TEORIE SPRINTÚ

Máš nebo jsi měl problém s autem? Zde ti ho pomůžeme vyřešit :)

Moderátor: Idaho

Odpovědět
Uživatelský avatar
ArnieGT
Příspěvky: 83
Registrován: 24 bře 2006 10:12
Bydliště: OV
Kontaktovat uživatele:

TEORIE SPRINTÚ

Příspěvek od ArnieGT »

Nevím jestli to patří sem ale nikde jinde to nesedí,....
Po dlouhodobém hledání na NETU jsem nic nenašel tak vznáším dotaz:

Jak nejlépe postupovat pro dosažení nejideálnějšího startu při sprintech, aby auto správně vyrazilo a nabíralo nejvyšší záběr?
Otáčky, spojka, poloha plynu,...atd
Jde mi o předokolku,...díky :oops:
CELICA 3S-GE (SS-III)

http://www.toyotaklub.cz
obrázek odstraněn adminem. Ivan

SkejT
Příspěvky: 1823
Registrován: 11 bře 2005 06:36

Re: TEORIE SPRINTÚ

Příspěvek od SkejT »

ArnieGT píše:Nevím jestli to patří sem ale nikde jinde to nesedí,....
Po dlouhodobém hledání na NETU jsem nic nenašel tak vznáším dotaz:

Jak nejlépe postupovat pro dosažení nejideálnějšího startu při sprintech, aby auto správně vyrazilo a nabíralo nejvyšší záběr?
Otáčky, spojka, poloha plynu,...atd
Jde mi o předokolku,...díky :oops:
todle tema je hodne diskutabilni a proto se strasne tezko bude radit.
Zalezi hodne od typu auta,motoru atd..
Kazdy motor ma idelani otacky potrebne pro rychly rozjezd nekde jinde.U jednoho auta mas idelani otacky rekneme "X" ,ale u druheho mas idelani otacky "Y" a u otacek "X" se hodne protaci kola a takovych prikladu muze byt nekolik

Uživatelský avatar
Batistuta
Příspěvky: 230
Registrován: 22 lis 2006 09:49
Bydliště: Prágl

Re: TEORIE SPRINTÚ

Příspěvek od Batistuta »

To ti nikdo neřekne,protože záleží na spoustě věcí např. výkon,šíře gum,samosvor,spojka atd. Trénuj a nalezni si svůj styl.

Uživatelský avatar
ArnieGT
Příspěvky: 83
Registrován: 24 bře 2006 10:12
Bydliště: OV
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od ArnieGT »

No taky bych si nepředstavoval že u každého auta to bude stejný,...bude to asi o cviku a pocitu z jízdy,..každopádně asi nějaké obecnější pravidlo existuje?...
Sešlápnout spojku vytočit motor a start pouštěním spojky a plným plynem, no jen mne tak napadlo jestli není lepší dát více otáček a jemněji regulovat spojku než méně otáček a přidávání plynu?... :oops:
Přece jen ten výkon jev těch hodně vysokých otáčkách
CELICA 3S-GE (SS-III)

http://www.toyotaklub.cz
obrázek odstraněn adminem. Ivan

Uživatelský avatar
GReddy
Příspěvky: 1398
Registrován: 24 črc 2005 19:54

Příspěvek od GReddy »

tohle me taky zajima... kroutak 5500 vykon 6600 takze co je ideal.?
btw jak hodne se pri takovych staretech opotrebovava spojka.predpokladam cim vyzsi kroutak dostane tim horsi sok to pro ni asi je...

Uživatelský avatar
ArnieGT
Příspěvky: 83
Registrován: 24 bře 2006 10:12
Bydliště: OV
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od ArnieGT »

No se obávám že při těch sprintech dostává pohulit jako za celý rok ne,.. :( ,...tak je třeba to nepřehánět,...jinak bych to taky viděl až tak kolem těch 5000, jenže to vyrazit bez prokluzu je docela frajeřina,...
CELICA 3S-GE (SS-III)

http://www.toyotaklub.cz
obrázek odstraněn adminem. Ivan

Uživatelský avatar
reproboy
Příspěvky: 946
Registrován: 20 zář 2006 16:41
Bydliště: Vesnice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od reproboy »

Neco nasprintovano mam a u kazdyho auta je to jinak, zalezi co mas za motor kde mas polozeny otacky a kroutak.... Taky zalezi na gumach, idealni jsou slicky, podle toho na jakej povrch, pak taky zprevodovani jaky je atd..

