Nejoptimálnější 2l turbomotor pro autocross.
Moderátoři: Fáboš, Bohuš, Kane13, Ritchma, Libor12, Tom_
Nejoptimálnější 2l turbomotor pro autocross.
Dobrý den.
Mohl by mi někdo ze zdejších odborníků poradit,jaký sehnat turbomotor pro divizi 3 v autocrosse(kde je objemový limit 2350ccm bez restrikce v sání turba).Poohlížím se po něčem z čeho by se nechalo dostat cca 530PS a cca 700Nm.Jedná se mi o plošší křivku toč. momentu v rozsahu 4000-7000 ot/min.
Doposud jsem jezdil atmosferický V8,na který něco sehnat byl docela problém,tedy vše zakázkově dělané za "ranec".
Co jsem třeba koukal tak mi přijde schůdné mitsubishi evo 8 s pevným rozvodem,které je sehnatelné do 200K.
Dále by se mi hodilo jak postupovat s tuningem takovédleho motoru postupně od začátku po mechanické stránce.Tedy co vyhodit a co nechat seriového.Předem děkuji za případnou odpověď.
Mohl by mi někdo ze zdejších odborníků poradit,jaký sehnat turbomotor pro divizi 3 v autocrosse(kde je objemový limit 2350ccm bez restrikce v sání turba).Poohlížím se po něčem z čeho by se nechalo dostat cca 530PS a cca 700Nm.Jedná se mi o plošší křivku toč. momentu v rozsahu 4000-7000 ot/min.
Doposud jsem jezdil atmosferický V8,na který něco sehnat byl docela problém,tedy vše zakázkově dělané za "ranec".
Co jsem třeba koukal tak mi přijde schůdné mitsubishi evo 8 s pevným rozvodem,které je sehnatelné do 200K.
Dále by se mi hodilo jak postupovat s tuningem takovédleho motoru postupně od začátku po mechanické stránce.Tedy co vyhodit a co nechat seriového.Předem děkuji za případnou odpověď.
Re: Nejoptimálnější 2l turbomotor pro autocross.
SR20DET,4G63T z AWD modelů
- honza 2.0 16v
- Příspěvky: 1518
- Registrován: 09 říj 2005 12:41
- Kontaktovat uživatele:
Re: Nejoptimálnější 2l turbomotor pro autocross.
letitá autokrosová moudrost - vyvarujte se použití exotických motorů jako jsou dvouvačkové fiaty a japonci... Jak vidno stále platí - krom použití motorkovejch motorů a občasnýmu výskytu 2l lancie turbo v divizi 1, nebo nissan 350Z v buggy vyhrávají motory VW/Ford...
Pro mě na autokros 2l 8/16v od VW - deriváty těchto motorů jezděj s úspěchem snad všechny třídy a když se to vysere, tak druhej motor není problém sehnat či postavit...pak snad ford 2l turbo
Jeden takovej motor - 2l 16v ABF máme s kámošem ve fázi vývoje pro autokrosový účely - s kompresorem eaton M90 je cílovej výkon prozatím cca 300PS a max otáčky 6500 při zachování velký spolehlivosti.Ten kompresor ale má však navíc, ale zatím nechcem chodit tak daleko - nevíme jaká bude spotřeba spojky, převodovek, polos když to zatím bude FWD...
Ten motor jezdil na přetočený G60tce (58mm řemenice) s výkonem cca 240PS když Gčko foukalo, s Gčkem po smrti (max tlak 0.4bar) tam bylo před rozhozením motoru odhadem sotva 170...vše řídil chiplej digifant, cž bylo velký -teď je v plánu EURO1..
Momentálně na tom 16v předěláváme hlavu - ostranění výrobních nedostatků, vyřezání vodítek v sání, ventily zabrousit (nabroušení tvarů sedel a tvarů na ventilech přijde časem..). Spodek je po revizi - šály, klika, ojnice, písty (s KP 7,5:1).ještě se budou půjdou vyrábět nový svody a výfuk, který asi poznamenal stejnej člověk jako celý auto - vše dokurv...
