Dotaz - kyslík do sání
Moderátoři: Fáboš, Bohuš, Kane13, Ritchma, Libor12, Tom_
jo a to je to co jsem psal já... vstřikování vody má efekt za předpokladu že je směs chudá tudíž málo benzínu... tzn. že to co dělali nemělo moc smysl tedy podle všech dosavadních teorií...
TOYOTA CELICA CARLOS SAINZ 2.0 TURBO 4WD 153KW 1992 = funny
Skoda Ochcavia f kombajnu f metle na hlinach a i kliiimu ma a samozrejmne hagusy 81KW = daily
Skoda Ochcavia f kombajnu f metle na hlinach a i kliiimu ma a samozrejmne hagusy 81KW = daily
vstrekovanie vody vobec nemusi byt (v principe) do chudobnej zmesi, avsak ak je zmes bohata (bohata z dovodu ochrany pred detonaciami), nie je dovod vodu vstrekovat.
ochudobnim zmes, dostanem vyssi vykon ale aj detonacie. v tomto stave pouzijem vstrekovanie vody, vykon ostane, detonacie zmiznu...
vyvoj a rozvoj vstrekovania vody nastal prave vdaka II.sv. vojne (silne pochybujem ze v I.sv. vojne take nieco existovalo) a leteckym motorom, specialne s nastupom motorov preplnanych. A preco a naco sa vlastne voda vtedy (a aj dnes) vlastne vstrekovala?
Hlavny dovod je oddialenie detonacneho spalovania pri zvyseni preplnacieho tlaku bez nutnosti extremne obohatit zmes (a tym nedosiahnut plneho potencialu vykonu motora) alebo pri nutnosti pouzitia paliva s prilis nizkym oktanovym cislom.
prvym dosledkom je moznost zvysenia vykonu, ci uz kratkodobo alebo dlhodobo. miera skratenia zivotnosti motora je dana len narastom vykonu, nie samotnym vstrekovanim.
druhym dosledkom je moznost pouzitia paliva s nizsim oktanovym cislom.
uz som par krat tento odkaz daval, nech sa paci este raz:
http://enginehistory.org/Frank%20WalkerWeb1.pdf
kdo ma zaujem o vstrekovanie vody, je vitany na tejto adrese, je tu pekny suhrn informacii a kazdy dotaz k veci je vitany:
http://www.200sx.cz/forum/viewtopic.php ... sc&start=0
ochudobnim zmes, dostanem vyssi vykon ale aj detonacie. v tomto stave pouzijem vstrekovanie vody, vykon ostane, detonacie zmiznu...
vyvoj a rozvoj vstrekovania vody nastal prave vdaka II.sv. vojne (silne pochybujem ze v I.sv. vojne take nieco existovalo) a leteckym motorom, specialne s nastupom motorov preplnanych. A preco a naco sa vlastne voda vtedy (a aj dnes) vlastne vstrekovala?
Hlavny dovod je oddialenie detonacneho spalovania pri zvyseni preplnacieho tlaku bez nutnosti extremne obohatit zmes (a tym nedosiahnut plneho potencialu vykonu motora) alebo pri nutnosti pouzitia paliva s prilis nizkym oktanovym cislom.
prvym dosledkom je moznost zvysenia vykonu, ci uz kratkodobo alebo dlhodobo. miera skratenia zivotnosti motora je dana len narastom vykonu, nie samotnym vstrekovanim.
druhym dosledkom je moznost pouzitia paliva s nizsim oktanovym cislom.
uz som par krat tento odkaz daval, nech sa paci este raz:
http://enginehistory.org/Frank%20WalkerWeb1.pdf
kdo ma zaujem o vstrekovanie vody, je vitany na tejto adrese, je tu pekny suhrn informacii a kazdy dotaz k veci je vitany:
http://www.200sx.cz/forum/viewtopic.php ... sc&start=0
jestli muzu na tema vstriku !!cisteho!! kysliku a uz je jedno kam tak jak uz bylo receno nehezky reaguje s mastnotou a priznejme si kdo ma perfektne vycistenej motor a take kyslik podporuje horeni ale neumerne zvysuje teplotu ve valci a to by znamenalo podpaleni ventilu a propaleni pistu a proto se pouziva nitro -NO- dusik je tam ze pri spalovani ochlazuje spalovaci prostor kterej kyslik neumerne zahral ale jen docasne a proto vyrobci udavaj pouziti nitra jen na cca10s ale dle me je to uz extrem,
no asi bych taky přidal svoji trošku ....
