Někde jsem tu na foru kdysi četl, tuším příspěvek od "Taboo" že velké turbo při určitém tlaku přepraví vetší množství vzduchu než turbo malé při stejném tlaku.
Nějak mi to hlava nebere. Pokud vzduch do motoru prochází přes určitý průtočný profil, a tlaky v obou případech budou stejné, musí tím protéct i stejné množství vzduchu.
Kdo by mi to byl schopen vysvětlit. Díky
Dotaz na tlak a objem
Moderátoři: Fáboš, Bohuš, Kane13, Ritchma, Libor12, Tom_
Ano tohle je casta mystifikace. Taboo by to urcite takhle jednoduse nenapsal.
Jde o to, ze "vetsi turbo" (presneji jeho kompresorova cast-vrtulka) nabere za jedno otoceni vice vzduchu. Cili pri stejnych otackach dokaze natlacit vetsi mnozstvi vzduchu. V praxi bude pri stejnem tlaku i stejne mnozstvi vzduchu, pouze vetsi turbo se bude pomaleji otacet.
Jde o to, ze "vetsi turbo" (presneji jeho kompresorova cast-vrtulka) nabere za jedno otoceni vice vzduchu. Cili pri stejnych otackach dokaze natlacit vetsi mnozstvi vzduchu. V praxi bude pri stejnem tlaku i stejne mnozstvi vzduchu, pouze vetsi turbo se bude pomaleji otacet.
S2 ABY Coupe in ressurection
Delta Integrale 16V
remote Lancer EVO8
ex JDM STI typeR ver3
ex Yellow Punto GT 2.0 16VT & 20VT
Delta Integrale 16V
remote Lancer EVO8
ex JDM STI typeR ver3
ex Yellow Punto GT 2.0 16VT & 20VT
-
- Příspěvky: 197
- Registrován: 16 zář 2004 15:40
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
při stejném tlaku bude objem vzduchu stejnej, ale díky tomu, že ho větší kompresor méně ohřeje, tak bude mít větší hustotu a díky tomu ho tam bude víc -- stejně jako když dáš vařit vodu a nad ní strčíš petláhev, nechytáš do ní horkej vzduch, uzavřeš a strčíš do lednice, láhev se vcucne na následek podtlaku, protože při ochlazení vzduchu stoupne hustota a tim klesne tlak