Probíhá masová kampaň na podporu elektromobilů ať už dotační, tak i mediální. I přesto je elektromobilita typickým alternativním pohonem s naprosto minimálním zastoupením na trhu nových i bazarových vozidel. V roce 2020 na trh přišlo poměrně mnoho zásadních elektrických modelů od VW Group. Díky tomu poměr mezi registrovanými novými elektromobily vystoupal na závratná 4%. Hlavním důvodem pro tento masivní růst byla Škoda Citigo prodávaná za dumpingové ceny následovaná Škodou ENYAQ iV. Ostatní výrobci nezaznamenali téměř žádný posun.
Na bazarovém trhu se ale nekoná vůbec nic. Kromě Tesly není o vozidla na baterie vůbec žádný zájem. Autobazary se elektromobilů bojí, certifikované bazary výrobců vozidel je přijímají velmi pod cenou a zpravidla nemají potřebnou obrátku. Všechny tyto aspekty podlamují pomyslné nohy kruhu zůstatkové ceny elektro vozidel. Díky tomu se nedaří na trh dostat ani vozy formou operativního leasingu. Operativní leasingy jsou díky tristní zůstatkové ceně velmi drahé s nutným závazkem na 4 a více let.
Dle statistik roku 2020..
Trh ojetých vozidel reaguje s 10-15 letým zpožděním na trendy u nových vozidel. To je důvodem proč roku 2020 vládly autobazarům zejména dieselové ojetiny, které mají podíl 55 % všech prodaných ojetých vozů. Oproti tomu podíl benzínových aut tvoří zhruba 42 %. Stejně tak jako podíl naftových vozů klesá, tak klesá i mezi ojetinami. Mezi alternativními palivy si drží stabilní pozici CNG s 0,6% a elektromobily spadají do kategorie všech ostatních. Všechny ostatní zahrnují pohony jako je metanol, vodík, olej, ale třeba i elektro. Celá tato kategorie byla na trhu autobazarů zastoupena pouze 0,59% z čehož počet reálně prodaných elektrovozidel se pohyboval kolem 100ks.
Trh CNG a elektro ojetin je momentálně svázán extrémní nechutí zákazníků tyto vozy akceptovat. I přes veškeré podpory se tato situace nemění. Bohužel na základě nezájmu je podlamován trh s novými vozy. Firmy často kalkulují se zůstatkovou cenou, která je u elektromobilů zoufalá právě kvůli nezájmu o stará vozidla. Z tohoto trendu se vymaňuje pouze Tesla, která má velmi širokou fanouškovskou skupinu. Tato skupina nadšenců drží cenu na poměrně vysoké úrovni.
O elektrická vozidla není v autobazarech zájem
Moderátor: Eiffel
- m.artty
- Moderátor
- Příspěvky: 8238
- Registrován: 23 čer 2009 22:23
- Bydliště: Litvínov
- Kontaktovat uživatele:
Re: O elektrická vozidla není v autobazarech zájem
Všechno je to dáno tím, že se k elektromobilitě nedospělo vývojem, ale bylo to v Evropě násilně protlačeno. Proto má ta nekvalitní Tesla relativně hodně, protože je nikdo nenutil vyrábět auta na elektriku, ale rozhodli se pro to sami.
Současnost: Kadett E 2,0 GSi cabrio & Calibra 2,5 V6 & Omega B 2,5 TD
Minulost: Astra F 1,7 TD, Astra F 1,4 16V sedan, Kadett E 1,6 cabrio, Kadett E 1,6i cabrio, Golf II 1,6D, a pár Kadettů na díly
Minulost: Astra F 1,7 TD, Astra F 1,4 16V sedan, Kadett E 1,6 cabrio, Kadett E 1,6i cabrio, Golf II 1,6D, a pár Kadettů na díly