je to ale z praxe
kdysi na učňáku jsme jezdili na fechtlovi(mustangovi) s flaškou kyslíku místo filtru vzduchu...
volnoběh neexistoval....točky jako hrom...krásně to jelo a za 10 minut se píst rozpadl na takový žlutý prášek..ali ty teploty byly někde jinde,než motor mohl pobrat...
a nějaká mastnota???nic to neudělalo,ne že bysme si to vůbec uvědimili
takže závěrem...pokud máte nějaký přebytečný motor tak můžu vřele doporučit...super zábava
je to ale z praxe
kdysi na učňáku jsme jezdili na fechtlovi(mustangovi) s flaškou kyslíku místo filtru vzduchu...
volnoběh neexistoval....točky jako hrom...krásně to jelo a za 10 minut se píst rozpadl na takový žlutý prášek..ali ty teploty byly někde jinde,než motor mohl pobrat...
a nějaká mastnota???nic to neudělalo,ne že bysme si to vůbec uvědimili
takže závěrem...pokud máte nějaký přebytečný motor tak můžu vřele doporučit...super zábava
Re: Dotaz - kyslík do sání
Tweety_Road Punisher píše:Měl bych teoretickou otázku.
Pokud by se přímo do sání vstříknul čistý kyslík, jelo by to podle mě určitě lépe. Jednak jak známo kyslík podporuje hoření a tím že by se to vstříklo z lahve kde je stalčený, tak i teplota by byla nízká.
Co by to ale udělalo, pokud by se tam vstříklo CO2? Pomohlo by to, nebo spíš uškodilo?
/// edit názvu topicu, Beaver
jestli chces zažít pořádnou ranu tak si tam pust kyslík, kyslík pri styku s mastnotou vybuchne takze bych tento pokus vynechal pokud nechces prit o nejakou koncetinu
Renault Clio 2,0 Williams
http://www.vybagrovat.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.zemni-prace-ck.cz.tl" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.dovoz-aut.info" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.vybagrovat.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.zemni-prace-ck.cz.tl" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.dovoz-aut.info" onclick="window.open(this.href);return false;
forsaz je dobra vec ale zivotnost to snizuje dochazi k zvísene korozielviiis píše:maraduder ale myslle vstřikování vody... tam je více paliva na obtíž respektive by to pak nefungovalo... voda životnost motoru nesnižuje... ty jsi měl asi namysli nitro?Boháček píše:nevím jestli za první, tam byli rádi, že mají karburátory
za druhé určitě, měly to Meserschmity, ty ovšem měly i vstřikování paliva
a hlavně objem motoru byl v desítkách litrů
a samozřejmě, že to mělo vliv na životnost
Renault Clio 2,0 Williams
http://www.vybagrovat.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.zemni-prace-ck.cz.tl" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.dovoz-aut.info" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.vybagrovat.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.zemni-prace-ck.cz.tl" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.dovoz-aut.info" onclick="window.open(this.href);return false;
1. nauc se ceskySinkas píše:forsaz je dobra vec ale zivotnost to snizuje dochazi k zvísene korozielviiis píše:maraduder ale myslle vstřikování vody... tam je více paliva na obtíž respektive by to pak nefungovalo... voda životnost motoru nesnižuje... ty jsi měl asi namysli nitro?Boháček píše:nevím jestli za první, tam byli rádi, že mají karburátory
za druhé určitě, měly to Meserschmity, ty ovšem měly i vstřikování paliva
a hlavně objem motoru byl v desítkách litrů
a samozřejmě, že to mělo vliv na životnost
2. vstrikovani vody neni zadna forsaz
3. vstrikovani paliva taky neni forsaz
4. vstrikovani vody zadnou zvysenou korozi nezpusobi
Suma sumarum - napsal jsi totalni picovinu, kterou jsi jeste navic pohnojil ohavnym pravopisem.
Toyota Supra 2.5 twin turbo (208 kW/360 Nm)
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Lexus NX300h 2.5 Hybrid '16 (145 kW/207 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Lexus NX300h 2.5 Hybrid '16 (145 kW/207 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"
:smich2::smich2:Beaver píše:1. nauc se ceskySinkas píše:forsaz je dobra vec ale zivotnost to snizuje dochazi k zvísene korozielviiis píše: maraduder ale myslle vstřikování vody... tam je více paliva na obtíž respektive by to pak nefungovalo... voda životnost motoru nesnižuje... ty jsi měl asi namysli nitro?
