Volba slicku ??
Volba slicku ??
zdravím,
mám takový problém. Potřeboval bych správně zvolit šířku budoucích slicku.
Mám určité auto, které má cca 130 koní, je to předokola a ma 750 kg. Momentalně mám na autě seriové pneu rozměru 165/70 R13 a jsou obuté na discích o rozměru 5.5 x 13".
Při sprintech se děje zhruba tohle:
Mám cca 2000ot/min a jakmile blikne zelena pustim spojku a rozjedu se bez hrabani ale jakmile sešlápnu plyn prohrabu celou jednicku (po rozjezdu na 2000 ot/min), vrazim tam dvojku a prohrabu ji zhruba do poloviny.
A teď je otázka jake slicky nebo spiš o jakém rozměru zvolit.
Napadly mě dvě varianty:
1, sehnat disky 5.5x13" a obout je slickama o rozměru 165/55 R13 , nejměkčí směs co lze sehnat.
2, sehnat disky 6x14" a obout je sickama o rozměru 185/60 R14, nejměkčí směs co lze sehnat.
Problém nastáva zde:
add 1, nevím jestli to není málo šíroké
add 2, co když je tahle varianta zase moc široká a bude víc ke škodě než užitku, protože budou vytvářet zbytečně velky odpor
Zajímá mě vaše postřehy, zkušenosti popř. jíne varianty.
Díky
mám takový problém. Potřeboval bych správně zvolit šířku budoucích slicku.
Mám určité auto, které má cca 130 koní, je to předokola a ma 750 kg. Momentalně mám na autě seriové pneu rozměru 165/70 R13 a jsou obuté na discích o rozměru 5.5 x 13".
Při sprintech se děje zhruba tohle:
Mám cca 2000ot/min a jakmile blikne zelena pustim spojku a rozjedu se bez hrabani ale jakmile sešlápnu plyn prohrabu celou jednicku (po rozjezdu na 2000 ot/min), vrazim tam dvojku a prohrabu ji zhruba do poloviny.
A teď je otázka jake slicky nebo spiš o jakém rozměru zvolit.
Napadly mě dvě varianty:
1, sehnat disky 5.5x13" a obout je slickama o rozměru 165/55 R13 , nejměkčí směs co lze sehnat.
2, sehnat disky 6x14" a obout je sickama o rozměru 185/60 R14, nejměkčí směs co lze sehnat.
Problém nastáva zde:
add 1, nevím jestli to není málo šíroké
add 2, co když je tahle varianta zase moc široká a bude víc ke škodě než užitku, protože budou vytvářet zbytečně velky odpor
Zajímá mě vaše postřehy, zkušenosti popř. jíne varianty.
Díky
Fiat Uno 1.4i 75 HP
- honza 2.0 16v
- Příspěvky: 1518
- Registrován: 09 říj 2005 12:41
- Kontaktovat uživatele:
Re: Volba slicku ??
180/550/14 by ti mělo stačit,pokud to nebude nějaká stoletá uloženka,nebo nějakej protektor ... to jezdily i 2l auta na okruhu s cca200PS/900kg (přesněji peugeot 306 cup)..
Re: Volba slicku ??
volil bych variantu 1
130 koní není zas tolik a ten slick by to měl unést. Navíc se ti "zkrátí stálý převod"
130 koní není zas tolik a ten slick by to měl unést. Navíc se ti "zkrátí stálý převod"
Re: Volba slicku ??
Já bych to viděl na variantu 1 ale záleží dost na tom jak ti vychází kvalty do cíle sprintu jak 200m popř. 300m (je jich taky hodně) tak na 400m. záleží dost na obvodu kola... pro pochopení: http://www.miata.net/garage/tirecalc.html" onclick="window.open(this.href);return false;
záleží jestli ti jde jen o to přenést výkon tak var.2 pokud chceš i pokrátit kvalty a zvýšit krouťák na kole tak 1.
záleží jestli ti jde jen o to přenést výkon tak var.2 pokud chceš i pokrátit kvalty a zvýšit krouťák na kole tak 1.
Re: Volba slicku ??
na 200m těsně pře cílem řadím trojku ale fakt jenom zařadimYaraV píše:Já bych to viděl na variantu 1 ale záleží dost na tom jak ti vychází kvalty do cíle sprintu jak 200m popř. 300m (je jich taky hodně) tak na 400m. záleží dost na obvodu kola... pro pochopení: http://www.miata.net/garage/tirecalc.html" onclick="window.open(this.href);return false;
záleží jestli ti jde jen o to přenést výkon tak var.2 pokud chceš i pokrátit kvalty a zvýšit krouťák na kole tak 1.
