
jak na GEOMETRII v domacich podminkach
Moderátoři: Eiffel, Fáboš, Bohuš, Berry, habitat3, Tommy1978, Kane13, Ritchma
jak na GEOMETRII v domacich podminkach
Nadpis je jasny
rady, typy... hlavne tedy poprosim pana mistra TABOO, diky

AUTOSERVIS, PNEUSERVIS, AUTOSKLO, RYCHLOSERVIS, mechanické práce, klempířina, lakovaní, odtah vozidel. (Praha 5) - SZ nebo 603 909 767, http://www.freshlak.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.flickr.com/photos/130435261@N04/" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.flickr.com/photos/130435261@N04/" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: jak na GEOMETRII v domacich podminkach
sbíhavost a rozbíhavost postaru na tyče a odklony vinglem a metrem.Jde to, když kastle není hnutá, ale je drbačka....nebo si sehnat točny a laser...
svět dospělých je pro mne záhadou......
Re: jak na GEOMETRII v domacich podminkach
Spravne nastaveni geometrie v domacich podminkach neni skutecne nijak obtizne anebo nakladne a vyzaduje pouze trochu trpelivosti a vynalezavosti, zejmena pokud to clovek dela poprve (a cim casteji to clovek dela, tim snadnejsi to je). Ja se to pokusim popsat naprosto krok po kroku (vcetne vyzadovanych nastroju - pomucek). Tech zpusobu nastaveni geometrie tam je nekolik a kazdy to dela trochu jinak, ale ty principy zustavaji stejne. Ja popisu tu naprosto nejjednodussi a nejmene nakladnou metodu. OK, here we go...
1 - Po najeti do garaze je nejdrive nutne ustanovit vodorovnou rovinu auta, zejmena napric (zleva do prava). Nejaka mala podelna (zepredu dozadu) odchylka (par stupnu), ktera nijak podstatne neovlivnuje zatizeni a odlehceni predni a zadni napravy neni na zavadu, ale idealne by mel byt vuz vodorovne i v jeho podelne ose.
K tomu se bezne pouzivaji vsemozne podkladne desky sestavene vetsinou z nekolika plywood vrstev rozdilne tloustky (podle potreby) pod kazdym kolem a pricne a podelne vodni roviny jsou ustanovene pomoci cehokoliv rovneho (anebo i jen kusu nite / provazku) a dlouhe vodni vahy. Lide, kteri upravuji geometrii nekolikrat za rok (treba k beznemu provozu a provozu na okruhu), ty podkladne desky pote slepi a sesroubuji a pote je oznaci pro jednotlive kola (LF, RF, LR, RR). Taktez trvale oznaci jejich polohy na poloze garaze (vetsinou jen nejakou barvou ve sprayi). Samozrejme, clovek pote musi v budoucnosti najet vzdy do toho sameho mista ( = oznacenych ctvercu) a pouzit ty spravne podkladne desky pod kazdym kolem.
2 - Ustanoveni, cemu se rika "string box" (primo Formula 1 technologie), coz neni nic jineho, nez dva provazky odpredu dozadu, vyskove protinajici stredy kol. Ty provazky NEMUSI byt umisteny na obou stranach v te same vzdalenosti od chassi vozu, ale musi byt vzajemne naprosto parallelni ( = jejich vzajemna vzdalenost od sebe musi byt naprosto stejna jak vpredu, tak vzadu). K vyskovemu umisteni tech provazku se da pouzit naprosto cokoliv, treba jackstands anebo i nejake vhodne cihly. Jedine, co je dulezite je, aby ty provazky byly ve stejne vysce jako stredy kol (aby bylo dosazeno co nejdelsi vzdalenosti mezi merenymi "prednimi" a "zadnimi" body na kole od provazku) a byly vzajemne naprosto parallelni. I presto, ze tento krok neni naprosto nutny (pokud ma clovek jistotu, ze chassi vozu je naprosto rovne), ja bych doporucil umisteni tech provazku toho string boxu take naprosto parallelne k podelne ose chassi (kterou je snadne najit pomoci montaznich bodu napravnic, ramen a vsemoznych symetricky umistenych vzper) a promitnout ji pomoci olovnive na podlahu garaze.
Typicky string box:

Ne naprosto nutne: Pro zvyseni presnosti mereni se da ke kolum docasne pripevnit cokoliv (napriklad L-profily, vnodna vodni vaha, nejake tyce - i treba drevene, etc.), co prodlouzi ty "predni" a "zadni" merene body od provazku. Stredy techto prodluzovacich tyci musi byt samozrejme ve svisle ose kazdeho kola a ty prodluzovaci tyce musi byt prichyceny ke kolum vodorovne, ve stejne vysce jako ty provazky (vyska tech provazku muze byt pote treba nizsi a nemusi prochazet stredy kol).

