Plazmové zapalování
Moderátoři: Fáboš, Bohuš, Kane13, Ritchma, Libor12, Tom_
Re: Plazmové zapalování
Trochu sem zapracoval a opět lehce poupravil zapojení a navrch přidal elektronický trigger, takže už můžu testovat vyšší frekvence. Na začátku prvního videa je částečně vidět rozdíl mezi standartní jiskrou (prvních pár vteřin videa) a plazmou. Video celkem dost zkresluje. Ve skutečnosti je to ještě o něco větší mazec
http://www.youtube.com/watch?v=XAHjkTYbiSE" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.youtube.com/watch?v=K4kBvJ3fn4g" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.youtube.com/watch?v=XAHjkTYbiSE" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.youtube.com/watch?v=K4kBvJ3fn4g" onclick="window.open(this.href);return false;
www.jfperformance.cz
Re: Plazmové zapalování
každý den sleduji a každý den čumím, to si koupím do birda od tebe či libora
IQ sice stylingem nenahradíš, taboo ti ho taky nezvedne, ale dokáže rozšířit brutálně obzory
http://www.odtahove-sluzby.cz
http://www.odtahove-sluzby.cz
- Libor12
- Moderátor
- Příspěvky: 2298
- Registrován: 29 čer 2008 15:14
- Bydliště: Dobříš
- Kontaktovat uživatele:
Re: Plazmové zapalování
No fakt je to masakr. To už abych začal vyrábět "firestorm". vůbec se nedivím že někteří nadšenci s tím chtějí v motoru spalovat vodu na prototypu musím najet alespoň 3-5000km bez poruchy než se odebere na cestu k Taboo
toyota corolla gti 4a-ge 1.6 "V2" 226hp/9500rpm
IMF Master Ignition Forum - http://
imfsoft-forum.eu/
Válcová zkušebna 4X4 až do 1200HP
IMF Master Ignition Forum - http://
imfsoft-forum.eu/
Válcová zkušebna 4X4 až do 1200HP
Re: Plazmové zapalování
tohle tema sleduju uz od prvniho prispevku protoze sem kdysi kdesi na tohle zapalovani narazil a fakt se mi to libilo.... ale protoze su guma co se eletriky tyce a moje schopnosti konci nekde u zapojeni eletriky dle schematu tak sem cekal jak to tu dopadne a musim rict ze jsem vice nez mile prekvapen nejen tim ceho bylo dosazeno ale i tim ze se porad najdou lidi co neco umí a nemaji problem se o to bez chytračení podělit. kluci parada. az budou zasetrochu dukáty rád bych to videl ve svém pulsaru.
- Mirek-200sx
- Příspěvky: 858
- Registrován: 18 kvě 2006 16:42
- Bydliště: Brno
Re: Plazmové zapalování
JA se zeptam jako laik (zajimal jsem se o to jen velice okrajove,protoze mi to jeste nejede, tak nemusim resit jak a cim to pali ). Je tenhle druh zapalovani vyhodny/uzitecny pro spalovani E85? Mimo tech vyhod co tu psal taboo, je mozne pouzit nejake vyhody tohoto zapalovani primo na tomto palivu?
