Výfuky
Moderátoři: Fáboš, Bohuš, Kane13, Ritchma, Libor12, Tom_
neber to zle. Já ti neporadím protože nevím a kdybych věděl jak přesně navrhnout potrubý tak ti neřeknu. A stejně asi postupují tí co to vědí. Pro atmo prostě držím origo vnitřní průměr. Pokud si chceš udělat koncák pro svoje auto tak návod jsem tu již popisoval. A pamatuj na základní pravidlo od kterého se vše odvýjí :daiman píše:pěkný..tak dík za pomoc
čím pomalejší odvod spalin tím lepší spodky a čím rychlejší odvod spalin tím lepší vrchy bohužel tyto dvě pravidla se navzájem vylučují proto se většinou hledá komromis. TO samé v podstatě platí i osání. Je to jen velice zjednodušeně řečeno ale aspoň výš co s výfukem udělá jaká ůprava. Pokud to nechceš na závody tak vyndej katr dej laďák a je to. Pokud chceš něco opravdu pořádného nezbyde ti nic jiného než to dát do firmy a nebo něco koupit. Sám to nespytlíkuješ a kdyby ti někdo řekl jak na to tak to zybješ nevhodnými svýry a koleny.
Pokud máš turbo tak tam dej jen trubku a máš klid.
TOYOTA CELICA CARLOS SAINZ 2.0 TURBO 4WD 153KW 1992 = funny
Skoda Ochcavia f kombajnu f metle na hlinach a i kliiimu ma a samozrejmne hagusy 81KW = daily
Skoda Ochcavia f kombajnu f metle na hlinach a i kliiimu ma a samozrejmne hagusy 81KW = daily
turbo nemam, ale chtěl bych z vyfuku dostat min 5HP . mám tam kart střední tlumič a koncový a nevím jestli si mám pořídit rouru absolutně stejnou jak byl originám ale s tím rozdílem že tam nebude katr a střední tlumič a na konec přijde laďák, anebo tu rouru mám mít bez toho záhybu. je tam před středním tlumičem takové ,,esko".
střeďák nech ohyby minimalizuj koncák sežeň s takovým vnitřním průměrem jako máš ty výfukovou trubku. A když budeš mít dost money tak by to chtělo i svody.
TOYOTA CELICA CARLOS SAINZ 2.0 TURBO 4WD 153KW 1992 = funny
Skoda Ochcavia f kombajnu f metle na hlinach a i kliiimu ma a samozrejmne hagusy 81KW = daily
Skoda Ochcavia f kombajnu f metle na hlinach a i kliiimu ma a samozrejmne hagusy 81KW = daily
Re: Výfuky
no tech 5PS počítej pokud je puvodní výkon alepson 100PS a to i tak bude tak tak, dokud je ten výfuk u NA jen "skládanej" z ruznejch navzýájemnesouvysejících kusu tak výsledek bude 0-0prd.. tech 5PS pořítej se svodama a výfukem až nakonec skutečně naladeným. / zámerne říkámjen 5PS protože v tom nezahrnuju sací část ../
Je mezi námi stále více lidí, kteří poskytují konzultace a vědí jak se co má udělat, ale stále méně tech kteří do udělat dokáží.
web : www.dicompracing.cz / www.jdmengines.cz
web : www.dicompracing.cz / www.jdmengines.cz
laděný výfuk
http://www.aukro.cz/show_item.php?item=219741236
tak tohle ja koupil a ted si myslim ze to bude moc rvat mate nekdo zkusenosti z takovouhle rourou???jo napojovaci prumer je 6cm,me rekli 5.spinyj a vzdycky vybiram az to vetsinou poseru diky za odpovedi.
je to na escorta 1,6
tak tohle ja koupil a ted si myslim ze to bude moc rvat mate nekdo zkusenosti z takovouhle rourou???jo napojovaci prumer je 6cm,me rekli 5.spinyj a vzdycky vybiram az to vetsinou poseru diky za odpovedi.
je to na escorta 1,6
U turab nic nepokazíš. dej jakejkoliv průchozák a katr do pryč ale ze žádným extra zvukem nepočítej jakmile se začne turbo točit tak hluk výfuku slábne...
TOYOTA CELICA CARLOS SAINZ 2.0 TURBO 4WD 153KW 1992 = funny
Skoda Ochcavia f kombajnu f metle na hlinach a i kliiimu ma a samozrejmne hagusy 81KW = daily
Skoda Ochcavia f kombajnu f metle na hlinach a i kliiimu ma a samozrejmne hagusy 81KW = daily
Naposledy upravil(a) romko dne 08 úno 2011 16:51, celkem upraveno 1 x.
