upgrade chlazení

Vše o úpravách motorů a vyfuků.

Moderátoři: Fáboš, Bohuš, Kane13, Ritchma, Libor12, Tom_

Uživatelský avatar
Beaver
Příspěvky: 6553
Registrován: 17 srp 2004 09:01

Re: upgrade chlazení

Příspěvek od Beaver »

Chtěl jsem to napsat taky, ale u na mně by se hned lidi sesypali že jsem rejpal :lol:
Toyota Supra 2.5 twin turbo (208 kW/360 Nm)
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Lexus NX300h 2.5 Hybrid '16 (145 kW/207 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"

Uživatelský avatar
Taboo
Příspěvky: 2759
Registrován: 26 lis 2004 18:27
Bydliště: Des Moines, IA, USA

Re: upgrade chlazení

Příspěvek od Taboo »

Smazano
Naposledy upravil(a) Taboo dne 21 úno 2012 15:33, celkem upraveno 1 x.
IQ stylingem nenahradis.

Uživatelský avatar
JRD McLAREN
Příspěvky: 4074
Registrován: 16 črc 2006 21:39
Kontaktovat uživatele:

Re: upgrade chlazení

Příspěvek od JRD McLAREN »

skus este pozret sem..
http://www.laing.de/" onclick="window.open(this.href);return false;

ma tak aj napadlo, mat spraveny este jeden dalsi "sekundarny okruh" ..??
ktory sa otvori pri naraste nad 130st ..?? vacsi objem kvapaliny pojme cast tepla..
(neco na system "boiler", nadoba z chadnou vodou pojme teplo, ... . .. ..)
Člen Klubu Šlapacích Moskvičov
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu/

Uživatelský avatar
Libor12
Moderátor
Příspěvky: 2298
Registrován: 29 čer 2008 15:14
Bydliště: Dobříš
Kontaktovat uživatele:

Re: upgrade chlazení

Příspěvek od Libor12 »

to jsou oběhova cerpadla pro solární systémy. Nemají výkon ani toho oem co tam je teď. Výkon chladícího systému je teď dostatečný. Je třeba jej však optimalizovat. Rád bych držel olej kolem 120st a chladicí médium kolem 95-98st. To by mělo být tak optimum,dle mého názoru. I když viděl jsem i pár video z cocpitu některých ae86 a tam měli teplotu obou médií kolem 115st.
toyota corolla gti 4a-ge 1.6 "V2" 226hp/9500rpm
IMF Master Ignition Forum - http://
imfsoft-forum.eu/


Válcová zkušebna 4X4 až do 1200HP

Uživatelský avatar
Taboo
Příspěvky: 2759
Registrován: 26 lis 2004 18:27
Bydliště: Des Moines, IA, USA

Re: upgrade chlazení

Příspěvek od Taboo »

Smazano
Naposledy upravil(a) Taboo dne 21 úno 2012 15:34, celkem upraveno 1 x.
IQ stylingem nenahradis.

Uživatelský avatar
kentoya
Příspěvky: 1279
Registrován: 02 pro 2005 23:55
Bydliště: Olomouc

Re: upgrade chlazení

Příspěvek od kentoya »

ne že bych si to přál, ale zajímalo by mě, jestli existuje téma v oblasti motor managmentu, kde by i mistr taboo řekl, ksakru nevím :lol:
jinak poklona
IQ sice stylingem nenahradíš, taboo ti ho taky nezvedne, ale dokáže rozšířit brutálně obzory :D
http://www.odtahove-sluzby.cz

Uživatelský avatar
Butcher
Příspěvky: 3186
Registrován: 15 říj 2006 23:48
Bydliště: Sodom and Gomorrah
Kontaktovat uživatele:

Re: upgrade chlazení

Příspěvek od Butcher »

kentoya píše:ne že bych si to přál, ale zajímalo by mě, jestli existuje téma v oblasti motor managmentu, kde by i mistr taboo řekl, ksakru nevím :lol:
jinak poklona
On urcite rekne ze "mnoho", ale v ten den nastane Apokalypsa :lol: 8)
KEHO rennsport

Uživatelský avatar
Taboo
Příspěvky: 2759
Registrován: 26 lis 2004 18:27
Bydliště: Des Moines, IA, USA

Re: upgrade chlazení

Příspěvek od Taboo »

Smazano
Naposledy upravil(a) Taboo dne 21 úno 2012 15:34, celkem upraveno 1 x.
IQ stylingem nenahradis.

