Astra F - 2,0 DOHC jak utáhnout kliku a ojnice?
Astra F - 2,0 DOHC jak utáhnout kliku a ojnice?
Vypustil jsem olej a vyměnil jsem olejový filtr.
Pak jsem vylezl z jámy, protože v domě zvonil telefon.
Dotelefonoval jsem, sedl do auta a dojel za roh k pumpě pro benzín.
Až tam jsem si vzpomněl, že jsem zapomněl nalít do motoru olej.
Tak bych rád zkontroloval/vyměnil hlavní a ojniční ložiska.
Je třeba vyměnit šrouby?
Jak dotáhnout staré/nové?
Pak jsem vylezl z jámy, protože v domě zvonil telefon.
Dotelefonoval jsem, sedl do auta a dojel za roh k pumpě pro benzín.
Až tam jsem si vzpomněl, že jsem zapomněl nalít do motoru olej.
Tak bych rád zkontroloval/vyměnil hlavní a ojniční ložiska.
Je třeba vyměnit šrouby?
Jak dotáhnout staré/nové?
Re: Astra F - 2,0 DOHC jak utáhnout kliku a ojnice?
tam nejak extra moment nepotrebujes.... proste dotahnout tak, abys neurval sroub . ale ted muzes mit i v haji vacky, zdvihatka, krouzky atd....
Re: Astra F - 2,0 DOHC jak utáhnout kliku a ojnice?
a co třeba čidlo tlaku oleje kontolka se nerozsvítila
Svět by byl o mnoho bezpečnejší, když by každý před vstupem do letadla musel sníst kousek slaniny....
Re: Astra F - 2,0 DOHC jak utáhnout kliku a ojnice?
U kontrolky jde o tlak, kolikrát se to rozsvítí, až když je to přidřený.. Jinak to jsi byl po špeku ne? že ti zůstalaa vedle auta plná flaška voleje Ne, ale mě se stalo u N 200SX to, že mi od turba chcal olej a kontrolka se rozsvítila, až když to bylo fakt na výbrus..
Re: Astra F - 2,0 DOHC jak utáhnout kliku a ojnice?
kdyz sis na to vzpomel, tak jsi to jeste otocil a jel domu ne? to musi byt nejaky fake
Opel Astra GSi 16V M2.8 92" blau
C20XE inside
C20XE inside
Re: Astra F - 2,0 DOHC jak utáhnout kliku a ojnice?
Dobře.
Souhlasím se vším, co o tom chcete říct.
Moje chyba.
Neměl jsem pořád přemýšlet o obsahu telefonického hovoru, který byl pro mne dost významný.
Jenže se to stalo.
Já mám motor bez oleje a nechce se mi ho tam lít, když nevím jak vypadají lágry.
Motorem bez svíček bez problémů otočím - zadřené na pevno to není.
Sundal jsem vanu, ale netroufám si sundat přezky na ložískách, když nevím jak je tam dostanu zpátky.
Utahují se na moment?
Nebo na úhel?
Mám k autu koupenou příručku, kde je všechno možné popsané.
Třeba jak rozebrat hlavu, jak ji složit, utáhnout, načasovat rozvod - úplná pohoda, všechno jasné.
Jenže spodek motoru jako by nebyl - ani čárka o něm.
Tak proto se ptám tady.
Souhlasím se vším, co o tom chcete říct.
Moje chyba.
Neměl jsem pořád přemýšlet o obsahu telefonického hovoru, který byl pro mne dost významný.
Jenže se to stalo.
Já mám motor bez oleje a nechce se mi ho tam lít, když nevím jak vypadají lágry.
Motorem bez svíček bez problémů otočím - zadřené na pevno to není.
Sundal jsem vanu, ale netroufám si sundat přezky na ložískách, když nevím jak je tam dostanu zpátky.
Utahují se na moment?
Nebo na úhel?
Mám k autu koupenou příručku, kde je všechno možné popsané.
Třeba jak rozebrat hlavu, jak ji složit, utáhnout, načasovat rozvod - úplná pohoda, všechno jasné.
Jenže spodek motoru jako by nebyl - ani čárka o něm.
Tak proto se ptám tady.