Pro mě na autokros 2l 8/16v od VW - deriváty těchto motorů jezděj s úspěchem snad všechny třídy a když se to vysere, tak druhej motor není problém sehnat či postavit...pak snad ford 2l turbo
Jeden takovej motor - 2l 16v ABF máme s kámošem ve fázi vývoje pro autokrosový účely - s kompresorem eaton M90 je cílovej výkon prozatím cca 300PS a max otáčky 6500 při zachování velký spolehlivosti.Ten kompresor ale má však navíc, ale zatím nechcem chodit tak daleko - nevíme jaká bude spotřeba spojky, převodovek, polos když to zatím bude FWD...
Ten motor jezdil na přetočený G60tce (58mm řemenice) s výkonem cca 240PS když Gčko foukalo, s Gčkem po smrti (max tlak 0.4bar) tam bylo před rozhozením motoru odhadem sotva 170...vše řídil chiplej digifant, cž bylo velký -teď je v plánu EURO1..
Momentálně na tom 16v předěláváme hlavu - ostranění výrobních nedostatků, vyřezání vodítek v sání, ventily zabrousit (nabroušení tvarů sedel a tvarů na ventilech přijde časem..). Spodek je po revizi - šály, klika, ojnice, písty (s KP 7,5:1).ještě se budou půjdou vyrábět nový svody a výfuk, který asi poznamenal stejnej člověk jako celý auto - vše dokurv...
Re: Nejoptimálnější 2l turbomotor pro autocross.
Motory ford cosworth jsou obtížný na shánění dílů,které "dochází".
Nikdy jsem přesně u nich (YB200) nechápal,že dokážou u těžce podčtvercového uspořádání (90.8x77) dosahovat tak ukrutné síly až 800Nm a to i přesto,že třeba v rallycrosse používaj restriktory Ø 45mm kde tyto motory jsou v D1 nejpoužívanější.
Nikdy jsem přesně u nich (YB200) nechápal,že dokážou u těžce podčtvercového uspořádání (90.8x77) dosahovat tak ukrutné síly až 800Nm a to i přesto,že třeba v rallycrosse používaj restriktory Ø 45mm kde tyto motory jsou v D1 nejpoužívanější.
Re: Nejoptimálnější 2l turbomotor pro autocross.
at si kazdej co chce rika nejlepsi bude 4g63T a nebo 3sgte... ne proto ze jsem japonista a jeden z nich mam ale proto ze dilu na tyto motory je plna prdel... tovarni bloky s klikama u obou vydrzi pres 700ps... wiseco pisty a eagle ojnice jsou pro tyhle motory k dostani vcetne acl racing salu okolo 1000dolaru... jsou k tomu dostani bez problemu vacky svody proste mrte dilu... oba motory se perfektne osvedcili na rally... troufam si rici ze prestavba 3sgte nebo 4g63t na 550ps vyjde v nasich podminkach na cca 100tis kc (motor + turbo) a komplet fuel managament vyjde rekl bych nekde mezi 50 - 100tis dle jednotky... navic pro tyto motory neni problem sehnat spojky pro tento vykon at klasicke tak vice lamelove a relatyvne za male penize...
TOYOTA CELICA CARLOS SAINZ 2.0 TURBO 4WD 153KW 1992 = funny
Skoda Ochcavia f kombajnu f metle na hlinach a i kliiimu ma a samozrejmne hagusy 81KW = daily
Skoda Ochcavia f kombajnu f metle na hlinach a i kliiimu ma a samozrejmne hagusy 81KW = daily
- MarAt
- Příspěvky: 682
- Registrován: 10 říj 2004 11:10
- Bydliště: Česká republika
- Kontaktovat uživatele:
Re: Nejoptimálnější 2l turbomotor pro autocross.