Uživatelský avatar
GReddy
Příspěvky: 1398
Registrován: 24 črc 2005 19:54

Příspěvek od GReddy »

reproboy píše:Neco nasprintovano mam a u kazdyho auta je to jinak, zalezi co mas za motor kde mas polozeny otacky a kroutak.... Taky zalezi na gumach, idealni jsou slicky, podle toho na jakej povrch, pak taky zprevodovani jaky je atd..
no vykonovy udaje sem tady dal tak povidej povidej :)

FCS
Moderátor
Příspěvky: 1018
Registrován: 16 dub 2006 07:25
Bydliště: Most
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od FCS »

Nejlepší bude,když si vezmeš auto a pojedeš někam na letiště a budeš si zkoušet starty...a určitě poznáš,co je pro tebe nejlepší..
Chce to hlavně trénovat,nikoli se ptát ostatních na TF :D

Uživatelský avatar
reproboy
Příspěvky: 946
Registrován: 20 zář 2006 16:41
Bydliště: Vesnice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od reproboy »

GReddy píše:
reproboy píše:Neco nasprintovano mam a u kazdyho auta je to jinak, zalezi co mas za motor kde mas polozeny otacky a kroutak.... Taky zalezi na gumach, idealni jsou slicky, podle toho na jakej povrch, pak taky zprevodovani jaky je atd..
no vykonovy udaje sem tady dal tak povidej povidej :)
Atmosferu musis tocit i na jednicku, tohle udelat ja s turbinou, tak stojim na miste a palim gumy.. je to o tom vyzkouset si to , idealne pujcit si gtech a trenovat. Ja jednicku vubec nepouzivam, protoze bych jenom zbytecne hrabal... proste kazdy auto to ma jinak. Urcite tocit pres 6600, protoze by se ti dalsi kvalt nechytal.. proto je lepsi mit kroutak niz, jak to maj turba.

Uživatelský avatar
BALI
Příspěvky: 4386
Registrován: 25 led 2006 18:27
Bydliště: u máci

Re: TEORIE SPRINTÚ

Příspěvek od BALI »

a hlavně si připrav gumy a spojky do zásoby :o)
VW Touran '08 DSG
BMW E10 '02
Seat Cordoba SDI
NÁHRADNÍ DÍLY, DIAGNOSTIKA, PNEUSERVIS, AUTOSERVIS. STK, DOVOZ AUT - MOST 777525325

Uživatelský avatar
reproboy
Příspěvky: 946
Registrován: 20 zář 2006 16:41
Bydliště: Vesnice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od reproboy »

FCS píše:
reproboy píše:
FCS píše:Nejlepší bude,když si vezmeš auto a pojedeš někam na letiště a budeš si zkoušet starty...a určitě poznáš,co je pro tebe nejlepší..
Chce to hlavně trénovat,nikoli se ptát ostatních na TF :D
viude ste me predbehl
heh ste pomali dost jakovzdi :D
:oops: stydim ze za cleni takovi ytaliankars

Uživatelský avatar
Zemi
Moderátor
Příspěvky: 8749
Registrován: 29 čer 2004 19:52
Bydliště: 608372848
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Zemi »

Kroutak 7100 / vykon 7600 a startuju z 6000 (hranice sepnuti VTEC - 5500) prudkym trhnutim spojky (na slickach). Na normalnich gumach start tak z 4000. Kdyz to hrabe tak popoustim plyn... Je to o praxi.
(nejen) UK (United Kingdom - Anglie) DOVOZ VOZIDEL - DÍLŮ

> DOVOZ - ODTAH - PROVĚŘENÍ vozidel v celé EU <

tel. 608 372 848

Uživatelský avatar
GReddy
Příspěvky: 1398
Registrován: 24 črc 2005 19:54

Příspěvek od GReddy »

kdyz hrabe je lepsi upustit plyn nebo vic pridat spojku?