2. vstrikovani vody neni zadna forsaz
3. vstrikovani paliva taky neni forsaz
4. vstrikovani vody zadnou zvysenou korozi nezpusobi
Suma sumarum - napsal jsi totalni picovinu, kterou jsi jeste navic pohnojil ohavnym pravopisem.
"Lidstvo je zfetovaný hermafrodit onanující na dně vany plné vlastní moče"
forsáž = přídavné spalováníBeaver píše:1. nauc se ceskySinkas píše:forsaz je dobra vec ale zivotnost to snizuje dochazi k zvísene korozielviiis píše: maraduder ale myslle vstřikování vody... tam je více paliva na obtíž respektive by to pak nefungovalo... voda životnost motoru nesnižuje... ty jsi měl asi namysli nitro?
2. vstrikovani vody neni zadna forsaz
3. vstrikovani paliva taky neni forsaz
4. vstrikovani vody zadnou zvysenou korozi nezpusobi
Suma sumarum - napsal jsi totalni picovinu, kterou jsi jeste navic pohnojil ohavnym pravopisem.
Účelem přídavného spalování je dočasné zvýšení tahu proudového motoru v situacích, kdy je vyžadováno krátkodobé, rapidní zvýšení výkonu stroje. Zvýšení tahu je dosaženo vstřikováním paliva s vodní mlhovinou přímo do výtokové trysky za turbínou. Palivo je zažehnuto horkými výtokovými plyny a zvyšuje okamžitě tah proudového motoru zhruba o jednu třetinu. Z principu je přídavné spalování velmi náročné na spotřebu paliva, proto se používá pouze v určitých situacích a po omezenou dobu
Renault Clio 2,0 Williams
http://www.vybagrovat.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.zemni-prace-ck.cz.tl" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.dovoz-aut.info" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.vybagrovat.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.zemni-prace-ck.cz.tl" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.dovoz-aut.info" onclick="window.open(this.href);return false;
Kyselé látky z paliva
Palivo není ve válci nikdy spáleno naprosto dokonale. Hoření paliva je vlastně oxidační proces, kdy jsou molekuly paliva postupně, avšak velmi rychle, oxidovány až na konečné produkty spalování - vodu a oxid uhličitý. Protože spalování není nikdy úplně dokonalé, jsou ve spalinách, tj. ve výfukových plynech, přítomny v určitém množství všechny meziprodukty oxidace. A tyto oxidační produkty jsou téměř všechny kyselé s různým stupněm kyselosti.
Dalším zdrojem tvorby kyselin při spalování paliva jsou oxidy dusíku - NOx. Oxidy dusíku vznikají ze vzdušného dusíku, kterého je ve vzduchu kolem 78 % (kyslíku 21 %, oxidu uhličitého a dalších plynů 1 %). Při vysokých teplotách spalování se vzdušný dusík oxiduje vzdušným kyslíkem a vznikají oxidy dusíku. Kromě oxidů dusíku je ve spalinách i voda ze spalování paliva, a ta ve styku s oxidy dusíku vytváří velmi silné kyseliny.
Důležitý je také obsah síry v palivu, zejména v naftě. Sirné látky v palivu tvoří při spalování oxidy síry, z nichž opět reakcí s vlhkostí vznikají velmi silné kyseliny, podobně jako u oxidů dusíku. Naštěstí se v posledních letech kvalita paliv velmi zlepšuje
a i legislativně je koncentrace síry omezována. Tento zdroj kyselých látek je proto
úspěšně minimalizován.
Problematickou složkou benzinů může být i bioetanol, který je nebo v krátké době bude v zemích EU povinně přimícháván do benzinů v množství několika procent. Oxidačním produktem bioetanolu při jeho spalování je kyselina octová, která může ovlivnit kvalitu a vlastnosti motorového oleje. ing. Jaroslav Černý, CSc.
Ústav technologie ropy a petrochemie, VŠCHT Praha
jaroslav.cerny@vscht.cz
Palivo není ve válci nikdy spáleno naprosto dokonale. Hoření paliva je vlastně oxidační proces, kdy jsou molekuly paliva postupně, avšak velmi rychle, oxidovány až na konečné produkty spalování - vodu a oxid uhličitý. Protože spalování není nikdy úplně dokonalé, jsou ve spalinách, tj. ve výfukových plynech, přítomny v určitém množství všechny meziprodukty oxidace. A tyto oxidační produkty jsou téměř všechny kyselé s různým stupněm kyselosti.
