Larry píše:Dobrý den pánové , rád bych se zapojil také do diskuse , nejsem zastáncem ani dieselu ani benzínu ,každý má něco do sebe pár aut už jsem v rámci práce odzkoušel ,ale to sem nechci plést. Nejsem specialista na motory,spíš jen nadšenec do aut , ale jen by mě zajímalo z pohledu lajka proč by nemohl být diesel jako sportovní auto? Loni v Mimoni na srazu jsem celý pátek pozoroval volné sprinty a pokud mohu přivést svůj poznatek ,tak mě vcelku udivilo když starší pán s Audi (diesel s biturbem) nevim přesně objem válců ani úpravý jaké na tom měl ,ale zaujalo mě když dojel prakticky stejně jako Chevrolete Corvetta a to se mu povedlo dokonce 2x , který jestli se nepletu je motor 8.2. Jako druhý příklad mě zaujala Fabia RS(což je taky turbodiesel) s chip tuningem a nevim čím vším ,když porazila mého kamráda ,který jel s Kawasaki ZX4-R , která má zrychlení z 0 na 100 tušim 5s.
Neviděl jsem, auta osobně neznám, takže nemůžu říct na 100%, ale např. popisovaná situace Vette a Audi odpovídá principům, které už se tu řešily. Vette ma velký kroutící moment nahoněný objemem válců (jako příklad lze uvést např. taky Viper, který má motor původem z náklaďáku). Naftové audi dosahuje při menším objemu motoru kroutícího momentu turbem a plnícím tlakem. Budiž odpovědí na tuhle situaci otázka "co kdyby ten osmilitrový motor měl taky turba ?". Navíc Audi mohlo být čtyřkolka a tudíž vlastnit výhodu lepší trakce.
Ohledně Fabie těžko říct, možná měl kamarád s motorkou smůlu a nejel nejlíp, Fabia RS žádný sporťák není a nějak oslnivé parametry výkonu a akcelerace nevlastní ani po deseti chipech.
A proč dýzl není sportovním autem ? No to vychází z tradice, kdy jezdit sporťákem a točit motor, poslouchat jeho zvuk a procházet jednotlivé převodové stupně prostě pocitově nemůže soupeřit s dýzlem, který dává výkon a kroutící moment naprosto odlišným způsobem. A jak už se tu probíralo, tak běžné naftové motory jsou turbomotory, běžné (a nejen běžné) benzínové motory jsou nonturba a v provedení s turbem se efekt umocňuje. Neupírá to nafťáku jeho výkon a schopnost akcelerovat, tahat náklady apod. ale prostě to "není ono". Jak jsem psal, vysloveně sportovní a supersportovní auta se ostatně s dýzlem vůbec nedělají (proč ?

).