Mobil1 0W40
Castrol Formula RS 10W-60
Castrol Formula RS 0W40
Tak tohle jsou tři oleje na který by mě zajímal názor, protože nic lepšího na to člověk asi dostat nemůže... Olej je pro auto které v zimě nejezdí, jen v sezoně a je neustále garážovaný. Jedná se o motor 2.9i VR6 takže jeho provozní teploty sou dost vysoký a to nemluvim o plném zatížení. Nebudu sem psát který z těchto olejů sem používal, abych nikoho neovlivnil. Cena u mě nerozhoduje, tu jako faktor neberte. Jde mi o kvalitu a to o tu největší...
Jedná se o motor 2.9i VR6 takže jeho provozní teploty sou dost vysoký a to nemluvim o plném zatížení
pokud je opravdu tak zatížený a opravdu teploty oleje nad 100 oC tak Castrol Formula RS 10W-60 díky té 60ce na konci samozřejmě čím vyšší číslo na konci tak tím klade olej vyšší odpor a mírně se snižuje výkon 40 na konci by měla stačit do teplot oleje 135 oC počkej až se ozve někdo vzdělanější, problematiku olejů jsem viděl naposledy před rokem (první číslo za studena, druhé za tepla), pokud nejezdíš v zimě a vždy necháš motor prohřát, než mu vytneš je 0 na začátku zbytečná a 5 diskutabilní
IQ sice stylingem nenahradíš, taboo ti ho taky nezvedne, ale dokáže rozšířit brutálně obzory
http://www.odtahove-sluzby.cz
osobně bych do motoru nerval nic co nepředepsal výrobce, např. Mazda 2,5 V6 místo 10w-40 cpán Castrol 0w-30 reklama tvrdila, že s emůže lejt naprosto všude, po půl roce naprosto nasračky všechny hydre takže si pak spočti 24x 1150 Kč .....
Nebo pokud víte o nějakym vážně kvalitnim oleji. krom těch třech co sem na začátku uved, rád to uslyšim... Jen prosím nepište značky jako Paramo, Mogul atd. že to používáte a máte s tim dobrý zkušenosti. Pokud nemáte najeto 200 000 na ten stejnej druh oleje, nemůže nikdo říct jestli je dobrej nebo ne... Jak sem psal na začátku, cena nerozhoduje, jde mi o kvalitu. Díík...
No podle mne je nejlepsi lejt tam olej podle specifikace co napsal vyrobce, obzvlast na Alfach jsou motory srat kdyz majitel v dobrym umyslu koupi 0W-40 (pac je drazsi a pry lepsi) misto 10W40 atd...
BMW M3 3.2 Convertible
BMW M3d2 Touring
Alfa Romeo 164 Super 3.0 24V - Zombie
SLYSEL JSEM, ze v Evrope jsou asi 2 nebo 3 varny oleje ktere dodavaji olej vsem distributorum a ty si na to daji svoji krasnou etiketu za kterou si zaplatite.
Zaver: Je jedno kterou znacku koupite, spis jde o ty parametry. Distributori urcite nemaji zajem o to aby se o jejich olejich rikalo, ze jsou neqalitni. Snad musi taky vyhovovat nejakym normam, nee?
Presne tak je defakto jedno co tam date, pokud maj stejnou normu ty oleje a plne ji splnujou tak jsou v 99.9% naprosto totozny. At je to od koho to je. Sel bych cestou to co doporucuje automobilka. Jelikoz ta vam nikdy nerekne normu oleje, ktera by naprosto nesplnovala ucel nejlepe na 110%, jelikoz v dobe zaruky by se pak pripravovali o penize, kdyby neco odeslo driv nez je planovana doma vymeny.
Jinak jsem někde četl že oleje Castrol RS i TWS nejsou plně syntetický, ale vyrábějí se chemickou úpravou minerálního oleje. Je to takzvanej Hydrocracked olej. Prý proti sobě kvůli tomu bojovali Mobil1 s Castrolem, protože Mobil vyrábí opravdu plnosyntetický olej. Ale nakonec nějakej schvalovací úřad udělil Castrolu povolení k označení svých olejů jako plně syntetický. Docela slušný informace o olejích jsou tady (pokud teda zvládáte anglinu), hlavně od uživatele "Oilman"
Jinak rozhodně souhlasím s tím co už tu řekl Marauder a to že do neupravených motorů by se měl dávat olej předepsaný výrobcem. A to i když má sportovní filtr a koncovku výfuku
Lukaash píše:kamarad co ma celkem zkusenosti s oleji, mi doporucil jen 3 znacky...Mobil 1, Pentosin a Shell...
Pentosin leje do vsech Saabu co mu projdou rukama a pohoda...
