blázen píše:rejchy píše:Sice mám benzín,ale vím dobře proč jsem si diesla nekoupil,takže se klidně ptej.Jinak když pohledáš na BMWklubu tak tam toho najdeš taky mraky
![Very Happy :D](https://www.tuning-forum.org/images/smilies/icon_biggrin.gif)
Co je na tom dieslu špatného?
Vyloženě špatného nic,jedině automat.Ten je dimenzovaný tak akorát a pokud dostává čočku tak nepřežije 200k km-repas 40tkč.
U manuálu je zase spojková sada za cca 25tkč včetně dvouhmoty,takže taky ranec.
Jinak vstřiky vydrží podle nafty i 500k km,ale počítej že v čechách kolem 200-300tk jich už budeš muset několik vyměnit-repas cca 6-7tis.kč.
Turbo to je o zacházení a repase cca 10-12tkč.
Čerpadla to má tři,jedno podávací v nádrži,pak středotlaké a vysokotlaké-odcházíto v pořadí jak jsem to vypsal,to vysokotlaké ale vydrží hodně,ty dvě podávací stojí kolem 5-7tkč kus.
A pofaceliftová verze 142KW má ještě v sání swirl klapky a pokud uletí klapka může zničit motor.Buď vytlouct klapky a dát záslepky,nebo koupit nové sání za cca 7tkč.Dále má facelift větší přední kotouče-tudíž dražší,ale zase má vždy DSC (ESP) a brzdový asistent,takže pokud koukáš i trochu na bezpečnost je face lepší.
Takže když ti v jedom roce odejde všechno tak to je na mašlu,mě se to bohužel už v minulosti stalo ale u daleko levnějšího dieslu a proto je nemám rád.
Když kamarád sháněl 530D tak jsem s ním byl kouknout na auto které mělo cca 490tkm servisované,majitel s ním jezdil na služebky do německa a to auto mělo vyměněný jeden vtřik a turbo na 300 tkm,jinak vše původní.Pak jsme byly omrknout ještě auto s 300tkm taky servisované a to mělo spojku,turbo původní,jen jeden vstřik po výměně.No a kamarádovy se to zdálo moc ojeté,tak si koupil klasicky to nejlevnější co našel se 120tkm na tachu bez doloženého servisu a jenom sypal.Takže pokud seženeš servisovaný kousek tak do něj klidně jdi,ale jinak raději benzín a dát do toho plyn-ve finále tě to vyjde levněji.