TEORIE SPRINTÚ
Moderátor: Idaho
TEORIE SPRINTÚ
Nevím jestli to patří sem ale nikde jinde to nesedí,....
Po dlouhodobém hledání na NETU jsem nic nenašel tak vznáším dotaz:
Jak nejlépe postupovat pro dosažení nejideálnějšího startu při sprintech, aby auto správně vyrazilo a nabíralo nejvyšší záběr?
Otáčky, spojka, poloha plynu,...atd
Jde mi o předokolku,...díky
Po dlouhodobém hledání na NETU jsem nic nenašel tak vznáším dotaz:
Jak nejlépe postupovat pro dosažení nejideálnějšího startu při sprintech, aby auto správně vyrazilo a nabíralo nejvyšší záběr?
Otáčky, spojka, poloha plynu,...atd
Jde mi o předokolku,...díky
Re: TEORIE SPRINTÚ
todle tema je hodne diskutabilni a proto se strasne tezko bude radit.ArnieGT píše:Nevím jestli to patří sem ale nikde jinde to nesedí,....
Po dlouhodobém hledání na NETU jsem nic nenašel tak vznáším dotaz:
Jak nejlépe postupovat pro dosažení nejideálnějšího startu při sprintech, aby auto správně vyrazilo a nabíralo nejvyšší záběr?
Otáčky, spojka, poloha plynu,...atd
Jde mi o předokolku,...díky
Zalezi hodne od typu auta,motoru atd..
Kazdy motor ma idelani otacky potrebne pro rychly rozjezd nekde jinde.U jednoho auta mas idelani otacky rekneme "X" ,ale u druheho mas idelani otacky "Y" a u otacek "X" se hodne protaci kola a takovych prikladu muze byt nekolik
Re: TEORIE SPRINTÚ
To ti nikdo neřekne,protože záleží na spoustě věcí např. výkon,šíře gum,samosvor,spojka atd. Trénuj a nalezni si svůj styl.
No taky bych si nepředstavoval že u každého auta to bude stejný,...bude to asi o cviku a pocitu z jízdy,..každopádně asi nějaké obecnější pravidlo existuje?...
Sešlápnout spojku vytočit motor a start pouštěním spojky a plným plynem, no jen mne tak napadlo jestli není lepší dát více otáček a jemněji regulovat spojku než méně otáček a přidávání plynu?...
Přece jen ten výkon jev těch hodně vysokých otáčkách
Sešlápnout spojku vytočit motor a start pouštěním spojky a plným plynem, no jen mne tak napadlo jestli není lepší dát více otáček a jemněji regulovat spojku než méně otáček a přidávání plynu?...
Přece jen ten výkon jev těch hodně vysokých otáčkách
Atmosferu musis tocit i na jednicku, tohle udelat ja s turbinou, tak stojim na miste a palim gumy.. je to o tom vyzkouset si to , idealne pujcit si gtech a trenovat. Ja jednicku vubec nepouzivam, protoze bych jenom zbytecne hrabal... proste kazdy auto to ma jinak. Urcite tocit pres 6600, protoze by se ti dalsi kvalt nechytal.. proto je lepsi mit kroutak niz, jak to maj turba.GReddy píše:no vykonovy udaje sem tady dal tak povidej povidejreproboy píše:Neco nasprintovano mam a u kazdyho auta je to jinak, zalezi co mas za motor kde mas polozeny otacky a kroutak.... Taky zalezi na gumach, idealni jsou slicky, podle toho na jakej povrch, pak taky zprevodovani jaky je atd..
Re: TEORIE SPRINTÚ
a hlavně si připrav gumy a spojky do zásoby
VW Touran '08 DSG
BMW E10 '02
Seat Cordoba SDI
NÁHRADNÍ DÍLY, DIAGNOSTIKA, PNEUSERVIS, AUTOSERVIS. STK, DOVOZ AUT - MOST 777525325
BMW E10 '02
Seat Cordoba SDI
NÁHRADNÍ DÍLY, DIAGNOSTIKA, PNEUSERVIS, AUTOSERVIS. STK, DOVOZ AUT - MOST 777525325
stydim ze za cleni takovi ytaliankarsFCS píše:heh ste pomali dost jakovzdireproboy píše:viude ste me predbehlFCS píše:Nejlepší bude,když si vezmeš auto a pojedeš někam na letiště a budeš si zkoušet starty...a určitě poznáš,co je pro tebe nejlepší..