Uživatelský avatar
Krosmen
Příspěvky: 1811
Registrován: 07 srp 2004 16:23
Bydliště: Dobříš
Kontaktovat uživatele:

Re: upgrade chlazení

Příspěvek od Krosmen »

Taboo píše:Tech vyrobcu tam je snad min, nez deset. Meziere, Moroso, CSR a CVR patri (u nas) mezi nejznamejsi/nejpouzivanejsi, ale vetsina jejich produktu je urcena pro US V8 motory. Ty Davies, Craig cerpadla jsou pomerne male (20 a 30GPM), ty mensi navic vyrobeny z plastu a jejich zivotnost se zda byt o neco nizsi. Mne osobne se moc nezamlouva ta myslenka mit to cerpadlo nekde mezi motorem a radiatorem nejak zaveseno na nejakem drzaku, takze zvazuji budto zakoupeni pouze motoru, impeller a faceplate (s prutokem 55GPM) a pote vymenit tu faceplate za prirubu vlastni vyroby (a umistit to cerpadlo primo na blok), anebo to Meziere externi cerpadlo s prirubou navarenou primo na radiator. Ja jsem nikdy s prehrivanim sice zadne problemy nemel, ale ta myslenka zcela nezavisle regulace prutoku chladiciho systemu se mi libi uz jen treba z duvodu mozneho prodlouzeni zivotnosti turba a komponentu hlavy, ktere po tvrde jizde pote v nizkych RPM a volnobehu nejsou moc dobre chlazeny.
Právě jsme s liborem debatovali nad jednotkou GPM je to Galon Per Minut?Tady se udávají hodnoty čerpadel v litrech většinou v hodině....Pokud by to tedy bylo takto tak 55GPM by tedy mělo být 208L v minutě.....
což je cca 3,5L/sec což je tedy velice mnoho,proto na takto daný dotaz mi bylo řečeno že takové čerpadlo na 12V není reálné,pokud by bylo napětí vyšší tak už ano...Takže kde jsem udělal při výpočtech chybu??????????
Teda samozřejmně libor má už čerpadlo objednaná ale i tak mě to zajímá přece neni možný že by se taková čerpadla tady nedala také sehnat...... :-(
krosmen motorsport .....
specializovaný servis japonsko a itálie......

Uživatelský avatar
Libor12
Moderátor
Příspěvky: 2298
Registrován: 29 čer 2008 15:14
Bydliště: Dobříš
Kontaktovat uživatele:

Re: upgrade chlazení

Příspěvek od Libor12 »

No já doufám,že se nic takového nestane,aby Taboo nedokázal poradit nebo alespoň k danému problému přinést konstruktivní myšlenku! Připomíná mi mého učitele na škole který vždy naznačil klíčovou myšlenku a my téma hledáním informací museli dokončit. Mnohdy se přišlo i na zajímavá řešení žádaného úkolu. Teď jsem zrovna díky němu zkusil řešení úplně novým přístupem. Jedno je vyzkoušené a funkční druhé teprve čeká. :) jinak když si projedete různá us fóra kde Taboo přispíval tak nenajdete nikde tolik informací o které se tu dělí s námi. A za to má ode mne také veliký dík!
toyota corolla gti 4a-ge 1.6 "V2" 226hp/9500rpm
IMF Master Ignition Forum - http://
imfsoft-forum.eu/


Válcová zkušebna 4X4 až do 1200HP

Uživatelský avatar
Taboo
Příspěvky: 2759
Registrován: 26 lis 2004 18:27
Bydliště: Des Moines, IA, USA

Re: upgrade chlazení

Příspěvek od Taboo »

Smazano
Naposledy upravil(a) Taboo dne 21 úno 2012 15:35, celkem upraveno 1 x.
IQ stylingem nenahradis.