My máme teď bohužel moc práce, takže možná na příští sezónu. Po zkušenostech s Romanem Kalvodou musím říct, že i to supervizorství bere dost času a některé věci se bez názorné ukázky dělají dost špatně.
crx 4x4 boosted- 10.23s
8x národní rekord ve sprintu na 1/4míle
exige gt3,gsx,mr2,200sx aj.
www.marat.cz
8x národní rekord ve sprintu na 1/4míle
exige gt3,gsx,mr2,200sx aj.
www.marat.cz
Re: Nejoptimálnější 2l turbomotor pro autocross.
Zajímalo by mne tedy,když bych šel do té Mitsubishi 4G63T rv.2004,která se nechá sehnat do těch 200 tis. Kč:
1.Jak postupovat s tou úpravou postupně od začátku,tedy výbrus,kliku tedy seriovou, a šály jaké slyšel jsem něco o typu "Sputer" prý používaných u dieselů a hlava už má sodíkové ventily,popř dělá se nějaká úprava?
2.Jaké použít turbodmychadlo s ohledem na funkci ALS .
3.Jak ostré vačky pro tento průběh točivého momentu a jakou značku popř.
A naposled se na to dělá elektronika na brzdě na míru?
Chápu ,že mé dotazy jsou dost neodborné,ale po mých zkušenostech se staviteli a ladiči u nás z hlediska finanční náročnosti na to už nemám.Tudíž musím něco takhle začít stavět už bohužel svépomocí.Tedy mimo elektroniky(map).Moc Vám děkuji za seriozní reakce,je vidět ,že zdejší forum má patřičnou odbornou úroveň s dobrou základnou zdejších ladičů ochotných poradit.Děkuji.
1.Jak postupovat s tou úpravou postupně od začátku,tedy výbrus,kliku tedy seriovou, a šály jaké slyšel jsem něco o typu "Sputer" prý používaných u dieselů a hlava už má sodíkové ventily,popř dělá se nějaká úprava?
2.Jaké použít turbodmychadlo s ohledem na funkci ALS .
3.Jak ostré vačky pro tento průběh točivého momentu a jakou značku popř.
A naposled se na to dělá elektronika na brzdě na míru?
Chápu ,že mé dotazy jsou dost neodborné,ale po mých zkušenostech se staviteli a ladiči u nás z hlediska finanční náročnosti na to už nemám.Tudíž musím něco takhle začít stavět už bohužel svépomocí.Tedy mimo elektroniky(map).Moc Vám děkuji za seriozní reakce,je vidět ,že zdejší forum má patřičnou odbornou úroveň s dobrou základnou zdejších ladičů ochotných poradit.Děkuji.
Re: Nejoptimálnější 2l turbomotor pro autocross.
fafejta : ak mas cas, tak si daj do vyhladavania 4G63 a citaj. popisalo sa toho naozaj moc. hlavne doporucujem posty uzivatela Taboo, ale on najskor casom postne nieco aj sem
Re: Nejoptimálnější 2l turbomotor pro autocross.
ano souhlasim s johnym tabo ma velke skusenosti s temito motory... jinak postup je klasika rozhodit vycistit udelat go pouzit performance kovane ojnice a pisy... turbo nejlepe neco z produkce garett na kulickovych loziskach zalezi na tom jakej budes chtit vykon... hlavy se upravuji zalezi na tom jakej chces vykon (kroutak) upravuji se spalovaci prosotory a kanaly... podle rozsahu otacek kdy ma fungovat se take modifikuje sani... co se als tyce tak proste musis pocitat s tim ze turbo bude dostavat na prcku tak jako tak ale lag se da slusne minimalizovat i spravnym naladenim jednotky tepelnou izolaci a pouzitim spravnych vacek... myslim ze kdyz to tu prohledas najde dost informaci... popr kontaktovat komarka nebo podbne ladice mitsu evo...