Tady je trochu jina metoda mereni sbihavosti kol, ale jen pro ukazku co myslim temi "prodluzovacimi tycemi":

3 - Pote se k mereni sbihavosti pouzije tento jednoduchy kalkulator: https://robrobinette.com/DIYAlignmentCalculator.htm" onclick="window.open(this.href);return false; . Jak to pracuje neni potreba vysvetlit. Snad jen, ze vsechny merene hodnoty musi byt v tech samych jednotkach (pro vas nejvyhodnejsi nejspis mm).
Tady je dalsi velice dobra metoda a kalkulator sbihavosti:
http://samduddell.freehostia.com/toe/Sa ... ulator.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
4 - Nastaveni odklonu kol je podobne jednoduche a da se k tomu pouzit jen kus plywood s dvema srouby anebo kus nejakeho L-profilu a olovnice (aspon tak mne to Google prelozila) anebo jednoduchy pripravek vybaveny uhlomerem anebo levnou (nejlepe digitalni) vodni vahou:




Vynalezavosti se proste meze nekladou. Geometrie se da i v domacich podminkach prijatelne presne nastavit od doslova zadarmo az po pouziti vsemoznych laseru a zrcadel anebo profesionalniho vybaveni a tech rozdilnych zpusobu tam je cela rada (pro inspiraci hledejte na Google "DIY toe-in gauge" a "DIY camber gauge"). Ja, napriklad, rad vychazim ze skutecne podelne osy vozu, abych predesel cemu se rika "dog tracking" (kdy pri rovne jizde jedou predni a zadni kola sice v parallelnich osach, ale "nakrivo" k podelne ose chassi) a delam sbihavost kazdeho kola naprosto oddelene. Co se tyka samotnych metod napravy geometrie, nejmene nakladne je pouziti eccentrickych sroubu (v pripade typickych MacPherson tlumicu s dvousroubovym spodnim ulozenim k tehlicim) anebo (v pripade potreby vetsiho rozsahu - pri vyssim snizeni vozu) camber plates anebo nastavitelne spodni kulove cepy. Zalezi proste na podvozku, ale reseni tam je vzdy. Pri vetsim snizeni vozu je take zapotrebi napravit bump-steer dany zmenou uhlu ramen a tyci rizeni, ale dynamicke zmeny geometrie podvozku je (velice obsahla) kategorie sama o sobe (stejne tak, jak odklony kol a jejich sbihavost ovlivnuji jizdni vlastnosti). Tento clanek je proste urceny pouze pro predstavu jak se pomoci string boxu ustanovuje geometrie nejen doma v garazi, ale do dnesni doby i u profesionalnich zavodnich vozu ( = zadne zazracne nakladne automaticke technologie neni skutecne zapotrebi i k dosazeni znacne davky presnosti).
1 - Po najeti do garaze je nejdrive nutne ustanovit vodorovnou rovinu auta, zejmena napric (zleva do prava). Nejaka mala podelna (zepredu dozadu) odchylka (par stupnu), ktera nijak podstatne neovlivnuje zatizeni a odlehceni predni a zadni napravy neni na zavadu, ale idealne by mel byt vuz vodorovne i v jeho podelne ose.
K tomu se bezne pouzivaji vsemozne podkladne desky sestavene vetsinou z nekolika plywood vrstev rozdilne tloustky (podle potreby) pod kazdym kolem a pricne a podelne vodni roviny jsou ustanovene pomoci cehokoliv rovneho (anebo i jen kusu nite / provazku) a dlouhe vodni vahy. Lide, kteri upravuji geometrii nekolikrat za rok (treba k beznemu provozu a provozu na okruhu), ty podkladne desky pote slepi a sesroubuji a pote je oznaci pro jednotlive kola (LF, RF, LR, RR). Taktez trvale oznaci jejich polohy na poloze garaze (vetsinou jen nejakou barvou ve sprayi). Samozrejme, clovek pote musi v budoucnosti najet vzdy do toho sameho mista ( = oznacenych ctvercu) a pouzit ty spravne podkladne desky pod kazdym kolem.
2 - Ustanoveni, cemu se rika "string box" (primo Formula 1 technologie), coz neni nic jineho, nez dva provazky odpredu dozadu, vyskove protinajici stredy kol. Ty provazky NEMUSI byt umisteny na obou stranach v te same vzdalenosti od chassi vozu, ale musi byt vzajemne naprosto parallelni ( = jejich vzajemna vzdalenost od sebe musi byt naprosto stejna jak vpredu, tak vzadu). K vyskovemu umisteni tech provazku se da pouzit naprosto cokoliv, treba jackstands anebo i nejake vhodne cihly. Jedine, co je dulezite je, aby ty provazky byly ve stejne vysce jako stredy kol (aby bylo dosazeno co nejdelsi vzdalenosti mezi merenymi "prednimi" a "zadnimi" body na kole od provazku) a byly vzajemne naprosto parallelni. I presto, ze tento krok neni naprosto nutny (pokud ma clovek jistotu, ze chassi vozu je naprosto rovne), ja bych doporucil umisteni tech provazku toho string boxu take naprosto parallelne k podelne ose chassi (kterou je snadne najit pomoci montaznich bodu napravnic, ramen a vsemoznych symetricky umistenych vzper) a promitnout ji pomoci olovnive na podlahu garaze.
Typicky string box:

