PODVOZKU NA JÍZDNÍ VLASTNOSTI
Jo a než se rozvášníte, jde o model 4x4, takže mě zajímá vliv na nastavení třeba WRCček a podobně, formule bude mit možná něco podobného, ale taky ne vše.
Co se mu nelíbilo, no on je to fyzikář, takže to bere jako fyzik, a ne jako člověk, třeba jeho argument, že mu přijde divný, aby změnem odklonů dostal svou (nevim co to je, nějakej Opel, důležitý na tom je, že předohrab) do přetáčivýho smyku spíš než s jinym odklonem. Prostě myšlenka, která končí už u toho, že to auto je předohrab, ale to on vubec nedomyslel a okamžitě z toho bere to, že ty vlastnosti jsou jiny. Třeba jsem řešil změnu odklonů a on je toho názoru, že u velkýho auta, který váží tunu a něco, se pneumatiky vahou tak stlačí, že odklony netřeba řešit, kdežto u modelu ty odklonu jsou duležity, protože pokud nebude kolo kolmo k vozovce, nebude celou plochou na zemi, protože ty pneumatiku na rozdíl od velkýho auta nestlačí vahou. No a pak jeho chytrej kolega přišel s tím, že to ROZHODNĚ nemůžeme porovnávat, protože xxxx - spousta cizích slov, kterým jsem nerozumně - xxxx , no každopádně opět bylo vidět, že je to fyzik, protože ani nevěděl, co je to odklon a kdybych před něj postavil WRC a serivku, vybral by seriovku, protože by měla lepší barvu...
Co se mu nelíbilo, no on je to fyzikář, takže to bere jako fyzik, a ne jako člověk, třeba jeho argument, že mu přijde divný, aby změnem odklonů dostal svou (nevim co to je, nějakej Opel, důležitý na tom je, že předohrab) do přetáčivýho smyku spíš než s jinym odklonem. Prostě myšlenka, která končí už u toho, že to auto je předohrab, ale to on vubec nedomyslel a okamžitě z toho bere to, že ty vlastnosti jsou jiny. Třeba jsem řešil změnu odklonů a on je toho názoru, že u velkýho auta, který váží tunu a něco, se pneumatiky vahou tak stlačí, že odklony netřeba řešit, kdežto u modelu ty odklonu jsou duležity, protože pokud nebude kolo kolmo k vozovce, nebude celou plochou na zemi, protože ty pneumatiku na rozdíl od velkýho auta nestlačí vahou. No a pak jeho chytrej kolega přišel s tím, že to ROZHODNĚ nemůžeme porovnávat, protože xxxx - spousta cizích slov, kterým jsem nerozumně - xxxx , no každopádně opět bylo vidět, že je to fyzik, protože ani nevěděl, co je to odklon a kdybych před něj postavil WRC a serivku, vybral by seriovku, protože by měla lepší barvu...
- wesly.TDI
- Příspěvky: 6763
- Registrován: 26 kvě 2006 09:26
- Bydliště: Karviná, město, které chcíplo
- Kontaktovat uživatele:
Re: VLIV NASTAVENÍ PODVOZKU NA JÍZDNÍ VLASTNOSTI
zkus oslovit pana Chovance, konstruktera Octavky WRC
, ted dela na svém viz. http://www.engitec.cz" onclick="window.open(this.href);return false;, možná jak bude mít chvíli odepíše
, je to odborník přes nastovavání čehokoliv na WRCčkách 



Re: VLIV NASTAVENÍ PODVOZKU NA JÍZDNÍ VLASTNOSTI
Pan Husek z HP-sporting, PanKristek z protlumu.. Profiku je tu dost, na foru tu uz moc profiku nebude, kor po odchodu taboo 

