
uchycení sport. pásů
Moderátoři: Fáboš, Bohuš, Kane13, Ritchma
uchycení sport. pásů
Chci se zeptat. Mam sparco sedačku a nevim jak teď pořádně uchytit pásy. Vzadu a vlevo je to v pohodě místo origo ale vpravo ten úchyt origo pásu byl na původní sedačce. Pásy mam s okem. Napadlo mě do spodní části konzole vyvrtat díru položit oko strčit z jedný strany šroub matkou to stáhnout a dát tam velký podložky, nebo jinej návrh? Ta spodní část konzole je tohle -


Build shit car, call everyone haters....
Function > Form
Function > Form
Re: uchycení sport. pásů
do máš do fakana?
ne to mam v saxu
ne to mam v saxu
VW Touran '08 DSG
BMW E10 '02
Seat Cordoba SDI
NÁHRADNÍ DÍLY, DIAGNOSTIKA, PNEUSERVIS, AUTOSERVIS. STK, DOVOZ AUT - MOST 777525325
BMW E10 '02
Seat Cordoba SDI
NÁHRADNÍ DÍLY, DIAGNOSTIKA, PNEUSERVIS, AUTOSERVIS. STK, DOVOZ AUT - MOST 777525325
- honza 2.0 16v
- Příspěvky: 1518
- Registrován: 09 říj 2005 12:41
- Kontaktovat uživatele:
Nějakej strojař by ti asi napsal značení na hlavě šroubu, leč já jsem stavař a tak jediná moje rada je zajít do železářství a požadovat pevnostní šrouby. Oproti normálním jsou fakt lepší - tam kde bys běžnej šroub rázem utrhnul, tenhle vydrží.
Toyota Supra 2.5 twin turbo (208 kW/360 Nm)
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Lexus NX300h 2.5 Hybrid '16 (145 kW/207 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Lexus NX300h 2.5 Hybrid '16 (145 kW/207 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"
Chm, to právě nevím, koukni se, čím je to zašroubovaný u Favorita dole do podlahy. Tam jsou nějaký standartní pevnostní šrouby myslím...
Toyota Supra 2.5 twin turbo (208 kW/360 Nm)
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Lexus NX300h 2.5 Hybrid '16 (145 kW/207 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Lexus NX300h 2.5 Hybrid '16 (145 kW/207 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"
- milos
- Příspěvky: 282
- Registrován: 07 bře 2005 19:47
- Bydliště: kousek od Prahy
- Kontaktovat uživatele:
Re: uchycení sport. pásů
doufam ze to potvrdi nekdo kdo tomu skutecne rozumi, ale 8.8 je celkem beznej sroub. Myslim ze na pasech mam 12.9
FordFusion ´04
FordFiesta RS1800 ´93
FordEscort mk2 ´76
FordFiesta RS1800 ´93
FordEscort mk2 ´76
Re: uchycení sport. pásů
8.8 uz je sice pevnostni sroub, ale taky bych dal radsi vicepevnostni 10.9 nebo 12.9.
Clio RS 2.0 16V 239Hp 233Nm 860kg, Autodrom Most 1:54:35 http://www.ClioSport.cz
- Fiesta
- Příspěvky: 2576
- Registrován: 27 bře 2004 18:16
- Bydliště: Olomouc-Mohelnice
- Kontaktovat uživatele:
Šrouby s imbusovou hlavou jsou vždy pevnostní, jinak se dívej na hlavu šroubu. Šrouby bez žádného značení jsou jak máslo.Ritchma píše:Jeden naprosto stupidní dotaz, jak poznám jakou má šroub pevnost a kterej je už dost pevnej?Beaver píše:Udelej diru do konzole a pouzij pevnostni srouby.
Jinak na pásy uržitě 12.9... tím nic nepokazíš.
VW PASSAT B5
imbusy nemusi byt vzdy pevnostni, mely by mit ale vetsi pevnost nez sroub se sestihranou hlavou. Pevnost 8.8 je spise ta stredni, minimalne bych tam dal tu 10.9, ale spis vetsi. Pevnostni sroub ma oznaceni pevnosti vzdycky vyrazene na hlave ( 8.8, 10.9 apod, cim vetsi cislo, tim vetsi pevnot - bohuzel ted u sebe nemam tabulky, ale zitra se pokuim tady ty rady doplnit) - jinak se muzes mrknout, jake pevnostni srouby ti drzi stavajici bezpecnostni pasy staci jen sodnat plastouvou cepicku ze sroubu.