No takhle hlučnost bude větší to určitě ale znatelně se sníží jakmile začne turbo tlačit. Ale to by ti moc vadit nemuselo u tvého auta do nějakejch 2500 až 3000tis to bude hlučné a pak se hlučnost začne s nabívajícími otáčkami turba snižovat. Jinak obecně a nepřesně u turb platí žádnej výfuk dobrej výfuk. Pokud dáš průchozí výfuk tak je fakt že dojde k mírnému snížení krouťáku ve spodních otáčkách (než se turbo začíná tlačit) ale to snížení bude neznatelné ale doměnou za to bude rychlejší nástup turba. Což znamená že to ve finále jsi zjískal. Většina lidí strátu krouťáku ve spodcích nezanmenala ael na tluku turba lze pozorovat nepatrné posunutí rozběhu turba do nižších otáček. Čím extrémnější zásah do výfuku (větší průměr trubky a omezení restrikcí jako rezonátory , tlumiče , katalizátory a ohybi) vede k posunutí zátahu turba směrem níže umožní ti dosáhnout větší kroutícího momentu a výkonu a u některých aut i vzroste tlak turba ale ty máš jestli se nepletu nemáš běžná actuátor ale WS máš řízenou řídící jednotku takže tam se navýšení tlaku turba nekoná (pokud ti někdo jednotku neupraví)... Určitě se toho neboj. kuchni katr a dej místo něho trubku , a dej koncák průchozí pokud možno pokus se zachovat vnitřní průměr trubky nebo udělej nenásilný přechod aby se spaliny zbytečně nevýřili...romko píše:jsem prave nekde cetl, ze urcity zasah do vyfukoveho potrubi, muze byt pro turbinu ''az smrtelny'' , nebo pri nejmensim, muze mit zaporny vliv na zmenu kroutakuelviiis píše:U turab nic nepokazíš. dej jakejkoliv průchozák a katr do pryč ale ze žádným extra zvukem nepočítej jakmile se začne turbo točit tak hluk výfuku slábne...
a jak se da docilit nejake zmeny zvuku? co udela otevreny filtr, nebo rezonator ??
TOYOTA CELICA CARLOS SAINZ 2.0 TURBO 4WD 153KW 1992 = funny
Skoda Ochcavia f kombajnu f metle na hlinach a i kliiimu ma a samozrejmne hagusy 81KW = daily
Skoda Ochcavia f kombajnu f metle na hlinach a i kliiimu ma a samozrejmne hagusy 81KW = daily
omp sk-N dobry ceny http://www.f-m-s.org/index.php?co=katalog
Renault Clio 2,0 Williams
http://www.vybagrovat.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.zemni-prace-ck.cz.tl" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.dovoz-aut.info" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.vybagrovat.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.zemni-prace-ck.cz.tl" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.dovoz-aut.info" onclick="window.open(this.href);return false;
- kubajzsemily
- Příspěvky: 929
- Registrován: 30 pro 2006 23:05
- Bydliště: Semily
- Kontaktovat uživatele:
nechal by se po menšich upravach ( pruměru trobky) použit na motor 2.0 16V, zatim jsem nenašel výfuk kterej by mě vyhovoval tvarem tlumiče a koncovky, takže byh pořídil jen koncovku a zbytek bych pořešil podle návoduelviiis píše:Mno pokud dáš laďák tak to výkonově nepoznáš ani na spotřebě ani na ničem jen v tom že laďák bude levnější než normál výfuk a většinou déle vydrží. Ovšem kupovat výfuk na tak malí obsah nebude nejjednoduší. Mněl by ses totiž držet průměru trubek a vzhledemk tomu že budeš mít trubku hádám s vnitřním průměrem 33.7 bude problém takovej výfuck sehnat. Takže buď origo výfuck nebo sehnat laďák s co nejmenším vnitřním průměrem. Pokud jsi zručný a máš nějakého známeho kdo umí svařovat nerez nejlépe jetli má TIGu tak si kup tenkostěnou nerez trubku o délece origo výfuku i s koncovkou vytyč ůsek cca 350mm kde bude perforace a udělej tam co nejvíce děr vrtačkou platí pravidlo že je lepší mít více děr a menším průměru někde jsem četl že by součtový povrch děr měl být povrch průměru trubky na druhou ale spíše bych to řešil čím více tím lépe. Mezery dělej mezi dírami dělej stejné jako je jejich průměr. Pak si nech vylisovat misky z nerez plechu a jejich vnější průměr nech takovej aby byl stejnej jakej bude venkovní průměr výfuku , do středu nech vyvrtat otvory o velikosti venkovního průměru trubky. Kup trubku o venkovním průměru výfuku (misky) abys měl matroš na svrchní plášť a uřež ji jak bude potřeba vše svař krom jedné poslední misky , narveš tam výfukovou vatu (mněla by jít koupit v moto schopu nebo ti ji objednájí poptej se motorkářu u vás porádí ti kam zajít (čím bude kvalitnější tím déle vdrží a více stlumí hlučnost) a pak navař poslední mysku.