" www.autowerks.cz "
- Sova
- Příspěvky: 3475
- Registrován: 07 lis 2006 04:03
- Bydliště: Tschechisches Streichholzschächtelchen
Re: VLIV NASTAVENÍ PODVOZKU NA JÍZDNÍ VLASTNOSTI
Já bych řekl, že to právě domyslel a to právě díky tomu, že ty vlastnosti jsou jiný...dostat předohrab do přetáčivýho smyku podle mě není primárně o odklonech. Otázka je, jestli model chování předohrabu neaplikuje na všechny možné varianty pohonu a uložení motoru...Embie píše:třeba jeho argument, že mu přijde divný, aby změnem odklonů dostal svou (nevim co to je, nějakej Opel, důležitý na tom je, že předohrab) do přetáčivýho smyku spíš než s jinym odklonem. Prostě myšlenka, která končí už u toho, že to auto je předohrab, ale to on vubec nedomyslel a okamžitě z toho bere to, že ty vlastnosti jsou jiny
Tady mě napadla jedna věc...ty si psal že, v souvislosti toho RC modelu jedna ku deseti si uvažoval, zda by tyto úpravy a nastavení šly reálně a efektivně aplikovat i na normální auto...Embie píše:Třeba jsem řešil změnu odklonů a on je toho názoru, že u velkýho auta, který váží tunu a něco, se pneumatiky vahou tak stlačí, že odklony netřeba řešit
Ty RC modely pokud vím jsou samostatné chassis a na tom je posazená plastová krabička(karoserie) minimální hmotnosti a zanedbatelného významu...něco jako když třeba u Lotusu kdysi, nebo u nás v 50. letech letech stavěli velmi lehké závodní monoposty...
Takže pokud uvažuješ o aplikaci těchto myšlenek a konstrukcí atpod. z RC modelu na normální skutečný vůz, tak sem toho názoru že bych nepřemýšlel o autě se samonosnou karoserií kde se hmotnost pohybuje i třeba přes 2.5 tuny u osobního automobilu a projev chování celku je diametrálně odlišný než třeba takového starého Lotusu Europa.
Pokud je to tak, jak píšeš, asi bych velice zvážil pravidelnou docházku do školy, kde tvuj učitel v tak důležitém předmětu jakým fyzika je, tě nedokáže přesvědčit o své odbornosti a erudovanosti a tvoje všetečné dotazy odbývá mávnutím ruky že je to složité a závisí to na xxxx faktorech
Cléon & Fonte
Re: VLIV NASTAVENÍ PODVOZKU NA JÍZDNÍ VLASTNOSTI
A kde k těm pánům seženu kontakt?tholis píše:Pan Husek z HP-sporting, PanKristek z protlumu.. Profiku je tu dost, na foru tu uz moc profiku nebude, kor po odchodu taboo
