vylepšení dieselu?

Vše o úpravách motorů a vyfuků.

Moderátoři: Fáboš, Bohuš, Kane13, Ritchma, Libor12, Tom_

Odpovědět
Uživatelský avatar
AlesShi
Příspěvky: 1647
Registrován: 03 led 2006 22:36
Bydliště: praha

Re: vylepšení dieselu?

Příspěvek od AlesShi »

Idaho píše:Další "rádobytuner" se projevil :) /( je ta věta dost krátká? )

Kdybys věděl o čem je řeč takovou hovadinu bys nenapsal :) když se rozumne zeptáš jiste ti to každej kdo má trošku šajn o čem je řeč vysvětlí ale to bys musel mít alespon špetku slušného chování :)

zatím ani ty ani nadre jset nenapslai konkrétní vec ve které nemám pravdu ( krome andreho výseku části vety ).. co z toho co jsme napsla je podle tebe konkrétně jebka??
ne radši toho nech, byl by z toho dlouhej flame a ty se přece chceš něco dozvědět a ne se zbytečně hádat, nebo se pletu?
proc bych mel hledat v cem si nemel pravdu, dyt si nic k vylepseni dieslu nenapsal :nono:

a jak je to teda s tema matkama? :twisted:
máš plnou tašku jó máš?

Uživatelský avatar
Beaver
Příspěvky: 6553
Registrován: 17 srp 2004 09:01

Re: vylepšení dieselu?

Příspěvek od Beaver »

AlesShi píše:proc bych mel hledat v cem si nemel pravdu, dyt si nic k vylepseni dieslu nenapsal :nono:

a jak je to teda s tema matkama? :twisted:
K vylepšení dýzlu ti Idaho nic nenapsal, protože to jednoduše nejde - u dýzlu motor pro zvýšení výkonu vytočit do vyšších otáček, protože tě limituje rychlost hoření nafty. Jediná možnost tak je zvednout plnící tlak (což jde jen u turbokamen, nafta bez turba je ze hry venku) a adekvátně plnícícmu tlaku do toho rozprášit naftu. To, co dělají ti rádobytuneři co se zabývají "chiptuningem" je to, že jednotku donutí zvednout plnící tlak a naprášit víc nafty. Turbo na to není nijak zvlášť navržený a protože je u naftového turbomotoru zatěžováno podstatně víc, než u benzínu (co si budem povídat, u turbodýzlu hvízdá turbo skoro pořád), tak i dřív odejde. Takže pro efektivní úpravu turbodýzlu musíš koupit lepší turbo, větší vstřiky, větší IC atd.

S matkama to není nijak. Používají se maticové podložky. Stačí jima podložit ovládací ventil wastegate, tím se změní předpětí a ventil otevírá až při vyšším plnícím tlaku. Pokud se ale nepletu, je ale u turbobenzínu ventil podtlakový a u nafty nikoliv, takže to takhle fungovat nebude. Jelikož dvoutakt turbo nemá, upravíš u něj podložkama leda velký hovno :wink:

Andre: To Polo SDI bylo jistě chipnuté za 10 tisíc, že ? :lol: Ještě nějaký další debilní příklad bys vyhrabal ?
Toyota Supra 2.5 twin turbo (208 kW/360 Nm)
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Lexus NX300h 2.5 Hybrid '16 (145 kW/207 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"

blázen
Příspěvky: 4642
Registrován: 21 lis 2005 17:21
Kontaktovat uživatele:

Re: vylepšení dieselu?

Příspěvek od blázen »

přeplnovaný diesel prostě nejde srovnat s přeplnovaným benzínem tak jako Atmo diesel s benzínem..nikdy nedosáhnou srovnatelných výkonů..
ted smrdím po naftě :-)

podporuji: http://www.neo2011.cz/

Uživatelský avatar
elviiis
Příspěvky: 2279
Registrován: 12 črc 2006 21:15
Bydliště: Olomoooc a Jeseniiik

Příspěvek od elviiis »

Pro andreho> bavili jsme se o poměru k investycím. Takže i malé dítě ví že Tbenzín jde nadupat levněji než Tkamna.

K těm turbům abych ti to vysvětlil jednoduš. Idaho ti chtěl říct že origo turbo je CT a ne garett jak používá VW koncern a ta tabulka garett byla pro náhražky turb tzn. Když ti klekne a ty nechceš drahej origo díl (tzn. turbo CT) tak si koupíš v podstatě druhák (tzn. garett)

Jinak co se podložek týče tak ne u každého auta to tak jde např u charade je WS umístěn za sacím hausingem a vypodložení by vedlo ke snížení potřebného tlaku pro otevření by passu tudíž snížení výkonu (plnícího tlaku turba). Ale stačí koupit regulák v topenářství za pár kaček :)

a bez výhrad k mému pravopisu vím že je hroznej (ale mám to povolené od študovaného člověka :lol: )...
TOYOTA CELICA CARLOS SAINZ 2.0 TURBO 4WD 153KW 1992 = funny
Skoda Ochcavia f kombajnu f metle na hlinach a i kliiimu ma a samozrejmne hagusy 81KW = daily

Uživatelský avatar
Idaho
Moderátor
Příspěvky: 4345
Registrován: 24 kvě 2004 13:55
Bydliště: EU
Kontaktovat uživatele:

Re: vylepšení dieselu?