Uživatelský avatar
Taboo
Příspěvky: 2759
Registrován: 26 lis 2004 18:27
Bydliště: Des Moines, IA, USA

Re: upgrade chlazení

Příspěvek od Taboo »

Smazano
Naposledy upravil(a) Taboo dne 21 úno 2012 15:35, celkem upraveno 1 x.
IQ stylingem nenahradis.

Uživatelský avatar
Libor12
Moderátor
Příspěvky: 2298
Registrován: 29 čer 2008 15:14
Bydliště: Dobříš
Kontaktovat uživatele:

Re: upgrade chlazení

Příspěvek od Libor12 »

Taboo píše:Mne se libi ty Meziere a CSR vic, protoze jsou lesklejsi :lol: (a navic Made In USA).
:lol: 8)
toyota corolla gti 4a-ge 1.6 "V2" 226hp/9500rpm
IMF Master Ignition Forum - http://
imfsoft-forum.eu/


Válcová zkušebna 4X4 až do 1200HP

Uživatelský avatar
Taboo
Příspěvky: 2759
Registrován: 26 lis 2004 18:27
Bydliště: Des Moines, IA, USA

Re: upgrade chlazení

Příspěvek od Taboo »

Smazano
Naposledy upravil(a) Taboo dne 21 úno 2012 15:35, celkem upraveno 1 x.
IQ stylingem nenahradis.

Uživatelský avatar
Libor12
Moderátor
Příspěvky: 2298
Registrován: 29 čer 2008 15:14
Bydliště: Dobříš
Kontaktovat uživatele:

Re: upgrade chlazení

Příspěvek od Libor12 »

to já říct nemůžu,respektive ano ale musím se spokojit s řešením z austrálie,prozatím. :lol:
toyota corolla gti 4a-ge 1.6 "V2" 226hp/9500rpm
IMF Master Ignition Forum - http://
imfsoft-forum.eu/


Válcová zkušebna 4X4 až do 1200HP

Uživatelský avatar
JRD McLAREN
Příspěvky: 4074
Registrován: 16 črc 2006 21:39
Kontaktovat uživatele:

Re: upgrade chlazení

Příspěvek od JRD McLAREN »

..exactly Benedict, I have no idea what do you talking about...
Člen Klubu Šlapacích Moskvičov
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu/

Uživatelský avatar
Beaver
Příspěvky: 6553
Registrován: 17 srp 2004 09:01

Re: upgrade chlazení

Příspěvek od Beaver »

...what are you...

kdyz uz teda... :D
Toyota Supra 2.5 twin turbo (208 kW/360 Nm)
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Lexus NX300h 2.5 Hybrid '16 (145 kW/207 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"

Uživatelský avatar
Taboo
Příspěvky: 2759
Registrován: 26 lis 2004 18:27
Bydliště: Des Moines, IA, USA

Re: upgrade chlazení

Příspěvek od Taboo »

Smazano
Naposledy upravil(a) Taboo dne 21 úno 2012 15:36, celkem upraveno 1 x.
IQ stylingem nenahradis.

Uživatelský avatar
Krosmen
Příspěvky: 1811
Registrován: 07 srp 2004 16:23
Bydliště: Dobříš
Kontaktovat uživatele:

Re: upgrade chlazení

Příspěvek od Krosmen »

já bych řek že celý téma je pro 99% osazenstva tohodle fora oftopic už první větou :-)
krosmen motorsport .....
specializovaný servis japonsko a itálie......

Uživatelský avatar
kentoya
Příspěvky: 1279
Registrován: 02 pro 2005 23:55
Bydliště: Olomouc

Re: upgrade chlazení

Příspěvek od kentoya »

Krosmen píše:já bych řek že celý téma je pro 99% osazenstva tohodle fora oftopic už první větou :-)
:lol: spek
IQ sice stylingem nenahradíš, taboo ti ho taky nezvedne, ale dokáže rozšířit brutálně obzory :D
http://www.odtahove-sluzby.cz

Uživatelský avatar
Taboo
Příspěvky: 2759
Registrován: 26 lis 2004 18:27
Bydliště: Des Moines, IA, USA

Re: upgrade chlazení

Příspěvek od Taboo »

Smazano
Naposledy upravil(a) Taboo dne 21 úno 2012 15:36, celkem upraveno 1 x.
IQ stylingem nenahradis.