Ano, jsou jiný, proto nemůže přeci argumentovat předohrabem, kde to je uplně jiný...Sova píše:Já bych řekl, že to právě domyslel a to právě díky tomu, že ty vlastnosti jsou jiný...dostat předohrab do přetáčivýho smyku podle mě není primárně o odklonech. Otázka je, jestli model chování předohrabu neaplikuje na všechny možné varianty pohonu a uložení motoru...Embie píše:třeba jeho argument, že mu přijde divný, aby změnem odklonů dostal svou (nevim co to je, nějakej Opel, důležitý na tom je, že předohrab) do přetáčivýho smyku spíš než s jinym odklonem. Prostě myšlenka, která končí už u toho, že to auto je předohrab, ale to on vubec nedomyslel a okamžitě z toho bere to, že ty vlastnosti jsou jiny
Slova reálně a efektivně aplikovat i na normální auto mě přijdou trochu jiná než to myslím, ale dejme tomu. Ale prostě si myslím, že když udělám větší sbíhavost přední nápravy osobáku nebo modelu, je to jedno. Osobák má vpředu motor, tím pádem bych čekal třeba větší změnu, každopádně změnu stejného rázu. Jinak auto se samonosnou karoserií o 2,5 tunách už je trochu něco jiného. A řešit tohle má smysl leda u sporťáku (WRC kolem 1200kg), ne u auta o 2,5 tunách...Sova píše:Tady mě napadla jedna věc...ty si psal že, v souvislosti toho RC modelu jedna ku deseti si uvažoval, zda by tyto úpravy a nastavení šly reálně a efektivně aplikovat i na normální auto...Embie píše:Třeba jsem řešil změnu odklonů a on je toho názoru, že u velkýho auta, který váží tunu a něco, se pneumatiky vahou tak stlačí, že odklony netřeba řešit
Ty RC modely pokud vím jsou samostatné chassis a na tom je posazená plastová krabička(karoserie) minimální hmotnosti a zanedbatelného významu...něco jako když třeba u Lotusu kdysi, nebo u nás v 50. letech letech stavěli velmi lehké závodní monoposty...
Takže pokud uvažuješ o aplikaci těchto myšlenek a konstrukcí atpod. z RC modelu na normální skutečný vůz, tak sem toho názoru že bych nepřemýšlel o autě se samonosnou karoserií kde se hmotnost pohybuje i třeba přes 2.5 tuny u osobního automobilu a projev chování celku je diametrálně odlišný než třeba takového starého Lotusu Europa.
Pokud je to tak, jak píšeš, asi bych velice zvážil pravidelnou docházku do školy, kde tvuj učitel v tak důležitém předmětu jakým fyzika je, tě nedokáže přesvědčit o své odbornosti a erudovanosti a tvoje všetečné dotazy odbývá mávnutím ruky že je to složité a závisí to na xxxx faktorech
Re: VLIV NASTAVENÍ PODVOZKU NA JÍZDNÍ VLASTNOSTI
http://cs.lmgtfy.com/?q=hp+sporting+kontakt" onclick="window.open(this.href);return false;
Je to druhý odkaz.A teď schválně jestli to s protlumem zvládneš sám.
Je to druhý odkaz.A teď schválně jestli to s protlumem zvládneš sám.
Re: VLIV NASTAVENÍ PODVOZKU NA JÍZDNÍ VLASTNOSTI
No joooo
Díky
Jinak moje práce je k nahlídnutí : http://leteckaposta.cz/608453330" onclick="window.open(this.href);return false;


