Trochu sem zapracoval a opět lehce poupravil zapojení a navrch přidal elektronický trigger, takže už můžu testovat vyšší frekvence. Na začátku prvního videa je částečně vidět rozdíl mezi standartní jiskrou (prvních pár vteřin videa) a plazmou. Video celkem dost zkresluje. Ve skutečnosti je to ještě o něco větší mazec
No fakt je to masakr. To už abych začal vyrábět "firestorm". vůbec se nedivím že někteří nadšenci s tím chtějí v motoru spalovat vodu na prototypu musím najet alespoň 3-5000km bez poruchy než se odebere na cestu k Taboo
toyota corolla gti 4a-ge 1.6 "V2" 226hp/9500rpm IMF Master Ignition Forum - http://
imfsoft-forum.eu/
tohle tema sleduju uz od prvniho prispevku protoze sem kdysi kdesi na tohle zapalovani narazil a fakt se mi to libilo.... ale protoze su guma co se eletriky tyce a moje schopnosti konci nekde u zapojeni eletriky dle schematu tak sem cekal jak to tu dopadne a musim rict ze jsem vice nez mile prekvapen nejen tim ceho bylo dosazeno ale i tim ze se porad najdou lidi co neco umí a nemaji problem se o to bez chytračení podělit. kluci parada. az budou zasetrochu dukáty rád bych to videl ve svém pulsaru.
JA se zeptam jako laik (zajimal jsem se o to jen velice okrajove,protoze mi to jeste nejede, tak nemusim resit jak a cim to pali ). Je tenhle druh zapalovani vyhodny/uzitecny pro spalovani E85? Mimo tech vyhod co tu psal taboo, je mozne pouzit nejake vyhody tohoto zapalovani primo na tomto palivu?
In progress: Nissan 260SX S13 Spec-R Twin Turbo
Project car #1: Nissan Primera P10 GT (SR20VE I in progress)
Project car #2: Nissan Primera P10 4x4 rv.92 SR20Di (SR20DET/VET
Daily car: Škoda Felicia II 1.6i rv.98
celý projekt je "open source" do jeho tvorby se může zapojit kdokoli,kdekoli. Projekt znám už z dob jeho začátku,docela se o něm psalo,a pokud to někoho zajímá tak s ním přišel právě nissan už skoro před 40lety. Kvůli potenciálu E85 a spalování extrémně chudých nebo naopak bohatých směsí které jsou obtížné zapálitelne jsem to vyhrabal a osobně už se tím zabývám skoro 2roky pročítám fóra s několikaset stránkovými thready a dával jsem dohromady různé střípky ale až díky Ljay jeho pohledu na věc a kreativite to začíná mít konečně reálný rozměr funkční věci. Sám jsem to podle těch otevřených schémat zkusil postavit a jediné co se mi povedlo spálit tunu součástek a největším úspěchem bylo vybuzení 5ti za sebou jdoucích jisker princip je jednoduchý,při stejném napěti které indukuje zapalovaci cívka do jiskry přidat stovky amper proudu a vzbudit oblouk podobný tomu při svařování tig.
toyota corolla gti 4a-ge 1.6 "V2" 226hp/9500rpm IMF Master Ignition Forum - http://
imfsoft-forum.eu/
ahoj všem již taky nějaký pátek sleduji toto téma a vypadá to více než zajímavě
hlavně ve spojení plazmového zapalování a E85.
S E85 již mám naježděno cca 10 000km a absolutně bez problémů.
Jen u tohoto paliva je kladen veliký nárok na kvalitu jiskry
To znamená mít ve 100% stavu zapalovací soustavu a pokud možno iridiové svíčky ty se mi nejvíce osvědčily.
S tím to plazmovým zapalováním a E85 by bylo možno docílit větší efektivity samotného paliva a lepší prohoření směsi.
To znamená nižší emise větší výkon menší spotřebu.
jen by mě zajímalo jaká bude životnost samotného zapalování , či samotných zapalovacích svíček...
DRS Daihatsu Racing Service
Daihatsu Charade 1.0 GTti car racing E85 cca 140HP on the XXR 8Jx15 wheels Daihatsu Applause 1.6 daily 105HP Benelli Tornado tre 1130 3 cilinder 163HP / 128Nm
jak už tu bylo zmíněno,tak Ljayovo zapojení nemá vliv na zapalovaci soustavu. Prozatím se šlo vždy cestou zvyšování napěti a jeho indukce cívkou na straně primaru. Na to aby jsi to zionizoval potrebujes vysoké napěti ze sekundáru tedy již vytvořenou jiskru a do ní přidat proud. Když to nebude fungovat tak normální klasická jiskra pojede dal. Není to nijak spojené se zapalovaci soustavou. Osobně vidím přínos k výkonu ze zapálení paliva v obrovské ploše narozdíl od tradiční jiskry.
toyota corolla gti 4a-ge 1.6 "V2" 226hp/9500rpm IMF Master Ignition Forum - http://
imfsoft-forum.eu/
Jj přesně tak, na tom jakým způsobem je připravovaná směs nezáleží. Tohle je záležitost čistě zapalování a tady je to taky prakticky jedno, protože to funguje jak na mechanickým, tak tranzistorovým zapalování.
