uprava podvozku - info
Moderátoři: Fáboš, Bohuš, Kane13, Ritchma
Re: uprava podvozku - info
Smazano
Naposledy upravil(a) Taboo dne 20 úno 2012 12:08, celkem upraveno 1 x.
IQ stylingem nenahradis.
- Libor12
- Moderátor
- Příspěvky: 2298
- Registrován: 29 čer 2008 15:14
- Bydliště: Dobříš
- Kontaktovat uživatele:
Re: uprava podvozku - info
no mě se ty šrouby take nezdaly zrovna levne,budu rad za každou alternativu,zvlast když je funkční a skoro zdarma ty sfericka loziska jsem chtel použít proto že na tehlici kde jsou uchycena dvě příčná ramena jsou už od originalu a ja je nahradil pur,proto jsem je chtel zpět eventuelne je zkombinovat s pur nebo je dat prostě všude . Jinak u nas běžne dostupna kluzna ložiska z kalene oceli pro přimazavani.
- Přílohy
-
- pouzdro ocel.jpg (12.27 KiB) Zobrazeno 3308 x
toyota corolla gti 4a-ge 1.6 "V2" 226hp/9500rpm
IMF Master Ignition Forum - http://
imfsoft-forum.eu/
Válcová zkušebna 4X4 až do 1200HP
IMF Master Ignition Forum - http://
imfsoft-forum.eu/
Válcová zkušebna 4X4 až do 1200HP
Re: uprava podvozku - info
Smazano
Naposledy upravil(a) Taboo dne 20 úno 2012 12:08, celkem upraveno 1 x.
IQ stylingem nenahradis.
Re: uprava podvozku - info
nevim jestli to neni s krizkem po funuse ale podobny typ rizeni mam i ja na saab zde jsou fotky profesionalniho reseni s hlinikovym pouzdremLibor12 píše:Taboo jenže k posuvu celeho řízení dochází tak jak jsem naznačil na obrazku cca 1 až 1,5cm. Ty gumy jsem daval cca přěd rokem nové a vizuelně jim nic neni a nejsem si jisty jestli by ten pur pomohl. Chtěl jsem ty gumy vyndat a přěs nějaké ocelove pozdro napevno přichytit ke karoserii.
http://genuinesaab.com/gallery/RackBraceKit" onclick="window.open(this.href);return false;
a zde ''ghetto'' rerseni bez pouzdra
http://www.ericsaabsite.com/Upgrades/SS/SBrace.html" onclick="window.open(this.href);return false;
ja sem zvolil kompromis - pur silentblok z ebay a kamarad mi svaril custom ohnutou trubku podobneho tvaru jako je ta na prvnim odkazu, vysledek je vice nez prekvapujici
Re: uprava podvozku - info
Moje reseni ulozeni bude pravdepobodbne duralove pouzdra do nichz dam napresno vyrobene bronzove pouzdra... aby v jejich ulozeni nebyla vule a pouzdro se nemohlo vymackat a diky tomu ze je broznzove mnelo by to dobre "klouzat"... pocitam i s vymenou nebo prelestenim sroubu tim padem by mnela byt vule v podstate zadna a mnelo by toi neco vydrzet...
TOYOTA CELICA CARLOS SAINZ 2.0 TURBO 4WD 153KW 1992 = funny
Skoda Ochcavia f kombajnu f metle na hlinach a i kliiimu ma a samozrejmne hagusy 81KW = daily
Skoda Ochcavia f kombajnu f metle na hlinach a i kliiimu ma a samozrejmne hagusy 81KW = daily
- Libor12
- Moderátor
- Příspěvky: 2298
- Registrován: 29 čer 2008 15:14
- Bydliště: Dobříš
- Kontaktovat uživatele:
Re: uprava podvozku - info
s křížkem po funuse není,prozatím sbíram info a řešení se pomalu rýsuje. Ten seriovy podvozek fakt stoji za ..... takže to opravdu budu muset od zakladu předelat. Elviiis s jeho cs je na tom daleko hůř ten ma 16bodu uchyceni crossmember a samozřejne vetšina je pouze tvarovany plech o sile 1.5mm to je prace na zimu,jeste že jsou tak dlouhesemysak píše:nevim jestli to neni s krizkem po funuse ale podobny typ rizeni mam i ja na saab zde jsou fotky profesionalniho reseni s hlinikovym pouzdremLibor12 píše:Taboo jenže k posuvu celeho řízení dochází tak jak jsem naznačil na obrazku cca 1 až 1,5cm. Ty gumy jsem daval cca přěd rokem nové a vizuelně jim nic neni a nejsem si jisty jestli by ten pur pomohl. Chtěl jsem ty gumy vyndat a přěs nějaké ocelove pozdro napevno přichytit ke karoserii.