Uživatelský avatar
Libor12
Moderátor
Příspěvky: 2298
Registrován: 29 čer 2008 15:14
Bydliště: Dobříš
Kontaktovat uživatele:

Re: upgrade chlazení

Příspěvek od Libor12 »

Když já červené vícko chladiče už mám :lol: když už jsme u toho,včera jsem hledal nějaké tlačné(před chladič) slim ventilátory. Nechme stranou výkon,dejme tomu 2000cfm. Ale našel jsem několik typů které se při stejném výkonu liší počtem listů vrtule. Jeden jich má 5,jiný 7,a některé 9. Který z nich je lepší? Přeci jen ten co jich má 5 bude mít lepší průtok vzduchu když nebude zrovna ve funkci než ten co jich má 9. Nebo je to jedno?
toyota corolla gti 4a-ge 1.6 "V2" 226hp/9500rpm
IMF Master Ignition Forum - http://
imfsoft-forum.eu/


Válcová zkušebna 4X4 až do 1200HP

Uživatelský avatar
Krosmen
Příspěvky: 1811
Registrován: 07 srp 2004 16:23
Bydliště: Dobříš
Kontaktovat uživatele:

Re: upgrade chlazení

Příspěvek od Krosmen »

Libor12 píše:Když já červené vícko chladiče už mám :lol:
A co teprve to úžasný víčko plnění oleje s nápisem 4A-GE ???? :lol: :lol: :lol: :lol:
krosmen motorsport .....
specializovaný servis japonsko a itálie......

Uživatelský avatar
Taboo
Příspěvky: 2759
Registrován: 26 lis 2004 18:27
Bydliště: Des Moines, IA, USA

Re: upgrade chlazení

Příspěvek od Taboo »

Smazano
Naposledy upravil(a) Taboo dne 21 úno 2012 15:37, celkem upraveno 1 x.
IQ stylingem nenahradis.

Uživatelský avatar
Beaver
Příspěvky: 6553
Registrován: 17 srp 2004 09:01

Re: upgrade chlazení

Příspěvek od Beaver »

Taboo píše:V te vete "what you are..", ne "what are you.." (= formou otazky). :wink: Priklad:
"What are you talking about :? ? I have no idea what you are talking about :twisted: !"
(smajlici pomohou... :lol: )

Nekdo nas tu ted prijde moralizovat, ze jsme off-topic... :lol:
Sorry, mám mizernou gramatiku, nejvíc se totiž anglicky bavím s Italama :lol:
Toyota Supra 2.5 twin turbo (208 kW/360 Nm)
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Lexus NX300h 2.5 Hybrid '16 (145 kW/207 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"

Uživatelský avatar
JRD McLAREN
Příspěvky: 4074
Registrován: 16 črc 2006 21:39
Kontaktovat uživatele:

Re: upgrade chlazení

Příspěvek od JRD McLAREN »

keby sme takuto debatu skusili rozviezt na niektorom zo "slovenskych tuningovych for"
tak by sme uz davno boli vseci za debilov .... robiaci zbytocnosti .... a pod.
Člen Klubu Šlapacích Moskvičov
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu/

Uživatelský avatar
Libor12
Moderátor
Příspěvky: 2298
Registrován: 29 čer 2008 15:14
Bydliště: Dobříš
Kontaktovat uživatele:

Re: upgrade chlazení

Příspěvek od Libor12 »

JRD McLAREN píše:keby sme takuto debatu skusili rozviezt na niektorom zo "slovenskych tuningovych for"
tak by sme uz davno boli vseci za debilov .... robiaci zbytocnosti .... a pod.
No nevím sice jaké máš na mysli,ale třeba ecu wolf jsem prodal nejvíc na slovensko a řekl bych že i s tuningem jsou na tom daleko lépe než tady v cr. Samozřejmě že styleri jsou všude ale víc je aspoň dle mého názoru co to mají v hlavě srovnane a vyšší důraz kladou na funkčnost a techniku.
toyota corolla gti 4a-ge 1.6 "V2" 226hp/9500rpm
IMF Master Ignition Forum - http://
imfsoft-forum.eu/