Fiat Uno 1.4i 75 HP
Re: Volba slicku ??
tohle mi vyšlo při pužití kalkuratoru ze stranky : http://www.miata.net/garage/tirecalc.html
varianta 1, :
varianta 2, :
varianta 1, :
varianta 2, :
Fiat Uno 1.4i 75 HP
Re: Volba slicku ??
Podle mě budou 13" výhoda na krátké sprinty s rizikem že na 400m můžeš proti 14" trochu ztrácet.je to ale o zkoušení.ideálně by bylo kdybys měl možnost třeba od kamarádů půjčit oba rozměry a porovnat pocitově popř. časem.Já osobně mám swifta s téměř stejnýma parametrama co píšeš a co bych dal za 13"!!!!(teď jezdím 185/55 R14 ) a tuším že na každém vrchu co jedu ztrácím víc než vteřinu (dlouhé kvalty)...
Re: Volba slicku ??
Nepomohl by spíš samosvor ? ten to vyřeší i s malýma kolama a tím i kratším stálým převodem...i když chápu, že finančně zrovna neideální varianta....jinak možná ty slicky to řešit můžou, ale nevím...řešili jsme podobnej problém na 130hp Saxu s krátkou převodovkou na rallyových slickách a vyřešil to až samosvor...
Micra K11 CG10DE
EX: Elantra XD G4ED-G
Pluriel TUJ3P
EX: Elantra XD G4ED-G
Pluriel TUJ3P
Re: Volba slicku ??
Smazano
Naposledy upravil(a) Taboo dne 27 srp 2014 05:44, celkem upraveno 1 x.
IQ stylingem nenahradis.
Re: Volba slicku ??
Na svým gti mám origo rozměr 175/60 r14, momentálně jezdím na 195/45 r13 7j a je to docela znát. Samotný jedno kolo váží cca 4kg+guma- to si myslím udělá nejvíc. Ale pocitově to auto se vytáčí a zrychluje neporovnatelně líp jak na těch 14". Ten malej obvod kola je taky dost znát.
Uvažoval sem o slicku podobný šířky a o něco většího profilu, protože na těch malejch kolech to hrabe pořád, ale taky mě napadlo to, abych to nepřehnal s tou šířkou. Jakej slick byste teda doporučili?
Auto cca 100koní a váha kolem 800kg, náhon předek.
Uvažoval sem o slicku podobný šířky a o něco většího profilu, protože na těch malejch kolech to hrabe pořád, ale taky mě napadlo to, abych to nepřehnal s tou šířkou. Jakej slick byste teda doporučili?
Auto cca 100koní a váha kolem 800kg, náhon předek.
hlavně se neposrat...
GTI-->VTS-->GTI-->GTI-->TDI
GTI-->VTS-->GTI-->GTI-->TDI
Re: Volba slicku ??
takže co by jsi mi doporučil??Taboo píše:Naprosty nesmysl . Pokud pomineme pripadnou vyssi vahu vetsich kol (coz ovsem nemusi byt vzdy pravidlem, a muze tomu byt i naopak), prumer kol nema vliv na prumer pneumatik. Pneumatiky s vyssi stenou mohou mit vyssi prumer na 13" kolech, nez nizkoprofilove pneumatiky na 14" kolech. To, ze pneumatiky mensiho prumeru (anebo jen dokonce mensi kola) by mely vyhodu na kratke sprinty a proti pneumatikam vyssiho prumeru ztracely na 1/4 mile je dalsi nesmysl.YaraV píše:Podle mě budou 13" výhoda na krátké sprinty s rizikem že na 400m můžeš proti 14" trochu ztrácet.je to ale o zkoušení.ideálně by bylo kdybys měl možnost třeba od kamarádů půjčit oba rozměry a porovnat pocitově popř. časem.Já osobně mám swifta s téměř stejnýma parametrama co píšeš a co bych dal za 13"!!!!(teď jezdím 185/55 R14 ) a tuším že na každém vrchu co jedu ztrácím víc než vteřinu (dlouhé kvalty)...
Fiat Uno 1.4i 75 HP
Re: Volba slicku ??
To Taboo: Z grafu je jasně vidět které pneu mají menší obvod kola... Takze mi chceš tvrdit že na průměru kola nezáleží??? Každý ví že 14" může mít nakonec menší průměr než 13" ...ale pak ta pneu bude cenově 3krát dražší než právě ta 13"
A tvůj poslední poznatek:Nejde přece jen o průměr pneu ale o pokrácení kvaltů a tam to poznat je!
Místo obouvání se do jiných názorů raději objasni zakladateli tématu svou teorii...
A tvůj poslední poznatek:Nejde přece jen o průměr pneu ale o pokrácení kvaltů a tam to poznat je!
Místo obouvání se do jiných názorů raději objasni zakladateli tématu svou teorii...
- Ivan
- Administrátor
- Příspěvky: 3794
- Registrován: 04 úno 2004 09:41
- Bydliště: Brno-Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Volba slicku ??