A pokud je chces koupit, tak ti doporucuji zajit si do specializovane prodejny se spojovacim materialem ( v beznem zelezarstvi maji vetsinou obycejne srouby, a treba OBI je vse tak 5x drazsi a tam by to stejne taky nemely) napr FABORY a tam si to objednat nebo to budou mit skladem. A pouzit tak sroub M8, nebo M10 (prumer sroubu) podle diry v spone pasu.
Ted jsem se pro jistotu dival, co tam mam ja a je to sroub M10 a pevnost 8.8, takze by to snad melo byt dostacujici.
A pokud je chces koupit, tak ti doporucuji zajit si do specializovane prodejny se spojovacim materialem ( v beznem zelezarstvi maji vetsinou obycejne srouby, a treba OBI je vse tak 5x drazsi a tam by to stejne taky nemely) napr FABORY a tam si to objednat nebo to budou mit skladem. A pouzit tak sroub M8, nebo M10 (prumer sroubu) podle diry v spone pasu.
Ted jsem se pro jistotu dival, co tam mam ja a je to sroub M10 a pevnost 8.8, takze by to snad melo byt dostacujici.
mrkni sem http://www.fabory.com/eCache/CZE/6/571.html
Obecne imbusaky se delaji ve vetsich pevnostnich tridach, nez rouby se sestihranou hlavou.
Jinak tady jsou tridy pevnosti u sroubu...
http://www.killich.cz/?ref=5&id=18
Obecne imbusaky se delaji ve vetsich pevnostnich tridach, nez rouby se sestihranou hlavou.
Jinak tady jsou tridy pevnosti u sroubu...
http://www.killich.cz/?ref=5&id=18
- milos
- Příspěvky: 282
- Registrován: 07 bře 2005 19:47
- Bydliště: kousek od Prahy
- Kontaktovat uživatele:
Re: uchycení sport. pásů
jen k tomu prumeru, myslim ze casteji se pouziva snad 12x1,5 a jeste dost podobnej palcovej 7/16.
ted koukam do FIA a tam uvadej M12 8.8 a ten 7/16 taky. ale daval sem lepsi, v serii ford dava 12.9
jestli potrebujes tech 7/16 tak bych nejaky urcite nasel
precti si FIA článek 253 - bezpečnostní výbava, je to hned asi na 2. strance, i presne jak se to ma vyztuzit atd
ted koukam do FIA a tam uvadej M12 8.8 a ten 7/16 taky. ale daval sem lepsi, v serii ford dava 12.9
jestli potrebujes tech 7/16 tak bych nejaky urcite nasel
precti si FIA článek 253 - bezpečnostní výbava, je to hned asi na 2. strance, i presne jak se to ma vyztuzit atd
FordFusion ´04
FordFiesta RS1800 ´93
FordEscort mk2 ´76
FordFiesta RS1800 ´93
FordEscort mk2 ´76
- milos
- Příspěvky: 282
- Registrován: 07 bře 2005 19:47
- Bydliště: kousek od Prahy
- Kontaktovat uživatele:
Re: uchycení sport. pásů
FordFusion ´04
FordFiesta RS1800 ´93
FordEscort mk2 ´76
FordFiesta RS1800 ´93
FordEscort mk2 ´76
Tak sem nasranej. V baumaxu jsem kupoval bez povchový úpravy normál šrouby 8x25 8.8 za 120kč 4ks
A říkal sem si že pevnější budou drahý jak prase. Zajel sem do železářství tam nic takovýho neměli a poslal mě do jedný kotelny kde je maličkatá prodejna spojovacích materiálu, měl taky jenom 8.8 ale prej mi to druhej den zjistí. Dneska mi volal že jestli chci černý šrouby 12.9 ale že sou dražší 2,60kč za kus
Nesnášim baumax, obi a ostatní
Tak sem hned řek že jich chci víc než bylo domluveno, ale nevim jak si takovej člověk vydělá když mi kvůli pár šroubům za pár kaček bude třikrát volat 





