Tatík hledá nové auto a hodně se mu zalíbilia Alfa 156. Máte někdo zkušenost s těmito auty? Co tam nejvíce dělá neplechu (typuju elektrika)?
Na co si dát při prohlídce a koupi největší pozor?
Jakou zvolit motorizaci? Doteď měl 1.2kové Punto, takže závodník to není, občas něco předjede, ale provoz nezdržuje. Prostě normálka, žádné závody na čas ani ježdění na extrémně nízkou spotřebu.
156tku jsem mněl pak 166 nevím já bych šel jenom do nafty 156 JTD 105 koní víc než 5 litru to nežralo a za 2 roky žádnej problem po mně ji koupil známej ten do ní taky nedal ani kč nepočítam oleje rozvody destičky atd...
A o té 1.8 TS nic nevíš? Jde spíš o to, aby se to nesralo jedna radost...
Díval jsem se, ale žádná pěkná nafta nikde. Nechce v tom dřevo a nejlépe černá nebo nějkaá tmavá barva - ale to už je detail
twinsparky obecne na tom podle tabulek spolehlivosti moc dobre nejsou. prvni rocniky do roku 2000 klepaly na klice pri spatnym zachazeni. v roce 2001 udajne probehla zmena materialu spodku, uprava mazani. pravda je, ze po tomhle roce uz v inzeratech vylagrovany motory skoro nejsou. ale debil zadre kazdej motor, no. netocit za studena, davat vcas selenii a je klid. kolem 150 000 odchazi variator. dela to pak zvuk naftaka. vymena kolem trojky.. mam motor 2.0 TS v aute ctvrtym rokem a nemuzu si stezovat.. spis si procti fora: http://www.squadramoravia.com/web/." onclick="window.open(this.href);return false;. http://www.alfisti.cz/" onclick="window.open(this.href);return false;
Jirka.Kolouch píše:OK. Takže pokud to spávně chápu, tak na prvním míste sáhnout po 1.9 JTD, pak 2.0 TS a pak až 1.8 TS po r.2001 ?
Nene, prvni misto 3.2, pak 2.5, pak zbytek.
Diesely jsou v pohode, , 1.9 je proste obyc chrochtl na spotrebu, 2.4 jsou R5 maji zajimavy zvuk a prijemne jedou.
Ty TS nejsou spatny motory, jsou tocivy, pekne zni, ale smrt pro ne je jinej olej nez Selenia, a necitlivy zachazeni za studena...
Jo a ty 2.5 nezerou o moc vic nez 2.0
K ty elektrice, nijak jsem nezaregistroval, ze by se to sralo... Ja osobne ani ve svem okoli jsem nezazil na italovi el. problemy, a to i na starych strojich
BMW M3 3.2 Convertible
BMW M3d2 Touring
Alfa Romeo 164 Super 3.0 24V - Zombie
156 můžu doporučut. Alfy u nás mají, naštěstí, špatnou pověst, takže dostaneš za dané peníze moc hezké auto (zdravím škodovkáře). Mají dobrou techniku, výbavu a výborné jízdní vlastnosti (lichoběžníková náprava je návyková-vlastně celý podvozek + plno drobností, jako třeba pevné, nesklopitelné, zadní sedačky pro co nejvyšší tuhost karoserie). Jezdit s Alfou je radost. Já bych se ale naopak vyhnul naftě. Je to hlavně kvůli osobním preferencím, alfy umí výborné, točivé, benzíny. Diesely, řekněme, průměrné. TS motory mi prostě sedí, jezdís e mi s nimi krásně. Z tvých požadavků bych volil 1.6 TS. 2.0 už je dost rozežraná. Případně LPG. Při koupi klasika, jako u každého osobáku, jen zvýšenou pozornost u motoru. Jak už někdo psal: dieselový zvuk = variátor, zkontrolovat svíčky, jestli předchozí prase neměnilo třeba jen velké (z toho se dá odvodit, jak se choval ke zbytku auta), problém bývá, pokud někdo honí studený motor a nebo používá jiný olej, než zmíněnou Selenii. Nejraději auto, které bylo v ČR co nejkratší dobu, ideál nechat dovézt např. ze Švejcar.
tatinek by si ve V6 pojezdil, pri prechodu z 1.2. tak nejak jsem nepredpokladal, ze by se mu anti downsizing zamlouval. .. 3.2 drti clia v triola cupu, to jo. vid JOE?
Naposledy upravil(a) AR166 dne 19 kvě 2011 21:22, celkem upraveno 2 x.
Tak pro něj je ideálka asi ta 1.8 TS nebo 2.0 TS. Za rok najezdí jenom nějakých 12, 15 000 km, takže nafta se kvůli ceně nějak neoplatí
Za kolik tak ty 1.8 a 2.0 jezdí? Je tam velký rozdíl?
Dívá se už na něco pohodlného a pořádnějšího místo toho prcka.
Renault Clio 1,2 rv 97-plonkovka...SOLD Renault Clio1,816V-letadlo..SOLD Renault Clio Sport 172 Ph2 rv02 - hají v garáži
Renault Megane Grandtour 1,5dCi rv18 - family wagen
Fiat Doblo Maxi 1,6 MTJ 120SX rv18 - služební
Ve 166 2.0 TS (vazi necelych 1500kg) mam dlouhodobou (15 000km) spotrebu 9l. vetsinou jezdim mesto. pri extremni ecorallye umi 6.3l. vetsinou davam dalky za 7.5l (235/35/19) jizdou kolem 100km/hod, mesto 9l.. v zimni kalamite i 14l.
Naposledy upravil(a) AR166 dne 19 kvě 2011 21:33, celkem upraveno 2 x.
Jsou vidět i pěkně vybavené 1.6ky. A brzd bych se taky nebál (s tim motorem )
Jinak u 2.0TS se mi průměr držel na 13l/100, 90% okresky. S 1.8 zkušenosti nemam, ale taky to asi nebude zlá volba.
Renault Clio 1,2 rv 97-plonkovka...SOLD Renault Clio1,816V-letadlo..SOLD Renault Clio Sport 172 Ph2 rv02 - hají v garáži
Renault Megane Grandtour 1,5dCi rv18 - family wagen
Fiat Doblo Maxi 1,6 MTJ 120SX rv18 - služební
Dotaz k JTDčkům. Konkrétně tedy k 1.9 JTD, co se do 156tek dávaly. Viděl jsem, že jsou 77 a 81 kW? Jaký je mezi nimi rozdíl? Po které radši jít a proč? Co u těchto motorizací bývá problém? Za kolik to umí jezdit, jak náročná je údržba ve srovnání např. s 66 či 81 kW TDi? Dík
Případně kde se poptat - na jakých forech?