TOYOTA CELICA CARLOS SAINZ 2.0 TURBO 4WD 153KW 1992 = funny
Skoda Ochcavia f kombajnu f metle na hlinach a i kliiimu ma a samozrejmne hagusy 81KW = daily
Skoda Ochcavia f kombajnu f metle na hlinach a i kliiimu ma a samozrejmne hagusy 81KW = daily
Re: Nejoptimálnější 2l turbomotor pro autocross.
je tu sice dost lidi s teoretickymi znalostmy ale pokud chces opravdu funkcni motor podle tvych predstav chce to nekoho kdo ma s temi motory prakticke skusenosti a ma opravdu upravy odskousene...
TOYOTA CELICA CARLOS SAINZ 2.0 TURBO 4WD 153KW 1992 = funny
Skoda Ochcavia f kombajnu f metle na hlinach a i kliiimu ma a samozrejmne hagusy 81KW = daily
Skoda Ochcavia f kombajnu f metle na hlinach a i kliiimu ma a samozrejmne hagusy 81KW = daily
Re: Nejoptimálnější 2l turbomotor pro autocross.
Smazano
Naposledy upravil(a) Taboo dne 09 srp 2014 21:41, celkem upraveno 1 x.
IQ stylingem nenahradis.
Re: Nejoptimálnější 2l turbomotor pro autocross.
Tak přesně toto jsem potřeboval slyšet.Akorád s těmi anglickými pojmy jsem se nějak prostřednictvím slovníku nedokázal tolik popasovat.Tudíž mohl bych se ještě dozeptat touto formou na "pár" doplňujících otázek ve kterých nemám až tak jasno?
Jednalo by se mi:
1.ARP main=
2.head studs=
3.torque plate=
4.HTA housing=
5.FMIC=
6.oblast PnP=
7.Takže původní vrtání x zdvih a statický kompresní poměr zůstává stejný se serií?
8.Pak u té vačky 264/272 ,rozumím tomu dobře že výfuková je 272 (tedy "ostřejší")
9.U toho turbodmychadla,to už je to s keramickým kuličkovým ložiskem a zesílenou "snad" titanovou osičkou(hřídelkou) více odolávající surovému ALS.
10.Jaká je max. hodnota turbotlaku pro tyto parametry 530PS/700Nm.
Hodně moc děkuji za případné dovysvětlení těchto bodů a vaši trpělivost se mnou.Ještě jednou moc děkuji za Vaši ochotu.
Jednalo by se mi:
1.ARP main=
2.head studs=
3.torque plate=
4.HTA housing=
5.FMIC=
6.oblast PnP=
7.Takže původní vrtání x zdvih a statický kompresní poměr zůstává stejný se serií?
8.Pak u té vačky 264/272 ,rozumím tomu dobře že výfuková je 272 (tedy "ostřejší")
9.U toho turbodmychadla,to už je to s keramickým kuličkovým ložiskem a zesílenou "snad" titanovou osičkou(hřídelkou) více odolávající surovému ALS.
10.Jaká je max. hodnota turbotlaku pro tyto parametry 530PS/700Nm.
Hodně moc děkuji za případné dovysvětlení těchto bodů a vaši trpělivost se mnou.Ještě jednou moc děkuji za Vaši ochotu.
Re: Nejoptimálnější 2l turbomotor pro autocross.
Smazano
Naposledy upravil(a) Taboo dne 09 srp 2014 21:42, celkem upraveno 1 x.
IQ stylingem nenahradis.
Re: Nejoptimálnější 2l turbomotor pro autocross.
Moc Vám děkuji za Váš čas a trpělivost s tímto podrobným vysvětlování této složité problematiky.Velice si toho vážím,Vašich seriozních odpovědí ve vysoké odborné úrovni,které jste mi poskytl.Jste opravdový "guru" tohoto fora zvlášť přes "foukané" motory.