Dneska sem celý den pracoval na plazmě a dělal zátěžový testy, abych získal nějaký informace podle kterých budu celý zařízení dimenzovat. Tady je video z testu mezní spínací frekvence, která byla 260Hz pro jednu svíčku, což by u čtyřválce mělo odpovídat zhruba 31200 ot./min.
jenom pozor na to, ze je potřeba jiskru nejen vcas zapalit ale i vcas oblouk zhasnout, aby v tom silovem obvodu se nehromadila moc energie resp aby to primarni buzeni v tom nevyvolalo pri zavirani pridavnou jiskru, je to ale moc pekne, skodaze na podobne veci okolo aut uz nemam cas : - (
semysak: vzhledem k tomu, že se ten plazmový výboj vyvolává až potom co se zionizuje přechod na svíčce jiskrou vyvolanou energií z indukčky a zhasne hned po přerušení toku této energie, tak by s prodlužováním doby zápalu, nebo s několika násobným zálem snad problém být neměl, ale chce to samozřejmě otetovat v praxi.
Taboo: navyšování intenzity jiskry, navyšováním napětí na sekundáru cívky, by nemělo být z principu ani potřeba, i když rozhodně nebude na škodu. Doma to testuju na obyč indukční cívce, která má transformační poměr 1:1000 a funguje to naprosto spolehlivě. Principielně to totiž funguje tak, že jiskra vyvolaná výbojem z indukční cívky zionizuje (jakoby vodivě spojí) přechod na svíčce a díky tomu skrz něj začně protýkat cca. 100x větší proud z přídavného zdroje než jaký by tam byla schopná dodat indukčka. Ve vysledku z toho pak vzniká výboj, který je vidět na videu.
LJay no uvidis jak je to stim zhasenim, kazdopadne je lepsi to overit predtim nez to das na auto
Taboo: to zapalovani je pekne, je ale s podivem ze si ten pan nenechal patentovat vylepsenou verzi, kdy tam neni jen half bridge s IGBT tranzistory, ale full bridge mezi jehoz dva vyvody je pripojenprimar indukcni civky - odpadne ten kapactor 4.1 a dostane se mu 2x takove energie do civky, ktere muze byt treba mensi nebo jineho tvaru.
je potreba mit teda indukcni civku nestandardni kterea ma plovouci primarni vinuti a ne spojene se sekundarni stranou - jsou tam potom vetsi naroky na izolaci etc...
taky by bylo jiste zajimave ziskat to DC napeti pro napajeni toho mustku z alternatoru nejakym transformatorem, ze by se bralo pred usmernovacim mustkem
prisun energie do thele systemu je dycky potiz, dyz se to bere z baterky
Na alternatoru přímo by byl asi problém brát napěti. Před tím usměrňovacem a regulátorem napěti je střídavé mezi 40-110V v závislosti na otáčkách motoru.
toyota corolla gti 4a-ge 1.6 "V2" 226hp/9500rpm IMF Master Ignition Forum - http://
imfsoft-forum.eu/
Konečně sem našel čas na to, abych trochu pohnul s tímhle projektem. Zdrojová čast už je hotová a teď už chybí jen dodělat blokovací modul a bude se moc začít zkoušet na autě. Zatím je to celkem veliký, protože je to sestavený z toho co bylo aktuálně k dispozici. Pokud se po testech na autě ukáže, že je to plně funkční, tak se začně se miniaturizací.
Dneska sem trochu víc pozoroval ten výboj a všimnul sem si, že se kolem něj dělá jakoby taková kopule ionizovanýho vzduchu. Vypadá to docela zajímavě, jako taková mikro tlaková vlna při výbuchu. Škoda že to nejde vyfotit.
89´Corsa A Sport (motor nebudu psát )
01´Movano Combi SU8
00´Astra G Van x17dtl
00´Astra G Caravan Y20DTH Elegance
Ex:Škoda Rapid 90hp,Opel Tigra 115hp,Opel Tigra 186hp,vw golf ,Opel Corsa A,Opel Corsa B 17?hp+,Felicia Pick-up
Auto na testování už má připravený Libor. Zřejmě "obětuje" svojí corollku
9V baterka je tam opravdu pro napájení 555, která pak spíná MOSFET a ten pak spíná indukční cívku. Tímhle obvodem simuluju zapalování v autě. Původně sem to měl napájený všechno z akumulátoru, ale z nějakýho důvodu (zřejmě proudový ráz při vybíjení indukční cívky) se mi to vždycky při vyšších spínacích frekvencích přetížilo a odešla 555 a MOSFET.
pricinou proc odesel 555 timer a mosfet je z 99% vstupni kapacita mosfetu pravdepodobne oznacovana jako Ciss, je hodne velka pres 1 nF, dle mosfetu.
duvod ze zapojeni neodejde z 9V destickove baterie, je to, ze destickova baterie neda tolik proudu jako akumulator v aute
timer 555 da az 300 mA proudu source/sink na nozicce 3 (vystup) pokud je tam zapojeny rovnou gate tranzistoru tak to zachvili odejde, dej nejaky maly odpor mezi timer a gate tranzistoru (10 az 100 ohmu), pak je treba osciloskopem zkontrolovat jak rychle se mosfet otvira a zavira
dale je vhodne dat externi ochranu pro mosfet i kdyz je pouzit typ tzv. s "avalanche rated diode" + nejake napetove omezeni na napajeni 555, idealne diodu v propustnym smeru, kondenzator a nejaky omezovac napeti transil. zenerovou diodu + PTC termistor