Válcová zkušebna 4X4 až do 1200HP

Uživatelský avatar
JRD McLAREN
Příspěvky: 4074
Registrován: 16 črc 2006 21:39
Kontaktovat uživatele:

Re: upgrade chlazení

Příspěvek od JRD McLAREN »

ano su tu ludia co sa problematike rozumeju, a maju potrebne vedomosti...
ibaze ako tak sledujem, (a nie len ja ale aj kolega z roboty co robi mechanika u vrcharov)
tak tych "rozumnych/vzdelanych" uz davno prestalo bavit prispievat na kdejake fora a pod...
podobne ako mna, kedze vzdy "sa tam je niekto kto je chytrejsi ako ty, alebo taky co musi mat vzdy pravdu"

mne stacil priklad, ked som vstupil do debaty o svieckach, ktore ty predavas..
kde kolovali otazky typu, ci su dobre, kolko to prida vykonu co stoja a pod...
tak som chlapcom odpisal, ze Libor12 a Krosmen s nimi maju osobne skusenosti...nech vas teda skusia kontaktovat a pod..
nasledne som hned bol "zdrbany", ze no jasne ...zase Libor12 ...
a ze pokial on vie, tak "Libor12 to nepouziva na seriovom motore ale na nejakom brutalne upravenom"....(ci tak nejako)

..takze som v tomto momente skoncil akukolvek debatu...z osadenstvom ...

(kedze prve co mne po takejto odpovedi napadlo bolo, ..hhh a naco chce/potrebuje niekto pouzitvat taketo "specialne" sviecky v beznom motore)
(tu je proste najvacsi frajer ten co ma Iridiove sviecky, filter KN, atd. atd.)
(ja s mojim auto proste nejsom ten spravny na to aby som si dovolil odpovedat...ako mi raz bolo naznacene)
Člen Klubu Šlapacích Moskvičov
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu/

Uživatelský avatar
Beaver
Příspěvky: 6553
Registrován: 17 srp 2004 09:01

Re: upgrade chlazení

Příspěvek od Beaver »

Njn, to jsou ti, co netuší, že ty Iridiové svíčky jejich motoru nepřinesly vůbec nic oproti sérii :-/
Toyota Supra 2.5 twin turbo (208 kW/360 Nm)
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Lexus NX300h 2.5 Hybrid '16 (145 kW/207 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"

Uživatelský avatar
Libor12
Moderátor
Příspěvky: 2298
Registrován: 29 čer 2008 15:14
Bydliště: Dobříš
Kontaktovat uživatele:

Re: upgrade chlazení

Příspěvek od Libor12 »

jrd: tak to je pro mne překvapení. Svíčky používají i lidé s nijak neupravenými motory a spokojenost. Informace si lidé hledají sami. Já nijak brutálně upravený motor nemám. :) zatím :) "hard core" teprve stavím. :) ve vývoji jak domácky říkám mému 4age "fau cwai" :) jsem se dostal na 10520max rpm s max výkonem 200 při 9800. To všechno ukázalo další a další slabiny,které se ve finální verzi 3 snažím eliminovat. Mezi ne patří třeba právě chlazení,mazání,zpevnění atd aby jak říká Taboo mohl do toho motoru "mlátit" jak chci a on si to nechá líbit. Řekl bych že i bez ohledu na značku se tady najde spousta lidí která přinese nějakou konstruktivní myšlenku. A i v zárodku na první pohled blbosti se může vyklubat dobrý nápad.
toyota corolla gti 4a-ge 1.6 "V2" 226hp/9500rpm
IMF Master Ignition Forum - http://
imfsoft-forum.eu/


Válcová zkušebna 4X4 až do 1200HP

Odpovědět

Zpět na „Tuning motoru + výfuky“