Ne naprosto nutne: Pro zvyseni presnosti mereni se da ke kolum docasne pripevnit cokoliv (napriklad L-profily, vnodna vodni vaha, nejake tyce - i treba drevene, etc.), co prodlouzi ty "predni" a "zadni" merene body od provazku. Stredy techto prodluzovacich tyci musi byt samozrejme ve svisle ose kazdeho kola a ty prodluzovaci tyce musi byt prichyceny ke kolum vodorovne, ve stejne vysce jako ty provazky (vyska tech provazku muze byt pote treba nizsi a nemusi prochazet stredy kol).

Tady je trochu jina metoda mereni sbihavosti kol, ale jen pro ukazku co myslim temi "prodluzovacimi tycemi":

3 - Pote se k mereni sbihavosti pouzije tento jednoduchy kalkulator: https://robrobinette.com/DIYAlignmentCalculator.htm" onclick="window.open(this.href);return false; . Jak to pracuje neni potreba vysvetlit. Snad jen, ze vsechny merene hodnoty musi byt v tech samych jednotkach (pro vas nejvyhodnejsi nejspis mm).
Tady je dalsi velice dobra metoda a kalkulator sbihavosti:
http://samduddell.freehostia.com/toe/Sa ... ulator.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
4 - Nastaveni odklonu kol je podobne jednoduche a da se k tomu pouzit jen kus plywood s dvema srouby anebo kus nejakeho L-profilu a olovnice (aspon tak mne to Google prelozila) anebo jednoduchy pripravek vybaveny uhlomerem anebo levnou (nejlepe digitalni) vodni vahou:



Vynalezavosti se proste meze nekladou. Geometrie se da i v domacich podminkach prijatelne presne nastavit od doslova zadarmo az po pouziti vsemoznych laseru a zrcadel anebo profesionalniho vybaveni a tech rozdilnych zpusobu tam je cela rada (pro inspiraci hledejte na Google "DIY toe-in gauge" a "DIY camber gauge"). Ja, napriklad, rad vychazim ze skutecne podelne osy vozu, abych predesel cemu se rika "dog tracking" (kdy pri rovne jizde jedou predni a zadni kola sice v parallelnich osach, ale "nakrivo" k podelne ose chassi) a delam sbihavost kazdeho kola naprosto oddelene. Co se tyka samotnych metod napravy geometrie, nejmene nakladne je pouziti eccentrickych sroubu (v pripade typickych MacPherson tlumicu s dvousroubovym spodnim ulozenim k tehlicim) anebo (v pripade potreby vetsiho rozsahu - pri vyssim snizeni vozu) camber plates anebo nastavitelne spodni kulove cepy. Zalezi proste na podvozku, ale reseni tam je vzdy. Pri vetsim snizeni vozu je take zapotrebi napravit bump-steer dany zmenou uhlu ramen a tyci rizeni, ale dynamicke zmeny geometrie podvozku je (velice obsahla) kategorie sama o sobe (stejne tak, jak odklony kol a jejich sbihavost ovlivnuji jizdni vlastnosti). Tento clanek je proste urceny pouze pro predstavu jak se pomoci string boxu ustanovuje geometrie nejen doma v garazi, ale do dnesni doby i u profesionalnich zavodnich vozu ( = zadne zazracne nakladne automaticke technologie neni skutecne zapotrebi i k dosazeni znacne davky presnosti).
IQ stylingem nenahradis.
Re: jak na GEOMETRII v domacich podminkach
moc poucne
a co hazivost disku kol
nebo to není az tak moc dulezity parametr 