No to si nemyslím že by to byly jediný dobrý oleje, spíš záleží na viskozitě a typu oleje než na značce. Ono je spousta výrobců který dělají kvalitní oleje akorát se u nás v autech tolik nepoužívají jako třeba Millers, Silkolene, Motul
Vím že 90% závodníků rallye používá Castrol 10W-60, a to i v hodně přepňovaných WRC , který tlačí přes 3 bary. Ale po závodě a někdy i během ho vymněňují. Pokud někdo chce mám 4litry za 1400.- RS
a nebo za 1450 TWS.
Castrol RS je stará specifikace a bude končit, TWS je vylepšená verze tohoto oleje. Jezdil jsem oba, ale teď jsem přešel na opravdouvou plnou syntetiku Liqui Molly 10w60 Race Tech GT1. Jezdí je většina lidí na MČR dovrchu.
Jirka GTi píše:Vím že 90% závodníků rallye používá Castrol 10W-60, a to i v hodně přepňovaných WRC , který tlačí přes 3 bary. Ale po závodě a někdy i během ho vymněňují. Pokud někdo chce mám 4litry za 1400.- RS
a nebo za 1450 TWS.
Vždyť to v těch článcích co jsem tady nahodil je. Píše se tam že rozsah 10w60 se používá pouze v případě že u motoru není možný udržet rozsah teploty do určitý meze, což je asi případ WRC a nebo jinejch speciálů. Ale pro většinu upravenejch turbomotorů to není potřeba a zbytečně hustej olej je pak spíš na škodu. Dokonce tam píše že i silně upravená RB26 s dobrým olejovým chlazením nedosahuje takových provozních teplot aby tenhle olej potřebovala. Jak jsem řekl, v olejích se moc nevyznám, ale ten člověk zrovna vypadá že ví o čem píše.
zajímavý je třeba to, že US Castrol olej se shodným označením třeba 5w-40 není stejný jako ten z čr, do Camara jsem dával Castrol Syntec 5W-50 jako předchozí majitel co dám teď vážně nevím ...
Jinak , olej bych lil podle vyrobce, zkusenosti mam s MOBIL 1 , 10W40 plna s.
Jinak dulezity je si taky uvedomit vykonove specifikace ACEA
Jinak co se tyce mam olej MOBIL 1, 10W40 plna s. a nemuzu si stezovat krasne to jede, olej neni vubec zasranej po vymene, ani neubyva, pokud se tyce velkych teplotnich zatezi ma myslim MOBIL znaceni MOBIL rally formula 5W50 coz je opravdu mrte dobry olej, i na zavody!
Byl p306 1,8 16V vyroba 99
JE VOLVO V40 2.0T vyroba 6m99
kuze, vyhrev sed., plna palba. Sem zatim nadsene spokojen. Zihadlo jako prase.)
Do wr6 bych to vůbec neřešil je to stará mrdka motor proto bych nelil nic řidčího než 10W (pokud to nejezdí v zimě) a vzhledem k tomu že to nejni poměrově moc výkonej motor tak bych druhý číslo nepoužíval vyšší než 40 tzn obyč 10W40 bohatě stačí. Pokud bys ten motor měl našláplej aměl minimálně 100koní na litr jak to mají sportovní auta nwbo by si měl novější koncepsi motoru tak by se dalo uvažovat i jiném oleji.
TOYOTA CELICA CARLOS SAINZ 2.0 TURBO 4WD 153KW 1992 = funny
Skoda Ochcavia f kombajnu f metle na hlinach a i kliiimu ma a samozrejmne hagusy 81KW = daily
osobne používám a do super na léto leju 20W60 Lemans ( motul - plná ) a max spokojenost, zatím s emi nepodařilo najít plnou synetiku 10W40, 10W50 co by v přeplnovanejch motorech nekarbonovala - krome tohoto, není to na zimní ježdění ( ani vzime nejezdím ) ale olejíček je to super
Je mezi námi stále více lidí, kteří poskytují konzultace a vědí jak se co má udělat, ale stále méně tech kteří do udělat dokáží.
web : www.dicompracing.cz / www.jdmengines.cz
stejnej olej jako MarAt -Mobil 1 W50 rally formula .. hodně mě z volby oleje do motoru v coupe bolela hlava..po naštudování specifikací různejch olejů (castrol 10w60, selenia racing atd..) jsem šel do mobilu - a to nejen kvůli tomu že mám dobrej zdroj skoro přímo za barákem...nehledě na to že ho jezdí většina motorů od p. Albrechta..
sice ten mobil svou řídkostí za studena ve mě nebudil moc důvěry, ale po nalití do motoru jsem na něj změnil názor.. ted už ho mám i v civilním bravu a nic se s ním neděje (a to hodně lidí staršilo..) , motor krásně ztichnul -hlavně po startu, kdy trochu hlučely hydroštely a variátor- ted je vše OK...