In progress: Nissan 260SX S13 Spec-R Twin Turbo
Project car #1: Nissan Primera P10 GT (SR20VE I in progress)
Project car #2: Nissan Primera P10 4x4 rv.92 SR20Di (SR20DET/VET
Daily car: Škoda Felicia II 1.6i rv.98
Project car #1: Nissan Primera P10 GT (SR20VE I in progress)
Project car #2: Nissan Primera P10 4x4 rv.92 SR20Di (SR20DET/VET
Daily car: Škoda Felicia II 1.6i rv.98
- Libor12
- Moderátor
- Příspěvky: 2298
- Registrován: 29 čer 2008 15:14
- Bydliště: Dobříš
- Kontaktovat uživatele:
Re: Plazmové zapalování
celý projekt je "open source" do jeho tvorby se může zapojit kdokoli,kdekoli. Projekt znám už z dob jeho začátku,docela se o něm psalo,a pokud to někoho zajímá tak s ním přišel právě nissan už skoro před 40lety. Kvůli potenciálu E85 a spalování extrémně chudých nebo naopak bohatých směsí které jsou obtížné zapálitelne jsem to vyhrabal a osobně už se tím zabývám skoro 2roky pročítám fóra s několikaset stránkovými thready a dával jsem dohromady různé střípky ale až díky Ljay jeho pohledu na věc a kreativite to začíná mít konečně reálný rozměr funkční věci. Sám jsem to podle těch otevřených schémat zkusil postavit a jediné co se mi povedlo spálit tunu součástek a největším úspěchem bylo vybuzení 5ti za sebou jdoucích jisker princip je jednoduchý,při stejném napěti které indukuje zapalovaci cívka do jiskry přidat stovky amper proudu a vzbudit oblouk podobný tomu při svařování tig.
toyota corolla gti 4a-ge 1.6 "V2" 226hp/9500rpm
IMF Master Ignition Forum - http://
imfsoft-forum.eu/
Válcová zkušebna 4X4 až do 1200HP
IMF Master Ignition Forum - http://
imfsoft-forum.eu/
Válcová zkušebna 4X4 až do 1200HP
Re: Plazmové zapalování
ahoj všem již taky nějaký pátek sleduji toto téma a vypadá to více než zajímavě
hlavně ve spojení plazmového zapalování a E85.
S E85 již mám naježděno cca 10 000km a absolutně bez problémů.
Jen u tohoto paliva je kladen veliký nárok na kvalitu jiskry
To znamená mít ve 100% stavu zapalovací soustavu a pokud možno iridiové svíčky ty se mi nejvíce osvědčily.
S tím to plazmovým zapalováním a E85 by bylo možno docílit větší efektivity samotného paliva a lepší prohoření směsi.
To znamená nižší emise větší výkon menší spotřebu.
jen by mě zajímalo jaká bude životnost samotného zapalování , či samotných zapalovacích svíček...
hlavně ve spojení plazmového zapalování a E85.
S E85 již mám naježděno cca 10 000km a absolutně bez problémů.
Jen u tohoto paliva je kladen veliký nárok na kvalitu jiskry
To znamená mít ve 100% stavu zapalovací soustavu a pokud možno iridiové svíčky ty se mi nejvíce osvědčily.
S tím to plazmovým zapalováním a E85 by bylo možno docílit větší efektivity samotného paliva a lepší prohoření směsi.
To znamená nižší emise větší výkon menší spotřebu.
jen by mě zajímalo jaká bude životnost samotného zapalování , či samotných zapalovacích svíček...
DRS Daihatsu Racing Service
Daihatsu Charade 1.0 GTti car racing E85 cca 140HP on the XXR 8Jx15 wheels
Daihatsu Applause 1.6 daily 105HP
Benelli Tornado tre 1130 3 cilinder 163HP / 128Nm
Daihatsu Charade 1.0 GTti car racing E85 cca 140HP on the XXR 8Jx15 wheels
Daihatsu Applause 1.6 daily 105HP
Benelli Tornado tre 1130 3 cilinder 163HP / 128Nm
- Libor12
- Moderátor
- Příspěvky: 2298
- Registrován: 29 čer 2008 15:14
- Bydliště: Dobříš
- Kontaktovat uživatele:
Re: Plazmové zapalování
jak už tu bylo zmíněno,tak Ljayovo zapojení nemá vliv na zapalovaci soustavu. Prozatím se šlo vždy cestou zvyšování napěti a jeho indukce cívkou na straně primaru. Na to aby jsi to zionizoval potrebujes vysoké napěti ze sekundáru tedy již vytvořenou jiskru a do ní přidat proud. Když to nebude fungovat tak normální klasická jiskra pojede dal. Není to nijak spojené se zapalovaci soustavou. Osobně vidím přínos k výkonu ze zapálení paliva v obrovské ploše narozdíl od tradiční jiskry.