Příspěvek od Idaho »

AlesShi píše:
Idaho píše:Další "rádobytuner" se projevil :) /( je ta věta dost krátká? )

Kdybys věděl o čem je řeč takovou hovadinu bys nenapsal :) když se rozumne zeptáš jiste ti to každej kdo má trošku šajn o čem je řeč vysvětlí ale to bys musel mít alespon špetku slušného chování :)

zatím ani ty ani nadre jset nenapslai konkrétní vec ve které nemám pravdu ( krome andreho výseku části vety ).. co z toho co jsme napsla je podle tebe konkrétně jebka??
ne radši toho nech, byl by z toho dlouhej flame a ty se přece chceš něco dozvědět a ne se zbytečně hádat, nebo se pletu?
proc bych mel hledat v cem si nemel pravdu, dyt si nic k vylepseni dieslu nenapsal :nono:

a jak je to teda s tema matkama? :twisted:
když nekoho napdaáš že melel píčoviny anejsi schopen to podložit a říct v čem konkrétne tak sji opravdu vul :) jinak navíc koukám že neumíš ani číst kdo psal co o matkách :D
Nevyjadřoval jsem se k vylapšování "NA" dieselu, protože to z mého pohledu proste namá smysl vzhledem k finančním nárokum a výsledku.. Jediné k čemu jsem se vyjádřil bylo že se tu melou píčoviny o použitých turbech k tomu jsem se vyjádřil jasně, nebo v tom co jsem řekl já bylo něco nepravdivého, vymyšleného nebo nejaká nepotvrzená domněnka, kterou bychj vydával za dogma jako to tu dělají jiní?
Je mezi námi stále více lidí, kteří poskytují konzultace a vědí jak se co má udělat, ale stále méně tech kteří do udělat dokáží.
web : www.dicompracing.cz / www.jdmengines.cz

Uživatelský avatar
semysak
Příspěvky: 733
Registrován: 10 led 2005 12:43
Kontaktovat uživatele:

Re: vylepšení dieselu?

Příspěvek od semysak »

tak pokud se pouzije boost controler misto ball&spring konstrukce klasickej bleeder valve co se pouziva defaultne pro regulaci tlaku, pokud je jim auto vybaveny uz od vyrobce, tak je jedno jestli to je pretlakova nebo podtlakova regulace

u dieselu je clovek hlavne limitovanej rychlosti horeni nafty, diesel nema naopak cerpaci ztraty pri plneni motoru...

benzinovej ma cerpaci ztraty ale zase rychleji hori, dochazi k missfire protoze princip zapalovani to umoznuje a bez vrstveni smesi tomu nelze zabranit, atd...

Andre
Příspěvky: 51
Registrován: 25 lis 2005 21:28
Bydliště: Jablonec nad Nisou

Příspěvek od Andre »

Tak jsem rád kamarádi, že jsme se nakonec všichni shodli na tom, že TDI motory jsou minimálně stejně dobře laditelné (viz zminované výsledky z Mimoně), jako ty japonské a korejské. Chápu, že je to pro někoho velmi těžko překousnutelný fakt, tak proto se tu snaží vymýšlet další polopravdy až nesmysly proč by tomu tak nemělo být.
Pokud jde o náklady na tuning motoru (nezlobte se, ale za tuning nepovažuju zvednutí plnícího tlaku turba pomocí podložek pod pružinu wastegate), tak nechápu v čem by to jako na diesela mělo být dražší??? A už vůbec nechápu, jak to tady může posuzovat někdo, kdo jen v tomhle threadu se 2x přiznal, že dieselům vůbec nerozumí, a další to sice nepřiznali, ale lze to z jejich komentářů bezpečně vydedukovat.
Pokud se budeme chtít dostat na seriovém přeplnovaném motoru BEZPEČNĚ na cca 200% původního výkonu motoru, tak základní komponenty jako IC, turbo a vstřiky pořídíme za dejme tomu podobné peníze (i když u turba do benzínového japonce o tom silně pochybuji, ale přimhouřím v tomhle případě oko :wink: ), navíc ten benzínový motor potřebuje další kraviny jako regulátory tlaku paliva, blow ventily, maf, nejspíš i nutný zásah do motoru kvůli detonačnímu hoření atd. A v čem bude asi největší problém, je v konečné SW úpravě, která vzhledem k obtížnosti u benzínového motoru je zpravidla minimálně 2x dražší než pro motor dieselový, a v mnoha případech je nutné SW kupovat i mimo ČR. A když to vezmu až do finále, tak spotřeba PHM na takto nahoněných motorech při obdobném využívání výkonu bude u benzínů možná 2x vyšší (což potvrdil i Elvis, kdy s autem o polovičním obsahu válců a poloviční hmotností jezdí za stejnou spotřebu jako TDI).
Zkuste už přijít s nějakou opodstatněnou argumentací, začíná to být nuda...
Golf2 TDI 4x4

blázen
Příspěvky: 4642
Registrován: 21 lis 2005 17:21
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od blázen »

nedá mi to musím ti to vypsat..
walbro 255l/h 3000kč
konus filtr 1000kč
FMIC 5000kč
444cc vstřiky 5000kč
vetší AFM 2500kč
T28 12000kč
podložky - není tuning zadara nastaví tlak na 1,3bar (do 1,1bar snese seriová spojka..víc nutno keramiku 10000kč)
CA16DE sací vačka 2000kč
STAGE2 chip 2000kč
suma sumárum okolo 40tis ..výkon okolo 300k ... nárust 130k ..
jde to s 1,9tdi za ty peníze .. ?

nudit nesmyslama začínáš ty..
ted smrdím po naftě :-)

podporuji: http://www.neo2011.cz/

Uživatelský avatar
AlesShi
Příspěvky: 1647
Registrován: 03 led 2006 22:36
Bydliště: praha

Příspěvek od AlesShi »

no jo, ale 200sx je sportak pro radost
tdi jsou v pracantech :(

a kdyz nemam na dalsi auto pro radost
tak poladim ropaka...
máš plnou tašku jó máš?