Uživatelský avatar
Dolph
Příspěvky: 2527
Registrován: 16 zář 2004 22:50
Bydliště: Karviná
Kontaktovat uživatele:

Re: TEORIE SPRINTÚ

Příspěvek od Dolph »

Já trošku přepalim start a proklus si reguluju na spojce. Tak jsem vždy dosáhl nejlepšího času. Najdi si přesně, kdy musíš řadit,aby ti už neklesal výkon. Sprinty jezdím už dva roky a docela úspěšně. Na slickach se rozjížím okolo 5000 ot. a na normálních gumách o něco méně. No ale takhle to je u golfa. Ale jak již všichni psali, u každého auta je to jiné a musíš zkoušet a zkoušet.
Golf 1 ABF - 193 hp - 1/4 míle...13,7s
sezóna 2006 - 2012: 28x první, 19x druhý, 10x třetí

Fiat Coupé 20VT LE - 373 hp 475 nm - 1/4 míle...12,7s
sezóna 2012: Mistr Slovenska ve sprintu
sezóna 2013: Vicemistr ČR a SR ve sprintu

www.dolph-racing.cz

Uživatelský avatar
reproboy
Příspěvky: 946
Registrován: 20 zář 2006 16:41
Bydliště: Vesnice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od reproboy »

GReddy píše:kdyz hrabe je lepsi upustit plyn nebo vic pridat spojku?
upustit plyn ale musis to umet.. pustis moc a ztratis...

Uživatelský avatar
reproboy
Příspěvky: 946
Registrován: 20 zář 2006 16:41
Bydliště: Vesnice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od reproboy »

GReddy píše:kdyz hrabe je lepsi upustit plyn nebo vic pridat spojku?
upustit plyn ale musis to umet.. pustis moc a ztratis...

Uživatelský avatar
Zemi
Moderátor
Příspěvky: 8749
Registrován: 29 čer 2004 19:52
Bydliště: 608372848
Kontaktovat uživatele:

Re: TEORIE SPRINTÚ

Příspěvek od Zemi »

Mimochodem ja nikdy na slickach nepouzivam prokluz spojky. To bych ji zabil.

Ad radit aby vykon neklesal - Hondy sekacky maj v tomhle vyhodu ze tahnou az do prdele. :lol: Mel jsem jednotku na 9000ot. (mam serii motor kterej ma spicku v 7600ot.) a tahlo to porad jak tele. Jen jsem se uz bal o seriovy komponenty pac omezovac je na 8200-8400.
(nejen) UK (United Kingdom - Anglie) DOVOZ VOZIDEL - DÍLŮ

> DOVOZ - ODTAH - PROVĚŘENÍ vozidel v celé EU <

tel. 608 372 848

Uživatelský avatar
Dolph
Příspěvky: 2527
Registrován: 16 zář 2004 22:50
Bydliště: Karviná
Kontaktovat uživatele:

Re: TEORIE SPRINTÚ

Příspěvek od Dolph »

Zemi píše:Mimochodem ja nikdy na slickach nepouzivam prokluz spojky. To bych ji zabil.

Ad radit aby vykon neklesal - Hondy sekacky maj v tomhle vyhodu ze tahnou az do prdele. :lol: Mel jsem jednotku na 9000ot. (mam serii motor kterej ma spicku v 7600ot.) a tahlo to porad jak tele. Jen jsem se uz bal o seriovy komponenty pac omezovac je na 8200-8400.
No každý máme svůj způsob jak se svým autem dosáhnout nejlepšího času.
Golf 1 ABF - 193 hp - 1/4 míle...13,7s
sezóna 2006 - 2012: 28x první, 19x druhý, 10x třetí

Fiat Coupé 20VT LE - 373 hp 475 nm - 1/4 míle...12,7s
sezóna 2012: Mistr Slovenska ve sprintu
sezóna 2013: Vicemistr ČR a SR ve sprintu

www.dolph-racing.cz

Uživatelský avatar
ArnieGT
Příspěvky: 83
Registrován: 24 bře 2006 10:12
Bydliště: OV
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od ArnieGT »

No jo fajn díky za odpovědi,..tak nějak jsem si to představoval,...zkoušel jsem páru sprintů, ale zdálo se mi, že auto neodpichuje dostatečně,...takže těch 3000ot. bylo fakt málo, když auto točí 7000 a řazení podle výkonové křivky by taky mělo být někde těsně za 6000.
8)
CELICA 3S-GE (SS-III)

http://www.toyotaklub.cz
obrázek odstraněn adminem. Ivan

Uživatelský avatar
Zemi
Moderátor
Příspěvky: 8749
Registrován: 29 čer 2004 19:52
Bydliště: 608372848
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Zemi »