Za moji karieru jsem se nesetkal s tím,aby ladič a stavitel dokázal takto otevřeně a narovinu hovořit přímo ke konkrétním úpravám.Vždy to bylo víceméně v obecné rovině bez jakýchkoliv konkrétních specifikací.Většinou vše bylo schováno za jakési "know hau" či filozofii těžko popsatelnou o to více zaplacenou.
Ale už opravdu naposledy bych se Vás ještě dovolil zeptat,protože už mi to z mé strany přijde jako obtěžování či otravování ,což nechci na:
1.HTA compressor housing=jakožto úprava dmychadlového kola spočívá vlastně v čem....,koukal jsem na to ,že mezi lopatky jsou jakési "půllopatky",tedy v čem to spočívá a jejich hlavní výhoda
2.Pak ještě jaké zvolit hlavní a ojniční ložiska,slyšel jsem o nějakých "sputter" užívaných u dieselových motorů,tedy jaké tam dát popř. od jaké značky.
3.Jaký zvolit setrvačník,tedy váhu popř. značku.
4.Hlava teda bez jakýchkoli úprav,na tu šáhnout teda potřeba není a ventily zůstanou také původní,chlazené sodíkem asi také budou.
5.Jaké jsou konkrétně pracovní,nebo až max. otáčky tohoto konkrétního turbodmychadla Garrett GT3582R,slyšel jsem,že "prý" u takto velkých turb jsou "prý" jen 40tis. otáček.Uvažuji správně ,že toto turbo patří do kategorie "velkých" turbodmychadel.
Takže Vám moc a moc děkuji ,jste moc hodný za takovou ohromnou pomoc,kterou jste mi byl ochotný poskytnout.Přeji hodně zdraví a mějte se hezky.Děkuji a pozdravuji do USA.
Za moji karieru jsem se nesetkal s tím,aby ladič a stavitel dokázal takto otevřeně a narovinu hovořit přímo ke konkrétním úpravám.Vždy to bylo víceméně v obecné rovině bez jakýchkoliv konkrétních specifikací.Většinou vše bylo schováno za jakési "know hau" či filozofii těžko popsatelnou o to více zaplacenou.
Ale už opravdu naposledy bych se Vás ještě dovolil zeptat,protože už mi to z mé strany přijde jako obtěžování či otravování ,což nechci na:
1.HTA compressor housing=jakožto úprava dmychadlového kola spočívá vlastně v čem....,koukal jsem na to ,že mezi lopatky jsou jakési "půllopatky",tedy v čem to spočívá a jejich hlavní výhoda
2.Pak ještě jaké zvolit hlavní a ojniční ložiska,slyšel jsem o nějakých "sputter" užívaných u dieselových motorů,tedy jaké tam dát popř. od jaké značky.
3.Jaký zvolit setrvačník,tedy váhu popř. značku.
4.Hlava teda bez jakýchkoli úprav,na tu šáhnout teda potřeba není a ventily zůstanou také původní,chlazené sodíkem asi také budou.
5.Jaké jsou konkrétně pracovní,nebo až max. otáčky tohoto konkrétního turbodmychadla Garrett GT3582R,slyšel jsem,že "prý" u takto velkých turb jsou "prý" jen 40tis. otáček.Uvažuji správně ,že toto turbo patří do kategorie "velkých" turbodmychadel.
Takže Vám moc a moc děkuji ,jste moc hodný za takovou ohromnou pomoc,kterou jste mi byl ochotný poskytnout.Přeji hodně zdraví a mějte se hezky.Děkuji a pozdravuji do USA.
