Převodovka - převodové poměry
Moderátoři: Fáboš, Bohuš, Kane13, Ritchma, Libor12, Tom_
Převodovka - převodové poměry
Budu dávat místo 4-stupňovýho automatu 6-ti stupňovej manuál z uplně jinýho motoru a potřeboval bych si spočítat, do jaké rychlosti budou které převodové stupně, takže jakou to bude mít maximálku, protože se bojím, aby nebyla krátká. Našel jsem si na netu nějakej vzoreček, ale vycházej mi nějaký blbosti.
Jak to tedy spočítat? díky
Jak to tedy spočítat? díky
3x Renault Safrane Hartge Biturbo
Re: Převodovka - převodové poměry
nic moc zlozite.
daj konkretne cisla a spocitam ti to.
daj konkretne cisla a spocitam ti to.
Re: Převodovka - převodové poměry
hodil by se mi spis vzorecek, protoze si toho budu muset spocitat vic a podle toho se rozhodnout kterou sehnat
jeste nevim kolik ma tenhle motor omezovac otacek, ale dejme tomu 6350 ot/min. obvod pneu je 1993 mm a převodový poměry následující:
stálý: 16/67
1: 11/43
2: 19/40
3: 31/43
4: 41/40
5: 41/31
6: 47/30
díky
jeste nevim kolik ma tenhle motor omezovac otacek, ale dejme tomu 6350 ot/min. obvod pneu je 1993 mm a převodový poměry následující:
stálý: 16/67
1: 11/43
2: 19/40
3: 31/43
4: 41/40
5: 41/31
6: 47/30
díky
3x Renault Safrane Hartge Biturbo
Re: Převodovka - převodové poměry
tady to mas v excely, len si musis prepocitat tie prevody. ale to neni problem...
je to v zipe lebo xls mi to nechcelo uploadnut
je to v zipe lebo xls mi to nechcelo uploadnut
- Přílohy
-
- prevody.zip
- (8.65 KiB) Staženo 247 x
Re: Převodovka - převodové poměry
super, díky moc, pekna tabulka.
jen se chci jeste ujistit. pocitam tedy dobre ze třeba převod na 1.st. bude 43:11=3,9, 2st. bude 40:19=2,1 atd.?
jen se chci jeste ujistit. pocitam tedy dobre ze třeba převod na 1.st. bude 43:11=3,9, 2st. bude 40:19=2,1 atd.?
3x Renault Safrane Hartge Biturbo
Re: Převodovka - převodové poměry
tady mas exel s vypocty. Vypise ti to rychlosti a sestavi grafy.
- Přílohy
-
- prevody.rar
- (28 KiB) Staženo 308 x
Re: Převodovka - převodové poměry
no ta je luxusní
díky moc kluci
btw, teoreticka maximalka 303 km/h
díky moc kluci
btw, teoreticka maximalka 303 km/h
3x Renault Safrane Hartge Biturbo
Re: Převodovka - převodové poměry
no právě proto jsou samotné čísla z tabulky celkem nicneříkající a na vypovídací hodnotě to nabývá teprve s pilovým diagramem ... pochybuju, že tě zajímá Vmax, ale bude tě zajímat průběh v ustálených režimech jako je 50kmh a 90-100kmh v obci a mimo obec případně i těch ~130 na dálnici
Re: Převodovka - převodové poměry
no zas tak nicnerikajici nejsou, zadaval jsem i prevodove pomery z prevodovky a motoru ktere znam jak svy boty a celkem to odpovida realite
3x Renault Safrane Hartge Biturbo
- m.artty
- Moderátor
- Příspěvky: 8238
- Registrován: 23 čer 2009 22:23
- Bydliště: Litvínov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Převodovka - převodové poměry
Zajímavé excely, počítal jsem pro svoje GSI a vychází to stejně jako v autě
Současnost: Kadett E 2,0 GSi cabrio & Calibra 2,5 V6 & Omega B 2,5 TD
Minulost: Astra F 1,7 TD, Astra F 1,4 16V sedan, Kadett E 1,6 cabrio, Kadett E 1,6i cabrio, Golf II 1,6D, a pár Kadettů na díly
Minulost: Astra F 1,7 TD, Astra F 1,4 16V sedan, Kadett E 1,6 cabrio, Kadett E 1,6i cabrio, Golf II 1,6D, a pár Kadettů na díly
Re: Převodovka - převodové poměry
necekanem.artty píše:Zajímavé excely, počítal jsem pro svoje GSI a vychází to stejně jako v autě
Re: Převodovka - převodové poměry
bóďa: já neříkám, že to neodpovídá realitě, jasně, že to sedí, jen říkám, že lepší je to s tím pilovým diagramem, kde vidíš při jakých otáčkách máš jakou rychlost, aniž bys to musel v tom vzorci neustále přepočítávat pro nějaké konkrétní otáčky ... a pokud počítáš pořád s omezovačem, tak ti ten vzorec opravdu nic neřekne ... jak často se v něm totiž pohybuješ?
