![Obrázek](http://www.tuning-forum.org/images/showroom/tweety.jpg)
Po prvním svém BMW 320i jsem se rozhodl zakoupit BMW 325i Touring v černé barvě. Jelikož mi modelová řada, kterou jsem již vlastnil velmi seděla, i tentokrát jsem zvolil E30. Po neúspěšném hledání v Čechách jsem po 3 měsících začal shánět v německu. Nakonec se zadařilo a já koncem května 2006 vyrazil směr Mönchengladbach pro svůj sen. Cesta z Ústí nad Labem byla dlouhá, ale dodnes toho v žádném případě nelituji. Jak už je napsáno, vozidlo bylo vyrobeno v lednu roku 1990. S motorem jsem si polepšil o necelých 500ccm, tudíž jde o řadový šestiválec o objemu 2,5 litru s výkonem 125kW a kroutícím momentem 222N.m. Na motoru byla v Německu provedena úprava na EURO 2.
Auto je v barvě Diamant-schwarz. Přední blinkry originál tmavé. Důvod koupě právě tohoto auta byl jasný, na autě se nenacházel ani kousek koroze. Německý majitel byl totiž taktéž vyznavač vozů s modro-bílou vrtulkou ve znaku a o auto se nejspíš velmi dobře staral. K vozu mi byly nabízeny kola o velikosti 16“ značky Alpina. Ale vzhledem k tomu, že už jsem měl kola zamluvená v ČR, musel jsem tyto Alpiny bohužel odmítnout. Později jsem této chyby velmi litoval.
Co se týká výbavy, je auto vybaveno air-bagem, okny v elektrice, elektrickým střešním oknem a klimatizací. Původně byla na autě i elektrická vyhřívaná zpětná zrcátka, ale ta byla vyměněna za sportovnější s blikačem. Rádio v autě bylo JVC na CD, ale vzhledem k tomu, že se mi nelíbila jeho kvalita, přehodil jsem do Touringa své rádio značky Kenwood. V zadní části vozu v postraních dvířkách úložných prostorů se nachází ovály JBL o výkonu 160W doplněny dvěma subwoofery značky Ultimate o výkonu 250W napájeny 500 wattovým zesilovačem značky Blaupunkt. Přední reproduktory jsou zatím originál.
A nyní k tomu, co už jsem na autě stihl udělat. Co se týká motoru, žádné velké úpravy jsem nepodnikal, jelikož motor má už v sérii velký kapitál síly a výkonu. Mnohdy i o dost mladší protivníky dokáže i přes 270tis. najetých kilometrů překvapit. Tudíž jsem se vložil spíše do lepšího vzhledu motorového prostoru. Vyleštěné víko ventilů bylo přehozeno z předchozího BMW, sání nalakováno do matné černé. Zakoupil jsem integrovanou sportovní vložku filtru K&N.
![Obrázek](http://www.tuning-forum.org/images/showroom/tweety/bmw_tweety3.jpg)
Podvozek je od firmy Koni doplněný sportovními tlumiči značky Sachs. Výfuk je laděný z modelu Z3. Byly na něm převařeny držáky a potom dán na auto ( po roce jezdění i větších vzdáleností pomalu uvažuji zpět o originále ).
Každý majitel E30 ví, že přední světla u tohoto modelu jsou bolest a s originálními halogeny toho není v noci moc vidět. Tudíž jsem provedl zástavbu xenonových výbojek s trafy z vozu Opel Omega. Zadní slídy světel byly v časti blikačů přestříkány zatmavovacím sprejem červené barvy a přes zimu pracuji na konstrukci LED diodových tištěných spojů, které budu vkládat do originálních světel.
Zakoupeny byly 17“ kola, u kterých plánuji přes zimní období vyleštit límce (zatím se mi do toho ale moc nechce) a jelikož jsou přes ně dost vidět brzdové třmeny, tak ty byly nalakovány červenou barvou.
V interiéru se nachází prosvětlená řadící páka M-Technik a leštěné kroužky budíků. Dále byly přehozeny přední sportovní vyhřívané kožené sedačky z předchozího vozu. Zadní jsou bohužel rozdílné Touring x Saloon a tak je budu muset někde sehnat.
Na jaro plánuji na celé auto tmavé fólie, tmavou optiku Hella doplněnou „angels eyes“. Na opravě a přípravě kompletní sady M-Technik 2 už se denně velmi usilovně pracuje a doufám, že na jaře budu mít tu čest si ji dát na auto.
BMW 325i Touring
Rok výroby 1990/01
Barva diamantschwarz
Motor řadový 6ti válec 125kW, 222Nm
TWEETY
![Obrázek](http://www.tuning-forum.org/images/showroom/tweety/bmw_tweety2.jpg)
![Obrázek](http://www.tuning-forum.org/images/showroom/tweety/bmw_tweety1.jpg)
![Obrázek](http://www.tuning-forum.org/images/showroom/tweety/bmw_tweety4.jpg)
![Obrázek](http://www.tuning-forum.org/images/showroom/tweety/bmw_tweety5.jpg)