toyota corolla gti 4a-ge 1.6 "V2" 226hp/9500rpm
IMF Master Ignition Forum - http://
imfsoft-forum.eu/
Válcová zkušebna 4X4 až do 1200HP
IMF Master Ignition Forum - http://
imfsoft-forum.eu/
Válcová zkušebna 4X4 až do 1200HP
Re: Plazmové zapalování
Dalo by se to použít i pro motor vybavený pouhým karburátorem? Mám tu jeden nevyužitý motor a mohl bych ho poskytnout pro testování
Škoda Felicia - stage 1
Suzuki GSF 400 Bandit - originál stav
Suzuki GSF 400 Bandit - originál stav
Re: Plazmové zapalování
smazano
Naposledy upravil(a) Taboo dne 20 úno 2012 10:40, celkem upraveno 1 x.
IQ stylingem nenahradis.
Re: Plazmové zapalování
Jj přesně tak, na tom jakým způsobem je připravovaná směs nezáleží. Tohle je záležitost čistě zapalování a tady je to taky prakticky jedno, protože to funguje jak na mechanickým, tak tranzistorovým zapalování.
Dneska sem celý den pracoval na plazmě a dělal zátěžový testy, abych získal nějaký informace podle kterých budu celý zařízení dimenzovat. Tady je video z testu mezní spínací frekvence, která byla 260Hz pro jednu svíčku, což by u čtyřválce mělo odpovídat zhruba 31200 ot./min.
http://www.youtube.com/watch?v=-wUH5BNPn9g" onclick="window.open(this.href);return false;
Dneska sem celý den pracoval na plazmě a dělal zátěžový testy, abych získal nějaký informace podle kterých budu celý zařízení dimenzovat. Tady je video z testu mezní spínací frekvence, která byla 260Hz pro jednu svíčku, což by u čtyřválce mělo odpovídat zhruba 31200 ot./min.
http://www.youtube.com/watch?v=-wUH5BNPn9g" onclick="window.open(this.href);return false;
www.jfperformance.cz
Re: Plazmové zapalování
jenom pozor na to, ze je potřeba jiskru nejen vcas zapalit ale i vcas oblouk zhasnout, aby v tom silovem obvodu se nehromadila moc energie resp aby to primarni buzeni v tom nevyvolalo pri zavirani pridavnou jiskru, je to ale moc pekne, skodaze na podobne veci okolo aut uz nemam cas : - (
- Libor12
- Moderátor
- Příspěvky: 2298
- Registrován: 29 čer 2008 15:14
- Bydliště: Dobříš
- Kontaktovat uživatele:
Re: Plazmové zapalování
ale neříkej že není čas. škoda že jsi nedotáhl do konce ten tvůj log motoru. Mohl by jsi to přenechat Ljayovi,kdyby se Ti chtělo.
toyota corolla gti 4a-ge 1.6 "V2" 226hp/9500rpm
IMF Master Ignition Forum - http://
imfsoft-forum.eu/
Válcová zkušebna 4X4 až do 1200HP
IMF Master Ignition Forum - http://
imfsoft-forum.eu/
Válcová zkušebna 4X4 až do 1200HP
Re: Plazmové zapalování
smazano
Naposledy upravil(a) Taboo dne 20 úno 2012 10:41, celkem upraveno 1 x.
IQ stylingem nenahradis.
Re: Plazmové zapalování
semysak: vzhledem k tomu, že se ten plazmový výboj vyvolává až potom co se zionizuje přechod na svíčce jiskrou vyvolanou energií z indukčky a zhasne hned po přerušení toku této energie, tak by s prodlužováním doby zápalu, nebo s několika násobným zálem snad problém být neměl, ale chce to samozřejmě otetovat v praxi.
Taboo: navyšování intenzity jiskry, navyšováním napětí na sekundáru cívky, by nemělo být z principu ani potřeba, i když rozhodně nebude na škodu. Doma to testuju na obyč indukční cívce, která má transformační poměr 1:1000 a funguje to naprosto spolehlivě. Principielně to totiž funguje tak, že jiskra vyvolaná výbojem z indukční cívky zionizuje (jakoby vodivě spojí) přechod na svíčce a díky tomu skrz něj začně protýkat cca. 100x větší proud z přídavného zdroje než jaký by tam byla schopná dodat indukčka. Ve vysledku z toho pak vzniká výboj, který je vidět na videu.