Chce to hlavně trénovat,nikoli se ptát ostatních na TF
- Zemi
- Moderátor
- Příspěvky: 8749
- Registrován: 29 čer 2004 19:52
- Bydliště: 608372848
- Kontaktovat uživatele:
Kroutak 7100 / vykon 7600 a startuju z 6000 (hranice sepnuti VTEC - 5500) prudkym trhnutim spojky (na slickach). Na normalnich gumach start tak z 4000. Kdyz to hrabe tak popoustim plyn... Je to o praxi.
(nejen) UK (United Kingdom - Anglie) DOVOZ VOZIDEL - DÍLŮ
> DOVOZ - ODTAH - PROVĚŘENÍ vozidel v celé EU <
tel. 608 372 848
> DOVOZ - ODTAH - PROVĚŘENÍ vozidel v celé EU <
tel. 608 372 848
Re: TEORIE SPRINTÚ
Já trošku přepalim start a proklus si reguluju na spojce. Tak jsem vždy dosáhl nejlepšího času. Najdi si přesně, kdy musíš řadit,aby ti už neklesal výkon. Sprinty jezdím už dva roky a docela úspěšně. Na slickach se rozjížím okolo 5000 ot. a na normálních gumách o něco méně. No ale takhle to je u golfa. Ale jak již všichni psali, u každého auta je to jiné a musíš zkoušet a zkoušet.
Golf 1 ABF - 193 hp - 1/4 míle...13,7s
sezóna 2006 - 2012: 28x první, 19x druhý, 10x třetí
Fiat Coupé 20VT LE - 373 hp 475 nm - 1/4 míle...12,7s
sezóna 2012: Mistr Slovenska ve sprintu
sezóna 2013: Vicemistr ČR a SR ve sprintu
www.dolph-racing.cz
sezóna 2006 - 2012: 28x první, 19x druhý, 10x třetí
Fiat Coupé 20VT LE - 373 hp 475 nm - 1/4 míle...12,7s
sezóna 2012: Mistr Slovenska ve sprintu
sezóna 2013: Vicemistr ČR a SR ve sprintu
www.dolph-racing.cz
- Zemi
- Moderátor
- Příspěvky: 8749
- Registrován: 29 čer 2004 19:52
- Bydliště: 608372848
- Kontaktovat uživatele:
Re: TEORIE SPRINTÚ
Mimochodem ja nikdy na slickach nepouzivam prokluz spojky. To bych ji zabil.
Ad radit aby vykon neklesal - Hondy sekacky maj v tomhle vyhodu ze tahnou az do prdele. Mel jsem jednotku na 9000ot. (mam serii motor kterej ma spicku v 7600ot.) a tahlo to porad jak tele. Jen jsem se uz bal o seriovy komponenty pac omezovac je na 8200-8400.
Ad radit aby vykon neklesal - Hondy sekacky maj v tomhle vyhodu ze tahnou az do prdele. Mel jsem jednotku na 9000ot. (mam serii motor kterej ma spicku v 7600ot.) a tahlo to porad jak tele. Jen jsem se uz bal o seriovy komponenty pac omezovac je na 8200-8400.
(nejen) UK (United Kingdom - Anglie) DOVOZ VOZIDEL - DÍLŮ
> DOVOZ - ODTAH - PROVĚŘENÍ vozidel v celé EU <
tel. 608 372 848
> DOVOZ - ODTAH - PROVĚŘENÍ vozidel v celé EU <
tel. 608 372 848
Re: TEORIE SPRINTÚ
No každý máme svůj způsob jak se svým autem dosáhnout nejlepšího času.Zemi píše:Mimochodem ja nikdy na slickach nepouzivam prokluz spojky. To bych ji zabil.
Ad radit aby vykon neklesal - Hondy sekacky maj v tomhle vyhodu ze tahnou az do prdele. Mel jsem jednotku na 9000ot. (mam serii motor kterej ma spicku v 7600ot.) a tahlo to porad jak tele. Jen jsem se uz bal o seriovy komponenty pac omezovac je na 8200-8400.