Pokud bys to chtěl ůpně super tak dej ještě jednu trubku (střed rozměrů obou trubek), taky ji naperforuj stejným způsobem ale děr bude mít samozřejmně více (jelikož bude mít větší povrch tak se jich vejde více)a tu vevaříš do prostřed. Takto udělanej výfuk ti toho peugeota přežije nebude to hlučné neubere ti to výkon a ještě budeš mít radost že jsi jediný kdo ho má. Pak si můžeš koupit a navařit koncovku aby se ti to zamlouvalo.
Je to pracne vyjde tě to tak na 3tisíce plus tvoje fuška a budeš mít tak kvalitní vejfuck jako nikdo
sport exhaust
Naposledy upravil(a) romko dne 08 úno 2011 16:52, celkem upraveno 1 x.
- honza 2.0 16v
- Příspěvky: 1518
- Registrován: 09 říj 2005 12:41
- Kontaktovat uživatele:
Videjko z mobilu...
http://www.youtube.com/watch?v=mDcF-eihi0U
http://www.youtube.com/watch?v=mDcF-eihi0U
- Přílohy
-
- vejf7.jpg (201.79 KiB) Zobrazeno 7920 x
Clio RS 2.0 16V 239Hp 233Nm 860kg, Autodrom Most 1:54:35 http://www.ClioSport.cz
Pasoval ho Jirka Kalista tady v praze a svaroval to svarec TIGem vedle z dilny na kovovýrobu... Prumer trubky tam mas napsanej 70mm a nevim co myslis rychlosti dodani... Delali jsme to celej den a vyslo to i se svarovanim na 3,5k bez materialu samo....honza 2.0 16v píše:pěkný- kdo to dělal, cena (kdyžtak SZ) , průměr trubky? jo a ještě rychlost dodání? poohlížím se taky po někom/něčem ...Břéťa píše:Tak vejfal Renault Sport gr.N 70mm je na aute...
Clio RS 2.0 16V 239Hp 233Nm 860kg, Autodrom Most 1:54:35 http://www.ClioSport.cz
- honza 2.0 16v
- Příspěvky: 1518
- Registrován: 09 říj 2005 12:41
- Kontaktovat uživatele:
hm díkyBřéťa píše:Pasoval ho Jirka Kalista tady v praze a svaroval to svarec TIGem vedle z dilny na kovovýrobu... Prumer trubky tam mas napsanej 70mm a nevim co myslis rychlosti dodani... Delali jsme to celej den a vyslo to i se svarovanim na 3,5k bez materialu samo....honza 2.0 16v píše:pěkný- kdo to dělal, cena (kdyžtak SZ) , průměr trubky? jo a ještě rychlost dodání? poohlížím se taky po někom/něčem ...Břéťa píše:Tak vejfal Renault Sport gr.N 70mm je na aute...
-
- Příspěvky: 50
- Registrován: 07 úno 2007 17:09
Mam Golfa s motorem 2,0 8V s GREEN konusem, se sport.svody, odstranenym katem a se seriovym tlumicem pred koncovym sport. vyfukem a auto nema zadny zvuk. Vyfuk nevim jake je znacky, ale je uplne potichu. Nechci, aby auto rvalo, vylozene to nesnasim, kdyz jde auto slyset pul kilometru nez prijede. Chtel bych neco decentniho a zaroven bych chtel nejak posunout kroutici moment nize. Uvazoval jsem treba o rezonatoru misto katu nebo serioveho tlumice ktery je pred koncovym sport. vyfukem. Nebo vyndat ten seriovy tlumic a nahradit jen trubkou. Ale tim bych asi kroutak posunul asi jeste vyse, ze? Co myslite, ze by bylo asi nej udelat?