Uživatelský avatar
elviiis
Příspěvky: 2279
Registrován: 12 črc 2006 21:15
Bydliště: Olomoooc a Jeseniiik

Příspěvek od elviiis »

andre aniž bys to věděl tak ses zakopal. muj 1.0 turbo má sice spotřebu jako 1.9 TDI ale má trošku zajímavější motorové vlastnosti daleko větší rozsah použitelných otáček apd. Navíc motor CB80T vznikal v osumdesátých letech :lol:

Nadále každý ti potvrdí že s benzíňáku doladíš více koní. Další fakt. běžně udělané 1.8T 200sx (cip stage 1 - 2000Kč , větší tlak turba 10kč , IC avia 1800Kč , filtr 1000Kč) výkon cca 220 až 230Ps dokázal bys za tyto peníze dostat s TDi takovej výkon za ty prachy? a otázka dva dostal by TDI bez odlehčení tzn že bude taky vážit přes 1300Kg s výkonem 230Ps takového nissana na 400metrů asi ne co řekl bych že takový nissan (a ne jen řekl) bude mít čas někde okolo 14.4 a dva takto udělané TDi (za velký peníz) se nedostali pod 14,6.

Takže řekl bych že nemá cenu se hádat. Úpravi diesselů jsou dražší a méně efektivní než ůpravy benzínů. NAvíc benzíňáky maj větší potenciál.
Oproti tomu nafty spalují palivo efektyvněji a jsou ůčinější tzn. méně žerou a méně paliva jde vniveč.

Na cestování ropáka (ovšem je otázka jestli s to vapltí vzhledem k investýcím - pořizovací cena a nákladnější ůdržba , navíc u dnešních promakaných benzínů viz I-Vtec nejsou spotřeby tak rapidně vyšší a mnohým řidičům se to ani nevyplatí.

Na prasení , ůpravy atd benzíňáky (v turbu).
TOYOTA CELICA CARLOS SAINZ 2.0 TURBO 4WD 153KW 1992 = funny
Skoda Ochcavia f kombajnu f metle na hlinach a i kliiimu ma a samozrejmne hagusy 81KW = daily

Uživatelský avatar
Lukaash
Příspěvky: 843
Registrován: 21 dub 2005 13:05
Bydliště: Chomutov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Lukaash »

elviiis píše:andre aniž bys to věděl tak ses zakopal. muj 1.0 turbo má sice spotřebu jako 1.9 TDI ale má trošku zajímavější motorové vlastnosti daleko větší rozsah použitelných otáček apd. Navíc motor CB80T vznikal v osumdesátých letech :lol:
stejne jako 1. TDI

OT: mala zajimavost o spotrebe (ikdyz to tady neni podstatne) ... Jedním z dlouhodobých úkolů, které vývoj Audi považoval za stěžejní, bylo výrazné snižování spotřeby paliva. Toho by bylo možno dosáhnout použitím vznětových motorů, ty se však v minulých letech nemohly pochlubit natolik kultivovaným projevem a sportovní charakteristikou, aby to důstojně korespondovalo s charakterem ingolstadtských vozů. To ovšem naprosto neplatilo o turbodieselu s přímým vstřikováním paliva do spalovacího prostoru, který Audi po třináctiletém vývoji poprvé představilo v roce 1989. Agregát s označením 2,5 TDI byl určen pro Audi 100, které dokázal rozjet až na 200 km/h, ale vystačil přitom se spotřebou 5,7 l /100 km a stal se tak pro ostatní výrobce nadlouho nedostižným měřítkem kvality přeplňovaného vznětového motoru pro vozy vyšší střední třídy. Tyto jeho kvality ostatně velmi výmluvně potvrdil i známý rekordní jezdec Gerhard Plattner, který s ním (a s vozem Audi 100) v roce 1989 po trati dlouhé 4814 kilometrů projel prakticky celou Evropu a spotřeboval k tomu jen 84,7 litrů nafty, ovšem při průměrné rychlosti 60,2 km/h. Plattnerova průměrná spotřeba tak dosáhla jen neuvěřitelných 1,76 litrů na 100 kilometrů. ... zdroj http://www.audi-club.cz/modely.php

Andre
Příspěvky: 51
Registrován: 25 lis 2005 21:28
Bydliště: Jablonec nad Nisou

Příspěvek od Andre »

Sice jsem to nenapsal, ale při tom porovnávání jsem měl namysli nové díly, bylo to myšleno všeobecně a zdůraznoval jsem slovo "bezpečně". A věřte, že za 40t si udělám na tdi taky hodně parády.
Proti tomu co vypsal pan blázen si nemůžu odpustit pár výhrad, jednak mi tam chybí dost zásadní položka, a to GO motoru - 35000,- což zase u toho TDI není nutnost ani po 300tkm, natož po 100 (né-li méně), a otázka, jestli bude těch 300PS za 75t bezpečných, nebo se motor pana blázna po pár km objeví v sekci "KO motory" na Nissan foru :lol:

Už vás nebudu víc trápit, jen by mě ještě zajímalo, jakou máte představu o nákladech na úpravu třeba toho Pola SDI (alias Nissan and Supra killer), když se tady pořád oháníte těmi obrovskými náklady na tuning TDI?
Golf2 TDI 4x4

Uživatelský avatar
Idaho
Moderátor
Příspěvky: 4345
Registrován: 24 kvě 2004 13:55
Bydliště: EU
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Idaho »

mám takovej dojem že se tu mluvilo od začátku o NA diselech jejichž upravování bude finančne hodne nákladné, tak nevím proč už zase zabíháte do TDi... ano tdi je dobře alditelné ( a o tom už necovím :D - jen abych rádoby rejpalovi a udelal radost ) ale o tom tu snad neměla být řeč nebo ano?


performance tuningem / upravou berou vše co zveden výkon at už je to bypas předehřevu nebo pár podložek ketrými změním krok táhla wg ( btw u supry tímto dosáhneš nárustu až 40PS - změřeno , ověřeno ), takže nevím proč najendou budem rozlišovat co je tuning a co není.. jsme u staré otázky..

nekdo musí upravit ecu aby mu to schramstlo větší plnicí tlak, jinej zvedne plnicí tlak na dvojnásobek bez dalších uprav jelikož to ecu dovoluje v čem ej problém? nebo snad tu ted udělám etlustou čáru a řekneme od ted bdu za tuning motoru považována jen ta uprava zvedne výkon o XZ koní a bude stát minimálně XZ kč??
Je mezi námi stále více lidí, kteří poskytují konzultace a vědí jak se co má udělat, ale stále méně tech kteří do udělat dokáží.
web : www.dicompracing.cz / www.jdmengines.cz

Uživatelský avatar
Idaho
Moderátor
Příspěvky: 4345
Registrován: 24 kvě 2004 13:55
Bydliště: EU
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Idaho »

Andre píše:Sice jsem to nenapsal, ale při tom porovnávání jsem měl namysli nové díly, bylo to myšleno všeobecně a zdůraznoval jsem slovo "bezpečně". A věřte, že za 40t si udělám na tdi taky hodně parády.
Proti tomu co vypsal pan blázen si nemůžu odpustit pár výhrad, jednak mi tam chybí dost zásadní položka, a to GO motoru - 35000,- což zase u toho TDI není nutnost ani po 300tkm, natož po 100 (né-li méně), a otázka, jestli bude těch 300PS za 75t bezpečných, nebo se motor pana blázna po pár km objeví v sekci "KO motory" na Nissan foru :lol:

Už vás nebudu víc trápit, jen by mě ještě zajímalo, jakou máte představu o nákladech na úpravu třeba toho Pola SDI (alias Nissan and Supra killer), když se tady pořád oháníte těmi obrovskými náklady na tuning TDI?
toto otázka, ten motor neznáš víš o nem prd.. když se k tomu motoru bude chovat člověk jako prase tak je uplne jedno jestli je to tdi nebo benzín a odepíše ho..

Já třeba osobně mám s TD a TDI hoodne špatnou zkušenost, proste nevím čím to je ale jakejkoliv diesel si koupím tak se do 5tis km posere ( neboj beru sil id co znaj a myslím že třeba šef servisu tdi by měl vedet neco o výberu naftového vozu ), takže o spolehlivosti si myslím totéž co o benzínovém voze - záleží jak se k tomu majitele chovali, takže otázku GO bych radši odsunul a smířil se s tím žeji bude lepší udelat na obou motorech..

Bludy o životnosti TDI motoru to psali už snad Grimmové, nebo ne??

vím že mi budeš oponovat tím kolik mají najeto, ano taky ti mohu ukázat x benzínových voz u co maj najeto přes půl míče a furt jezdí ( jeden mne vozí do práce ) osobně znám tři supry co trhají mýtus že "každá turbo surpa se do 180tis zadře a do 250tis potřebuje nové turbo" - maj najeto od 280 do 450tis bez jediné go a pouze jediné z tech aut má v 320tis měněné turbo - je to pouze o to m že ti lidé ví jak se o auto starat..
tady v cr se lidé o auta neumějí starat a tak to dopadá.. proste když jít o "víc" koní nahoru tak jsi nucen delat go at je to nafta nebo benzín..

jinak opet je videt jak se z nevinné otázky přesunula řeč na uplně něco jiného než na co byl puvodní dotaz, a opet se stala hádkuou zaslepencu když "naftáci začali projklamovat "svou jedinou pravdu"...