http://genuinesaab.com/gallery/RackBraceKit" onclick="window.open(this.href);return false;
a zde ''ghetto'' rerseni bez pouzdra
http://www.ericsaabsite.com/Upgrades/SS/SBrace.html" onclick="window.open(this.href);return false;
ja sem zvolil kompromis - pur silentblok z ebay a kamarad mi svaril custom ohnutou trubku podobneho tvaru jako je ta na prvnim odkazu, vysledek je vice nez prekvapujici
toyota corolla gti 4a-ge 1.6 "V2" 226hp/9500rpm
IMF Master Ignition Forum - http://
imfsoft-forum.eu/
Válcová zkušebna 4X4 až do 1200HP
IMF Master Ignition Forum - http://
imfsoft-forum.eu/
Válcová zkušebna 4X4 až do 1200HP
Re: uprava podvozku - info
zvlast u nas v jesenikach
TOYOTA CELICA CARLOS SAINZ 2.0 TURBO 4WD 153KW 1992 = funny
Skoda Ochcavia f kombajnu f metle na hlinach a i kliiimu ma a samozrejmne hagusy 81KW = daily
Skoda Ochcavia f kombajnu f metle na hlinach a i kliiimu ma a samozrejmne hagusy 81KW = daily
- Francotirador
- Příspěvky: 26
- Registrován: 26 říj 2010 08:51
Re: uprava podvozku - info
Mám 2 otázečky:
a) To že má být polonáprava natvrdo přišroubovaná ke karoserii mi je jasný. To že maj bejt ramena uložený v polonápravě namísto původních siletbloků přes PUR nebo kovový pouzdra je mi taky jasný. Jak to ale provést u takovéto konstrukce ramen http://www.automedik.cz/cat/genei/sir_r ... rue,false/" onclick="window.open(this.href);return false; mi jasné není vůbec. Teda přední uložení 1020001 ano, to je klasika - rameno se otáčí kolem osy šroubu (čepu) pouzdra, ale co zadní silentblok 1020006 - ten je vertikální a přece ho snad upně tuhej udělat nemůžu ?!?!?!?
b) U originálních silentbloků se jeho vnitřní pouzdro neotáčí (je staženo axiálně šroubem a drží třecí silou na čelech) a naklopení ramena kolem osy šroubu je dáno pouze deformací pryže (vnější plocha silentbloku by neměla v ramenu prokluzovat). Nahradím-li je za kovové pak bude tato deformace 0 a rameno se bude i s pouzdrem otáčet kolem šroubu. Tak teď ta otázka: Jaké volit utahovací momenty pro šroub (tovární doporučení teď neplatí neb je navrženo na axiální sevření což teď není žádoucí)? Předpokládám, že nemohu použít ani tovární šroub neboť na sobě nemá lícovanou "kluznou" plochu (a nechat něco otáčet po ploše závitu asi není to pravý ořechový).
Vlastně ještě za c) Jakou tu expanzní pěnu použít pro výplň uzavřeného profilu ramena? Bežná montážní pěna naopak drží vlhkost a tvoří se díky ní štěrbinová koroze - její venkovní použití je obecně spíš na škodu
a) To že má být polonáprava natvrdo přišroubovaná ke karoserii mi je jasný. To že maj bejt ramena uložený v polonápravě namísto původních siletbloků přes PUR nebo kovový pouzdra je mi taky jasný. Jak to ale provést u takovéto konstrukce ramen http://www.automedik.cz/cat/genei/sir_r ... rue,false/" onclick="window.open(this.href);return false; mi jasné není vůbec. Teda přední uložení 1020001 ano, to je klasika - rameno se otáčí kolem osy šroubu (čepu) pouzdra, ale co zadní silentblok 1020006 - ten je vertikální a přece ho snad upně tuhej udělat nemůžu ?!?!?!?