Build shit car, call everyone haters....
Function > Form
Function > Form
cos myslel ze stoji sroubky?Ritchma píše:Tak sem nasranej. V baumaxu jsem kupoval bez povchový úpravy normál šrouby 8x25 8.8 za 120kč 4ksA říkal sem si že pevnější budou drahý jak prase. Zajel sem do železářství tam nic takovýho neměli a poslal mě do jedný kotelny kde je maličkatá prodejna spojovacích materiálu, měl taky jenom 8.8 ale prej mi to druhej den zjistí. Dneska mi volal že jestli chci černý šrouby 12.9 ale že sou dražší 2,60kč za kus
![]()
Nesnášim baumax, obi a ostatní
Tak sem hned řek že jich chci víc než bylo domluveno, ale nevim jak si takovej člověk vydělá když mi kvůli pár šroubům za pár kaček bude třikrát volat

Kupovat v Baumaxu šrouby je stejně výhodný jako 10m prodlužovačka z Tesca. Měls rovnou jít do klasickýho železářství aka Ferona apod.Ritchma píše:...
Toyota Supra 2.5 twin turbo (208 kW/360 Nm)
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Lexus NX300h 2.5 Hybrid '16 (145 kW/207 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Lexus NX300h 2.5 Hybrid '16 (145 kW/207 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"
Oni to tam hlavně ani nevedouFranus píše:Co jsem ti psal? "Nekupuj to v OBI, je to tam 10x drazsi" ale mozna jsem mel upresnit, abys to nekupoval v zadnem radoby kutilskem supermarkete, jsou to totiz zmrdi....

Tehdá jsem to koupil jenom provizorně protože sem měl sedačku víceméně v autě ale čtyři šrouby chyběli a to auto potřebovalo ten den do servisu

Build shit car, call everyone haters....
Function > Form
Function > Form
Mel bych tady jeden dotaz.
Mam v planu kupovat sportovni pasy, ale resim jestli 3 nebo 4 bodove. 4bodove mi prijdou bezpecnejsi nez 3bodove, a ty budou asi stejne bezpecne jako seriove (toto myslim z hlediska poctu popruhu, kterymi je clovek uvazany). Jinak cena je temer stejna, jde mi o uchyceni. Ve stavajicim aute (P 205) bych 4 bodove pridelal asi na srouby od zadni napravy, stejne je to resene treba na Saxu. 3 bodove bych mohl pridelat stejne, ale z duvodu planovane koupi noveho auta, nevim jestli bych ne nem mohl stejne ukotvit i ty 4 bodove? Abych pak nemusel zase kupovat nove 3bodaky a ukotvit je misto pasu na zadnim sloupku /coz bych se 4bodama nemohl)...
Dalsim zadrhelem je delka pasu, v jinem vlakne to tu nekdo resil a psal neco o zkracovani. tak me taky zajima jestli nekdo ma ukotvene pasy na sroubech co drzi zadni napravu a jak je na tom s delkou.
Mam v planu kupovat sportovni pasy, ale resim jestli 3 nebo 4 bodove. 4bodove mi prijdou bezpecnejsi nez 3bodove, a ty budou asi stejne bezpecne jako seriove (toto myslim z hlediska poctu popruhu, kterymi je clovek uvazany). Jinak cena je temer stejna, jde mi o uchyceni. Ve stavajicim aute (P 205) bych 4 bodove pridelal asi na srouby od zadni napravy, stejne je to resene treba na Saxu. 3 bodove bych mohl pridelat stejne, ale z duvodu planovane koupi noveho auta, nevim jestli bych ne nem mohl stejne ukotvit i ty 4 bodove? Abych pak nemusel zase kupovat nove 3bodaky a ukotvit je misto pasu na zadnim sloupku /coz bych se 4bodama nemohl)...
Dalsim zadrhelem je delka pasu, v jinem vlakne to tu nekdo resil a psal neco o zkracovani. tak me taky zajima jestli nekdo ma ukotvene pasy na sroubech co drzi zadni napravu a jak je na tom s delkou.