PLs přesunte to do pokecu, tohle už s tuningem NA dieselu nemá nic společného ( nebo to promažte.. )
Naposledy upravil(a) Idaho dne 25 čer 2007 12:56, celkem upraveno 1 x.
Je mezi námi stále více lidí, kteří poskytují konzultace a vědí jak se co má udělat, ale stále méně tech kteří do udělat dokáží.
web : www.dicompracing.cz / www.jdmengines.cz

Andre
Příspěvky: 51
Registrován: 25 lis 2005 21:28
Bydliště: Jablonec nad Nisou

Příspěvek od Andre »

Idaho píše:mám takovej dojem že se tu mluvilo od začátku o NA diselech jejichž upravování bude finančne hodne nákladné, tak nevím proč už zase zabíháte do TDi... ano tdi je dobře alditelné ( a o tom už necovím :D - jen abych rádoby rejpalovi a udelal radost ) ale o tom tu snad neměla být řeč nebo ano?


performance tuningem / upravou berou vše co zveden výkon at už je to bypas předehřevu nebo pár podložek ketrými změním krok táhla wg ( btw u supry tímto dosáhneš nárustu až 40PS - změřeno , ověřeno ), takže nevím proč najendou budem rozlišovat co je tuning a co není.. jsme u staré otázky..

nekdo musí upravit ecu aby mu to schramstlo větší plnicí tlak, jinej zvedne plnicí tlak na dvojnásobek bez dalších uprav jelikož to ecu dovoluje v čem ej problém? nebo snad tu ted udělám etlustou čáru a řekneme od ted bdu za tuning motoru považována jen ta uprava zvedne výkon o XZ koní a bude stát minimálně XZ kč??
Tak nevím, kdo tu první použil slovo "rádobytuner"?
Tak jak to teda je? Kdo je tuner? Ten co má na zahradě 3ks polorozpadlých T Supra?

Máš zvláštní měřítka...
Pro mě slovo tuning znamená mimo jiné bezpečně a efektivně, což nevím, jestli tebou popsaná úprava zcela jistě je. Proč to tedy zrovna tak neudělal výrobce auta? Nic by ho to nestálo a + 40PS.
Golf2 TDI 4x4

Uživatelský avatar
elviiis
Příspěvky: 2279
Registrován: 12 črc 2006 21:15
Bydliště: Olomoooc a Jeseniiik

Příspěvek od elviiis »

Pleteš tady hrušky z jabkam.

motor CB80T se poprvé objevil v seriovém voze v orce 1987 to byli ještě 1.9D a TD.

Co se týče toho pola tak jako ropák bys měl vědět že SDI znamená označení přípravy a přepravy směsi tzn že toto už nejni SDi ale TDi. Navíc když vezmu staréhu sunnyhu s motorem CA18DE odlehčím ho a dám tem natáhlej motor CA18DET tak to bude to samé jako to tvoje polo SDi ale to polo SDi nebude vědět která byje. Jinak na nissanech se dělaji GOčka kvůli tomu že lidi nevý jak s tím motorem zacházet když to výš tak ti natočí 300tis ani nemrkneš. Jinak kdybych jel s TDI tak jak jezdívám s daihatsu nebo jak jsem jezdil z nissanem asi by mně nepochválil a těch 100by taky nevydržel možná ani 50tis :wink:
TOYOTA CELICA CARLOS SAINZ 2.0 TURBO 4WD 153KW 1992 = funny
Skoda Ochcavia f kombajnu f metle na hlinach a i kliiimu ma a samozrejmne hagusy 81KW = daily

Uživatelský avatar
Idaho
Moderátor
Příspěvky: 4345
Registrován: 24 kvě 2004 13:55
Bydliště: EU
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Idaho »

Andre píše:
Idaho píše:mám takovej dojem že se tu mluvilo od začátku o NA diselech jejichž upravování bude finančne hodne nákladné, tak nevím proč už zase zabíháte do TDi... ano tdi je dobře alditelné ( a o tom už necovím :D - jen abych rádoby rejpalovi a udelal radost ) ale o tom tu snad neměla být řeč nebo ano?


performance tuningem / upravou berou vše co zveden výkon at už je to bypas předehřevu nebo pár podložek ketrými změním krok táhla wg ( btw u supry tímto dosáhneš nárustu až 40PS - změřeno , ověřeno ), takže nevím proč najendou budem rozlišovat co je tuning a co není.. jsme u staré otázky..

nekdo musí upravit ecu aby mu to schramstlo větší plnicí tlak, jinej zvedne plnicí tlak na dvojnásobek bez dalších uprav jelikož to ecu dovoluje v čem ej problém? nebo snad tu ted udělám etlustou čáru a řekneme od ted bdu za tuning motoru považována jen ta uprava zvedne výkon o XZ koní a bude stát minimálně XZ kč??
Tak nevím, kdo tu první použil slovo "rádobytuner"?
Tak jak to teda je? Kdo je tuner? Ten co má na zahradě 3ks polorozpadlých T Supra?

Máš zvláštní měřítka...
Pro mě slovo tuning znamená mimo jiné bezpečně a efektivně, což nevím, jestli tebou popsaná úprava zcela jistě je. Proč to tedy zrovna tak neudělal výrobce auta? Nic by ho to nestálo a + 40PS.
koukám že se v suprách a mezinárodních vztazích vyznáš :) nikde jsem nenapsal že je komplexní uprava jen že se toho dá dosáhnout..

btw proč když je to tak levné u TDi proč to výrobce nedělá ? vždyt by mu lidi utrahali ruce kdyby koupili nové auto se zárikou jen o 40-50 tis dráž a meli 100PS navrch :D

mně vytýkáš že se serui do nečeho co přiznám že tomu nerozumím sám děláš neco takového, nastuduj si ten motor, tehdejší právní předpisy v zemi puvodu a možná to pochopíš...
Je mezi námi stále více lidí, kteří poskytují konzultace a vědí jak se co má udělat, ale stále méně tech kteří do udělat dokáží.
web : www.dicompracing.cz / www.jdmengines.cz