b) U originálních silentbloků se jeho vnitřní pouzdro neotáčí (je staženo axiálně šroubem a drží třecí silou na čelech) a naklopení ramena kolem osy šroubu je dáno pouze deformací pryže (vnější plocha silentbloku by neměla v ramenu prokluzovat). Nahradím-li je za kovové pak bude tato deformace 0 a rameno se bude i s pouzdrem otáčet kolem šroubu. Tak teď ta otázka: Jaké volit utahovací momenty pro šroub (tovární doporučení teď neplatí neb je navrženo na axiální sevření což teď není žádoucí)? Předpokládám, že nemohu použít ani tovární šroub neboť na sobě nemá lícovanou "kluznou" plochu (a nechat něco otáčet po ploše závitu asi není to pravý ořechový).
Vlastně ještě za c) Jakou tu expanzní pěnu použít pro výplň uzavřeného profilu ramena? Bežná montážní pěna naopak drží vlhkost a tvoří se díky ní štěrbinová koroze - její venkovní použití je obecně spíš na škodu
- Mike Mad
- Moderátor
- Příspěvky: 2347
- Registrován: 11 kvě 2004 10:59
- Bydliště: Sleepy Hollow - Dux
- Kontaktovat uživatele:
Re: uprava podvozku - info
ad 1> mam to na VW uplne stejne, vzadu je puk. mam od Prothane z PUR a je to tuhy ale ne uplne, nejaka hybnost tam zustala i kdyz minimalni
Volkswagen Jetta Mk2 Coupe US&A 2.0 16V ABF ... reconstruction
Volkswagen Bora Variant 1.9TDI ARL ... daily
Volkswagen Bora Variant 1.9TDI ARL ... daily
Re: uprava podvozku - info
jednoduche tahle VW platforma proste neni vhodna pro takovu upravu... da se to pouzit na speedpro mas sety ale je to naprd... nejelpe predelat napravy... kdyz zvednu svoji octavku tak brecim co je dole misto naprav
TOYOTA CELICA CARLOS SAINZ 2.0 TURBO 4WD 153KW 1992 = funny
Skoda Ochcavia f kombajnu f metle na hlinach a i kliiimu ma a samozrejmne hagusy 81KW = daily
Skoda Ochcavia f kombajnu f metle na hlinach a i kliiimu ma a samozrejmne hagusy 81KW = daily
- Francotirador
- Příspěvky: 26
- Registrován: 26 říj 2010 08:51
Re: uprava podvozku - info
"nejelpe predelat napravy" Jak konkrétně? Můžeš úpravu blíže popsat (eventuálně obrázek)?
Re: uprava podvozku - info
mno myslim regulerne predelat zadni napravu na multilink nejlepe z jineho auta... a predni to same... tak sjem to myslel... ta platforma je velice spolehliva a nenarocna na udrzbu ale proste pro takove jezdeni idelani neni... zadni napravu bych doplnil stabikem ze seat leon cupra r a na predni napravu kup set od powerflex nebo tak
http://speedpro.cz/tvrde-silentbloky-sk ... 2_277.html" onclick="window.open(this.href);return false;
nevyjde to na moc penez ale jak bylo receno proste ten zadni puk na rpedni naprave dat kovovej nemuzes... a ty zadni velky valce v zadni naprave ji umoznuje miren se krizit takze take bych tam nic extra tvrdeho necpal...
http://speedpro.cz/tvrde-silentbloky-sk ... 2_277.html" onclick="window.open(this.href);return false;
nevyjde to na moc penez ale jak bylo receno proste ten zadni puk na rpedni naprave dat kovovej nemuzes... a ty zadni velky valce v zadni naprave ji umoznuje miren se krizit takze take bych tam nic extra tvrdeho necpal...
TOYOTA CELICA CARLOS SAINZ 2.0 TURBO 4WD 153KW 1992 = funny
Skoda Ochcavia f kombajnu f metle na hlinach a i kliiimu ma a samozrejmne hagusy 81KW = daily
Skoda Ochcavia f kombajnu f metle na hlinach a i kliiimu ma a samozrejmne hagusy 81KW = daily
- Francotirador
- Příspěvky: 26
- Registrován: 26 říj 2010 08:51
Re: uprava podvozku - info
"predelat zadni napravu na multilink" Co je multilink???