Re: jak na GEOMETRII v domacich podminkach
Taboo:hezky popsáno.Můj bejvalej kolega to dovede sladit v domácích podmínkách s minimem lépe než na moderních digi mašinách.U těch mi příjde jako největší průser to, že ikdyž jsou ukrutně přesný, drahý a high tech, tak už se u nich právě nevychytá to, že přední a zadní nápravy jdou v jiný stopě.Pak je právě problém u aut po bouračce nebo větším zásahu na karoserii.Auta se používáním kroutí, kastle se namáhá, koroduje atd...
jen bych doplnil, že je potřeba před, během a po měření auto propružovat, aby se srovnalo a taky mít zaaretovanej volant.
tireguy:to se řeší na vyvažovačce.Důlěžitější aspekty jsou správně nafoukaný gumy,nemít v autě dva metráky nákladu a taky množství paliva v nádrži, nápravy a čepy v dobrým stavu atd...
jen bych doplnil, že je potřeba před, během a po měření auto propružovat, aby se srovnalo a taky mít zaaretovanej volant.
tireguy:to se řeší na vyvažovačce.Důlěžitější aspekty jsou správně nafoukaný gumy,nemít v autě dva metráky nákladu a taky množství paliva v nádrži, nápravy a čepy v dobrým stavu atd...
svět dospělých je pro mne záhadou......
Re: jak na GEOMETRII v domacich podminkach
nemyslel jsem nevyazenost ale vystredeni meridla před samotnym merenim 

Re: jak na GEOMETRII v domacich podminkach
taboo, diky moc 

AUTOSERVIS, PNEUSERVIS, AUTOSKLO, RYCHLOSERVIS, mechanické práce, klempířina, lakovaní, odtah vozidel. (Praha 5) - SZ nebo 603 909 767, http://www.freshlak.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.flickr.com/photos/130435261@N04/" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.flickr.com/photos/130435261@N04/" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: jak na GEOMETRII v domacich podminkach
Ja bych rekl, ze zalezi na tom, jak se na to clovek diva. Ja osobne se nikdy neusiluji o nejake urcite cisla, ale vychazim z toho, jak se ten vuz chova - napriklad citlivosti rizeni, stabilite pri akceleraci na rovinach anebo jak je "nervozni" pri prudkem brzdeni. Proste z te staticke geometrie, ktera se pri jizde a neustale zmene zatizeni kol pri prujezdu zatacek neustale meni, jen vychazim. Kazda platforma a kazdy okruh je trochu jiny, stejne tak charakteristiky kazdeho podvozku a preference kazdeho ridice vzhledem k jeho jezdeckeho stylu. Ono to chvili trva se naucit ten vuz "cist" a zjistit co ovlivnuje co, aby clovek pote mohl pouzit ten nejpriznivejsi kompromis vzhledem k danym podminkam ( = treba charakteristikam okruhu) a napriklad vice vyuzit vykonu motoru na rovinach za cenu pomalejsiho prujezdu zatacek anebo naopak (treba pri autocrossu, kdy vykon motoru hraje mensi roli) rychlejsiho prujezdu zatacek za cenu nizsi akcelerace anebo stability pri prudkem brzdeni v rovne care. Ja se to stale jeste porad ucim, ono to nikdy nekonci...tireguy píše:nemyslel jsem nevyazenost ale vystredeni meridla před samotnym merenim

Ono je skutecne prekvapujici s jakou presnosti se da geometrie nastavit jen s takovymi low-tech pomuckama jako kusy provazku a nejakym uhlomerem anebo olovniciBreakthru píše:Taboo:hezky popsáno.Můj bejvalej kolega to dovede sladit v domácích podmínkách s minimem lépe než na moderních digi mašinách...