Taboo: navyšování intenzity jiskry, navyšováním napětí na sekundáru cívky, by nemělo být z principu ani potřeba, i když rozhodně nebude na škodu. Doma to testuju na obyč indukční cívce, která má transformační poměr 1:1000 a funguje to naprosto spolehlivě. Principielně to totiž funguje tak, že jiskra vyvolaná výbojem z indukční cívky zionizuje (jakoby vodivě spojí) přechod na svíčce a díky tomu skrz něj začně protýkat cca. 100x větší proud z přídavného zdroje než jaký by tam byla schopná dodat indukčka. Ve vysledku z toho pak vzniká výboj, který je vidět na videu.
www.jfperformance.cz
Re: Plazmové zapalování
LJay no uvidis jak je to stim zhasenim, kazdopadne je lepsi to overit predtim nez to das na auto
Taboo: to zapalovani je pekne, je ale s podivem ze si ten pan nenechal patentovat vylepsenou verzi, kdy tam neni jen half bridge s IGBT tranzistory, ale full bridge mezi jehoz dva vyvody je pripojenprimar indukcni civky - odpadne ten kapactor 4.1 a dostane se mu 2x takove energie do civky, ktere muze byt treba mensi nebo jineho tvaru.
je potreba mit teda indukcni civku nestandardni kterea ma plovouci primarni vinuti a ne spojene se sekundarni stranou - jsou tam potom vetsi naroky na izolaci etc...
taky by bylo jiste zajimave ziskat to DC napeti pro napajeni toho mustku z alternatoru nejakym transformatorem, ze by se bralo pred usmernovacim mustkem
prisun energie do thele systemu je dycky potiz, dyz se to bere z baterky
Taboo: to zapalovani je pekne, je ale s podivem ze si ten pan nenechal patentovat vylepsenou verzi, kdy tam neni jen half bridge s IGBT tranzistory, ale full bridge mezi jehoz dva vyvody je pripojenprimar indukcni civky - odpadne ten kapactor 4.1 a dostane se mu 2x takove energie do civky, ktere muze byt treba mensi nebo jineho tvaru.
je potreba mit teda indukcni civku nestandardni kterea ma plovouci primarni vinuti a ne spojene se sekundarni stranou - jsou tam potom vetsi naroky na izolaci etc...
taky by bylo jiste zajimave ziskat to DC napeti pro napajeni toho mustku z alternatoru nejakym transformatorem, ze by se bralo pred usmernovacim mustkem
prisun energie do thele systemu je dycky potiz, dyz se to bere z baterky
- Libor12
- Moderátor
- Příspěvky: 2298
- Registrován: 29 čer 2008 15:14
- Bydliště: Dobříš
- Kontaktovat uživatele:
Re: Plazmové zapalování
no tady je docela slušný popis legendarního MSD http://www.not2fast.com/ignition/msd_6a.pdf" onclick="window.open(this.href);return false; tady se najde taky spousta informaci http://www.molla.org/DIY-CDI/index.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
a tady takove jednoduche programovatelne http://www.electronics.gompy.net/cdi/index.html" onclick="window.open(this.href);return false; a tady vícekanalove http://www.molla.org/DIY-CDI/SC-DIY-CDI ... -hires.pdf" onclick="window.open(this.href);return false; jinak jestli jste si všimli tak Ljay dokazal tu plazmu udržet s o 60Hz vyšší frekvencí než autoři plasma aquapulser jim nad 200Hz zkratka ta plazma zhasne
a tady takove jednoduche programovatelne http://www.electronics.gompy.net/cdi/index.html" onclick="window.open(this.href);return false; a tady vícekanalove http://www.molla.org/DIY-CDI/SC-DIY-CDI ... -hires.pdf" onclick="window.open(this.href);return false; jinak jestli jste si všimli tak Ljay dokazal tu plazmu udržet s o 60Hz vyšší frekvencí než autoři plasma aquapulser jim nad 200Hz zkratka ta plazma zhasne
Naposledy upravil(a) Libor12 dne 23 kvě 2011 14:52, celkem upraveno 1 x.