Ještě mě napadla jedna věc. Nikde to tu nezaznělo (alespoň jsem to nepostřehl). Co s horním uložením tlumičů je-li jako na obrázku, kdy je díl 48071/2 pryžový? Respektive je to výlisek plechu s navulkanizovanou cca 1cm tlustou vrstvou pryže. Gumu odbrousit a tlumič přišroubovat rovnou plech na plech?
Ještě mě napadla jedna věc. Nikde to tu nezaznělo (alespoň jsem to nepostřehl). Co s horním uložením tlumičů je-li jako na obrázku, kdy je díl 48071/2 pryžový? Respektive je to výlisek plechu s navulkanizovanou cca 1cm tlustou vrstvou pryže. Gumu odbrousit a tlumič přišroubovat rovnou plech na plech?
- Přílohy
-
- tlumič.jpg (27.95 KiB) Zobrazeno 3173 x
Re: uprava podvozku - info
napriklad totok
http://forums.peddersusa.com/imagehosti ... 16f9d1.gif" onclick="window.open(this.href);return false;
ale to je nakladnejsi ne zkoupit jine auto... myslim z epokud koupis nejakej stabik s ostrejch verzi a hodis na ten powerflec bude to ok
http://forums.peddersusa.com/imagehosti ... 16f9d1.gif" onclick="window.open(this.href);return false;
ale to je nakladnejsi ne zkoupit jine auto... myslim z epokud koupis nejakej stabik s ostrejch verzi a hodis na ten powerflec bude to ok
TOYOTA CELICA CARLOS SAINZ 2.0 TURBO 4WD 153KW 1992 = funny
Skoda Ochcavia f kombajnu f metle na hlinach a i kliiimu ma a samozrejmne hagusy 81KW = daily
Skoda Ochcavia f kombajnu f metle na hlinach a i kliiimu ma a samozrejmne hagusy 81KW = daily
- Francotirador
- Příspěvky: 26
- Registrován: 26 říj 2010 08:51
Re: uprava podvozku - info
No za tohle by mě na technickej určitě nepochválili To by technik poznal i kdyby tam byl první den, že to do mého typu auta nepatří.
Dávat tam i PUR siletbloky bez vyztužení ramena a nápravnice je podle mě blbost. A protože nevím kde přesně ramena vyztužit abych je vyztužil ale zároveň nebyly náchylný na praskání tak tam pudou standardní pryžový
Dávat tam i PUR siletbloky bez vyztužení ramena a nápravnice je podle mě blbost. A protože nevím kde přesně ramena vyztužit abych je vyztužil ale zároveň nebyly náchylný na praskání tak tam pudou standardní pryžový
- Mike Mad
- Moderátor
- Příspěvky: 2347
- Registrován: 11 kvě 2004 10:59
- Bydliště: Sleepy Hollow - Dux
- Kontaktovat uživatele:
Re: uprava podvozku - info
ty tvoje ramena predni nema cenu vyztuzovat. resp nemas uplne duty profil, to bys je musel rozrezat cely a v podstate by jsi je vyrabel novy. jak rikam na mem VW ty ramena vypada uplne stejne jako na tvoji Astre, mam komplet vsechno v PURu a nemuzu si stezovat. poresil bych max stabilizatory z GSI dopredu i dozadu. Co se tyka horniho ulozeni tak pokud chces pevne v unibalu tak bud koupit nejaky nastavitelny univerzalni kit nebo samodomo. v te gume je zalisovane axialni lozisko, ktere by ti po odrezani te gumy nedrzelo, takze by jsi musel vyrabet nejaky krouzek kovovy do ktereho by sedlo to lozisko a ten by jsi privaril ke zbytku toho puvodniho horniho ulozeni.
