Dotaz na tlak a objem

Vše o úpravách motorů a vyfuků.

Moderátoři: Fáboš, Bohuš, Kane13, Ritchma, Libor12, Tom_

Odpovědět
tom28
Příspěvky: 665
Registrován: 17 pro 2006 13:44
Kontaktovat uživatele:

Dotaz na tlak a objem

Příspěvek od tom28 »

Někde jsem tu na foru kdysi četl, tuším příspěvek od "Taboo" že velké turbo při určitém tlaku přepraví vetší množství vzduchu než turbo malé při stejném tlaku.
Nějak mi to hlava nebere. Pokud vzduch do motoru prochází přes určitý průtočný profil, a tlaky v obou případech budou stejné, musí tím protéct i stejné množství vzduchu.
Kdo by mi to byl schopen vysvětlit. Díky

PhoB
Příspěvky: 166
Registrován: 02 led 2006 23:11

Příspěvek od PhoB »

Ano tohle je casta mystifikace. Taboo by to urcite takhle jednoduse nenapsal.
Jde o to, ze "vetsi turbo" (presneji jeho kompresorova cast-vrtulka) nabere za jedno otoceni vice vzduchu. Cili pri stejnych otackach dokaze natlacit vetsi mnozstvi vzduchu. V praxi bude pri stejnem tlaku i stejne mnozstvi vzduchu, pouze vetsi turbo se bude pomaleji otacet.
S2 ABY Coupe in ressurection
Delta Integrale 16V
remote Lancer EVO8
ex JDM STI typeR ver3
ex Yellow Punto GT 2.0 16VT & 20VT

Martin_534
Příspěvky: 197
Registrován: 16 zář 2004 15:40
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Martin_534 »

při stejném tlaku bude objem vzduchu stejnej, ale díky tomu, že ho větší kompresor méně ohřeje, tak bude mít větší hustotu a díky tomu ho tam bude víc -- stejně jako když dáš vařit vodu a nad ní strčíš petláhev, nechytáš do ní horkej vzduch, uzavřeš a strčíš do lednice, láhev se vcucne na následek podtlaku, protože při ochlazení vzduchu stoupne hustota a tim klesne tlak
'89 Nissan 200 SX S13
'99 BMW 530D touring
www.200sx.cz

Odpovědět

Zpět na „Tuning motoru + výfuky“