úprava ET
úprava ET
Zdravím. Vzhledem k nadcházející montáži štelováku vyvstává na mym autě trochu problém s mírou snížení vs. kola a lemy. Kola mám 9" a et15. Lemy jsou tahaný, ale přesto lezou kola mírně přes. Rád bych se dostal na takový snížení, kdy to bude ležet na hubě,ale zároveň bude podvozek fungovat a neležet jen na dorazech. Což se stávajícím et není dost dobře realizovatelný. Ideální by bylo et 30, ale s 25 bych se taky spokojil.
Zapojil jsem tedy mozkovnu a jako jediný možný řešení mi vyvstalo tohle.
Otázkou je, zda to bude mít smysl se do toho pouštět. Zadek ten je jednoduchej, stočí se ta čelní hrana, masa je tam vcelku dost, nějakejch 16mm, takže když bych vzal dolu 6, 10mm by tam zbylo. Předek rozměřenej nemám ale počítám, že by to tam mohlo vycházet podobně. Nicméně by s touhle úpravou bych musel řešit i podložku pod držák třmenu ve stejný tloušťce, o kolik bych ubral na náboji, abych zachoval souosost kotouče a třmenu. Jedinej větší zádrhel očekávám na předních kotoučích, že se pravděpodobně budou dotýkat těhlice (vyznačeno kroužkem). Nestudoval jsem to ještě, takže si nejsem jistej, kolik tam je místa a jestli by se to dalo nějak ubrat na něhlici. Třetí částí jsou kola - tam je masa cca 10mm, takže kdybych ubral 4 mm, mohlo by to bejt ještě bezpečný...??
Těmahle korekcema bych se dostal na et 25 a už by to snížení mohlo bejt funkční podle mejch představ.....
A nebo je to celý blbost a nemá smysl se do toho pouštět?
Zapojil jsem tedy mozkovnu a jako jediný možný řešení mi vyvstalo tohle.
Otázkou je, zda to bude mít smysl se do toho pouštět. Zadek ten je jednoduchej, stočí se ta čelní hrana, masa je tam vcelku dost, nějakejch 16mm, takže když bych vzal dolu 6, 10mm by tam zbylo. Předek rozměřenej nemám ale počítám, že by to tam mohlo vycházet podobně. Nicméně by s touhle úpravou bych musel řešit i podložku pod držák třmenu ve stejný tloušťce, o kolik bych ubral na náboji, abych zachoval souosost kotouče a třmenu. Jedinej větší zádrhel očekávám na předních kotoučích, že se pravděpodobně budou dotýkat těhlice (vyznačeno kroužkem). Nestudoval jsem to ještě, takže si nejsem jistej, kolik tam je místa a jestli by se to dalo nějak ubrat na něhlici. Třetí částí jsou kola - tam je masa cca 10mm, takže kdybych ubral 4 mm, mohlo by to bejt ještě bezpečný...??
Těmahle korekcema bych se dostal na et 25 a už by to snížení mohlo bejt funkční podle mejch představ.....
A nebo je to celý blbost a nemá smysl se do toho pouštět?
- Přílohy
-
- predek.JPG (31.95 KiB) Zobrazeno 1965 x
-
- zadek.JPG (17.99 KiB) Zobrazeno 1965 x
-
- kolo.JPG (23.85 KiB) Zobrazeno 1965 x
- kozorozecek
- Příspěvky: 618
- Registrován: 02 říj 2007 21:02
- Bydliště: Louny
- Kontaktovat uživatele:
Re: úprava ET
s malovanim sis dal ale praci ja jsem si et upravoval na kolech utačel jsem třed disku a pak jsem ješte zužoval obvot středu tam kam se montuji limce disku (mam 3dilna kola) ale pokud by ti to melo jit pod 10mm už bych se toho obaval.rozhodne bych nezasahoval do naboju
mercedes C w202 141kw
holky a auta to je moje
holky a auta to je moje
Re: úprava ET
Já právě na kolech nemám moc co ubírat :-/kozorozecek píše:s malovanim sis dal ale praci ja jsem si et upravoval na kolech utačel jsem třed disku a pak jsem ješte zužoval obvot středu tam kam se montuji limce disku (mam 3dilna kola) ale pokud by ti to melo jit pod 10mm už bych se toho obaval.rozhodne bych nezasahoval do naboju
Ty tvoje Futury měli dost masa?