Re: Nejoptimálnější 2l turbomotor pro autocross.
ten HTA compressor housing by ma tiez zaujimal. len myslim ze to je ta medzera pri lopatkach turba a po obvode vstupu
fafejta :
2. k loziskam mas neco tu http://www.tuningforum.cz/viewtopic.php?f=33&t=84669" onclick="window.open(this.href);return false;
3. ak pouzijes hladanie tak kadeco o zotrvacnikoch najdes. ak si spravne pametam, tak pokial mozno nekupovat hlinnik, a kupovat kvalitnu CrMo ocel
5. ja teda o gt35 neviem asi nic, ale povedal by som ze 40'000rpm je malo. na takych +-60'000rpm by sa roztocit snad mohlo
fafejta :
2. k loziskam mas neco tu http://www.tuningforum.cz/viewtopic.php?f=33&t=84669" onclick="window.open(this.href);return false;
3. ak pouzijes hladanie tak kadeco o zotrvacnikoch najdes. ak si spravne pametam, tak pokial mozno nekupovat hlinnik, a kupovat kvalitnu CrMo ocel
5. ja teda o gt35 neviem asi nic, ale povedal by som ze 40'000rpm je malo. na takych +-60'000rpm by sa roztocit snad mohlo
Re: Nejoptimálnější 2l turbomotor pro autocross.
Smazano
Naposledy upravil(a) Taboo dne 09 srp 2014 21:42, celkem upraveno 1 x.
IQ stylingem nenahradis.
- honza 2.0 16v
- Příspěvky: 1518
- Registrován: 09 říj 2005 12:41
- Kontaktovat uživatele:
Re: Nejoptimálnější 2l turbomotor pro autocross.
jo jen Taboo dodám - autocross v čechách a evropě možná znamená trochu něco jinýho, než v americe/anglii/austrálii - co jsem vysledoval na různých videích..
v americe bych slovo autocross je něco jako autoslalom u nás:
http://www.youtube.com/watch?v=aJzFGGkVfj0" onclick="window.open(this.href);return false;
a českej autokros:
http://www.youtube.com/watch?v=OuWGD5CZ480" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.youtube.com/watch?v=Az9WAz-d ... re=related" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.youtube.com/watch?v=Cjq93dV_ ... re=related" onclick="window.open(this.href);return false;
v americe bych slovo autocross je něco jako autoslalom u nás:
http://www.youtube.com/watch?v=aJzFGGkVfj0" onclick="window.open(this.href);return false;
a českej autokros:
http://www.youtube.com/watch?v=OuWGD5CZ480" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.youtube.com/watch?v=Az9WAz-d ... re=related" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.youtube.com/watch?v=Cjq93dV_ ... re=related" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Nejoptimálnější 2l turbomotor pro autocross.
12'000rpm ? to som uz asi z tych dieslov zdegenerovany
tam neni ziaden problem 120'000rpm aj viac
tam neni ziaden problem 120'000rpm aj viac
Re: Nejoptimálnější 2l turbomotor pro autocross.
Taky mi to přijde docela málo 12000 ot/min (dvanáct tisíc) toho turba s kuličkovými ložisky,čekal jsem také docela více.
- MarAt
- Příspěvky: 682
- Registrován: 10 říj 2004 11:10
- Bydliště: Česká republika
- Kontaktovat uživatele:
Re: Nejoptimálnější 2l turbomotor pro autocross.
Myslím,že se Taboo o nulu upsal
crx 4x4 boosted- 10.23s
8x národní rekord ve sprintu na 1/4míle
exige gt3,gsx,mr2,200sx aj.
www.marat.cz
8x národní rekord ve sprintu na 1/4míle
exige gt3,gsx,mr2,200sx aj.
www.marat.cz
Re: Nejoptimálnější 2l turbomotor pro autocross.
Jen bych podotknul je na prodej jeden 4g63t 6-bolt celej motor a ja mam na prodej taky ten samej motor rozebranej-vhodnejsi na stavbu a sem schopen popripade udelat rozpocet a kompletni stavbu motoru dle pozadavku vcetne dodani a naladeni ecu 've voze' udelat.Troufam si rici ze moje vztahy s Taboo jsou vice nez dobre a mysli ze by mi s vybranim vhodnych komponent pomohl...
krosmen motorsport .....
specializovaný servis japonsko a itálie......
specializovaný servis japonsko a itálie......