Dalším zdrojem tvorby kyselin při spalování paliva jsou oxidy dusíku - NOx. Oxidy dusíku vznikají ze vzdušného dusíku, kterého je ve vzduchu kolem 78 % (kyslíku 21 %, oxidu uhličitého a dalších plynů 1 %). Při vysokých teplotách spalování se vzdušný dusík oxiduje vzdušným kyslíkem a vznikají oxidy dusíku. Kromě oxidů dusíku je ve spalinách i voda ze spalování paliva, a ta ve styku s oxidy dusíku vytváří velmi silné kyseliny.
Důležitý je také obsah síry v palivu, zejména v naftě. Sirné látky v palivu tvoří při spalování oxidy síry, z nichž opět reakcí s vlhkostí vznikají velmi silné kyseliny, podobně jako u oxidů dusíku. Naštěstí se v posledních letech kvalita paliv velmi zlepšuje
a i legislativně je koncentrace síry omezována. Tento zdroj kyselých látek je proto
úspěšně minimalizován.
Problematickou složkou benzinů může být i bioetanol, který je nebo v krátké době bude v zemích EU povinně přimícháván do benzinů v množství několika procent. Oxidačním produktem bioetanolu při jeho spalování je kyselina octová, která může ovlivnit kvalitu a vlastnosti motorového oleje. ing. Jaroslav Černý, CSc.
Ústav technologie ropy a petrochemie, VŠCHT Praha
jaroslav.cerny@vscht.cz
Renault Clio 2,0 Williams
http://www.vybagrovat.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.zemni-prace-ck.cz.tl" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.dovoz-aut.info" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.vybagrovat.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.zemni-prace-ck.cz.tl" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.dovoz-aut.info" onclick="window.open(this.href);return false;
ventil
- Přílohy
-
- tun2_ventil.jpg (12.85 KiB) Zobrazeno 1411 x
Renault Clio 2,0 Williams
http://www.vybagrovat.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.zemni-prace-ck.cz.tl" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.dovoz-aut.info" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.vybagrovat.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.zemni-prace-ck.cz.tl" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.dovoz-aut.info" onclick="window.open(this.href);return false;
Pokud mas v aute proudovy motor, pak ano. Ja bych se ale vsadil, ze mas pistovy, takze o zadne forsazi nelze mluvit. Voda take neni zadna kysela latka z paliva, takze nevim co ma znamenat tvoje dalsi citace odnekud z webu. Takze opakuju - neplacej prosim hovadiny.Sinkas píše:forsáž = přídavné spalování
Účelem přídavného spalování je dočasné zvýšení tahu proudového motoru v situacích, kdy je vyžadováno krátkodobé, rapidní zvýšení výkonu stroje. Zvýšení tahu je dosaženo vstřikováním paliva s vodní mlhovinou přímo do výtokové trysky za turbínou. Palivo je zažehnuto horkými výtokovými plyny a zvyšuje okamžitě tah proudového motoru zhruba o jednu třetinu. Z principu je přídavné spalování velmi náročné na spotřebu paliva, proto se používá pouze v určitých situacích a po omezenou dobu
Toyota Supra 2.5 twin turbo (208 kW/360 Nm)
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Lexus NX300h 2.5 Hybrid '16 (145 kW/207 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Lexus NX300h 2.5 Hybrid '16 (145 kW/207 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"
forsáž u pístového motoru nefunguje tím co jsi napsal by jsi docílil akorát tak možná chcípnutím a nebo rapidním ůbytkem výkonu vstřikování vody se používá k ochlazení směsi a to v minimální míře... nikdo to nestřikuje do oleje aby zhoršoval jeho kvalitu a pokud při GO motoru nezapomeneš nasadti kroužky tak není důvod aby se voda dostala do oleje v takové míře aby poškodila jeho kvlaitu... jak píše beaver prosímtě neházej sem nagooglované příspěvky zbytečně to tu zasíráš...
a nechápu ten ventil... to je jako ventil s traktoru po 1mil km???
a nechápu ten ventil... to je jako ventil s traktoru po 1mil km???