No problem, you're very welcome.maRkus píše:taboo, diky moc

IQ stylingem nenahradis.
Re: jak na GEOMETRII v domacich podminkach
jestli to nebude maRkusovi vadit tak bych trosku zmenil otazku
Jakou koupit sadu na mereni geometrie na domaci utziti něco levnyho a jednoduchého cena limit tak 25az40tkc
nic prez pc atd. (před par lety jsem mel v praci něco asi polskyho jen laser a bublinka bylo to jednoduchy a celkem presny )
zatím koukam po motex ale necham si poradit 




Re: jak na GEOMETRII v domacich podminkach
co třeba tohle?https://stroje.bazos.cz/inzerat/66574375/Geometrie.phptireguy píše:jestli to nebude maRkusovi vadit tak bych trosku zmenil otazkuJakou koupit sadu na mereni geometrie na domaci utziti něco levnyho a jednoduchého cena limit tak 25az40tkc
nic prez pc atd. (před par lety jsem mel v praci něco asi polskyho jen laser a bublinka bylo to jednoduchy a celkem presny )
zatím koukam po motex ale necham si poradit
jen nevím jestli jsou k tomu i točny, ale ty se daj taky sehnat dodatečně.
Taboo:čím jednodušší, tím víc blbuvzdorný.Už jsem viděl jak na skvělý 3D geometrii se posralo desítky aut.Stačila malá odchylka na mašině, auta přijela, chovala se jakžtakž normálně, ale na PC bylo vše hrubě v červeným, pak se to sladilo na nulu a následně auta byla neřiditelný.Samozřejmě nikomu to necvaklo...a nemáš se od teče odpíchnout.S těma tyčema, váhou,laserem a metrem to dáš nějak "vod voka"

to stejný i automatický vyvažovačky.Všechno má svý.Drahá,moderní high tech mašina s odchylkou v kalibraci ti je úplně k hovnu a nadělá víc škody než užitku...
Je fakt, že je to hrozně pohodlný, jen točíš se spojovačkou nebo zatáčíš excentr a na monitoru ti to ukazuje kam to leze, ale k čemu pohodlí, když ti příjde nasranej zákazník s tím, co za kokota to rozmrdal, když i jeho stará pozná, že se s tím nedá vůbec jet...

svět dospělých je pro mne záhadou......
Re: jak na GEOMETRII v domacich podminkach
U nas vetsina profesionalnich zavodnich tymu pouziva (predrazene) produkty Longacre:tireguy píše:jestli to nebude maRkusovi vadit tak bych trosku zmenil otazkuJakou koupit sadu na mereni geometrie na domaci utziti něco levnyho a jednoduchého cena limit tak 25az40tkc
nic prez pc atd. (před par lety jsem mel v praci něco asi polskyho jen laser a bublinka bylo to jednoduchy a celkem presny )
zatím koukam po motex ale necham si poradit
http://www.longacreracing.com/products. ... ment+Tools" onclick="window.open(this.href);return false;
Pokud je clovek ale trochu vynalezavy a sikovny, tak si ty pomucky muze velice snadno a za mnohem nizsi investici postavit sam za pouziti levne digitalni vahy jako treba tyhle:
http://www.sears.com/craftsman-digital- ... 948295000P" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.sears.com/craftsman-10-in-di ... 948292000P" onclick="window.open(this.href);return false;
Mne osobne nejvice vyhovuje tripod-style camber gauge jako treba tahle:
http://www.longacreracing.com/products. ... LW+Adapter" onclick="window.open(this.href);return false;
a toe-in gauge tohoto stylu:
http://www.longacreracing.com/products. ... =Toe+Gauge" onclick="window.open(this.href);return false;
(Opet, nic narocneho na vyrobu, jen kus rovneho ctyrhraneho profilu. Clovek to muze s pilkou na zelezo, vrtackou a svareckou zplacat dohromady behem jedne hodiny a usetrit si tunu penez...)

Stejne tak, pokud se nekdo zajima o bump-steer (pri radikalnejsim snizeni vozu), jeho mereni je i v domacich podminkach velice jednoduche za velice nizkou investici:

IQ stylingem nenahradis.
Re: jak na GEOMETRII v domacich podminkach
diky za typy ale chtěl bych něco sofistikovanějšího
něco co se upina na disky a nejlepe celou sadu vcetne tocnic
adaptery na plechove i lite disky
taboo. něco pdoobnyho pouzival znamej v shopu (hope bc) a ja nechapal jak s tim něco zmeri ale fungovalo to velmi dobře
ale u nas by me to neproslo kazdej chce videt auto ve vzuchu a napojeny na pocitac atd i kdyz výsledek bude stejnej
(ja se spokojim s laserem a bublinkou) jak budu mit tu geo. tak je na rade HEKA



taboo. něco pdoobnyho pouzival znamej v shopu (hope bc) a ja nechapal jak s tim něco zmeri ale fungovalo to velmi dobře

ale u nas by me to neproslo kazdej chce videt auto ve vzuchu a napojeny na pocitac atd i kdyz výsledek bude stejnej