Změna je život...
Nissan Murano 3,5 V6 197kw, VW Passat B5,5 combi 1,9TDI 96kw/121kw power by TDIFUN (ex: Škoda Octavia I RS 158kw, VW Jetta GL MK2 1,8 RP automat 66kw, VW Golf MK3 2,0 8V 85kw+, GII 1,8 RP 66kw)
SuperStojan.cz - revoluce v používání notebooků -
Nissan Murano 3,5 V6 197kw, VW Passat B5,5 combi 1,9TDI 96kw/121kw power by TDIFUN (ex: Škoda Octavia I RS 158kw, VW Jetta GL MK2 1,8 RP automat 66kw, VW Golf MK3 2,0 8V 85kw+, GII 1,8 RP 66kw)
SuperStojan.cz - revoluce v používání notebooků -
Re: sport exhaust
nezáleží ani tak na turbu nebo ne ale na vlastnosti motoru a sání. Např auta bez MAF maji tendenci být ze sání hlučnější přes filtr. Charade má MAP a s filtru má odhadem 115db. U turb je nehezčí hvizdot turba. tomu dopomůžeš sáním a co nejůčinějším coolerem...romko píše:novy '' sportovni tlumic'' vyfuku je na aute, na volnobeh to krasne bubla, ale s pridanim otacek zvuk slabne (spis neni ani slyset), vice je znat az kolem 4.5oo ot./min. takze se potvrdilo, co jsem se tady docetl, diky za info.
A jeste: protoze ten zvuk neni porad to prave, uvazuju nad otevrenym filtrem..... bude znatelna zmena zvuku u turbo motoru ?
TOYOTA CELICA CARLOS SAINZ 2.0 TURBO 4WD 153KW 1992 = funny
Skoda Ochcavia f kombajnu f metle na hlinach a i kliiimu ma a samozrejmne hagusy 81KW = daily
Skoda Ochcavia f kombajnu f metle na hlinach a i kliiimu ma a samozrejmne hagusy 81KW = daily
Pokud bys přidal tlumič navíc např rezonátor posuneš výkon a krouťák níže ale většiou tak trochu ztratíš ve špíčkách obou hodnot. Nikdy je však lépe mít níže než více... Zvuk bys mohl ovlivnit větším koncákem ale to by se mohlo ovlivnit na výkonu (i snížením)...G3-Lower píše:Mam Golfa s motorem 2,0 8V s GREEN konusem, se sport.svody, odstranenym katem a se seriovym tlumicem pred koncovym sport. vyfukem a auto nema zadny zvuk. Vyfuk nevim jake je znacky, ale je uplne potichu. Nechci, aby auto rvalo, vylozene to nesnasim, kdyz jde auto slyset pul kilometru nez prijede. Chtel bych neco decentniho a zaroven bych chtel nejak posunout kroutici moment nize. Uvazoval jsem treba o rezonatoru misto katu nebo serioveho tlumice ktery je pred koncovym sport. vyfukem. Nebo vyndat ten seriovy tlumic a nahradit jen trubkou. Ale tim bych asi kroutak posunul asi jeste vyse, ze? Co myslite, ze by bylo asi nej udelat?