TOYOTA CELICA CARLOS SAINZ 2.0 TURBO 4WD 153KW 1992 = funny
Skoda Ochcavia f kombajnu f metle na hlinach a i kliiimu ma a samozrejmne hagusy 81KW = daily
Skoda Ochcavia f kombajnu f metle na hlinach a i kliiimu ma a samozrejmne hagusy 81KW = daily
ono je třeba si to přečíst"Kromě oxidů dusíku je ve spalinách i voda ze spalování paliva, a ta ve styku s oxidy dusíku vytváří velmi silné kyseliny."Beaver píše:Pokud mas v aute proudovy motor, pak ano. Ja bych se ale vsadil, ze mas pistovy, takze o zadne forsazi nelze mluvit. Voda take neni zadna kysela latka z paliva, takze nevim co ma znamenat tvoje dalsi citace odnekud z webu. Takze opakuju - neplacej prosim hovadiny.Sinkas píše:forsáž = přídavné spalování
Účelem přídavného spalování je dočasné zvýšení tahu proudového motoru v situacích, kdy je vyžadováno krátkodobé, rapidní zvýšení výkonu stroje. Zvýšení tahu je dosaženo vstřikováním paliva s vodní mlhovinou přímo do výtokové trysky za turbínou. Palivo je zažehnuto horkými výtokovými plyny a zvyšuje okamžitě tah proudového motoru zhruba o jednu třetinu. Z principu je přídavné spalování velmi náročné na spotřebu paliva, proto se používá pouze v určitých situacích a po omezenou dobu
ale to je jedno sB. se nemá cenu bavit
Renault Clio 2,0 Williams
http://www.vybagrovat.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.zemni-prace-ck.cz.tl" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.dovoz-aut.info" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.vybagrovat.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.zemni-prace-ck.cz.tl" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.dovoz-aut.info" onclick="window.open(this.href);return false;
a jediné co ty kyseliny dokážou tak pomáhají dříve zlikvididovat výfuk, jinak nicSinkas píše:ono je třeba si to přečíst"Kromě oxidů dusíku je ve spalinách i voda ze spalování paliva, a ta ve styku s oxidy dusíku vytváří velmi silné kyseliny."Beaver píše:Pokud mas v aute proudovy motor, pak ano. Ja bych se ale vsadil, ze mas pistovy, takze o zadne forsazi nelze mluvit. Voda take neni zadna kysela latka z paliva, takze nevim co ma znamenat tvoje dalsi citace odnekud z webu. Takze opakuju - neplacej prosim hovadiny.Sinkas píše:forsáž = přídavné spalování
Účelem přídavného spalování je dočasné zvýšení tahu proudového motoru v situacích, kdy je vyžadováno krátkodobé, rapidní zvýšení výkonu stroje. Zvýšení tahu je dosaženo vstřikováním paliva s vodní mlhovinou přímo do výtokové trysky za turbínou. Palivo je zažehnuto horkými výtokovými plyny a zvyšuje okamžitě tah proudového motoru zhruba o jednu třetinu. Z principu je přídavné spalování velmi náročné na spotřebu paliva, proto se používá pouze v určitých situacích a po omezenou dobu
ale to je jedno sB. se nemá cenu bavit
IQ sice stylingem nenahradíš, taboo ti ho taky nezvedne, ale dokáže rozšířit brutálně obzory
http://www.odtahove-sluzby.cz
http://www.odtahove-sluzby.cz
Pijes Colu ? Obsahuje kyselinu fosforecnou. V podstate kdyz se ponoris do kyseliny fodforecne na dost dlouho, tak te to uplne rozere. Jenomze vypit colu s malym mnzostvim kyseliny neni to samy jako ponorit se do kyselinove lazne, ze ? Stejne tak pouzit obcas vstrikovani vody (ktere se navic pouziva hlavne pro posunuti detonacniho limitu) nemuze vytvorit nejakou kyselinovou sprchu ktera ti behem okamziku zpusobi silnou korozi motoru. Pokud mi tu budes i nadale tvrdit, ze vstrikovani vody do pistoveho motoru ma neco spolecneho s forsazi a ze zpusobuje korozi motoru, potom se opravdu nema cenu bavit a tvoje prispevky budu rovnou mazat, protoze to je hovadina a zbytecne to zabira misto v databaziSinkas píše:ono je třeba si to přečíst"Kromě oxidů dusíku je ve spalinách i voda ze spalování paliva, a ta ve styku s oxidy dusíku vytváří velmi silné kyseliny."
ale to je jedno sB. se nemá cenu bavit
Toyota Supra 2.5 twin turbo (208 kW/360 Nm)
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Lexus NX300h 2.5 Hybrid '16 (145 kW/207 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Lexus NX300h 2.5 Hybrid '16 (145 kW/207 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"