Spíš je třeba slicky pořádně zahřát...
Re: Volba slicku ??
Jiste ze ne . Anebo snad jezdis na kolech bez pneumatik ?YaraV píše:To Taboo: Z grafu je jasně vidět které pneu mají menší obvod kola... Takze mi chceš tvrdit že na průměru kola nezáleží???
Prumer treba stejne sirokych 175 pneumatik se 75 stenou je na 13" kolech VETSI, nez prumer 175 pneumatik se 35 stenou na 18" kolech. Jak teda zalezi na prumeru kola vzhledem k prumeru pneumatik? Nijak...
A jak jsou teda pote 13" kola "vyhodnejsi" na kratke sprinty a ztraceji proti 14" kolum na 400m - kdyz na jejich velikosti vzhledem k velikosti pneumatik nezalezi? A jak presne jde o "pokraceni" kvaltu?
A nakonec, ja se neobouvam do tvych "nazoru", ale nesmyslu, ktere tady tvrdis...
IQ stylingem nenahradis.
-
- Moderátor
- Příspěvky: 2146
- Registrován: 15 dub 2004 13:41
- Bydliště: !!!
- Kontaktovat uživatele:
Re: Volba slicku ??
Myslím, že jste narazili trošku na jazykovou bariéru a nerozumíte si. YaraV pojmem kolo (wheel) má na mysli soustavu pneumatiky (tire) a ráfku (rim). Takže průměrem kola myslí průměr celku, tedy defacto pneumatiky. Taboo si pod pojmem kolo představuje pouze ráfek.
|\/| /\ '|' | '/. ~ < | \/ | < ~ \/ | |< <> |\|
Re: Volba slicku ??
Smazano
Naposledy upravil(a) Taboo dne 27 srp 2014 05:44, celkem upraveno 1 x.
IQ stylingem nenahradis.
Re: Volba slicku ??
ja potřebuju abych slicky vyuzil na sprintech idelane na 1/4 mile ale pokud to jde zkombinovat jak kratke sprinty tak ty 1/4 milove, nezlobil bych se
Fiat Uno 1.4i 75 HP
Re: Volba slicku ??
Bez dalších komentářů je to přesně tak jak jak píše Ondras, slovíčkaření řešit nehodlám.13" bylo myšleno tak jak to pochopilo 90% lidí krom tabooa, prostě menší obvod TIRE!
,,A nakonec, ja se neobouvam do tvych "nazoru", ale nesmyslu, ktere tady tvrdis... "
Nebudu to dál rozvíjet...
,,A nakonec, ja se neobouvam do tvych "nazoru", ale nesmyslu, ktere tady tvrdis... "
Nebudu to dál rozvíjet...
- Michelin
- Příspěvky: 705
- Registrován: 24 říj 2004 18:43
- Bydliště: Prague, North Moravia
- Kontaktovat uživatele:
Re: Volba slicku ??
Tady jde o 165/55/13 a 185/60/14. Takze priste to chce taboo cist cele vlakno. Slovickareni me nebavi...
Jde o to ktery z techto 2 rouzmeru bude lepsi.
Jde o to ktery z techto 2 rouzmeru bude lepsi.
babyCupra
Re: Volba slicku ??
ono může být i jiná varianta pokud bude plnit to co já eventuelně požaaduju...nejsem v tomhle oboru znalec proto se obracim s radami na vás a mám v umyslu se ridit doporucenim na kterym se shodne vice lidi potažmo se stejným nazorem. o tom ma byt cele vlakno
Fiat Uno 1.4i 75 HP
Re: Volba slicku ??
Smazano
Naposledy upravil(a) Taboo dne 27 srp 2014 05:45, celkem upraveno 1 x.
IQ stylingem nenahradis.
Re: Volba slicku ??
hehe, taboo sa tusim nudi v praci
alebo uz mas po praci?
alebo uz mas po praci?
Re: Volba slicku ??
se nehadejte tabooa zarazelo to zmineni obdovu rafku ktere je v podstate irelevantni... kluci viz yaraV se bavily o kontretnich dvou rozmerech a prto zminovali i velikost rafku... u nas neni problem koupit jaky koliv rozmer slicku ale nektere rozmery jsou drahsi pro jejich atypicky rozmer... proto asi byli zmineny tyto konkretni rozmery... zameril bych se na 13" rafky a k nim vybral pneu protoze pokud budes mit mensi rafek muzes mit vyssi profil a tim se dostanes s trakci dale nez s nikym profilem... pooohledl bych se po nejakych 185 / 60 r13" ... tech 130k je na tu vahu na predek dost takze verim ze s beznymi pneu mas s trakci problem 185/60 r13" si myslim nebudou mit s trakci problem...