Jinak moje práce je k nahlídnutí : http://leteckaposta.cz/608453330" onclick="window.open(this.href);return false;
- AR166
- Příspěvky: 5538
- Registrován: 01 bře 2009 19:36
- Bydliště: Sokolov-Svatava
- Kontaktovat uživatele:
Re: VLIV NASTAVENÍ PODVOZKU NA JÍZDNÍ VLASTNOSTI
co zkusit treba playstation, gran turismo? myslim, ze vyvojari her to maji celkem vychytany. 

www.ar166.galerie.cz..........................................................................................................................................Mattig SSF (Sokolov-Svatava-Felgen) 

Re: VLIV NASTAVENÍ PODVOZKU NA JÍZDNÍ VLASTNOSTI
na toto bude ještě lepší LFS (Live For Speed) Je zde velice propracovana fyzika jak nastavení podvozku tak chování pneumatik. Navíc lze vše sledovat "online" během jízdy.
Re: VLIV NASTAVENÍ PODVOZKU NA JÍZDNÍ VLASTNOSTI
Já bych taky řekl že přes LFS by to bylo lepší ale i takhle je to zajímavé určitě postuj jak postupuješ.
- Libor12
- Moderátor
- Příspěvky: 2298
- Registrován: 29 čer 2008 15:14
- Bydliště: Dobříš
- Kontaktovat uživatele:
Re: VLIV NASTAVENÍ PODVOZKU NA JÍZDNÍ VLASTNOSTI
http://cz.lfsmanual.net/wiki/Z" onclick="window.open(this.href);return false;ákladní_nastavení_vozu
http://cz.lfsmanual.net/wiki/Pokro" onclick="window.open(this.href);return false;čilejší_nastavení_vozu
http://cz.lfsmanual.net/wiki/Pokro" onclick="window.open(this.href);return false;čilejší_nastavení_vozu
toyota corolla gti 4a-ge 1.6 "V2" 226hp/9500rpm
IMF Master Ignition Forum - http://
imfsoft-forum.eu/
Válcová zkušebna 4X4 až do 1200HP
IMF Master Ignition Forum - http://
imfsoft-forum.eu/
Válcová zkušebna 4X4 až do 1200HP
Re: VLIV NASTAVENÍ PODVOZKU NA JÍZDNÍ VLASTNOSTI
No hoši díky, nápad dobrej, ale zkuste u něčeho aspon rádoby odborného argumentovat počítačovou hrou...
- JRD McLAREN
- Příspěvky: 4074
- Registrován: 16 črc 2006 21:39
- Kontaktovat uživatele:
Re: VLIV NASTAVENÍ PODVOZKU NA JÍZDNÍ VLASTNOSTI
no a treba brat aj v uvahu konstrukcie naprav..??
teda ci je napr. u FWD v zadu vlecka alebo viacprkova naprava.. ??
alebo bude stacit obmedzit sa na 4x4 model na rame..
kde ide nastavit kazde kolo zvlast ..??
tiez rozlozenie hmotnosti...
monzstvo paliva v nadrzi, hmotnost samotneho vodica...
umiestnenie taziska vozu..
(a co ja viem co ma este secko napadne - jako amatera)
teda ci je napr. u FWD v zadu vlecka alebo viacprkova naprava.. ??
alebo bude stacit obmedzit sa na 4x4 model na rame..
kde ide nastavit kazde kolo zvlast ..??
tiez rozlozenie hmotnosti...
monzstvo paliva v nadrzi, hmotnost samotneho vodica...
umiestnenie taziska vozu..
(a co ja viem co ma este secko napadne - jako amatera)
Člen Klubu Šlapacích Moskvičov
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu/
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu/
Re: Vliv nastavení podvozku na jízdní vlastnosti
Priste az budes psat vypni si CAPSLOCK, nazev jsem upravil. Dekuji.
Re: VLIV NASTAVENÍ PODVOZKU NA JÍZDNÍ VLASTNOSTI
sežen si učebnici pro automobilní průmyslovku.zrovna sem jednu vyhrabal a je to tu docela hezky popsanýEmbie píše:No hoši díky, nápad dobrej, ale zkuste u něčeho aspon rádoby odborného argumentovat počítačovou hrou...


Mitsubishi Colt 2.0 4G63
Mitsubishi Colt Gti -->>project 4G63T AWD
Mitsubishi Eclipse 1G LPG - daily car
jezdit s dieselem je jako být gay, je to čím dál běžnější ale nikdy to nebude dobré
Mitsubishi Colt Gti -->>project 4G63T AWD
Mitsubishi Eclipse 1G LPG - daily car
jezdit s dieselem je jako být gay, je to čím dál běžnější ale nikdy to nebude dobré

- Sova
- Příspěvky: 3475
- Registrován: 07 lis 2006 04:03
- Bydliště: Tschechisches Streichholzschächtelchen
Re: Vliv nastavení podvozku na jízdní vlastnosti
Pánové Křístek, případně Hušek budou rozhodně žhavit sluchátko a věnovat se nějakému školákovi, který vede polemiku se svým fyzikářem ohledně seminární práce
Kolik jim za rady zaplatíš?36.000,-? To je tak cena zakázky podvozku, která jim dost možná unikne, protože s tebou budou řešit tvuj veleduležitý školní projekt
Stačil mi telefonát s panem Křístkem, kterej mi přijde že je věčně v cuku letu, a z toho rozhovoru sem vycítil, že jeho práce není lehárko v kanclu
Ale tenhle topik je asi nějaká prdel
Mě ale nic vtipnýho nenapadlo

Kolik jim za rady zaplatíš?36.000,-? To je tak cena zakázky podvozku, která jim dost možná unikne, protože s tebou budou řešit tvuj veleduležitý školní projekt

Stačil mi telefonát s panem Křístkem, kterej mi přijde že je věčně v cuku letu, a z toho rozhovoru sem vycítil, že jeho práce není lehárko v kanclu