Volkswagen Jetta Mk2 Coupe US&A 2.0 16V ABF ... reconstruction
Volkswagen Bora Variant 1.9TDI ARL ... daily
Volkswagen Bora Variant 1.9TDI ARL ... daily
- Francotirador
- Příspěvky: 26
- Registrován: 26 říj 2010 08:51
Re: uprava podvozku - info
Vršek tlumiče ale za 200,- dolíků do toho nejdu
Re: uprava podvozku - info
takový má XYZ na svejch podvozcích
krosmen motorsport .....
specializovaný servis japonsko a itálie......
specializovaný servis japonsko a itálie......
Re: uprava podvozku - info
zajímala by mě výroba uložení tlumičů. nejde mi o nastavitelný odklony, jako spíš o nedostupnost nového uložení.
dejme tomu, že si nechám vyrobit z duralu to "tělo" se závity (na obrázku výše se štefty) a rovnou s kroužkem (spojený štelovací díl (ten barevně pozinkovaný s tím pevným). dejme tomu, že ten kroužek bude mít nahoře osazení "dovnitř", takový doraz. je možné do toho kroužku tedy nalisovat ze spodní strany nějaký klasický silentblok, který bude mít vnitřní průměr na píst tlumiče a vnější do toho kroužku? jde mi o to, zda to uložení pak bude funkční. pokládal jsem si otázku, zda by z toho ten silentblok nemohl vyskočit, ale nahoru díky tomu osazení by nemohl a dolů nemá důvod.
dejme tomu, že si nechám vyrobit z duralu to "tělo" se závity (na obrázku výše se štefty) a rovnou s kroužkem (spojený štelovací díl (ten barevně pozinkovaný s tím pevným). dejme tomu, že ten kroužek bude mít nahoře osazení "dovnitř", takový doraz. je možné do toho kroužku tedy nalisovat ze spodní strany nějaký klasický silentblok, který bude mít vnitřní průměr na píst tlumiče a vnější do toho kroužku? jde mi o to, zda to uložení pak bude funkční. pokládal jsem si otázku, zda by z toho ten silentblok nemohl vyskočit, ale nahoru díky tomu osazení by nemohl a dolů nemá důvod.
3x Renault Safrane Hartge Biturbo
- Mike Mad
- Moderátor
- Příspěvky: 2347
- Registrován: 11 kvě 2004 10:59
- Bydliště: Sleepy Hollow - Dux
- Kontaktovat uživatele:
Re: uprava podvozku - info
jeste si tam pridej axialni lozisko, kvuli pripadnemu otaceni pri zataceni
Volkswagen Jetta Mk2 Coupe US&A 2.0 16V ABF ... reconstruction
Volkswagen Bora Variant 1.9TDI ARL ... daily
Volkswagen Bora Variant 1.9TDI ARL ... daily
- kozorozecek
- Příspěvky: 618
- Registrován: 02 říj 2007 21:02
- Bydliště: Louny
- Kontaktovat uživatele:
Re: uprava podvozku - info
chtel jsem se optat ten hlinik na ty pozdra jakej se použiva nejake označeni jinak jsem tu zahledl nekde bronzova futra ja to mel udelane ješte na šade a jako ta bronz se vymačkavala jako prase ja ji pak nahradil modrim silonem a byl klid.
mercedes C w202 141kw
holky a auta to je moje
holky a auta to je moje
Re: uprava podvozku - info
pouzij nejakou beznou alu slitinu co koupis tzn 7005 , 6061 apd to jsou bezne alu slitiny dobre obrobitelne a dostatecne tvrde... a do toho bronzove kluzne pouzdro... pamatuj cim presneji to udelas tim vice to vydrzi... brozn se ti vymacka pokud tam mas velkou vuly po tom ten sourb talci jen na jedno misto cim vetsi je prenost tim na vetsi plochu se to rozlozi sily az v extremnim pripadu kdy se ti sila rozlozi na cely polomer (v podstate nerealne) je vsak potreba i nahradit ty srouby protoze pokud bude v casti toho kluzneho ulozeni zavit fungovat to nebude pokud bude krivej fungovat to nebude a pokud nebode dostatecne presnej fungovat to nebude...
