vasek píše:Renault Welt píše:Eiffel píše:welte nech už ty peníze bejt. On si to asi nejspíš Vašek udělá podle sebe. Naštěstí v tomhle demokracie moc nefunguje a je to dobře.
Dobře jak chceš, tak tedy mám otázku k Dodatku z Výňatku z pravidel SCH.
Jedná se o toto:
Byl vypočítán nejkratší možný čas projetí celé trati za dodržení pravidel silničního provozu. Posádky které přijedou do cíle o 1 - 10 minut před tímto časem budou penalizovány časovou pokutou 3 minuty za každou minutu. Posádky které přijedou do cíle o 11 a více minut před tímto časem budou diskvalifikováni.
Zároveň bude provedena kontrola průměrné rychlosti vydělením najetých kilometrů celkovým časem.
Moje první otázka je, z jakých udajů(vzdálenost trati-nejkratší či nejrychlejší a rychlosti-v daných úsecích nebo průměrná) budou počítány nejkratší možné časy za dodržení pravidel silničního provozu, dále už jen PSP, tedy zda se bude jednat pouze o teoretické propočítání nebo reálně projetou trať?
A pak mám tedy ještě druhou otázku, jaká je v Praze maximalní povolená průměrná rychlost dle PSP?
Myslím, že by to mohlo zajímat i ostatní i potencionální učastníky SCH.
Tak pro zacatek k vypocitani staci treba smapy.cz nebo obycejna navigace (ktera pocita teoretickou rychlost provozu). Spocitas samozrejme jak nejkratsi, tak i nejrychlejsi trat, a vyberes si tu ktera zabere mene casu. Z toho se dozvis, ze jenom cesta by nemela zabrat mene nez 55 minut + cas na plneni ukolu. Tentokrat to bylo jen teoreticky, ale do budoucna jsou plany to skutecne projizdet ve stejny den tydne a ve stejny cas. Tentokrat to bylo jen na zkousku, a myslim ze se z tohoto mereni v budoucnu da neco vytezit.
Jinak o maximalni povolene rychlosti v Praze se v PSP nic nepise. Ja myslim ze se prozatim muzeme orientovat podle radu AOS (AOScz.info), kde oni uvadeji max. prum. rychlost bezneho provozu 45km/h, ale oni to poradaji i mezi mesty kde je povolena 90, takze v Praze by mela byt jeste mensi. Uvidime vysledky mereni z nekolika zavodu, jak to bude vychazet, pak si stanovime neco svyho. Zatim se budeme opirat na teorii.
JJ, to chápu, ale i v praze máš vyjímky kde můžeš jet 70 nebo 80, ale i tak 30 nebo 10.
To s tou průměrnou rychlostí není až tak uplně vychytané. Každy může mit jinou představu o průměrné rychlosti. Napřiklad ja kdybych vzal v potaz že nejčasteji se setkávám v praze s značkami 20, 30, 40, 50, 70, 80, tak bych si z toho vypočital průměr 58km/h. Ale takhle si to může počitat podle sebe prakticky každy.
Dám přiklad, poměrové radary na jižní spojce, vypočitávají tvou průměrnou rychlost na urcitou vzdalenost kterou si ujel za urcitý čas bez body A a B, kde te snímá kamera.
Na tomto useku je pres den max 80km/h, a v noci 100km/h, ale pro obě rychlosti je tam ještě tolerance 16km/h(jelikož žádné auto neudává přesnou rychlost s přesnosti na 1 km/h), tudíž maš možnost jet 96 nebo 116km/h, po prekročení těchto rychlostí, jsi změřen a obeslán Městskou policii s žádostí aby si se dostavil k projednání tvého přestupku, ano píšu konkretně "žádostí", jelikož se v PSP nic nepíše o překročení maximalní "průměrné" rychlosti, ale jen momentální, v tom připadě to také není až tak legalní.
To jen na vysvětlenou.
Takže bych třeba uvítal nějaké maximum + toleranci, nebo už maximum vč. té tolerance. Pokud by pak nekdo měl dosáhnout daného průměru, tak by musel jet stabilně touto rychlosti, nebo pod ni, + - par minut na splnění úkolů, stání u semaforu, či přechodu pro chodce.
Jinak jen spekuluji, nikomu nic neberu a ani nevnucuju, jen je to moje myšlenka.
Lepší bejt mrtvej než druhej....