Ale tenhle topik je asi nějaká prdel


Mě ale nic vtipnýho nenapadlo

Cléon & Fonte
Re: VLIV NASTAVENÍ PODVOZKU NA JÍZDNÍ VLASTNOSTI
Ne neni, nevím co se ti nezdá...Sova píše:......
......
Ale tenhle topik je asi nějaká prdel![]()
![]()
Mě ale nic vtipnýho nenapadlo
Díky... Napiš mi prosím nakladatelství a název.menyjak píše:sežen si učebnici pro automobilní průmyslovku.zrovna sem jednu vyhrabal a je to tu docela hezky popsanýEmbie píše:No hoši díky, nápad dobrej, ale zkuste u něčeho aspon rádoby odborného argumentovat počítačovou hrou...![]()
- Sova
- Příspěvky: 3475
- Registrován: 07 lis 2006 04:03
- Bydliště: Tschechisches Streichholzschächtelchen
Re: VLIV NASTAVENÍ PODVOZKU NA JÍZDNÍ VLASTNOSTI
A jak to myslíš??Embie píše:Slova reálně a efektivně aplikovat i na normální auto mě přijdou trochu jiná než to myslím
Pokud otevřeš konkrétní odborný problém a píšeš o tom tímto stylem, tak se nedivím, že ten tvůj pedagog mávl rukou s tím, že to závisí na xxx faktorechEmbie píše:Ale prostě si myslím, že když udělám větší sbíhavost přední nápravy osobáku nebo modelu, je to jedno. Osobák má vpředu motor, tím pádem bych čekal třeba větší změnu, každopádně změnu stejného rázu. Jinak auto se samonosnou karoserií o 2,5 tunách už je trochu něco jiného. A řešit tohle má smysl leda u sporťáku (WRC kolem 1200kg), ne u auta o 2,5 tunách...

Slova jako třeba je zavhodno použít, když se mě čtyřleté dítě zeptá, jestli si má vzít zelený balón, nebo červený...To mu odpovím "Vem si třeba zelený"
Do odborné debaty tyto výrazy opravdu nepatří...
Mohu se zeptat jakou školu studuješ?
EDIT: Doufám, že max. ZŠ(tam by to bylo totiž relativně OK a nepozastavoval bych se nad tím)
Cléon & Fonte
Re: Vliv nastavení podvozku na jízdní vlastnosti
Snažíš se mi dát najevo, že jsem idiot, nebo máš zájem mi pomoct?! Nejsem toho názoru, že musím mít pravdu, proto to zde řeším. A tu větu si zkus přečíst bez slova třeba... Třeba bude mít naprosto stejnej význam... Třeba jsem to použil, protože to je právě moje domněnka, kterou se zde snažím potvrdit, nebo vyvrátit.
- Sova
- Příspěvky: 3475
- Registrován: 07 lis 2006 04:03
- Bydliště: Tschechisches Streichholzschächtelchen
Re: Vliv nastavení podvozku na jízdní vlastnosti
Ne , snažím se ti poradit, at se vyjadřuješ přesně a bez slov, které patří ke špeku, nebo pivku! Zvlášť když jde o psaný text, kde na to máš čas, mužeš volit vhodné formulace, překontrolovat si to apod.Embie píše:Snažíš se mi dát najevo, že jsem idiot, nebo máš zájem mi pomoct?! Nejsem toho názoru, že musím mít pravdu, proto to zde řeším. A tu větu si zkus přečíst bez slova třeba... Třeba bude mít naprosto stejnej význam... Třeba jsem to použil, protože to je právě moje domněnka, kterou se zde snažím potvrdit, nebo vyvrátit.
Přeci jen, jde o odborné technické věci a ty čekáš reakce od odborných lidí ne?
...sporťák je i kočárek pro děti

Cléon & Fonte
- T.i.m.u.r
- Příspěvky: 350
- Registrován: 08 bře 2010 17:43
- Bydliště: Žatec / Ústí nad Labem / Praha / Hradec Králové
- Kontaktovat uživatele:
Re: Vliv nastavení podvozku na jízdní vlastnosti
Myslím, že zmínit o jakou jde školu by opravdu nebylo od věci,... 