TOYOTA CELICA CARLOS SAINZ 2.0 TURBO 4WD 153KW 1992 = funny
Skoda Ochcavia f kombajnu f metle na hlinach a i kliiimu ma a samozrejmne hagusy 81KW = daily
Skoda Ochcavia f kombajnu f metle na hlinach a i kliiimu ma a samozrejmne hagusy 81KW = daily
Re: uprava podvozku - info
jeste jsem zapomel vnitrni prumer toho bronzoveho pouzdra obrobit az po zalisovani do hliniku... do toho hliniku nevolit nejaky extremni presah spise jde je o to aby se lepe rozlozily sily a nevymackavolo se to... hlinik do napravy take s mirnym presahem jako original...
TOYOTA CELICA CARLOS SAINZ 2.0 TURBO 4WD 153KW 1992 = funny
Skoda Ochcavia f kombajnu f metle na hlinach a i kliiimu ma a samozrejmne hagusy 81KW = daily
Skoda Ochcavia f kombajnu f metle na hlinach a i kliiimu ma a samozrejmne hagusy 81KW = daily
- kozorozecek
- Příspěvky: 618
- Registrován: 02 říj 2007 21:02
- Bydliště: Louny
- Kontaktovat uživatele:
Re: uprava podvozku - info
šrouby jsem mel broušene na kulato takže povrch byl 100% a dira se stružila po na lisovani přesnost tam byla velika nato jsem vcelku pedant ale po pul roce na našich silnicich se proste uvolnovali a uvolnovali až začli bouchat
mercedes C w202 141kw
holky a auta to je moje
holky a auta to je moje
- kozorozecek
- Příspěvky: 618
- Registrován: 02 říj 2007 21:02
- Bydliště: Louny
- Kontaktovat uživatele:
Re: uprava podvozku - info
nevite nekdo o sade na toho meho medvidka w202 ???nebo libore tys mi tenkrate take neco nabizel oč šlo??
mercedes C w202 141kw
holky a auta to je moje
holky a auta to je moje
Re: uprava podvozku - info
chci se zeptat, dá se pouzit polyurethan i v případě, že hlavní funkce daného silentbloku je taková, že se "protáčí" či "kroutí"? mám na mysli to, že střed se otáčí vůči vnějšku, přirovnal bych to asi k uložení stabilizátoru, ale jedná se o klasickej silentblok, takže by byl zalisovanej do remene, uprostřed zalosovaná trubička a přitažený šroubem... podle mě to bude v tom kroucení za 1) extrémně tuhý a za 2) hrozí nebezpečí pohybu té trubičky při sebepevnějším ("malá" díra v PUR, "silná" trubička) nalisování
nebo je to ok?
nebo je to ok?
3x Renault Safrane Hartge Biturbo
- kozorozecek
- Příspěvky: 618
- Registrován: 02 říj 2007 21:02
- Bydliště: Louny
- Kontaktovat uživatele:
Re: uprava podvozku - info
jakej material by jste použily na virobu stavitelnejch ramen železo nebo hlinik??(zadni hnana naprava rameno pro řizeni odklonu)
mercedes C w202 141kw
holky a auta to je moje
holky a auta to je moje
Re: uprava podvozku - info
Smazano
Naposledy upravil(a) Taboo dne 20 úno 2012 12:09, celkem upraveno 1 x.
IQ stylingem nenahradis.
Re: uprava podvozku - info
Bude to určitě OK,je to tak řešené i v origo silentblocích např ramen a výměnou za PUR se na tom toho moc nezmění...bóďa píše:chci se zeptat, dá se pouzit polyurethan i v případě, že hlavní funkce daného silentbloku je taková, že se "protáčí" či "kroutí"? mám na mysli to, že střed se otáčí vůči vnějšku, přirovnal bych to asi k uložení stabilizátoru, ale jedná se o klasickej silentblok, takže by byl zalisovanej do remene, uprostřed zalosovaná trubička a přitažený šroubem... podle mě to bude v tom kroucení za 1) extrémně tuhý a za 2) hrozí nebezpečí pohybu té trubičky při sebepevnějším ("malá" díra v PUR, "silná" trubička) nalisování
nebo je to ok?
Já sem hodně zvědav na podvozek kde bude všechno napevno přes "futra" jak se změní chování auta,jak dlouho uložení vydrží atd....
krosmen motorsport .....
specializovaný servis japonsko a itálie......
specializovaný servis japonsko a itálie......