ArnieGT píše:No jo fajn díky za odpovědi,..tak nějak jsem si to představoval,...zkoušel jsem páru sprintů, ale zdálo se mi, že auto neodpichuje dostatečně,...takže těch 3000ot. bylo fakt málo, když auto točí 7000 a řazení podle výkonové křivky by taky mělo být někde těsně za 6000.
8)
Moje byvala 1,6ka mela podobny charakter prubehu. Kroutak 5700 a vykon 6800 (131PS)... Starty byly idealni z 4000 a razeni minimalne na 7000.
(nejen) UK (United Kingdom - Anglie) DOVOZ VOZIDEL - DÍLŮ

> DOVOZ - ODTAH - PROVĚŘENÍ vozidel v celé EU <

tel. 608 372 848

Uživatelský avatar
GReddy
Příspěvky: 1398
Registrován: 24 črc 2005 19:54

Příspěvek od GReddy »

ArnieGT píše:No jo fajn díky za odpovědi,..tak nějak jsem si to představoval,...zkoušel jsem páru sprintů, ale zdálo se mi, že auto neodpichuje dostatečně,...takže těch 3000ot. bylo fakt málo, když auto točí 7000 a řazení podle výkonové křivky by taky mělo být někde těsně za 6000.
8)
btw to ty jsi chtel ty JDM svetla na 6gen?

Uživatelský avatar
ArnieGT
Příspěvky: 83
Registrován: 24 bře 2006 10:12
Bydliště: OV
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od ArnieGT »

Jo jo to mnělko být pro mne,..už máš nějaké informace?.... :wink:
CELICA 3S-GE (SS-III)

http://www.toyotaklub.cz
obrázek odstraněn adminem. Ivan

Uživatelský avatar
GReddy
Příspěvky: 1398
Registrován: 24 črc 2005 19:54

Příspěvek od GReddy »

ArnieGT píše:Jo jo to mnělko být pro mne,..už máš nějaké informace?.... :wink:
uz nejakou "chvili" ;)..asi takhle.montovalo se to jen do JDM Celic(pro japonskej trh) ale to asi vis..tudiz svetla jsou delany pro RHD takze jsou tam dva problemy...
1)jsou drahy protoze jsou dost vzacny...to zni blbe :D proste spatne k sehnani montovali se od jistyho roku primo toyotou v JPN..(sam vis kdyz ches nejakej original dil od toyoty jak je drahej..)
2)potrebujes k nim "Conversion Kit" tzn dalsi docela tucna castka...

jsou pekny ale ve vysledku bez konverze kolem 20tis s konverzi bohuzel 25-30tis....jenom ten kit na nekterych strankach stoji 16tis bez dovozu a bez zarovek je to jen konverze :(

Uživatelský avatar
Worm
Příspěvky: 200
Registrován: 03 čer 2006 12:00
Bydliště: Zlínsko
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Worm »

Tak teda nevím, ale mělo by to být asi takto:

1. Při rozjezdu držet otáčky na max. kroutáku.
2. Spojku pouštět tak, aby došlo k prokluzu pneu (když označíme bezmocné hrabání na ledu za 100%, tak by to mělo být cca 30%) na popsané hranici, kdy mají údajně mít pneu největší adhezy. Jenže jak to chceš změřit??
3. Řadit co nejpresněji u max. výkonu tak, aby otáčky neklesly pod max. krouťák (držet to mezi max. krouťákem a max. výkonem).

Pozn.:Možná se dá řadit i bez ubrání plynu, když necháš motor přetočit. Ale to bych neriskoval, pokud nemáš, jak jinak se dostat domů. :lol:

Tak tak nějak je to TEORETICKY. Prakticky to na 100% nezajedeš nikdy :lol:

Čerpánu z knihy Horký volant-je to splácané dohromady, "optimalizováno" pro sprinty a "vyblitý" na net člověkem, který nemá řidičák v nepracovní den, večer :?:

Uživatelský avatar
GReddy
Příspěvky: 1398
Registrován: 24 črc 2005 19:54

Příspěvek od GReddy »

Worm píše:Tak teda nevím, ale mělo by to být asi takto:

1. Při rozjezdu držet otáčky na max. kroutáku.
2. Spojku pouštět tak, aby došlo k prokluzu pneu (když označíme bezmocné hrabání na ledu za 100%, tak by to mělo být cca 30%) na popsané hranici, kdy mají údajně mít pneu největší adhezy. Jenže jak to chceš změřit??
3. Řadit co nejpresněji u max. výkonu tak, aby otáčky neklesly pod max. krouťák (držet to mezi max. krouťákem a max. výkonem).