Re: Astra F - 2,0 DOHC jak utáhnout kliku a ojnice?
nalej olej a uvidíš
VW - Very Wonderful
ALUSADY.CZ - originální alu kola na Váš vůz
Dovoz vozidel, odtahy z celé EU, STK
ALUSADY.CZ - originální alu kola na Váš vůz
Dovoz vozidel, odtahy z celé EU, STK
Re: Astra F - 2,0 DOHC jak utáhnout kliku a ojnice?
Co konkrétně uvidím?
Že mám olej zase vypustit a vyměnit lágry?
Do toho se mi moc nechce - 4 l plně syntetického oleje nejsou tak levné, abych jím byl ochotný plýtvat.
Protože jsem auto zdědil po tátovi a ten tam nic jiného nelil, tak tam tenhle olej dávám pořád i já.
Radši bych se na ty lágry napřed podíval.
Tím spíš že pár drobných šupinek kompozice jsem našel v sítku sacího koše olejového čerpadla.
Jenže jak postupovat pak?
Zřejmě lágry vyměním - už jsem si je i objednal.
Jenže bez správného postupu dotažení ojničních šroubů a šroubů na přezkách kliky se do toho asi nemá smysl pouštět.
Že mám olej zase vypustit a vyměnit lágry?
Do toho se mi moc nechce - 4 l plně syntetického oleje nejsou tak levné, abych jím byl ochotný plýtvat.
Protože jsem auto zdědil po tátovi a ten tam nic jiného nelil, tak tam tenhle olej dávám pořád i já.
Radši bych se na ty lágry napřed podíval.
Tím spíš že pár drobných šupinek kompozice jsem našel v sítku sacího koše olejového čerpadla.
Jenže jak postupovat pak?
Zřejmě lágry vyměním - už jsem si je i objednal.
Jenže bez správného postupu dotažení ojničních šroubů a šroubů na přezkách kliky se do toho asi nemá smysl pouštět.
- FubuTomas
- Příspěvky: 2092
- Registrován: 09 led 2009 12:15
- Bydliště: Jihlava - Staré hory
- Kontaktovat uživatele:
Re: Astra F - 2,0 DOHC jak utáhnout kliku a ojnice?
Musis to utahnout momentem,stahni si nekde knihu Jak na to? tam by to nekde mohlo bejt,nebo se ti vecer podivam,jestli si vzpomenu... nemusi to bejt jenom loziskama,muze bejt i klika na prebrus. ale asi bych zkusil tam dat ty loziska a uvidis..... hlavne tam pak nalej olej hele
ex:Opel Calibra 2.0i 4x4
akt:BMW 525TDS E39
((( NÁHRADNÍ DÍLY OPEL CALIBRA )))
akt:BMW 525TDS E39
((( NÁHRADNÍ DÍLY OPEL CALIBRA )))
- JRD McLAREN
- Příspěvky: 4074
- Registrován: 16 črc 2006 21:39
- Kontaktovat uživatele:
Re: Astra F - 2,0 DOHC jak utáhnout kliku a ojnice?
uz ked si nasiel supinky..tak to ide do.....
keby si aj nic nenasiel v knizke..
na nete budu niekde techicke tabulky..
kolko Nm sa moze utiahnut srub napr. M10-10.9 M10-12.9 a pod.
keby si aj nic nenasiel v knizke..
na nete budu niekde techicke tabulky..
kolko Nm sa moze utiahnut srub napr. M10-10.9 M10-12.9 a pod.
Člen Klubu Šlapacích Moskvičov
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu/
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu/
- FubuTomas
- Příspěvky: 2092
- Registrován: 09 led 2009 12:15
- Bydliště: Jihlava - Staré hory
- Kontaktovat uživatele:
Re: Astra F - 2,0 DOHC jak utáhnout kliku a ojnice?
tady mas tabulku utahovacich momentu podle rozmeru sroubu
- Přílohy
-
- utahovací_momenty.JPG (42.29 KiB) Zobrazeno 3032 x
ex:Opel Calibra 2.0i 4x4
akt:BMW 525TDS E39
((( NÁHRADNÍ DÍLY OPEL CALIBRA )))
akt:BMW 525TDS E39
((( NÁHRADNÍ DÍLY OPEL CALIBRA )))
Re: Astra F - 2,0 DOHC jak utáhnout kliku a ojnice?
