Potřeboval bych radu. Chci dát u mé Hondy Civic Sport 1.6 VTEC(r.v. 2002) sportovní "kit" sání a dnes jsem to okukoval a zjistil jsem, že je tam ještě nějaký konektor(viz foto) tak jsem ho odpojil, jestli motor poběží i bez něj, ale svítí mi teď kontrolka motoru, ikdyž jsem ho zapojil zpět. Nevíte někdo od čeho to je konektor a proč mi svítí kontrolka i když jsem ho připojil zpátky
Znám akorát svou Sierru, ale tohle auto zatím vubec, takže fakt nevim co s tim
Mozna to bude MAP sensor, vyresetuj ECU (odpoj od baterky) a chyba by mohla zmizet. Pokud to neni MAP, tak to bude teplomer. Zalezi jestli pred tim boxem je nekde po ceste "vaha vzduchu". Pokud ne, tak to bude MAP.
Toyota Supra 2.5 twin turbo (208 kW/360 Nm)
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Lexus NX300h 2.5 Hybrid '16 (145 kW/207 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm) "Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"
Beaver píše:Mozna to bude MAP sensor, vyresetuj ECU (odpoj od baterky) a chyba by mohla zmizet. Pokud to neni MAP, tak to bude teplomer. Zalezi jestli pred tim boxem je nekde po ceste "vaha vzduchu". Pokud ne, tak to bude MAP.
MAP před klapkou?
Když někomu řekneš že je blbec, chytrého to z tebe neudělá!
Beaver píše:Mozna to bude MAP sensor, vyresetuj ECU (odpoj od baterky) a chyba by mohla zmizet. Pokud to neni MAP, tak to bude teplomer. Zalezi jestli pred tim boxem je nekde po ceste "vaha vzduchu". Pokud ne, tak to bude MAP.
MAP před klapkou?
Pravda, asi jsem byl moc fascinovanej tvarem toho boxu ze jsem si to neuvedomil
Toyota Supra 2.5 twin turbo (208 kW/360 Nm)
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Lexus NX300h 2.5 Hybrid '16 (145 kW/207 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm) "Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"
koukám po filtru od K&N... a mají tu dva druhy.. buď s chromovým vrchlíkem a nebo gumovým.. je v tom nějakej rodzíl až na to že s chromem to stojí o 800 víc?
►Volvo V40 T4 - B4194 T (16V) 147kW/200hp @5500rpm, 300 N·m...
Ex: BMW E36 318i saloon.. 83kW...
Jo v tom je rozdil ten chrom driv zrezivi a guma nikdy jinak neni je to jen esteticka stranka filtru jinak nevim proc vsichni jdou po K&N ty filtry jsou drahy jenom pro jejich znacku a kvalitu ne!
daily: BMW e39 530D EGR off, chip, K&N filtr
EX: /F/I/A/T/ Punto GT run on Megasquirt II
kubito píše:Jo v tom je rozdil ten chrom driv zrezivi a guma nikdy jinak neni je to jen esteticka stranka filtru jinak nevim proc vsichni jdou po K&N ty filtry jsou drahy jenom pro jejich znacku a kvalitu ne!
no právě.. já jsem nad tím přemýšlel.. a k ničemu jsem nedospěl.. jen to že je tam fakt rozdíl 800-900 Kč.. což je za nějaký chromovaný víčko docela pálka.. tak já nevim říká se o nich že jsou tak nějak docela kvalitní.. Chtěl bych apexi, ale to jsou mega pálky.. a na moje jsem ho nenašel asi jen uni..
►Volvo V40 T4 - B4194 T (16V) 147kW/200hp @5500rpm, 300 N·m...
Ex: BMW E36 318i saloon.. 83kW...
Jo to jsem koukal od BSR.. ale tam člověk platí hlavně tu přepážku kterou si můžu doma spíchnout.. za hoďku.. a dávat za to filtr 3500 se mi úplně nechce..