TOYOTA CELICA CARLOS SAINZ 2.0 TURBO 4WD 153KW 1992 = funny
Skoda Ochcavia f kombajnu f metle na hlinach a i kliiimu ma a samozrejmne hagusy 81KW = daily
Skoda Ochcavia f kombajnu f metle na hlinach a i kliiimu ma a samozrejmne hagusy 81KW = daily
Toto je takovej obecnej návod jak si udělat laďák... Stačí když zachováš pravidla (průměr trubky u tvého potrubí apd) a bude vhodnej i pro 2.0. ale rozhodně to nevynde levněji než laďák koupuit jen bude alespoň kvalitní... a uděláš si ho dle svejch představ...kubajzsemily píše:nechal by se po menšich upravach ( pruměru trobky) použit na motor 2.0 16V, zatim jsem nenašel výfuk kterej by mě vyhovoval tvarem tlumiče a koncovky, takže byh pořídil jen koncovku a zbytek bych pořešil podle návoduelviiis píše:Mno pokud dáš laďák tak to výkonově nepoznáš ani na spotřebě ani na ničem jen v tom že laďák bude levnější než normál výfuk a většinou déle vydrží. Ovšem kupovat výfuk na tak malí obsah nebude nejjednoduší. Mněl by ses totiž držet průměru trubek a vzhledemk tomu že budeš mít trubku hádám s vnitřním průměrem 33.7 bude problém takovej výfuck sehnat. Takže buď origo výfuck nebo sehnat laďák s co nejmenším vnitřním průměrem. Pokud jsi zručný a máš nějakého známeho kdo umí svařovat nerez nejlépe jetli má TIGu tak si kup tenkostěnou nerez trubku o délece origo výfuku i s koncovkou vytyč ůsek cca 350mm kde bude perforace a udělej tam co nejvíce děr vrtačkou platí pravidlo že je lepší mít více děr a menším průměru někde jsem četl že by součtový povrch děr měl být povrch průměru trubky na druhou ale spíše bych to řešil čím více tím lépe. Mezery dělej mezi dírami dělej stejné jako je jejich průměr. Pak si nech vylisovat misky z nerez plechu a jejich vnější průměr nech takovej aby byl stejnej jakej bude venkovní průměr výfuku , do středu nech vyvrtat otvory o velikosti venkovního průměru trubky. Kup trubku o venkovním průměru výfuku (misky) abys měl matroš na svrchní plášť a uřež ji jak bude potřeba vše svař krom jedné poslední misky , narveš tam výfukovou vatu (mněla by jít koupit v moto schopu nebo ti ji objednájí poptej se motorkářu u vás porádí ti kam zajít (čím bude kvalitnější tím déle vdrží a více stlumí hlučnost) a pak navař poslední mysku.
Pokud bys to chtěl ůpně super tak dej ještě jednu trubku (střed rozměrů obou trubek), taky ji naperforuj stejným způsobem ale děr bude mít samozřejmně více (jelikož bude mít větší povrch tak se jich vejde více)a tu vevaříš do prostřed. Takto udělanej výfuk ti toho peugeota přežije nebude to hlučné neubere ti to výkon a ještě budeš mít radost že jsi jediný kdo ho má. Pak si můžeš koupit a navařit koncovku aby se ti to zamlouvalo.
Je to pracne vyjde tě to tak na 3tisíce plus tvoje fuška a budeš mít tak kvalitní vejfuck jako nikdo
TOYOTA CELICA CARLOS SAINZ 2.0 TURBO 4WD 153KW 1992 = funny
Skoda Ochcavia f kombajnu f metle na hlinach a i kliiimu ma a samozrejmne hagusy 81KW = daily
Skoda Ochcavia f kombajnu f metle na hlinach a i kliiimu ma a samozrejmne hagusy 81KW = daily
Re: Výfuky
Je nějakej problém když mam na autě koncovej díl vyfuku nějakej univerzál a jeho pruměr vnitřní trubky je o cenťák větší než na potrubí na celém voze??
Opel ASTRA G X18XE1 v pilníku
Problém to není někdy to může způsobit snížení výkonu někdy ne... Pokud se ti nezdá že auto hůř jede tak to neřeš... samozřejmně nejlepší je před ůpravou a po změřit výkon vozu a pak uvydíš... Stačí i G-Tech...
TOYOTA CELICA CARLOS SAINZ 2.0 TURBO 4WD 153KW 1992 = funny
Skoda Ochcavia f kombajnu f metle na hlinach a i kliiimu ma a samozrejmne hagusy 81KW = daily
Skoda Ochcavia f kombajnu f metle na hlinach a i kliiimu ma a samozrejmne hagusy 81KW = daily
tak tak měření na brzdě stojí cca 1500 až 2500Kč... a nebo si pujč G-Tech zeptej se někoho v tvém městě a nebo si jej kup na ebay se dá koupit od 8tis... A můžeš měřit jak steklej je to celkem přesný... Přesně zvážíš auto a jedeš tomu dát na rovném ůseku čočku několikrát tami zpět G-Tech to vyhodnotí vypočítá průměr a výkon na kolech... ten je o 20 až 30% nižší než na motoru... Ale hlavně zjistíš rozdíli... jinak ten laďák tam šoupni... 90procent lidí má laďák naddimenzovaný... pokud necháš střeďák mnělo by to bejt oki...
TOYOTA CELICA CARLOS SAINZ 2.0 TURBO 4WD 153KW 1992 = funny
Skoda Ochcavia f kombajnu f metle na hlinach a i kliiimu ma a samozrejmne hagusy 81KW = daily
Skoda Ochcavia f kombajnu f metle na hlinach a i kliiimu ma a samozrejmne hagusy 81KW = daily