toyota corolla gti 4a-ge 1.6 "V2" 226hp/9500rpm
IMF Master Ignition Forum - http://
imfsoft-forum.eu/
Válcová zkušebna 4X4 až do 1200HP
IMF Master Ignition Forum - http://
imfsoft-forum.eu/
Válcová zkušebna 4X4 až do 1200HP
- Libor12
- Moderátor
- Příspěvky: 2298
- Registrován: 29 čer 2008 15:14
- Bydliště: Dobříš
- Kontaktovat uživatele:
Re: Plazmové zapalování
Na alternatoru přímo by byl asi problém brát napěti. Před tím usměrňovacem a regulátorem napěti je střídavé mezi 40-110V v závislosti na otáčkách motoru.
toyota corolla gti 4a-ge 1.6 "V2" 226hp/9500rpm
IMF Master Ignition Forum - http://
imfsoft-forum.eu/
Válcová zkušebna 4X4 až do 1200HP
IMF Master Ignition Forum - http://
imfsoft-forum.eu/
Válcová zkušebna 4X4 až do 1200HP
Re: Plazmové zapalování
Konečně sem našel čas na to, abych trochu pohnul s tímhle projektem. Zdrojová čast už je hotová a teď už chybí jen dodělat blokovací modul a bude se moc začít zkoušet na autě. Zatím je to celkem veliký, protože je to sestavený z toho co bylo aktuálně k dispozici. Pokud se po testech na autě ukáže, že je to plně funkční, tak se začně se miniaturizací.
Dneska sem trochu víc pozoroval ten výboj a všimnul sem si, že se kolem něj dělá jakoby taková kopule ionizovanýho vzduchu. Vypadá to docela zajímavě, jako taková mikro tlaková vlna při výbuchu. Škoda že to nejde vyfotit.
Dneska sem trochu víc pozoroval ten výboj a všimnul sem si, že se kolem něj dělá jakoby taková kopule ionizovanýho vzduchu. Vypadá to docela zajímavě, jako taková mikro tlaková vlna při výbuchu. Škoda že to nejde vyfotit.
www.jfperformance.cz
Re: Plazmové zapalování
kdyby náhodou tak aut mám na zkoušení dost ....
krosmen motorsport .....
specializovaný servis japonsko a itálie......
specializovaný servis japonsko a itálie......
- JRD McLAREN
- Příspěvky: 4074
- Registrován: 16 črc 2006 21:39
- Kontaktovat uživatele:
Re: Plazmové zapalování
mna by len zaujimalo, naco je tam ta 9 voltova baterka..
a co schovane ftej krabici od zosilovaca ..
a co schovane ftej krabici od zosilovaca ..
Člen Klubu Šlapacích Moskvičov
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu/
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu/
Re: Plazmové zapalování
To je jen takové maskování, aby to vypadalo složitě.
Taky tohle téma sleduji už od začátku a moc se mi to líbí. Jen tak dál.
Taky tohle téma sleduji už od začátku a moc se mi to líbí. Jen tak dál.
Re: Plazmové zapalování
..bych řek, že pro tu 555ku?JRD McLAREN píše:mna by len zaujimalo, naco je tam ta 9 voltova baterka..
Když někomu řekneš že je blbec, chytrého to z tebe neudělá!
- JRD McLAREN
- Příspěvky: 4074
- Registrován: 16 črc 2006 21:39
- Kontaktovat uživatele:
Re: Plazmové zapalování
ja vim...
len to xem spravit trochu zajimaveee...
len to xem spravit trochu zajimaveee...
Člen Klubu Šlapacích Moskvičov
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu/
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu/
Re: Plazmové zapalování
4 válce, 4 karburátory, 10600 rpm. Jdeme zkoušet?