- kozorozecek
- Příspěvky: 618
- Registrován: 02 říj 2007 21:02
- Bydliště: Louny
- Kontaktovat uživatele:
Re: úprava ET
abych nepřehanel ale ja tam mel skoro 3cm masa ted už si nepamatuji kolik jsem ubiral ale neco malo přes 1cm jsem nechaval a ješte jsem ubiral cca 5mm na obvodu středu (tam kde jsou ty malinke šroubky)
mercedes C w202 141kw
holky a auta to je moje
holky a auta to je moje
- Mirek-200sx
- Příspěvky: 858
- Registrován: 18 kvě 2006 16:42
- Bydliště: Brno
Re: úprava ET
tady kazdej vsechno utaci, urezava, brousi..kluci zajimali jste se nekdy o pevnost materialu a mechaniku vseobecne? Ruzne druhy namahani atd? Bylo by dobry si o tom neco precist, nez nekoho zabijete svoji neuvazenou upravou
In progress: Nissan 260SX S13 Spec-R Twin Turbo
Project car #1: Nissan Primera P10 GT (SR20VE I in progress)
Project car #2: Nissan Primera P10 4x4 rv.92 SR20Di (SR20DET/VET
Daily car: Škoda Felicia II 1.6i rv.98
Project car #1: Nissan Primera P10 GT (SR20VE I in progress)
Project car #2: Nissan Primera P10 4x4 rv.92 SR20Di (SR20DET/VET
Daily car: Škoda Felicia II 1.6i rv.98
- kozorozecek
- Příspěvky: 618
- Registrován: 02 říj 2007 21:02
- Bydliště: Louny
- Kontaktovat uživatele:
Re: úprava ET
utačel jsem dle rozmeru druhe sady kol ktere jsou užši navic když se podivaš na jina kola jake tam byvaji rozmery a jsou original.ale jinak maš pravdu nektere zasahy se nesmeji přehanet proto jsem hned zavrhl třeba zasah do naboju.
mercedes C w202 141kw
holky a auta to je moje
holky a auta to je moje
Re: úprava ET
Já se právě radši zeptám zkušenějších, než se do něčeho pustim. Takže na ubírání materiálu na nábojích i na kole prdim.
- Mirek-200sx
- Příspěvky: 858
- Registrován: 18 kvě 2006 16:42
- Bydliště: Brno
Re: úprava ET
Ono takhle, prirovnal bych tu upravu k ruske rulete. Muze to vydrzet a nemusi. Zakladni problem upravy je ten, ze neznas vlastnosti materialu ze ktereho jsou kola delana. Neznas jeho pevnost, to kolo jako celek MUZE (a nemusi) byt navrhnuto prostorove tak, aby to odpovidalo pouzitemu materialu a kvuli pevnosti jsou nektere casti silnejsi. Jina kola maji treba pouzity lepsi material, ktery ma vetsi pevnost, tak muzou byt v nekterych miste slabsi a stejne snese stejne nebo vyssi namahani. Vse je o materialech, konstrukci a vyslednem namahani urcitych casti.šedivák píše:Já se právě radši zeptám zkušenějších, než se do něčeho pustim. Takže na ubírání materiálu na nábojích i na kole prdim.
Nikdy nejde rict se 100% jistotou, ze na jinych kolech je to tak ci onak, tak tady to muze byt taky tak. Material tech prvnich kol muze mit naprosto jine vlastnosti. Zrovna kola a podvozek celkove jsou casti, kde experimentovani muze mit velice neprijemne nasledky.
In progress: Nissan 260SX S13 Spec-R Twin Turbo
Project car #1: Nissan Primera P10 GT (SR20VE I in progress)
Project car #2: Nissan Primera P10 4x4 rv.92 SR20Di (SR20DET/VET
Daily car: Škoda Felicia II 1.6i rv.98
Project car #1: Nissan Primera P10 GT (SR20VE I in progress)
Project car #2: Nissan Primera P10 4x4 rv.92 SR20Di (SR20DET/VET
Daily car: Škoda Felicia II 1.6i rv.98
- kozorozecek
- Příspěvky: 618
- Registrován: 02 říj 2007 21:02
- Bydliště: Louny
- Kontaktovat uživatele:
Re: úprava ET
ač jsem tuto upravu provedl tak musim souhlasit do nekterych časti je nekdy opravdu ryziko se pouštet
mercedes C w202 141kw
holky a auta to je moje
holky a auta to je moje