Uživatelský avatar
AlesShi
Příspěvky: 1647
Registrován: 03 led 2006 22:36
Bydliště: praha

Příspěvek od AlesShi »

elviiis píše:... Jinak kdybych jel s TDI tak jak jezdívám s daihatsu nebo jak jsem jezdil z nissanem asi by mně nepochválil a těch 100by taky nevydržel možná ani 50tis :wink:
hmm, tak to ses urcite borec 8)
nebo mozna trochu jinak...
máš plnou tašku jó máš?

blázen
Příspěvky: 4642
Registrován: 21 lis 2005 17:21
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od blázen »

Andre píše:Sice jsem to nenapsal, ale při tom porovnávání jsem měl namysli nové díly, bylo to myšleno všeobecně a zdůraznoval jsem slovo "bezpečně". A věřte, že za 40t si udělám na tdi taky hodně parády.
Proti tomu co vypsal pan blázen si nemůžu odpustit pár výhrad, jednak mi tam chybí dost zásadní položka, a to GO motoru - 35000,- což zase u toho TDI není nutnost ani po 300tkm, natož po 100 (né-li méně), a otázka, jestli bude těch 300PS za 75t bezpečných, nebo se motor pana blázna po pár km objeví v sekci "KO motory" na Nissan foru :lol:

Už vás nebudu víc trápit, jen by mě ještě zajímalo, jakou máte představu o nákladech na úpravu třeba toho Pola SDI (alias Nissan and Supra killer), když se tady pořád oháníte těmi obrovskými náklady na tuning TDI?
tak mi za 40 tu parádu napiš.. a čekám nárust stejnej nebo vyšší... když srovnáváš naftu s benzínem.. a až ten nárust mít budeš.. tak tu GO taky dělat budeš protože ti to nevydrží.. tak jako ne mě u benzínu...s tím rozdílem,že za 40tis nikdy takového nárustu nedosáhneš... vůbec se s 1.9tdi nikdy k 300k nepřiblížíš :wink: a to jsem limitovaný ojnicema... klidně si tam mohu dát lepší ojnice, koupit jiné turbo a jít dál.. ale co ty? asi prt co :lol:
ted smrdím po naftě :-)

podporuji: http://www.neo2011.cz/

Uživatelský avatar
Beaver
Příspěvky: 6553
Registrován: 17 srp 2004 09:01

Příspěvek od Beaver »

Andre píše:...jednak mi tam chybí dost zásadní položka, a to GO motoru - 35000,- což zase u toho TDI není nutnost ani po 300tkm, natož po 100 (né-li méně), a otázka, jestli bude těch 300PS za 75t bezpečných, nebo se motor pana blázna po pár km objeví v sekci "KO motory" na Nissan foru...
Pisty ze zadreneho a potkaneho motoru TDI od VW ti poslu postou, jelikoz ma otec firmu a v ni provozuje Transportery a takovych suvenyru jsou za dilnou plne popelnice a mechanici si ty "motory" nemuzou "vynachvalit"... A to maji ty auta pravidelnou udrzbu.

Andre píše:Už vás nebudu víc trápit, jen by mě ještě zajímalo, jakou máte představu o nákladech na úpravu třeba toho Pola SDI (alias Nissan and Supra killer), když se tady pořád oháníte těmi obrovskými náklady na tuning TDI?
Jakou mas predstavu ty ? Vazne jsi tak natvrdlej, ze si myslis, ze to Polo "SDI" je upraveno za par tisic tak, aby dokazalo porazet Supry a 200SX ? Dokaze to i kdy nepojede jen rovne ? Jak dlouho jeho motor vydrzi pohromade ? A proc se teda misto sportovnich aut neprodavaji Pola SDI upravena za par tisic ? Tvoje argumenty jsou opravdu VELMI smesne...

Mimochodem, nedavno tu probehl v sekci video odkaz na cloveka, co upravil svuj Nissan Skyline na 600 koni s ohledem na moznost kazdodenniho provozu. Zatim bohuzel neznam zadne 600 HP TDI, ktere by se mohlo postavit vedle nej a prohlasit, ze ma stejny vykon a navic nizsi spotrebu. ZKus ho postavit, kdyz veris, ze je TDI lepsi :wink:
Toyota Supra 2.5 twin turbo (208 kW/360 Nm)
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Lexus NX300h 2.5 Hybrid '16 (145 kW/207 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"

Anděl
Moderátor
Příspěvky: 2559
Registrován: 11 kvě 2005 22:27
Bydliště: Český Krumlov

Příspěvek od Anděl »

Já jsem takovej vůl. :cry: :cry: Proč jsem si raději nekoupil TDI místo Eclipse. :? Vždyť jsem mohl mít stejný výkon a ještě jezdit za 5l na 100Km. :lol:
Mitsubishi Eclipse GSX 4x4 turbo r.v 1992 - Prodám
Eagle Talon FWD turbo - Prodám
Škoda Felicia Pick-UP r.v. 2001 50kw
Honda VF 750C Magna 65kw

Uživatelský avatar
Krosmen
Příspěvky: 1811
Registrován: 07 srp 2004 16:23
Bydliště: Dobříš
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Krosmen »

zase jedno téma vo h.....
klidně bych mohl přihodit eclipse s jeho velice předimenzovaným vnitřkem motoru.....
Jsou na něm potřeba tři úpravy aby se ze seriových 200PS dostalo 300PS...... a to MBC a zvednout plnící tlak na 17PSI místo airboxu přímí filtr a zprůchodnění výfuku.Je to ověřená věc úpravců těchto vozů.....teď mi to spočítej a řekni mi kolik to stojí....
jen aby to tak nevyznělo naftu mám rád protože za málo peněz(spotřeba) dst muziky a na denní ježdění bych nic jinýho nechtěl ale na opravdovou jízdu jedině benzín...... 8)