V té knize Jak na to (Etzold) je třeba podrobně uvedeno, že hlava se má dotahovat postupně:
1. 25 Nm
2. 90 stupňů
3. 90 stupňů
4. 90 stupňů.
Jenže spodek motoru - s výjimkou olejového čerpadla - jako by nebyl.
A já právě nevím, jestli pro přezky s lágry na klice nemá Opel nějaký podobný postup - kombinaci momentu a úhlů dotažení.
Taky pro ojniční šrouby.
Nevíte někdo o dílenské příručce, kde bych to našel?
1. 25 Nm
2. 90 stupňů
3. 90 stupňů
4. 90 stupňů.
Jenže spodek motoru - s výjimkou olejového čerpadla - jako by nebyl.
A já právě nevím, jestli pro přezky s lágry na klice nemá Opel nějaký podobný postup - kombinaci momentu a úhlů dotažení.
Taky pro ojniční šrouby.
Nevíte někdo o dílenské příručce, kde bych to našel?
Re: Astra F - 2,0 DOHC jak utáhnout kliku a ojnice?
mě plná syntetika 5l 5W40 vyjde na 400Kč, když to není ve slevě, v ní asi za 330Kč, pro mě by to bylo určitě lehčíTonda-B píše:Co konkrétně uvidím?
Že mám olej zase vypustit a vyměnit lágry?
Do toho se mi moc nechce - 4 l plně syntetického oleje nejsou tak levné, abych jím byl ochotný plýtvat.
Protože jsem auto zdědil po tátovi a ten tam nic jiného nelil, tak tam tenhle olej dávám pořád i já.
Radši bych se na ty lágry napřed podíval.
Tím spíš že pár drobných šupinek kompozice jsem našel v sítku sacího koše olejového čerpadla.
Jenže jak postupovat pak?
Zřejmě lágry vyměním - už jsem si je i objednal.
Jenže bez správného postupu dotažení ojničních šroubů a šroubů na přezkách kliky se do toho asi nemá smysl pouštět.
VW - Very Wonderful
ALUSADY.CZ - originální alu kola na Váš vůz
Dovoz vozidel, odtahy z celé EU, STK
ALUSADY.CZ - originální alu kola na Váš vůz
Dovoz vozidel, odtahy z celé EU, STK
- JRD McLAREN
- Příspěvky: 4074
- Registrován: 16 črc 2006 21:39
- Kontaktovat uživatele:
Re: Astra F - 2,0 DOHC jak utáhnout kliku a ojnice?
nenasil som ani ja nikde nijaky postup...
v kazdom pripade sruby su M10 10.9 t.j. dotahovaci moment 65Nm
ked tak daj prvy krat vsetky na 30...pockaj
druhy krat na 60 ...zase pockaj..
potom si daj kluc na 65 ..a finito...
v kazdom pripade sruby su M10 10.9 t.j. dotahovaci moment 65Nm
ked tak daj prvy krat vsetky na 30...pockaj
druhy krat na 60 ...zase pockaj..
potom si daj kluc na 65 ..a finito...
Člen Klubu Šlapacích Moskvičov
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu/
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu/
Re: Astra F - 2,0 DOHC jak utáhnout kliku a ojnice?
mno radeji si zjisti ten moment 10,9 ka sroub ti s mekejch zamku muze udelat dobrej sisojid... srouby dej nove hovno se stane... poradne vycisti zavity a zjisti si opravdu presnej moment... v manulau spodek nebude pocita s nakupem polomotoru to chce servisni manual...
Dle mne tam bude neco takoveho
25 N·m+30°+15°
Dle mne tam bude neco takoveho
25 N·m+30°+15°
TOYOTA CELICA CARLOS SAINZ 2.0 TURBO 4WD 153KW 1992 = funny
Skoda Ochcavia f kombajnu f metle na hlinach a i kliiimu ma a samozrejmne hagusy 81KW = daily
Skoda Ochcavia f kombajnu f metle na hlinach a i kliiimu ma a samozrejmne hagusy 81KW = daily
Re: Astra F - 2,0 DOHC jak utáhnout kliku a ojnice?
jo a jeste nalej tam olej nez to nastartujeselviiis píše:mno radeji si zjisti ten moment 10,9 ka sroub ti s mekejch zamku muze udelat dobrej sisojid... srouby dej nove hovno se stane... poradne vycisti zavity a zjisti si opravdu presnej moment... v manulau spodek nebude pocita s nakupem polomotoru to chce servisni manual...