►Volvo V40 T4 - B4194 T (16V) 147kW/200hp @5500rpm, 300 N·m...
Ex: BMW E36 318i saloon.. 83kW...
Ještě bych se chtěl zepatat. O pár příspěvků vejš sem se ptal na jeden senzor a bylo mi řečeno že je to IAT senzor(senzor teploty nasávaného vzduchu) Nyní sem si objednal "kit" sání přímo na auto(Honda Civic 1.6 Sport VTEC) ale není v něm otvor pro tenhle senzor. Tak se chci zeptat jestli mám radši v té trubce od sání vyvrtat dírku a senzor tam zapojit? Přijde mi, že ten senzor je pro motor dost důležitý, protože pak by mi to mohlo jezdit na bohatou nebo chudou směs.
Jinak zkoušel jsem ten senzor odpojit a motor normálně běží, ale bojím se to tak nechat napořád.
kubito píše:Jo v tom je rozdil ten chrom driv zrezivi a guma nikdy jinak neni je to jen esteticka stranka filtru jinak nevim proc vsichni jdou po K&N ty filtry jsou drahy jenom pro jejich znacku a kvalitu ne!
Nevím jakou máš ty konkrétní zkušenost s K&N, ale my je používali na autech na rallye sk.N(možnost jen vložek do seriovýho airboxu) a nebyl s nimi absolutně žádný problém, vždycky se jen po závodě vyndal vyčistil a byl jako novej a to ty auta jezdili na fakt nehezkejch cestách
Taboo píše:
Muzes sve "odborne" tvrzeni, coby expert pres vzduchove filtry, necim dolozit - a otevrit tak vsem tem tisicum neznalych profesionalu v doslova kazdem odvetvi motorsportu oci? A ne, to, ze jsi videl nejaky K&N filter nekde na obrazku na Internetu s cenovkou, ktera se ti nelibila, se za osobni zkusenost opravdu pokladat neda ... K tomu by jsi musel predlozit vysledky testu filtrace, prutoku a odpadu tlaku vyjadrene overenymi cisly, ne tim, co vyjde z tve prdele.
já se asi poseru
Taboo, jsi člověk kterýho bych chtěl poznat a prohodit pár slov, co příspěvěk to perla (ať už má svou hodnotu, nebo jen pobaví)
Honda Civic EG turbo
Civic aerodeck
Toyota Celica GT4
Taboo... ty bys o tom asi měl něco vědět.. asi v tom žádný velký rozdíl nebude co?.. koukal jsem po tom od apexi, ale to u nás sehnat to je porod. Já osobně si nemyslím že by K&N filtry byly nějaké špatné jen mě tohle dosti zarazilo..
►Volvo V40 T4 - B4194 T (16V) 147kW/200hp @5500rpm, 300 N·m...
Ex: BMW E36 318i saloon.. 83kW...
chtěl bych se zeptat, jaká je vlastně ideální konstrukce sání?
Až budu mít auto v kupě podle mých představ, tak bych tam chtěl udělat pár menších úprav a sání je mezi nimi. To bych chtěl ale komplet předělat s domněnkou, že to přidá aspoň nějaký mizivý výkon.
Lze všeobecně říct, že čím větší filtrbox (do kterého jde vzduch alespoň z části náporově), čím větší filtr (resp. jeho plocha) a čím menší vzálenost mezi škrtící klapkou a válci, tím lépe? Nebo jak spočítat ideální objem filtrboxu a existuje vůbec ideální objem? A to samé prostor mezi škrtící klapkou a válci.
To bych chtěl doplnit i vstřikováním vody, ale to už je jiná otázka....
Tady nikdo netvrdí, že je špatný, jde o to, že hlavní přínos "náporového" sání není v tom, že do něj proudí vzduch náporem, ale tím, že, že je umístěn dál od zdroje tepla (motoru), tak saje vzduch studenej...