TOYOTA CELICA CARLOS SAINZ 2.0 TURBO 4WD 153KW 1992 = funny
Skoda Ochcavia f kombajnu f metle na hlinach a i kliiimu ma a samozrejmne hagusy 81KW = daily
Skoda Ochcavia f kombajnu f metle na hlinach a i kliiimu ma a samozrejmne hagusy 81KW = daily
Re: Volba slicku ??
super..konecne názor k věci ... díkyelviiis píše:se nehadejte tabooa zarazelo to zmineni obdovu rafku ktere je v podstate irelevantni... kluci viz yaraV se bavily o kontretnich dvou rozmerech a prto zminovali i velikost rafku... u nas neni problem koupit jaky koliv rozmer slicku ale nektere rozmery jsou drahsi pro jejich atypicky rozmer... proto asi byli zmineny tyto konkretni rozmery... zameril bych se na 13" rafky a k nim vybral pneu protoze pokud budes mit mensi rafek muzes mit vyssi profil a tim se dostanes s trakci dale nez s nikym profilem... pooohledl bych se po nejakych 185 / 60 r13" ... tech 130k je na tu vahu na predek dost takze verim ze s beznymi pneu mas s trakci problem 185/60 r13" si myslim nebudou mit s trakci problem...
Fiat Uno 1.4i 75 HP
Re: Volba slicku ??
moje osobni zkusenost:
auto swift, zvazeno 765kg, odbrzdeno 80kW. zkouselsi sme jeden den na letisti s driftboxem sprint 1/4mile s
1)
pneu 185/60 R13 Federal semislick (mekka smes s "E"ckem) nekolik jizd, rekneme cas A
a pote
2)
pneu 200/550 R13 zavodni slick Yokohama Advan (hladky bez vzorku z F3, 550 je celkovy prumer pneu v mm, neni to profil jako u civilni gumy) taky nekolik jizd, cas A + 0,1s (+- minimalni rozdily podle razeni a startu),
takze asi tak...
na 1km s Federalama Vmax 169km/h, se slickama 164km/h...
165 je podle mne moc ouzky, i na tech 185 federalech jsem prohrabal 80% prvniho kvaltu...
auto swift, zvazeno 765kg, odbrzdeno 80kW. zkouselsi sme jeden den na letisti s driftboxem sprint 1/4mile s
1)
pneu 185/60 R13 Federal semislick (mekka smes s "E"ckem) nekolik jizd, rekneme cas A
a pote
2)
pneu 200/550 R13 zavodni slick Yokohama Advan (hladky bez vzorku z F3, 550 je celkovy prumer pneu v mm, neni to profil jako u civilni gumy) taky nekolik jizd, cas A + 0,1s (+- minimalni rozdily podle razeni a startu),
takze asi tak...
na 1km s Federalama Vmax 169km/h, se slickama 164km/h...
165 je podle mne moc ouzky, i na tech 185 federalech jsem prohrabal 80% prvniho kvaltu...
Suzuki Swift GTR - AWD ITB, T25 @ 9psi spousta srandy
Lupo 3L
Lupo 3L
-
- Příspěvky: 119
- Registrován: 05 říj 2007 14:44
Re: Volba slicku ??
co se tyce zahrati?..nejaka rada?:.
Re: Volba slicku ??
co se zahrati tyce funkcni rucka vetsinou postaci
TOYOTA CELICA CARLOS SAINZ 2.0 TURBO 4WD 153KW 1992 = funny
Skoda Ochcavia f kombajnu f metle na hlinach a i kliiimu ma a samozrejmne hagusy 81KW = daily
Skoda Ochcavia f kombajnu f metle na hlinach a i kliiimu ma a samozrejmne hagusy 81KW = daily
Re: Volba slicku ??
to by se mymu torsnu nelibilo..
racing: OOOO 2,3 QUATTRO turbo
daily: OOOO A4 avant B5
fun: nissan pathfinder 3.0 V6
daily: OOOO A4 avant B5
fun: nissan pathfinder 3.0 V6
Re: Volba slicku ??
Zeptam se jinak:
pneumatika s vyssim profilem je vyhodnejsi na sprinty z duvodu startu, ze se "splacne" a proto ma vetsi plochu "prilepenou" k silnici, zato pneumatika s nizsim profilem je vyhodnejsi na zatacky, protoze lepe vede stopu?
Obe varianty maji stejny vnejsi prumer a sirku...
Mam pravdu nebo je to blbost?
pneumatika s vyssim profilem je vyhodnejsi na sprinty z duvodu startu, ze se "splacne" a proto ma vetsi plochu "prilepenou" k silnici, zato pneumatika s nizsim profilem je vyhodnejsi na zatacky, protoze lepe vede stopu?
Obe varianty maji stejny vnejsi prumer a sirku...
Mam pravdu nebo je to blbost?