Re: Nejoptimálnější 2l turbomotor pro autocross.
Moc tomu označení 6-bolt či 7-bolt nerozumím v čem se to liší konkrétně,či od kdy do kdy se vlastně vyráběly.Mitsubishi motory moc neznám ,tedy jdemi o to jestli ten základ blok motoru a hlava válců je u těch 4G63T stejná od "asi" evo1(1992) až po evo9(2005).
Tudíž jestli ten "základ" je stejný u evo1 až po evo 9.Děkuji.
Tudíž jestli ten "základ" je stejný u evo1 až po evo 9.Děkuji.
Krosmen píše:Jen bych podotknul je na prodej jeden 4g63t 6-bolt celej motor a ja mam na prodej taky ten samej motor rozebranej-vhodnejsi na stavbu a sem schopen popripade udelat rozpocet a kompletni stavbu motoru dle pozadavku vcetne dodani a naladeni ecu 've voze' udelat.Troufam si rici ze moje vztahy s Taboo jsou vice nez dobre a mysli ze by mi s vybranim vhodnych komponent pomohl...
Re: Nejoptimálnější 2l turbomotor pro autocross.
nie evo 1-3 maju motor zhodny z eclipsom teda maju rozvody na soferovej strane a novsie modely maju rozvody naopak
6bolt motor ma najsilnejsie vnutornosti teda kluka ktora znesie aj 1000hp ,tucnejsie ojnice od 7boltu a celkovo je z kvalitnejsich materialov cize ma velmi dobry zaklad
6bolt motor ma najsilnejsie vnutornosti teda kluka ktora znesie aj 1000hp ,tucnejsie ojnice od 7boltu a celkovo je z kvalitnejsich materialov cize ma velmi dobry zaklad
1G DSM
Re: Nejoptimálnější 2l turbomotor pro autocross.
A ten 6-bolt se nechá nějak poznat vzhledově z vnějšku od toho 7 bolt?A blok motoru a hlavu teda mají stejnou a liší se jen tím silnějším klikovým mechanismem,teda jestli jsem to dobře pochopil?Ragnar píše:nie evo 1-3 maju motor zhodny z eclipsom teda maju rozvody na soferovej strane a novsie modely maju rozvody naopak
6bolt motor ma najsilnejsie vnutornosti teda kluka ktora znesie aj 1000hp ,tucnejsie ojnice od 7boltu a celkovo je z kvalitnejsich materialov cize ma velmi dobry zaklad
A co vlastně to označení 6-7 bolt znamená ,a od kdy do kdy se vyráběly 6bolt a od do kdy 7bolt?
Děkuji moc za vysvětlení ,moc se v tom neorientuji a to jsem to tady v archivu prohledával.
Re: Nejoptimálnější 2l turbomotor pro autocross.
Pokud jsem to tady za tu dobu odpozoroval dobře, tak to označení "6-7bolt" označuje počet šroubů, kterými je setrvačník připevněn na klice, starší a pevnější je 6bolt. Co se týče roku výroby, tak 6bolt je v 1G eclipse a v 2g už byl 7bolt, takže podle toho bych odhadoval ty roky nejen pro eclipse ale i pro ostatní mitsubishi kde byl...
Když někomu řekneš že je blbec, chytrého to z tebe neudělá!
Re: Nejoptimálnější 2l turbomotor pro autocross.