Golf 1 ABF - 193 hp - 1/4 míle...13,7s
sezóna 2006 - 2012: 28x první, 19x druhý, 10x třetí
Fiat Coupé 20VT LE - 373 hp 475 nm - 1/4 míle...12,7s
sezóna 2012: Mistr Slovenska ve sprintu
sezóna 2013: Vicemistr ČR a SR ve sprintu
www.dolph-racing.cz
sezóna 2006 - 2012: 28x první, 19x druhý, 10x třetí
Fiat Coupé 20VT LE - 373 hp 475 nm - 1/4 míle...12,7s
sezóna 2012: Mistr Slovenska ve sprintu
sezóna 2013: Vicemistr ČR a SR ve sprintu
www.dolph-racing.cz
- Zemi
- Moderátor
- Příspěvky: 8749
- Registrován: 29 čer 2004 19:52
- Bydliště: 608372848
- Kontaktovat uživatele:
Moje byvala 1,6ka mela podobny charakter prubehu. Kroutak 5700 a vykon 6800 (131PS)... Starty byly idealni z 4000 a razeni minimalne na 7000.ArnieGT píše:No jo fajn díky za odpovědi,..tak nějak jsem si to představoval,...zkoušel jsem páru sprintů, ale zdálo se mi, že auto neodpichuje dostatečně,...takže těch 3000ot. bylo fakt málo, když auto točí 7000 a řazení podle výkonové křivky by taky mělo být někde těsně za 6000.
(nejen) UK (United Kingdom - Anglie) DOVOZ VOZIDEL - DÍLŮ
> DOVOZ - ODTAH - PROVĚŘENÍ vozidel v celé EU <
tel. 608 372 848
> DOVOZ - ODTAH - PROVĚŘENÍ vozidel v celé EU <
tel. 608 372 848
btw to ty jsi chtel ty JDM svetla na 6gen?ArnieGT píše:No jo fajn díky za odpovědi,..tak nějak jsem si to představoval,...zkoušel jsem páru sprintů, ale zdálo se mi, že auto neodpichuje dostatečně,...takže těch 3000ot. bylo fakt málo, když auto točí 7000 a řazení podle výkonové křivky by taky mělo být někde těsně za 6000.
uz nejakou "chvili" ..asi takhle.montovalo se to jen do JDM Celic(pro japonskej trh) ale to asi vis..tudiz svetla jsou delany pro RHD takze jsou tam dva problemy...ArnieGT píše:Jo jo to mnělko být pro mne,..už máš nějaké informace?....
1)jsou drahy protoze jsou dost vzacny...to zni blbe proste spatne k sehnani montovali se od jistyho roku primo toyotou v JPN..(sam vis kdyz ches nejakej original dil od toyoty jak je drahej..)
2)potrebujes k nim "Conversion Kit" tzn dalsi docela tucna castka...
jsou pekny ale ve vysledku bez konverze kolem 20tis s konverzi bohuzel 25-30tis....jenom ten kit na nekterych strankach stoji 16tis bez dovozu a bez zarovek je to jen konverze
Tak teda nevím, ale mělo by to být asi takto:
1. Při rozjezdu držet otáčky na max. kroutáku.
2. Spojku pouštět tak, aby došlo k prokluzu pneu (když označíme bezmocné hrabání na ledu za 100%, tak by to mělo být cca 30%) na popsané hranici, kdy mají údajně mít pneu největší adhezy. Jenže jak to chceš změřit??
3. Řadit co nejpresněji u max. výkonu tak, aby otáčky neklesly pod max. krouťák (držet to mezi max. krouťákem a max. výkonem).
Pozn.:Možná se dá řadit i bez ubrání plynu, když necháš motor přetočit. Ale to bych neriskoval, pokud nemáš, jak jinak se dostat domů.
Tak tak nějak je to TEORETICKY. Prakticky to na 100% nezajedeš nikdy
Čerpánu z knihy Horký volant-je to splácané dohromady, "optimalizováno" pro sprinty a "vyblitý" na net člověkem, který nemá řidičák v nepracovní den, večer
1. Při rozjezdu držet otáčky na max. kroutáku.
2. Spojku pouštět tak, aby došlo k prokluzu pneu (když označíme bezmocné hrabání na ledu za 100%, tak by to mělo být cca 30%) na popsané hranici, kdy mají údajně mít pneu největší adhezy. Jenže jak to chceš změřit??
3. Řadit co nejpresněji u max. výkonu tak, aby otáčky neklesly pod max. krouťák (držet to mezi max. krouťákem a max. výkonem).