Pozn.:Možná se dá řadit i bez ubrání plynu, když necháš motor přetočit. Ale to bych neriskoval, pokud nemáš, jak jinak se dostat domů. :lol:

Tak tak nějak je to TEORETICKY. Prakticky to na 100% nezajedeš nikdy :lol:

Čerpánu z knihy Horký volant-je to splácané dohromady, "optimalizováno" pro sprinty a "vyblitý" na net člověkem, který nemá řidičák v nepracovní den, večer :?:

super..to je idealni "kucharka" :) to s tim kroutakem a vykonem to sem potreboval vedet 8)

Uživatelský avatar
ArnieGT
Příspěvky: 83
Registrován: 24 bře 2006 10:12
Bydliště: OV
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od ArnieGT »

Worm píše:Tak teda nevím, ale mělo by to být asi takto:

1. Při rozjezdu držet otáčky na max. kroutáku.
2. Spojku pouštět tak, aby došlo k prokluzu pneu (když označíme bezmocné hrabání na ledu za 100%, tak by to mělo být cca 30%) na popsané hranici, kdy mají údajně mít pneu největší adhezy. Jenže jak to chceš změřit??
3. Řadit co nejpresněji u max. výkonu tak, aby otáčky neklesly pod max. krouťák (držet to mezi max. krouťákem a max. výkonem).

Pozn.:Možná se dá řadit i bez ubrání plynu, když necháš motor přetočit. Ale to bych neriskoval, pokud nemáš, jak jinak se dostat domů. :lol:

Tak tak nějak je to TEORETICKY. Prakticky to na 100% nezajedeš nikdy :lol:

Čerpánu z knihy Horký volant-je to splácané dohromady, "optimalizováno" pro sprinty a "vyblitý" na net člověkem, který nemá řidičák v nepracovní den, večer :?:
Jo bezva,...konečně poučná odpověď,... 8)
To Greddy: no tak to jsem tak nějak čekal ale pořád nechápu tu konverti?...co tam přesně nesedí?...myslíš ty kontakty nebo patice na žárovky?..to by nebyl zas takový problém,...ale Beaver říkal něco o 4000,- a tvrdil že to je za všechny 4 ks,...tak to asi nakonec bylo jen za jeden co?..no škoda,..to se mi zdá trochu moc za takovou parádičku,... :cry:
Naposledy upravil(a) ArnieGT dne 21 úno 2007 14:32, celkem upraveno 1 x.
CELICA 3S-GE (SS-III)

http://www.toyotaklub.cz
obrázek odstraněn adminem. Ivan

Uživatelský avatar
Worm
Příspěvky: 200
Registrován: 03 čer 2006 12:00
Bydliště: Zlínsko
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Worm »

Teď nevím jestli to berete vážně nebo jako ironii. Jestli to berete vážně, tak tady je další info zase z Horkého volantu.

Nevím jak je to se startem na sprintech, ale tady je psané-10s do startu řadíme 1. stupěň, 5s do startu zvyšujeme otáčky k max. krouťáku a jemně povoluje spojku do polohy, kde cítíme, že začíná brát. START viz. výše.

Uživatelský avatar
GReddy
Příspěvky: 1398
Registrován: 24 črc 2005 19:54

Příspěvek od GReddy »

Worm píše:Teď nevím jestli to berete vážně nebo jako ironii. Jestli to berete vážně, tak tady je další info zase z Horkého volantu.

Nevím jak je to se startem na sprintech, ale tady je psané-10s do startu řadíme 1. stupěň, 5s do startu zvyšujeme otáčky k max. krouťáku a jemně povoluje spojku do polohy, kde cítíme, že začíná brát. START viz. výše.
vubec ne, aspon pokud muzu mluvit za sebe.chtel sem vedet kde je idealni radit jak presne startovat atd...moc si pomohl ;)

Uživatelský avatar
ArnieGT
Příspěvky: 83
Registrován: 24 bře 2006 10:12
Bydliště: OV
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od ArnieGT »

od toho jsem to založil,...abych věděl trochu více teorie a mohl ji využít,....pokud tady někdo vtipkoval,..(jsem si nevšiml) tak to bylo OT,.. :wink:
CELICA 3S-GE (SS-III)

http://www.toyotaklub.cz
obrázek odstraněn adminem. Ivan

Odpovědět

Zpět na „Poruchy, závady, rady, tipy“