Eva sou jen 7bolt-oznaceni poctu sroubu setrvacniku.6 bolt 90-tusimze 4/92 1g eclipse pote uz 7bolt.Na prvni pohled nerozeznatelne,pouze temi setrvacniky.Cely problem je ten ze 6bolt je poctiveji vyroben s vetsi mirou bezpecnosti kde jeho seriove vnitrnosti vydrzi 450ps...Zaroven se da rici ze performance dily do motoru stoji relativne malo.Jednou z nejdrazsich ingredienci je turbo a elektronika...
krosmen motorsport .....
specializovaný servis japonsko a itálie......
specializovaný servis japonsko a itálie......
Re: Nejoptimálnější 2l turbomotor pro autocross.
Krosmen píše:Eva sou jen 7bolt-oznaceni poctu sroubu setrvacniku.6 bolt 90-tusimze 4/92 1g eclipse pote uz 7bolt.Na prvni pohled nerozeznatelne,pouze temi setrvacniky.Cely problem je ten ze 6bolt je poctiveji vyroben s vetsi mirou bezpecnosti kde jeho seriove vnitrnosti vydrzi 450ps...Zaroven se da rici ze performance dily do motoru stoji relativne malo.Jednou z nejdrazsich ingredienci je turbo a elektronika...
Děkuji za odpověď.Takže,když to nějak shrnu ,dá se teda říci,že ten základ motoru jakožto blok motoru a hlava válců s ventily je shodná od Eva 1(rv.1992) až po Evo 8(rv.2005) v tomto kodu motoru 4G63T?
Jde mi o to,aby zde nebyly nějaké vylepšení co se třeba spodního ostřiku pístu týče,či jiné olejové čerpadlo či jiné ventily(třeba ještě nechlazené sodíkem) nebo něco v tomto smyslu.Mám na mysli,čistě hypoteticky,když použiji k úpravě ten motor třeba z 1996 bude stejný jako třeba 2003 co se toho "základu" týče.Abych třeba zbytečně nesháněl Evo 8,když ten "základ" bude stejný jako u deset let starého motoru.
Jde mi jen o ten blok a hlavu s ventily,všechno ostatní tam půjde už nové v "racing" úpravě.Děkuji za odpověď.
Re: Nejoptimálnější 2l turbomotor pro autocross.
nema 6bolt zakulacene vyko ventilu jako colt gti a 7bolt hranate?
TOYOTA CELICA CARLOS SAINZ 2.0 TURBO 4WD 153KW 1992 = funny
Skoda Ochcavia f kombajnu f metle na hlinach a i kliiimu ma a samozrejmne hagusy 81KW = daily
Skoda Ochcavia f kombajnu f metle na hlinach a i kliiimu ma a samozrejmne hagusy 81KW = daily
Re: Nejoptimálnější 2l turbomotor pro autocross.
neporovnaval by som motory z eva a eclipse, este po evo3 to bolo viac menej zhodne ale potom uz su tie motory dost pozmenene a zo stareho motora tam nepouzijes asi nic,konstrukcia motora zostala zachovana ale vsetky vnutornosti su ine,eva maju sodikove ventily,ine hlavy atd..celkovo motor z eva je dalej je modernejsi ako motor z eclipse ale je podstatne drahsi.
4g63t z eclipse kupis od 20tis len sa vyhni tym 7 boltom (akykolvek eclipse novsi ako 05/92)
teda zhrniem to tak ze sice motor z eva je podstatne modernejsi ale da sa povedat ze stary 6bolt spravi tu istu sluzbu za postatne menej penazi
4g63t z eclipse kupis od 20tis len sa vyhni tym 7 boltom (akykolvek eclipse novsi ako 05/92)
teda zhrniem to tak ze sice motor z eva je podstatne modernejsi ale da sa povedat ze stary 6bolt spravi tu istu sluzbu za postatne menej penazi
1G DSM
Re: Nejoptimálnější 2l turbomotor pro autocross.
mne sa zda, ze niekde okolo eva5 ci 6 sa motor v kasni otocil o 180 stupnov a menil sa smer jeho otacania. a spolu s tym sa tusim menilo plno dalsich veci