Uživatelský avatar
AlesShi
Příspěvky: 1647
Registrován: 03 led 2006 22:36
Bydliště: praha

Příspěvek od AlesShi »

Krosmen píše: jen aby to tak nevyznělo naftu mám rád protože za málo peněz(spotřeba) dst muziky a na denní ježdění bych nic jinýho nechtěl ale na opravdovou jízdu jedině benzín...... 8)
presne, za malo penez hodne muziky
naftu na denni jezdeni :?:
máš plnou tašku jó máš?

Andre
Příspěvky: 51
Registrován: 25 lis 2005 21:28
Bydliště: Jablonec nad Nisou

Příspěvek od Andre »

Tak koukám, že jsem se s GO Nissana držel sakra při zemi....

http://www.200sx.cz/forum/viewtopic.php ... sc&start=0

Jako to je vážně někdo schopnej narvat do skoro 20tiletý jebky 100 papírů jen aby se dostal alespoň na původní seriový výkon????:shock:
To pak chápu, že dostat naklepáno od Pola SDI, může i donutit psát lži na TF.
Proč to tady nebylo uvedeno do 300PS rozpočtu? Proč tady asi polovina věcí nebyla vyjmenována a ten zbytek byl vydělen 4ma?

Má to cenu pak o něčem diskutovat?
Golf2 TDI 4x4

Uživatelský avatar
AlesShi
Příspěvky: 1647
Registrován: 03 led 2006 22:36
Bydliště: praha

Příspěvek od AlesShi »

:lol:

nj, 300kobyl musite nejak zaplatit :mavani:
máš plnou tašku jó máš?

Uživatelský avatar
Beaver
Příspěvky: 6553
Registrován: 17 srp 2004 09:01

Příspěvek od Beaver »

Andre píše:Tak koukám, že jsem se s GO Nissana držel sakra při zemi....

http://www.200sx.cz/forum/viewtopic.php ... sc&start=0

Jako to je vážně někdo schopnej narvat do skoro 20tiletý jebky 100 papírů jen aby se dostal alespoň na původní seriový výkon????:shock:
To pak chápu, že dostat naklepáno od Pola SDI, může i donutit psát lži na TF.
Proč to tady nebylo uvedeno do 300PS rozpočtu? Proč tady asi polovina věcí nebyla vyjmenována a ten zbytek byl vydělen 4ma?

Má to cenu pak o něčem diskutovat?
Jebku máš ty, jen si to přiznat... :wink:

100 tisíc je cena za kompletí GO s použitím originálních dílů od Nissanu, což ovšem nikdo nedělá. Navíc by se jednalo o zrepasování totálně vykloktanýho motoru. Nepochybuju, že zrepasovat vylágrovanej TDI motor bude levnější:

Nissan 200SX díly:

kroužky pro první výbrus - cca 14 stovek kompletní sada
píst - kolem 9ti stovek kus (nebo kované WISECO cca do 15ti tisíc)
ložiska - cca litr

+ rozvody, olejová pumpa, těsnění apod. a přes 20 tisíc se za sériové díly nedostaneš. Takže to bychom měli vyřešený ceny ohledně oprav - my se ale nebavíme o opravách, nýbrž o úpravách, ty ceny ti uvádím jen z dobré vůle i když sem plácáš naprostý hovadiny o tom, jak musíš každej motor hned posílat na GO.

Dále postrádám od tebe výpis těch úprav na stále zmiňovaném Polu SDI. To auto je totiž silně modifikované a NEJEDNÁ se o nějakej debilní čiptuning. Není to žádné Polo SDI, co vyjelo z fabriky a rozhodně to majitele nestálo pár kaček, aby se dostal na čas, který tam zajel. Navíc on je s tím motorem ve finále, víc z toho nedostane. Oproti tomu jeho benzínoví soupeři byli upravení relativně lehce.

Takže co nam z toho plyne ? Lži tu píšeš dokola jen ty - neustále tu argumentuješ nějakým Polem SDI, které vlastně vůbec není Polo SDI, ale to ti nevadí, protože je tam tvůj zbožňovaný kadlavý dýzl.

AlesShi píše::lol:

nj, 300kobyl musite nejak zaplatit :mavani:
300 koní stojí míň, než si myslíš. U mě je to například otázka zhruba 10ti tisíc. Navíc, podle tebe bys 300 koní z nafty zřejmě dostal asi zadarmo... to je pochopitelně bláhová myšlenka, se kterou by ses měl velmi rychle rozloučit, hlavně co se týká bublavého chrochtáka 1.9 TDI - ten 300 koní uvidí jen když ho bude předjíždět nějakej turbobenzín.
Toyota Supra 2.5 twin turbo (208 kW/360 Nm)
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Lexus NX300h 2.5 Hybrid '16 (145 kW/207 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"

Uživatelský avatar
semysak
Příspěvky: 733
Registrován: 10 led 2005 12:43
Kontaktovat uživatele:

Re: vylepšení dieselu?