Dle mne tam bude neco takoveho
25 N·m+30°+15°
TOYOTA CELICA CARLOS SAINZ 2.0 TURBO 4WD 153KW 1992 = funny
Skoda Ochcavia f kombajnu f metle na hlinach a i kliiimu ma a samozrejmne hagusy 81KW = daily
Skoda Ochcavia f kombajnu f metle na hlinach a i kliiimu ma a samozrejmne hagusy 81KW = daily
- JRD McLAREN
- Příspěvky: 4074
- Registrován: 16 črc 2006 21:39
- Kontaktovat uživatele:
Re: Astra F - 2,0 DOHC jak utáhnout kliku a ojnice?
Elvisi co ze si sa dneska tak rozbehol ...
no nedalo mi to a prelozil som par manualov na Daewoo, motory C20NE, T18SED, T20xyz
co je v podstate ten isty blok...
a dva manualy sa zhoduju v tom, ze srub hlavnych lozisk ma byt dotiahnuty na 67Nm
a jeden polsky manual uvadza 1.- 50Nm, 2.- 45st, 3.- 15st pri 8V motore
1,- 45Nm, 2.- 45st, 3.- 15st. pri 16V motore
(tak si teraz vyber, holt polaci asi dotahuju fest, oproti spanielom anglanom a korejcom)
(a akosi nemam dojem ze by sa blok u 8V a 16V nejako zasadne odlisovali)
*EDITED* bude to vo finale tych priblizne 67Nm ** ??
vsetky sa zhodli v tom, ze ojnice maju byt dotiahnute 1.- 25Nm, 2- 45st, 3.- 15st.
a co sa tyka dotahovania hlavy, tak tam je uvedene 25Nm, 60-60-60,
alebo zase "polaci" 25Nm, 90-90-15 (co je podla mna kravina..)
ked som onehda kupoval tesnenia na hlavu..
tak tam bol vacsinou stitok 25 ci 30Nm a 3x po 60st otacky..
(ak to teda mam dobre odsledovane tak celkove otocenie do 180st)
v praxi to je momet medzi 110-120Nm na srube hlavy pri "oplackom" motore (GM)
no nedalo mi to a prelozil som par manualov na Daewoo, motory C20NE, T18SED, T20xyz
co je v podstate ten isty blok...
a dva manualy sa zhoduju v tom, ze srub hlavnych lozisk ma byt dotiahnuty na 67Nm
a jeden polsky manual uvadza 1.- 50Nm, 2.- 45st, 3.- 15st pri 8V motore
1,- 45Nm, 2.- 45st, 3.- 15st. pri 16V motore
(tak si teraz vyber, holt polaci asi dotahuju fest, oproti spanielom anglanom a korejcom)
(a akosi nemam dojem ze by sa blok u 8V a 16V nejako zasadne odlisovali)
*EDITED* bude to vo finale tych priblizne 67Nm ** ??
vsetky sa zhodli v tom, ze ojnice maju byt dotiahnute 1.- 25Nm, 2- 45st, 3.- 15st.
a co sa tyka dotahovania hlavy, tak tam je uvedene 25Nm, 60-60-60,
alebo zase "polaci" 25Nm, 90-90-15 (co je podla mna kravina..)
ked som onehda kupoval tesnenia na hlavu..
tak tam bol vacsinou stitok 25 ci 30Nm a 3x po 60st otacky..
(ak to teda mam dobre odsledovane tak celkove otocenie do 180st)
v praxi to je momet medzi 110-120Nm na srube hlavy pri "oplackom" motore (GM)
Člen Klubu Šlapacích Moskvičov
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu/
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu/
Re: Astra F - 2,0 DOHC jak utáhnout kliku a ojnice?
mno pokud jsou tam takove momenty tak zamky asik neco vydrzi
TOYOTA CELICA CARLOS SAINZ 2.0 TURBO 4WD 153KW 1992 = funny
Skoda Ochcavia f kombajnu f metle na hlinach a i kliiimu ma a samozrejmne hagusy 81KW = daily
Skoda Ochcavia f kombajnu f metle na hlinach a i kliiimu ma a samozrejmne hagusy 81KW = daily