Škoda Felicia - stage 1
Suzuki GSF 400 Bandit - originál stav
Suzuki GSF 400 Bandit - originál stav
Re: Plazmové zapalování
Ano, na každý válec jeden
Škoda Felicia - stage 1
Suzuki GSF 400 Bandit - originál stav
Suzuki GSF 400 Bandit - originál stav
- Tiger.s
- Příspěvky: 2575
- Registrován: 17 lis 2005 11:44
- Bydliště: Téměř Pilsen :)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Plazmové zapalování
Moto bych řekl
89´Corsa A Sport (motor nebudu psát )
01´Movano Combi SU8
00´Astra G Van x17dtl
00´Astra G Caravan Y20DTH Elegance
Ex:Škoda Rapid 90hp,Opel Tigra 115hp,Opel Tigra 186hp,vw golf ,Opel Corsa A,Opel Corsa B 17?hp+,Felicia Pick-up
01´Movano Combi SU8
00´Astra G Van x17dtl
00´Astra G Caravan Y20DTH Elegance
Ex:Škoda Rapid 90hp,Opel Tigra 115hp,Opel Tigra 186hp,vw golf ,Opel Corsa A,Opel Corsa B 17?hp+,Felicia Pick-up
Re: Plazmové zapalování
Auto na testování už má připravený Libor. Zřejmě "obětuje" svojí corollku
9V baterka je tam opravdu pro napájení 555, která pak spíná MOSFET a ten pak spíná indukční cívku. Tímhle obvodem simuluju zapalování v autě. Původně sem to měl napájený všechno z akumulátoru, ale z nějakýho důvodu (zřejmě proudový ráz při vybíjení indukční cívky) se mi to vždycky při vyšších spínacích frekvencích přetížilo a odešla 555 a MOSFET.
9V baterka je tam opravdu pro napájení 555, která pak spíná MOSFET a ten pak spíná indukční cívku. Tímhle obvodem simuluju zapalování v autě. Původně sem to měl napájený všechno z akumulátoru, ale z nějakýho důvodu (zřejmě proudový ráz při vybíjení indukční cívky) se mi to vždycky při vyšších spínacích frekvencích přetížilo a odešla 555 a MOSFET.
www.jfperformance.cz
Re: Plazmové zapalování
pricinou proc odesel 555 timer a mosfet je z 99% vstupni kapacita mosfetu pravdepodobne oznacovana jako Ciss, je hodne velka pres 1 nF, dle mosfetu.
duvod ze zapojeni neodejde z 9V destickove baterie, je to, ze destickova baterie neda tolik proudu jako akumulator v aute
timer 555 da az 300 mA proudu source/sink na nozicce 3 (vystup) pokud je tam zapojeny rovnou gate tranzistoru tak to zachvili odejde, dej nejaky maly odpor mezi timer a gate tranzistoru (10 az 100 ohmu), pak je treba osciloskopem zkontrolovat jak rychle se mosfet otvira a zavira
dale je vhodne dat externi ochranu pro mosfet i kdyz je pouzit typ tzv. s "avalanche rated diode" + nejake napetove omezeni na napajeni 555, idealne diodu v propustnym smeru, kondenzator a nejaky omezovac napeti transil. zenerovou diodu + PTC termistor
duvod ze zapojeni neodejde z 9V destickove baterie, je to, ze destickova baterie neda tolik proudu jako akumulator v aute
timer 555 da az 300 mA proudu source/sink na nozicce 3 (vystup) pokud je tam zapojeny rovnou gate tranzistoru tak to zachvili odejde, dej nejaky maly odpor mezi timer a gate tranzistoru (10 az 100 ohmu), pak je treba osciloskopem zkontrolovat jak rychle se mosfet otvira a zavira
dale je vhodne dat externi ochranu pro mosfet i kdyz je pouzit typ tzv. s "avalanche rated diode" + nejake napetove omezeni na napajeni 555, idealne diodu v propustnym smeru, kondenzator a nejaky omezovac napeti transil. zenerovou diodu + PTC termistor