Příspěvek od semysak »

a ktery auto tahne vic vocpoda polo SDI nebo Nisan 200 SX 300 koni? to je totiz nejdulezitejsi, sou v tech penezich za upravy i nasavace na kapotu a na strechu? chtel bych totiz zacit svuj velkej tuningovej projekt a nevim pro co se mam rozhodnout

Uživatelský avatar
AlesShi
Příspěvky: 1647
Registrován: 03 led 2006 22:36
Bydliště: praha

Příspěvek od AlesShi »

co ja bych delal s 300 konema, me staci 130 a 350nm skoro od volnobehu, mam pohodlny auto co jezdi za levno, ne sportak :roll:

nikde jsem ani nepsal ze bych je z ropy chtel :wink: protoze to neni jenom o nich... :?:
máš plnou tašku jó máš?

Uživatelský avatar
elviiis
Příspěvky: 2279
Registrován: 12 črc 2006 21:15
Bydliště: Olomoooc a Jeseniiik

Příspěvek od elviiis »

Kurňa vy si ze mně děláte s těma chrochtákama asi prdel. Je mi jasné že se moc v autech nevyznáte ale říká vám něco slovo využitelné otáčky? Uvědomte si že ten váš chrochták má využitelné otáčky od nějakých 2000tis kde má plnej krouťák až po cca 4 4.5tis kde to končí zatímco např daihatsu má plnej krouťák ve 3500ot a až do 7500táhne jak zběsilej (na litr). Jako plnej krouťák už skoro od volnoběhu = tuto hlášku žeru ale tože mezi volnoběhem a plným krouťákem je ůsek mrtvého pásma při kterém se to dusí už nikdo neřekne (můj tříválec má daleko lepší zátah od spoda než nafta) a navíc je schopnej jezdit téměř na volnoběžné otáčky.

Prostě se smiř se s tím že ne ůpravy je chrochták nesmysl. Jinak andre jde vydět že o autech opravdu nic nevíš. Jako říct o nissanu 200sx že je to 20let stará mrdka je asi stejná kokotina jako říct o golfu že je to legenda. 200sx je opravdová legenda a to že blázen udělal kompletní GO jen naznačuje že má něco v hlavě a má ktomu autu nějaký vztah a nechce bejt tucťák jezdící v technologicky a designově 50let opožděným golfu.

Jinak větší zvýšení výkonu u ropy taky znamená GO motoru. Jde o to že ten motor vystřídalo víc majitelů a každej se k němu choval jinak a podle toho ty vnitřnosti vypadají. A pokud vím blázen má písty wiseco což se docela hodí kvůli detonacím a to ti nebudu vysvětlovat co to je bo to si najdi na netu.

ropák nikdy nenadupeš jak benzíňák , nikdy tak nepojede , a nikdy nebude jeho ůdržba a ůprava tak levná jako u benzíňáku jen bude méně papat.
TOYOTA CELICA CARLOS SAINZ 2.0 TURBO 4WD 153KW 1992 = funny
Skoda Ochcavia f kombajnu f metle na hlinach a i kliiimu ma a samozrejmne hagusy 81KW = daily

Uživatelský avatar
Lukaash
Příspěvky: 843
Registrován: 21 dub 2005 13:05
Bydliště: Chomutov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Lukaash »

elviiis píše:Kurňa vy si ze mně děláte s těma chrochtákama asi prdel. Je mi jasné že se moc v autech nevyznáte ale říká vám něco slovo využitelné otáčky? Uvědomte si že ten váš chrochták má využitelné otáčky od nějakých 2000tis kde má plnej krouťák až po cca 4 4.5tis kde to končí zatímco např daihatsu má plnej krouťák ve 3500ot a až do 7500táhne jak zběsilej (na litr). Jako plnej krouťák už skoro od volnoběhu = tuto hlášku žeru ale tože mezi volnoběhem a plným krouťákem je ůsek mrtvého pásma při kterém se to dusí už nikdo neřekne (můj tříválec má daleko lepší zátah od spoda než nafta) a navíc je schopnej jezdit téměř na volnoběžné otáčky.

Prostě se smiř se s tím že ne ůpravy je chrochták nesmysl. Jinak andre jde vydět že o autech opravdu nic nevíš. Jako říct o nissanu 200sx že je to 20let stará mrdka je asi stejná kokotina jako říct o golfu že je to legenda. 200sx je opravdová legenda a to že blázen udělal kompletní GO jen naznačuje že má něco v hlavě a má ktomu autu nějaký vztah a nechce bejt tucťák jezdící v technologicky a designově 50let opožděným golfu.

Jinak větší zvýšení výkonu u ropy taky znamená GO motoru. Jde o to že ten motor vystřídalo víc majitelů a každej se k němu choval jinak a podle toho ty vnitřnosti vypadají. A pokud vím blázen má písty wiseco což se docela hodí kvůli detonacím a to ti nebudu vysvětlovat co to je bo to si najdi na netu.

ropák nikdy nenadupeš jak benzíňák , nikdy tak nepojede , a nikdy nebude jeho ůdržba a ůprava tak levná jako u benzíňáku jen bude méně papat.
promin, nechtel jsem se do toho plest, ale tohle nemyslis vazne, ne? (mluvim samo o turbodieselu, potazmo TDI...)

muzes prosim pro predstavu nekde najit graf prubehu Mk? Zajimalo by me to, diky.

Odpovědět

Zpět na „Tuning motoru + výfuky“