r.v.: 1974 - 55HP/80Nm
(Štukatérské, sochařské, restaurátorské práce - praxe více než 30let)
www.stukater.wz.cz
(Štukatérské, sochařské, restaurátorské práce - praxe více než 30let)
www.stukater.wz.cz
Re: Vliv nastavení podvozku na jízdní vlastnosti
Jde o gympl... Slovickareni ale resit nechci, je samozrejmy, ze v praci se nebudu vyjadrovat stejne jako tady. Sportak... vsichni vime, co jsem tim myslel a snad nevypadam tak hloupe, ze bych to byl schopen napsat do prace...
Re: Vliv nastavení podvozku na jízdní vlastnosti
pochybuju, že fyzikářovi z gymplu vůbec něco vysvětlíš nebo nedej bože ho přesvědčíš o jeho omylu....Ale domluv se s Lamem, až bude mít hotovou sierru, že pana fyzikáře sveze.Ať ví, že Newton a další kecali
Ale s podobnejma názorama jsem se taky už setkal, tak na to mám jednoduchou odpověď: Proč se teda vývoj dávno nezastavil?.....

Ale s podobnejma názorama jsem se taky už setkal, tak na to mám jednoduchou odpověď: Proč se teda vývoj dávno nezastavil?.....
svět dospělých je pro mne záhadou......
- JRD McLAREN
- Příspěvky: 4074
- Registrován: 16 črc 2006 21:39
- Kontaktovat uživatele:
Re: Vliv nastavení podvozku na jízdní vlastnosti
jaaa .."strednaaa"... ..to ja som mal z fy. 4ku..
a spolu so mnou aj cele 3/4ny skoly....
len ja preto ze som sa snou hnet na druhej hodine pohadal (v prvom rocniku),
ked vysvetlovala funkciu zazihoveho spalovacieho motoru..
...a <> zabudla povedat ze kedy to ma hodit tu iskru..
no ale k veci...
chovanie modelu sa podla mna neda pouzit na bezne auto, z dovodu inej konstrukcie..(ramu, naprav, pohonu)
sice mame 4x4, ale to rozlozenie vahy, a celkova hmotnost toho "vozidla" robia prave ten rozdiel..
bezne vozidla maju "uz od vyroby" miernu zbiehavost geometrie na prednych a zadnych napravach (je to len par minut)
a tiez aj mierny odklon kolies, (paradoxne) preto, aby drzali stopu.. teda ludovo povedane "aby sedeli na ceste a neplavali"
(aby mal vodic pocit ze to drziiiii..)
ja by som sa na tvojom mieste zameral, iba na to chovanie toho modelu, a ci sa to da pouzit na "bezne auto" by som neriesil..
(ked pan ucitel nechce chapat.. )
ak uz to chces porovnavat, tak daj si za vzor vozidla o vahe povedzme od 1100-1350kg vlastnej vahy..
co su take najbezneje hmotnosti awd vozov..
nejake "tazke" SUV a im ine podobne "skoroterennaky" by som nechal bokom..
este doporucujem si precitat aj toto
http://www.topspeed.sk/zlepsenie-jazdne ... -cast.html" onclick="window.open(this.href);return false;
a spolu so mnou aj cele 3/4ny skoly....
len ja preto ze som sa snou hnet na druhej hodine pohadal (v prvom rocniku),
ked vysvetlovala funkciu zazihoveho spalovacieho motoru..
...a <> zabudla povedat ze kedy to ma hodit tu iskru..
no ale k veci...
chovanie modelu sa podla mna neda pouzit na bezne auto, z dovodu inej konstrukcie..(ramu, naprav, pohonu)
sice mame 4x4, ale to rozlozenie vahy, a celkova hmotnost toho "vozidla" robia prave ten rozdiel..
bezne vozidla maju "uz od vyroby" miernu zbiehavost geometrie na prednych a zadnych napravach (je to len par minut)
a tiez aj mierny odklon kolies, (paradoxne) preto, aby drzali stopu.. teda ludovo povedane "aby sedeli na ceste a neplavali"
(aby mal vodic pocit ze to drziiiii..)
ja by som sa na tvojom mieste zameral, iba na to chovanie toho modelu, a ci sa to da pouzit na "bezne auto" by som neriesil..
(ked pan ucitel nechce chapat.. )
ak uz to chces porovnavat, tak daj si za vzor vozidla o vahe povedzme od 1100-1350kg vlastnej vahy..
co su take najbezneje hmotnosti awd vozov..
nejake "tazke" SUV a im ine podobne "skoroterennaky" by som nechal bokom..
este doporucujem si precitat aj toto
http://www.topspeed.sk/zlepsenie-jazdne ... -cast.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Člen Klubu Šlapacích Moskvičov
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu/
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu/
- Sova
- Příspěvky: 3475
- Registrován: 07 lis 2006 04:03
- Bydliště: Tschechisches Streichholzschächtelchen
Re: Vliv nastavení podvozku na jízdní vlastnosti
Ne není...nechápu.Embie píše:Jde o gympl... Slovickareni ale resit nechci, je samozrejmy, ze v praci se nebudu vyjadrovat stejne jako tady. Sportak... vsichni vime, co jsem tim myslel a snad nevypadam tak hloupe, ze bych to byl schopen napsat do prace...
Pokud sem píšeš, aby ti pomohli ohledně tvé práce s odborným problémem, tak je jasný, že když budeš psát:
hele voe osobák vpředu motor, sporťák wrc třeba každopádně změna+ né zrovna jednoduchá skladba vět tvých reakcí...
tak jaké čekáš odborné reakce od lidí co tomu rozumí...akorát si z tebe budou dělat prdel, jako Libor12