(ja se spokojim s laserem a bublinkou) jak budu mit tu geo. tak je na rade HEKA

Re: jak na GEOMETRII v domacich podminkach
Myslis nejaky komercni system, jako treba Hunter ( http://www.hunter.com/alignment-systems" onclick="window.open(this.href);return false; )? S tim opravdu nemam zadne osobni zkusenosti a ani neznam nikoho (vcetne profesionalnich zavodnich tymu), kdo by neco podobneho vlastnil, protoze takove zarizeni se skutecne vyplati jen nejakemu komercnimu tire shopu.
IQ stylingem nenahradis.
Re: jak na GEOMETRII v domacich podminkach
je něco takového ale bez pouziti PC nevim jestli znas ceskej MOTEX 
https://www.google.cz/search?q=motex+ge ... NPpZuhM%3A" onclick="window.open(this.href);return false;
nemusi to byt zrovna motex ale něco podobnyho bych chtěl

https://www.google.cz/search?q=motex+ge ... NPpZuhM%3A" onclick="window.open(this.href);return false;
nemusi to byt zrovna motex ale něco podobnyho bych chtěl

Re: jak na GEOMETRII v domacich podminkach
Oh, OK, neco mobilniho? Myslim, ze neco od True-Line ( treba tohle: http://www.tru-line.net/AlignmentSystems/TL12" onclick="window.open(this.href);return false; ) by mohlo splnovat tve pozadavky. Tech firem, ktere podobne mobilni kity nabizi, tam bude urcite vice, ale ja je skutecne neznam, protoze pro amaterske zavodni tymy to je pomerne draha investice a i profesionalni tymy se zdaji davat prednost te "old school" metode se string boxem. Ty mobilni laserove kity se ale zdaji byt dobrou alternativou pro nejake generalni autoservisy, ktere sice geometrii coby servis nabizeji, ale nezabyvaji se ji vyhradne (coz je v US pomerne ridke).tireguy píše:je něco takového ale bez pouziti PC nevim jestli znas ceskej MOTEX
https://www.google.cz/search?q=motex+ge ... NPpZuhM%3A" onclick="window.open(this.href);return false;
nemusi to byt zrovna motex ale něco podobnyho bych chtěl
IQ stylingem nenahradis.
Re: jak na GEOMETRII v domacich podminkach


Naposledy upravil(a) tireguy dne 25 lis 2016 09:20, celkem upraveno 1 x.
Re: jak na GEOMETRII v domacich podminkach
Off topic:tireguy píše:a jen tak mimo téma uz dlouho se te chci zeptat koho jsi volil
Mne byl - ideologii - nejblizsi Dr. Ben Carson, ale pote, co neziskal nominaci to bylo jen o zastaveni Hillary (a Liberalu) doslova za kazdou cenu, at uz byl na opozicni strane kdokoliv. Trump kazdopadne nebyl tim idealnim kandidatem, ale stejne jako Dr. Carson byl outsider a navic nebyl (a neni) na prodej. Nase soucasna vlada (uz po nekolik desetileti) neni nic jineho, nez kriminalni syndikat, ktery udela doslova vse pro sve vlastni osobni zisky (vcetne eliminace "nepohodlnych" jedincu jako treba Vince Foster a cele desitky dalsich) a ktereho se nase zakony netykaji. Ta korupce nasich profesionalnich politiku ve Washingtonu je tak rozsahla, ze bylo k restoraci nasi vlady skutecne zapotrebi nekoho zvenci. Tyto volby proste byly ta posledni sance ziskat nasi zemi nazpet, upevnit jeji hranice, zabranit Muslimske (a ISIS) imigraci, zachranit mnohe nase svobody (jako napriklad vlastnictvi zbrani) a restoraci nasi ekonomiky. Proste ticha revoluce nasich obcanu, kteri toho uz konecne zacali mit dost.

IQ stylingem nenahradis.
Re: jak na GEOMETRII v domacich podminkach

Naposledy upravil(a) tireguy dne 25 lis 2016 09:19, celkem upraveno 1 x.
Re: jak na GEOMETRII v domacich podminkach
Já to už nějaký pátek dělám takto: http://www.autohificlub.cz/forum/13-ost ... geometrie-" onclick="window.open(this.href);return false;
nechce se mě vkládat diskuze a fotky, v odkazu je vše.
nechce se mě vkládat diskuze a fotky, v odkazu je vše.
Re: jak na GEOMETRII v domacich podminkach
Tady ještě jedna mobilovka z druhé strany co není vidět v odkazu.