Re: Převodovka - převodové poměry
no taková maximálka už uplně sedět asi nebude, protože na tu 6tku to těžko přetáhne odpor vzduchu atd až na 300 km/h.
v té druhé tabulce je právě i tenhle graf, otevři si to
no pokud mě zajímá, jaká maximální rychlost se vytáhne z jednotlivejch převodovejch stupňů, tak počítám s omezovačem otáček . jen těsně před ním dosáhneš nejvyšší rychlosti na konkrétní převodovej stupeň
v té druhé tabulce je právě i tenhle graf, otevři si to
no pokud mě zajímá, jaká maximální rychlost se vytáhne z jednotlivejch převodovejch stupňů, tak počítám s omezovačem otáček . jen těsně před ním dosáhneš nejvyšší rychlosti na konkrétní převodovej stupeň
3x Renault Safrane Hartge Biturbo
Re: Převodovka - převodové poměry
chci se zeptat, že by teoreticky mělo být zrychlení větší pokud je na první převody převodovka kratší? tzn. budu se moci pohybovat více v pásmu otáček nejvyššího výkonu..?
3x Renault Safrane Hartge Biturbo
- AR166
- Příspěvky: 5538
- Registrován: 01 bře 2009 19:36
- Bydliště: Sokolov-Svatava
- Kontaktovat uživatele:
Re: Převodovka - převodové poměry
kratsima prvnima prevodama budes nejspis ztracet na rozjezdu, protoze budes casteji radit. treba kopcovy auta maji jednicku dlouhou a kratsi az ty dalsi prevody.
www.ar166.galerie.cz..........................................................................................................................................Mattig SSF (Sokolov-Svatava-Felgen)
Re: Převodovka - převodové poměry
určitě doba přeřazení je jedna věc, ale druhá je to, že díky třeba jednomu převodu do 100 km/h navíc se budu více pohybovat v pásmu otáček, které potebuji. nebo je to totální blbost?
3x Renault Safrane Hartge Biturbo
Re: Převodovka - převodové poměry
ano, v principe plati ze kratsi prevodovy pomer = vyssia sila prenasana na kolesa = lepsie (okamzite) zrychlenie.
- honza 2.0 16v
- Příspěvky: 1518
- Registrován: 09 říj 2005 12:41
- Kontaktovat uživatele:
Re: Převodovka - převodové poměry
kopcový auta, resp jakýkoliv soutěžní auta maj 1 tak dlouhou jak vyjde...
protže se při výpočtu vychází z maximální rychlosti v max. otáčkách na nejvašší stupeň se zvoleným rozměrem kol a stálým převodem.. pak se počítá 5-4-3-2-1... takže u okruháče s Vmax kolem 240km/h vyjde jednička dlouhá tak, že na ní pojedeš kilo, ale u kopcovýho, či rallyovýho auta, kde ti stačí třeba Vmax 180 ti vyjde na jedničku třeba 70km/h...
protže se při výpočtu vychází z maximální rychlosti v max. otáčkách na nejvašší stupeň se zvoleným rozměrem kol a stálým převodem.. pak se počítá 5-4-3-2-1... takže u okruháče s Vmax kolem 240km/h vyjde jednička dlouhá tak, že na ní pojedeš kilo, ale u kopcovýho, či rallyovýho auta, kde ti stačí třeba Vmax 180 ti vyjde na jedničku třeba 70km/h...