Cléon & Fonte
- T.i.m.u.r
- Příspěvky: 350
- Registrován: 08 bře 2010 17:43
- Bydliště: Žatec / Ústí nad Labem / Praha / Hradec Králové
- Kontaktovat uživatele:
Re: Vliv nastavení podvozku na jízdní vlastnosti
Já jsem to sice většinou uhrál někam mezi dvojku a trojku, ale tentýž problém. V prváku pár dobře mířených otázek o vesmíru apod. na které fyzikář neznal odpověď, tak to prostě nějak zakecal,... A vezlo se to se mnou až k maturitě z Fyziky, která byla za 4JRD McLAREN píše:jaaa .."strednaaa"... ..to ja som mal z fy. 4ku..
a spolu so mnou aj cele 3/4ny skoly....
len ja preto ze som sa snou hnet na druhej hodine pohadal (v prvom rocniku),
ked vysvetlovala funkciu zazihoveho spalovacieho motoru..
...a <> zabudla povedat ze kedy to ma hodit tu iskru..
.
.
. atd.

r.v.: 1974 - 55HP/80Nm
(Štukatérské, sochařské, restaurátorské práce - praxe více než 30let)
www.stukater.wz.cz
(Štukatérské, sochařské, restaurátorské práce - praxe více než 30let)
www.stukater.wz.cz
- Libor12
- Moderátor
- Příspěvky: 2298
- Registrován: 29 čer 2008 15:14
- Bydliště: Dobříš
- Kontaktovat uživatele:
Re: Vliv nastavení podvozku na jízdní vlastnosti
chces jednoduché argumenty a odpovědi na téma o kterém jsou popsané celé desítky knih o několika stech stranách. Neexistuje ideální nastaveni podvozku pro všechny povrchy a podmínky. Ale každé podvozek se dá nastavit. Já mám třeba fwd vpředu person,vzadu multilink 3prvek nastavené tak,že při vyšších rychlostech průjezdu zatáček je auto přetačive,a smyk jde kontrolovat díky přednímu pohonu daleko snáze. Vyber si jiné téma. S tímhle jsi se netrefil.
toyota corolla gti 4a-ge 1.6 "V2" 226hp/9500rpm
IMF Master Ignition Forum - http://
imfsoft-forum.eu/
Válcová zkušebna 4X4 až do 1200HP
IMF Master Ignition Forum - http://
imfsoft-forum.eu/
Válcová zkušebna 4X4 až do 1200HP
Re: Vliv nastavení podvozku na jízdní vlastnosti
Když jsou o tom desítky knih o stovkách stran, tak mi prosím nějakou doporuč. To je celé, co tu žádám, informaci, odkaz na informaci... Nehledám ideální nastavení podvozku, jen se zabývám jeho různým nastavením... No nic, asi smažu větu o podobnosti mezi modelem a velkým automobilem a bude hotovo.