Pozn.:Možná se dá řadit i bez ubrání plynu, když necháš motor přetočit. Ale to bych neriskoval, pokud nemáš, jak jinak se dostat domů.
Tak tak nějak je to TEORETICKY. Prakticky to na 100% nezajedeš nikdy
Čerpánu z knihy Horký volant-je to splácané dohromady, "optimalizováno" pro sprinty a "vyblitý" na net člověkem, který nemá řidičák v nepracovní den, večer
Worm píše:Tak teda nevím, ale mělo by to být asi takto:
1. Při rozjezdu držet otáčky na max. kroutáku.
2. Spojku pouštět tak, aby došlo k prokluzu pneu (když označíme bezmocné hrabání na ledu za 100%, tak by to mělo být cca 30%) na popsané hranici, kdy mají údajně mít pneu největší adhezy. Jenže jak to chceš změřit??
3. Řadit co nejpresněji u max. výkonu tak, aby otáčky neklesly pod max. krouťák (držet to mezi max. krouťákem a max. výkonem).
Pozn.:Možná se dá řadit i bez ubrání plynu, když necháš motor přetočit. Ale to bych neriskoval, pokud nemáš, jak jinak se dostat domů.
Tak tak nějak je to TEORETICKY. Prakticky to na 100% nezajedeš nikdy
Čerpánu z knihy Horký volant-je to splácané dohromady, "optimalizováno" pro sprinty a "vyblitý" na net člověkem, který nemá řidičák v nepracovní den, večer
super..to je idealni "kucharka" to s tim kroutakem a vykonem to sem potreboval vedet
Jo bezva,...konečně poučná odpověď,...Worm píše:Tak teda nevím, ale mělo by to být asi takto:
1. Při rozjezdu držet otáčky na max. kroutáku.
2. Spojku pouštět tak, aby došlo k prokluzu pneu (když označíme bezmocné hrabání na ledu za 100%, tak by to mělo být cca 30%) na popsané hranici, kdy mají údajně mít pneu největší adhezy. Jenže jak to chceš změřit??
3. Řadit co nejpresněji u max. výkonu tak, aby otáčky neklesly pod max. krouťák (držet to mezi max. krouťákem a max. výkonem).
Pozn.:Možná se dá řadit i bez ubrání plynu, když necháš motor přetočit. Ale to bych neriskoval, pokud nemáš, jak jinak se dostat domů.
Tak tak nějak je to TEORETICKY. Prakticky to na 100% nezajedeš nikdy
Čerpánu z knihy Horký volant-je to splácané dohromady, "optimalizováno" pro sprinty a "vyblitý" na net člověkem, který nemá řidičák v nepracovní den, večer
To Greddy: no tak to jsem tak nějak čekal ale pořád nechápu tu konverti?...co tam přesně nesedí?...myslíš ty kontakty nebo patice na žárovky?..to by nebyl zas takový problém,...ale Beaver říkal něco o 4000,- a tvrdil že to je za všechny 4 ks,...tak to asi nakonec bylo jen za jeden co?..no škoda,..to se mi zdá trochu moc za takovou parádičku,...
Naposledy upravil(a) ArnieGT dne 21 úno 2007 14:32, celkem upraveno 1 x.
Teď nevím jestli to berete vážně nebo jako ironii. Jestli to berete vážně, tak tady je další info zase z Horkého volantu.
Nevím jak je to se startem na sprintech, ale tady je psané-10s do startu řadíme 1. stupěň, 5s do startu zvyšujeme otáčky k max. krouťáku a jemně povoluje spojku do polohy, kde cítíme, že začíná brát. START viz. výše.
Nevím jak je to se startem na sprintech, ale tady je psané-10s do startu řadíme 1. stupěň, 5s do startu zvyšujeme otáčky k max. krouťáku a jemně povoluje spojku do polohy, kde cítíme, že začíná brát. START viz. výše.
vubec ne, aspon pokud muzu mluvit za sebe.chtel sem vedet kde je idealni radit jak presne startovat atd...moc si pomohlWorm píše:Teď nevím jestli to berete vážně nebo jako ironii. Jestli to berete vážně, tak tady je další info zase z Horkého volantu.
Nevím jak je to se startem na sprintech, ale tady je psané-10s do startu řadíme 1. stupěň, 5s do startu zvyšujeme otáčky k max. krouťáku a jemně povoluje spojku do polohy, kde cítíme, že začíná brát. START viz. výše.